کتاب‌ های خود آموز زبان انگیسی مناسب

کتاب ‌های خود آموز زبان انگلیسی مناسب خودتو پیدا کن

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

نیاز به یادگیری زبان‌های مختلف با استفاده از کتاب‌ های خود آموز انگیسی در دنیایی که افراد نیازمند برقراری ارتباط با دنیای فرا مرزی را اولویت خود قرار داده اند، یکی از کارآمد ترین روش‌ها است. این روش نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد را برای استفاده از متون علمی بین‌المللی، برقراری رابطه کاری، مهاجرت و… بیش از پیش آماده می‌کند. ما در این نوشتار از مجموعه مقالات مجموع اساطیر زبان با استفاده از نظر کارشناسان آموزش زبان خارجی، به معرفی چند نمونه از ‌کتاب های خود آموز زبان انگلیسی خواهیم پرداخت و همچنین به شما کمک خواهیم کرد تا با کمک رهنمودهای متخصصین بتوانید منبع مناسب خود را انتخاب کنید.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی از پایه

مزایای استفاده از کتاب‌ های خود آموز انگیسی

کتاب‌ های خود آموز انگیسی

وقتی روشی در سراسر دنیا مورد توجه واقع می‌شود به این معنا است که عده زیادی از آن راضی بوده اند و آن را از طرق مختلف به دوستان و آشنایان خود معرفی کرده اند و آن روش علاقه مندان زیادی پیدا کرده است. یادگیری زبان به صورت خود آموز مزایای بسیاری دارد که از آن میان می‌توان به

  • استفاده بهینه از زمان
  • صرفه جویی در هزینه
  • منعطف بودن زمان یادگیری زبان
  • منعطف بودن طول دوره آموزشی و… اشاره نمود.

استفاده بهینه از زمان با خود آموزی

در دنیایی که همه به دنبال اینترنت‌های پر سرعت، راه‌های کم ترافیک تر، مکآن‌های نزدیک تر و سرعت بخشیدن به کارها و امور خود هستند، استفاده از منابع و کتاب های خود آموز روشی نوین و البته هوشمندانه برای استفاده از وقت است. کتاب های خود آموز زبان انگلیسی به شما کمک می‌کنند تا با حذف زمان رفت و آمد‌های پی در پی به مراکز آموزش زبان راحتتر به هدف خود یعنی آموختن زبان دوم و یا سوم برسید. فقط کافی است با یک برنامه ریزی ساده روزانه یک ساعت از شبانه روز را به مطالعه کتاب های خود آموز زبان اختصاص دهید و اثرات شگفت انگیز آن را بعد از گذشت دوره‌های زمانی مختلف مشاهده کنید.

صرفه جویی در هزینه

استفاده از خود آموز ها به شما این امکان را می‌دهد که به میزان قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و در عوض پول خود را صرف امور متنوع تری کنید.

یادگیری در هر زمان

مادری و یا پدری که مسئولیت نگهداری از فرزندان خود را به عهده دارد، نمی‌تواند برای رفتن به آموزشگاه زبان برنامه ریزی کند در نتیجه یادگیری زبان را برای مدتی نا معلوم به تعویق می‌اندازد. خانم یا آقایی که کارمند هستند با توجه به حجم کاری نمی‌توانند بدون استراحت زمانی برای یادگیری زبان در آموزشگاه اختصاص دهند، در نتیجه علارقم میل باطنی از یادگیری زبان جدید صرف نظر می‌کنند و درآینده فرصت‌های شغلی بهتر را از دست می‌دهند، این در حالی است که نمونه‌های بی‌شماری از این قبیل افراد وجود دارد، در صورتی که خود آموزها امکان یادگیری در زمان‌های مختلف را برای شما فراهم می‌آورد.

یادگیری هنگام عدم حضور بچه‌ها در خانه، یادگیری بعد از استراحت و گذراندن زمان با خانواده، یادگیری بعد از اتمام تمامی کارهای روز، همه و همه انعطافی است که خود آموزها به شما می‌دهند.

طول دوره آموزشی منعطف

توانایی یادگیری افراد با یکدیگر متفاوت است. ممکن است یک فرد برای آموزش یک زبان به زمان کمتری نیاز داشته باشد و بلعکس. این تفاوت نباید باعث ایجاد برتری میان افراد شود، با استفاده از خود آموزها این فرصت برای شما محیا خواهد شد که به میزان نیاز شخصی خود برای هر دوره زمان صرف کنید. به خاطر داشته باشید که شما با هر میزان توانایی باید باید بر روی هدف خود تمرکز داشته باشید.

هدفگیری

قبل از صرف هزینه برای خرید ‌کتاب های خود آموز زبان انگلیسی بهتر است هدف خود را مشخص کنید. همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، منابع مختلف برای اهداف و افراد گوناگون طراحی شده اند، لذا باید هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما ارتقا سطح یادگیری گرامر زبان مورد نظر است باید منبعی را انتخاب کنید که تمرکز بیشتری بر گرامر دارد و یا اگر احساس نیاز به یادگیری کلمات، لغات و عبارات می‌کنید باید منابع خود را با توجه به این نیاز تهیه کنید. در این راستا بهتر است مهارت‌ها و نیازمندی‌های خود را به چند دسته تقسیم کنید.

  • مهارت‌های گرامری
  • مهارت‌های مکالمه
  • مهارت‌های شنیداری و دیداری
  • مهارت در یادگیری لغات و اصطلاحات

برترین خود آموزهای گرامر

پایه ای ترین موضوع در یادگیری یک زبان جدید آموختن گرامر و ساختار آن زبان است. به همین منظور بسیاری از منابع تمرکز اصلی خود را بر آموزش گرامر گذاشته اند. به عنوان مثال کتاب‌های English grammar in use، Understanding and using grammar، Living Grammar از جمله خود آموز‌های برتری هستند که تمرکز ویژه ای بر آموزش گرامر به زبان آموز را دارند.

English grammar in use

English grammar in use

این کتاب به دلیل بیان ساده گرامر زبان انگلیسی و با کمک مثال‌های کاربردی بسیار زیاد و تمارین متعدد تئوری و عملی یکی از محبوب ترین ‌کتاب های خود آموز زبان انگلیسی در دنیا است. البته لازم به ذکر است که در انتهای کتاب آزمونی طراحی شده است که با کمک آن می‌توانید قسمت‌هایی از گرامر که برای شخص شما دشوارتر است را مشخص کنید و در طی دوره آموزشی تمرکز بیشتری بر آن‌ها داشته باشید. دقت کنید که این کتاب برای زبان آموزانی با سطح B1/B2 طراحی شده است لذا اگر سطح دانش زبان انگلیسی شما پایین تر یا بالاتر است بهتر است از منبع دیگری برای آموزش استفاده کنید.

Understanding and using grammar

Understanding and using grammar

این کتاب با تکیه بر استفاده از نکات گرامری آموزشی خود به زبان آموزان کمک می‌کند تا هر نکته فراگرفته شده را با تمرین به خوبی به ذهن بسپارند. اگر در دوران دبیرستان به سر می‌برید وبه دنبال قوی کردن مهارت‌های گرامری خود هستید، این کتاب با تمارین متعدد و ساده ای فرصت را در اختیار شما خواهد گذاشت. گرامر مبحثی خشک در یادگیری زبانی جدید است که با هنر ساده گویی خانم بتی آزار در این کتاب شما متوجه آن نخواهید شد.

Living Grammar

Living Grammar

انتشارات OXFORD که یقینا تا به امروز اسم آن به گوش شما خورد است از دیر باز به دنبال ارائه متونی است که آموزش زبان انگلیسی را برای مردم سراسر زبان راحت تر و کاربردی تر کند؛ در همین راستا کتاب‌های چهار سطحی Living Grammar را نیز منتشر نموده است، تا افراد با هر سطحی بتوانند به صورت کاربردی گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

این کتاب به شما آموزش می‌دهد که هر گرامری در چه شرایطی کاربرد دارد و با هدف آموزش دادن کاربردی مورد استفاده افرادی قرار می‌گیرد که طرفدار آموزش‌های کاربردی هستند.

معرفی برترین خود آموز‌های مکالمه زبان انگلیسی

هدف اصلی به وجود آمدن زبان‌ها ایجاد ارتباط میان افراد است. فراگرفتن مهارت مکالمه یکی از مهم ترین بخش‌های فراگیری زبان جدید از جمله انگلیسی است. تا زمانی که شما نتوانید با استفاده از آموزه‌های خود با شخصی ارتباط برقرار کنید در واقع موفق به استفاده از آن زبان نشده اید.

در این راستا منابع بسیار خوبی برای افرادی که قصد فراگیری زبان به روش خود آموزی دارند منتشر شده است که از آن میان می‌توان به منابع زیر اشاره نمود.

Speak out

Speak out

این کتاب از انتشارات لانگمن به صورت تخصصی و بسیار حرفه ای بر مهارت مکالمه تمرکز دارد. تکیه این مجموعه 6 سطحی بر مهارت‌های شنیداری و گفتاری است و به همین منظور با روشی مبتکرانه و با همکاری شبکه خبری bbc انگلیسی زبان به صورت کاملا کاربردی با لحجه بریتیش شما را در راه فراگیری مهارت شنیداری و گفتاری یاری می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که تمرکز این کتاب بر مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ، به این معنا نیست که از آموزش بخش‌های دیگر چشم پوشی شده است.

توضیح بیشتر در مورد این موضوع به دلیل بیان بهتر نقاط قوت این مجموعه کتاب های خود آموز زبان است. این مجموعه کتاب برای هر درس مجموعه ای از تصاویر متناسب را نیز ارائه می‌دهد، که که در کنار مرور‌های مکرر در انتهای هر درس آموزش زبان انگلیسی را راحت تر و سریع تر می‌کند.

Speak now

skeap now

بسیاری کتاب Speak now را به اشتباه با کتاب Speak out اشتباه می‌گیرند. این در حالی است که انتشارات کتاب Speak now آکسفورد است. نقطه اشتراک این دو مجموعه بر آموزش تخصصی مهارت اسپکینگ است. این کتاب با استفاده از تمرین‌های ویدئویی اعتماد به نفس شما را برای شروع مکالمه و برقراری ارتباط بیشتر می‌کند.

برترین خود آموز‌های تخصصی لغات و عبارات انگلیسی

هر چه دایره لغات شما از یک زبان غنی تر باشد مهارت برقراری ارتباط و سخنوری شما بهتر خواهد شد. در نظر داشته باشید که یادگیری لغات و اصطلاحات یک زبان نیازمند زمان است و شما نمی‌توانید در طی چند ماه به تسلط کامل برسید در نتیجه بهتر است در یادگیری لغات برای خود سختگیر نباشید، اما با برنامه ریزی این دانش را همزمان با مهارت‌های دیگر تمرین کنید. به عنوان مثال، در کنار یادگیری مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ به یادگیری لغات نیز بپردازید و تلاش کنید در مکالمات خود از لغاتی که یادگرفته اید استفاده کنید.

از جمله کتاب‌هایی که شما می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری لغات و اصطلاحات استفاده کنید می‌توان به مجموعه کتاب های خود آموز زبان انگلیسی Oxford word skills ، English Vocabulary in Use اشاره نمود.

Oxford word skills

Oxford word skills

کتاب‌های سه گانه Oxford word skills برای زبان آموزان از سطح مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است و به صورت اختصاصی بر روی آموزش واژگان به زبان انگلیسی تاکید دارد.

به عنوان مثال کتاب سطح یک با 80 یونیت به شما تمامی لغات و اصطلاحات پایه ای را آموزش می‌دهد و ساختار کتاب به گونه ای است که شما می‌توانید بدون کمک و به تنهایی کتاب را مطالعه کنید چرا که آموزش نحوه استفاده، چگونگی انجام تکالیف، نحوه تلفظ لغات و هر آنچه شما برای یادگیری به آن نیاز دارید در دسترس شما است و در نهایت با انجام تکالیفی که کتاب برای شما در نظر گرفته است آموخته‌های خود را در ذهن تثبیت می‌کنید.

English Vocabulary in Use

English Vocabulary in Use

این کتاب مناسب افرادی است که دوست دارند لغات را موضوعی فراگرفته و به خاطر بسپارند، چرا که درس‌ها و لغات به صورت موضوعی در دسته بندی‌هایی همچون سفر، تحصیل، فناوری، گردشگری و…قرار گرفته اند. این سری کتاب در 4 سطح منتشر شده است که افراد از مبتدی تا پیشرفته می‌توانند از آن استفاده کنند و به تسلط کافی از لغات و اصطلاحات زبان انگلیسی برسند.

خود آموزی حرفه ای

بسیاری از افرادی که قصد یادگیری زبان جدید به صورت خود آموزی را دارند در ابتدا بسیار با انگیزه و مصمم هستند، اما بعد از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی از این کار دست می‌کشند. بسیاری از این افراد از روند خشک خود آموزی شکایت دارند در حالی که با رعایت کردن چند نکته بسیار ساده می‌توانند از روند یادگیری خود لذت ببرند و همین موضوع به صورت ناخود آگاه سرعت یادگیری زبان آن‌ها را نیز بیشتر خواهد کرد. در این قسمت مکمل‌های یادگیری زبان را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها روند یادگیری زبان جدید برای شما بسیار مفرح تر و جذاب تر خواهد شد.

استفاده از اپلیکیشن‌های زبان آموزی

اپلیکیشن‌های زبان آموز توسط افراد متخصص طراحی و البته توسط متخصصین پیاده سازی شده اند تا زبان آموزان بتوانند به صورت اصولی و از پایه با زبان‌های مختلف آشنا شوند. به طور مثال اپلیکیشن DOLINGO یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان است. یکی دیگر از اپلیکیشن‌های موبایلی که شما را در این مسیر بسیار یاری خواهد کرد Lingbe نام دارد.

این اچلیکیشن امکان مکالمه را برای شما فراهم می‌کند و اموزه‌های شما در این مرجله از حالت تئوری به عملی تغییر شکل می‌دهد.

DOLINGO

اپلیکیشن DOLINGO

در این اپلیکیشن شما می‌توانید زبان مادری خود را انتخاب کنید، زبان مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در ادامه با تعیین سطح تسلط به زبان مورد علاقه به صورت خود اظهاری اپلیکیشن برای شما شخصی سازی می‌شود و دروس از مبتدی تا پیشرفته در اختیار شما قرار می‌گیرد. چیزی که این اپلیکیشن را متمایز از دیگر روش‌ها می‌کند، روش متمایز آن در آموزش است.

این اپلیکیشن با روش گیمینگ لغات، جملات، گرامر و… را به شما آموزش می‌دهد و شما را برای رفتن به مرحله بعد علاقه مند می‌کند. نحوه آموزش با بازی در این اپلیکیشن، به صورتی است که کاربر با هر سنی علاقه مند به انجام آن می‌شود و چه چیزی بهتر از تفریح و یادگیری است؟

البته این تمام چیزی که در این اپلیکیشن با آن روبه رو می‌شوید نیست، این اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده است که شما با زبان آموزان در سراسر دنیا به رقابت می‌پردازید و بعد از هر مرحله می‌توانید جایگاه خود را در میان رقیبان بازبینی کنید و همین موضوع باعث ایجاد انگیزه در زبان آموزان می‌شود.

LINGBE

اپلیکیشن LINGBE

یکی از بهترین‌ها برای تمرین آموزه‌های شما است. در این اپلیکیشن شما اطلاعات شخصی خود را وارد می‌کنید و با تعیین سطح به صورت خود اظهاری اپلیکیشن برای شما شخصی سازی می‌شود به این معنا که اگر شما سطح تسلط خود را به زبان مورد نظر متوسط بیان کنید اپلیکشن نیز تمام پیشنهادات خود را بر همین اساس به شما ارائه می‌کند.

این اپلیکیشن برای تقویت مهارت مکالمه طراحی شده است و وجه تمایز آن نسبت به دیگر منابع و اپلیکیشن ها این است که شما می‌توانید با افرادی هم سطح خود در سراسر دنیا صحبت کنید. بله درست است! با این اپلیکیشن می‌توانید از آموزه‌های خود استفاده کنید و با مردم سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید که این به معنای رسیدن شما به هدف اصلی یادگیری زبان یعنی برقراری ارتباط است.

تماشا کردن سریال

یادگیری زبان انگلیسی با تماشا کردن سریال

سریال شما را با خط داستانی خود همراه می‌کند و در خلال داستان شما با عبارت‌ها و جملات در مکان‌ها و زمان‌های مختلف آشنا می‌شوید که تکرار آن‌ها سبب یادگیری بهتر شما می‌شود. البته تماشا کردن سریال برای یادگیری زبان انگلیسی نکاتی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید.

  • روش اول: راحت‌ترین روش این است که سریال دوبله شده با زیر نویس به زبان اصلی مشاهده کنید و تلاش کنید در تمام طول سریال زیر نویس را مطالعه کنید. این روش نه تنها به یادگیری عبارات و جملات کمک می‌کند و که مهارت ریدینگ شما را نیز تقویت می‌کند.
  • روش دوم: روش دیگر این است که سریال به زبان اصلی در حال پخش باشد و شما زیر نویس فارسی داشته باشید و تلاش کنید بیشتر به صدا گوش کنید و آن را با زیر نویس تطبیق دهید.
  • روش سوم: روش دیگر دیدن سریال به زبان اصلی با زیر نویس به زبان اصلی است. این بهترین و کاربردی ترین روش است و البته مهارت لیسنینگ و ریدینگ شما را به طور شگفت آوری تقویت می‌کند. این روش ممکن است در ابتدا زمان بیشتری نیاز داشته باشد اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی با تمرین و ممارست سرعت بسیار زیادی به یادگیری زبان شما می‌دهد.
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.