رمان انگلیسی

6 رمان انگلیسی که باید بخوانید!

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

مجموعه زیر تعدادی رمان انگلیسی است و از بین رمان‌های کلاسیک منتخب (نه جامع) انتخب شده است. توجه داشته باشید این لیست از بین کتاب‌های که «باید بخوانید» برای هر کسی است که می‌خواهد ادبیات انگلیسی را بهتر درک کند. آنچه به عنوان ادبیات انگلیسی در نظر گرفته می شود بیش از هزار سال طول می کشد، اما شما خواهید دید که بیشتر آثار کلاسیک بزرگی که اغلب توسط افراد تحصیل کرده خوانده می شوند عمدتاً در قرن 19 یا کمی بعد نوشته شده اند.

بنابراین فهرستی که بر آن دوره زمانی تمرکز دارد. خواه به زبان مادری انگلیسی صحبت می کنید یا تازه یاد می گیرید، این کتاب را به لیست خواندن خود اضافه کنید و این را مأموریت خود قرار دهید تا قبل از پایان سال تمام آن را بخوانید.

چگونه با خواندن رمان انگلیسی زبان خود را تقویت کنیم؟

 

چگونه با خواندن رمان انگلیسی زبان خود را تقویت کنیم؟

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید با خواندن رمان انگلیسی جهت بهبود مهارت های زبانی خود استفاده کنید. با این حال، یافتن کتاب‌ها و روش‌هایی که بهترین کار را برای شما دارند، مهم است. فراموش نکنید که رمان هایی را انتخاب کنید که با سطح زبان انگلیسی و علایق شخصی شما مطابقت داشته باشد. خواندن باید جالب و سرگرم کننده باشد. اگر به نظرتان خسته کننده یا دشوار است، کتاب را عوض کنید! در ادامه نکات زیر به شما کمک می کند تا شروع کنید:

  • کتابی را پیدا کنید که واقعاً به آن علاقه دارید: رمان انگلیسی بی‌شماری وجود دارد، که به بهبود زبان انگلیسی شما کمک می کند، بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع کتابی را انتخاب کنید که واقعاً دوستش دارید. Openthebook.com وب سایتی است که کتاب هایی را برای خواندن به شما پیشنهاد می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ترجیحات یا کلمات کلیدی خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید از Bookbrowse.com برای خواندن بخشی از کتاب‌های کنونی استفاده کنید و سپس بهترین را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که سطح برای شما مناسب است: شما باید کتابی پیدا کنید که خیلی سخت یا خیلی آسان نباشد. ابتدا سعی کنید 2 یا 3 صفحه را بخوانید. اگر بیش از 10 کلمه جدید در هر صفحه وجود دارد، بهتر است کتاب ساده تری انتخاب کنید. خواندن نباید به یک «تمرین دیکشنری» خسته کننده تبدیل شود. اگر بتوانید معنای کلی را درک کنید و فقط چند کلمه جدید را در هر صفحه جستجو کنید، احتمالاً کتاب انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.
  • فیلم را تماشا کنید! اگر خواندن یک رمان زبان انگلیسی برای شما کمی ترسناک است، ابتدا فیلم را تماشا کنید. بسیاری از کتاب های محبوب اکنون نسخه های فیلمی دارند. این فیلم ها قبل از خواندن خود کتاب، درک اولیه ای از داستان به شما می دهد. تماشای فیلم نیز تمرین بسیار خوبی است.
  • واژگان جدید را یاد بگیرید: رمان انگلیسی حاوی کلماتی هستند که شما نمی دانید. قبل از اینکه آن ها را در فرهنگ لغت جستجو کنید، سعی کنید بر اساس زمینه داستان، منظور آن ها را بفهمید. در بسیاری از موارد، بدون نیاز به باز کردن فرهنگ لغت، می‌توانید معنای کلمه را حدس بزنید. با این حال، هنگام نوشتن واژگان جدید، ایده خوبی است که دوباره بررسی کنید.

تقویت زبان به کمک رمان انگلیسی

  • به آنچه خوانده اید فکر کنید: وقتی کتاب خود را تمام کردید، لحظه ای به آنچه خوانده اید فکر کنید. آیا کلمات جدیدی از کتاب وجود داشت که آن را دوست داشته باشید؟ آیا این ها را در دفترچه، یادداشت کرده اید؟ اگر واقعاً از خواندن کتاب لذت بردید، پس آیا دوست دارید کتاب دیگری از همان نویسنده را امتحان کنید یا در مورد زندگی نویسنده در ویکی پدیا بخوانید؟ فقط به این دلیل که یک کتاب را تمام کرده اید به این معنی نیست که به پایان راه رسیده اید! همیشه چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد…
  • کتاب بعدی خود را انتخاب کنید: وقتی اولین رمان انگلیسی خود را تمام کردید، وقت آن است که رمان بعدی را انتخاب کنید. اگر احساس اعتماد به نفس دارید، می توانید سعی کنید کتاب پیشرفته تری پیدا کنید. خواندن کتاب های یک نویسنده (یا از همان ژانر) می تواند خواندن را آسان تر کند. نویسندگان اغلب از کلمات و عبارات یکسانی در کتاب‌ های خود استفاده می ‌کنند و این می‌ تواند به شما در یادگیری واژگان از طریق تکرار کمک کند.

1) رمان انگلیسی ارباب حلقه ها، اثر J.R.R. تالکین

(The Lord of the Rings, by J.R.R. Tolkien )

رمان انگلیسی ارباب حلقه ها

اگر کتاب را نخوانده باشید، تقریباً با اطمینان میتوان گفت اقتباس سینمایی حماسی سه قسمتی پیتر جکسون از آن را دیده‌اید. به همان اندازه که فیلم‌ها شگفت‌انگیز هستند، قطعاً چیزهای زیادی از آنها کم شده است و ارزش این را دارد که به کتابی بچسبیم که سفر فرودو و دوستانش را به آرامی نزدیک‌تر دنبال می‌کند. و البته اگر در مسیر یادگیری زبان انگلیسی نیز هستید پیشنهاد ما خواندن رمان انگلیسی این داستان جذاب است.

اگر با داستان آشنا نیستید، ارباب حلقه ها داستان یک هابیت به نام فرودو را روایت می کند که باید در یک ماموریت خطرناک به سرزمین تاریک موردور برود تا حلقه قدرتمند را نابود کند – سلاحی که واقعاً کسانی را که می آیند نابود می کند. . تحت قدرت او همانطور که می دانید، این یک خلاصه داستان بسیار ساده است!

با خواندن این رمان انگلیسی، به شدت تحت تاثیر قرار خواهید گرفت و همچنین تالکین را برای جزئیات و فکری که برای خلق دنیای خیالی خود به کار برده است، تحسین عمیقی خواهید کرد. زبان‌ها، شجره‌نامه‌های کامل، نقشه‌ها، تاریخ غنی و داستان‌های پس زمینه – همه به حس واقع‌گرایی می‌افزایند که وقتی در آثار تالکین جذب می‌شود احساس می‌شود.

اگر با تالکین و رمان انگلیسی ارباب حلقه ها تازه آشنا میشوید ، ممکن است دوست داشته باشید که قبل از آن هابیت را بخوانید. این خوانشی سبک تر از ارباب حلقه ها است و صحنه را برای متنی که به دنبال آن می آید تنظیم می کند.

مطالعه بیشتر: معرفی کامل کتاب تاچ استون

2) رمان انگلیسی بلندی های بادگیر، اثر امیلی برونته

(Wuthering Heights, by Emily Brontë)

رمان انگلیسی بلندی های بادگیر

این داستان زندگی آشفته در یک خانه مزرعه تیره و تار در یورکشایر است. یک متن محبوب برای مطالعات زبان انگلیسی در سطح GCSEو سطح A است، اما به دور از تمام نکات دستوری، گرامری و لغات متنوع این کتاب، لذت بردن از یک داستان درام و عاشقانه برای عموم مردم نیز لذت بخش است. داستان این رمان انگلیسی عمدتاً بر محور شخصیت هایی است که قادر به کنترل احساسات خود نیستند و باعث خشونت و انتقام می شوند، این داستانی است که شامل دو نسل و دو خانواده است.

در مرکز داستان، «کولی» مرموز، به نام هیتکلیف، به عنوان یک کودک راگاموفین در خانواده ارنشاو که در ارتفاعات Wuthering زندگی می‌کنند، به فرزند خواندگی پذیرفته شده است. وقتی او بزرگ می‌شود، به خواهر خوانده‌اش کتی نزدیک می‌شود و عاشق او می‌شود که وقتی با ادگار لینتون، مردی مهربان و مهربان از همسایه Thrushcross Grange ازدواج می‌کند، ناامید می‌شود. هیت کلیف ناپدید می شود و مردی ثروتمند و تحصیل کرده را باز می گرداند که برای انتقام خمیده است.

3) رمان انگلیسی میدل مارچ، اثر جورج الیوت

(Middlemarch, by George Eliot)

رمان انگلیسی میدل مارچ

Middlemarch، با عنوان فرعی “مطالعه زندگی استانی”، داستان ساکنان یک روستای میدلندز در دهه 1830 است. این رمان انگلیسی به طرز ماهرانه‌ای چندین خط داستانی را به هم می‌پیوندد و بخت و اقبال بازیگران جالب شخصیت‌ها را ترسیم می‌کند و انگیزه‌ها، توهمات و مشغله‌های آنها را بررسی می‌کند.

نکته قابل توجه در مورد Middlemarch جزئیات و واقع گرایی است که جورج الیوت با آن احساسات را توصیف می کند. احساساتی که فکر می کنید منحصر به شما هستند در اینجا به گونه ای توضیح داده شده اند که می توانند افکار شما را توضیح دهند. این یکی از دلایلی است که میدلمارچ توسط افرادی مانند مارتین آمیس و جولیان بارنز به عنوان یکی از بزرگترین رمان انگلیسی نوشته شده توصیف شده است. آن را بخوانید و به زودی متوجه خواهید شد که با آنها موافق هستید.

مفید است: مکالمه انگلیسی در رستوران و سفارش غذا

4) نوزده و هشتاد و چهار، اثر جورج اورول

( Nineteen Eighty-Four, by George Orwell)

رمان انگلیسی 1984

خواندن رمان انگلیسی نوزده و هشتاد و چهار باعث ناراحتی در شما میشو، اما خواندن آن مهم است. این کتاب که در سال 1949 منتشر شد، دیدگاه نویسنده از آینده ای آرمانی است که تحت سلطه نظارت دولت تمامیت خواه، کنترل ذهن و جنگ ابدی است.

در مرکز رمان، وینستون قرار دارد که وظیفه‌اش بازنویسی اخبار قدیمی است تا از خط حزب پیروی کنند، که ما در تلاش‌های او برای شورش علیه دولتی که برای آن کار می‌کند دنبال می‌کنیم. خط آغازین و به یاد ماندنی این کتاب، با لحنی غم انگیز که از ادامه داستان خبر میدهد، شروع میشود: “این یک روز سرد و روشن در آوریل است، و ساعت ها به سیزده می رسد.”

ممکن است از عباراتی از این کتاب تأثیرگذار استفاده کرده باشید بدون اینکه لزوماً آن را بدانید. «برادر بزرگ» و «اتاق 101» هر دو ارجاعات برگرفته از این رمان هستند. وقتی کتاب نوزده و هشتاد و چهار را می خوانید، از خود بپرسید: دیدگاه اورول چقدر به جامعه امروزی نزدیک است؟

5) جین ایر، اثر شارلوت برونته

(Jane Eyre, by Charlotte Brontë)

جین ایر

این رمان از خواهر امیلی برونته، شارلوت، الهام‌بخش بسیاری از اقتباس‌های سینمایی است و داستان قهرمان جوانی به نام جین ایر را روایت می‌کند که در یک خانه روستایی خالی از سکنه با استادی عجیب و غریب، ادوارد روچستر، زندگی و کار می‌کند که رازی تاریک را پنهان می‌کند.

داستان این رمان انگلیسی بر روی گذار جین به بزرگسالی تمرکز دارد که از دیدگاه او به صورت اول شخص روایت می شود. در سرتاسر رمان، ما حس اخلاقی او را مشاهده می‌کنیم که با موقعیتی که او در آن قرار می‌گیرد آزمایش می‌شود – ابتدا در دوران سخت کودکی‌اش و سپس در پاسخ او به احساسات پرشوری که نسبت به آقای دکتر روچستر تجربه کرد.

از دست ندهید: یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب+بهترین کانال ها

6) هر رمان انگلیسی از جین آستن

(Jane Austen novel)

هر رمان انگلیسی از جین آستن

انتخاب تنها یک رمان جین آستن برای این فهرست غیرممکن است، زیرا همه آنها کاملاً درخشان و پر از شخصیت های جالب و گاهی خنده دار هستند – و قهرمانانی که نمی توانید آنها را دوست نداشته باشید. رمان‌های جین آستن علاوه بر اینکه به خودی خود داستان‌های سرگرم‌کننده هستند، به‌خاطر اهمیت تاریخی‌شان به لطف تفسیر اجتماعی‌شان درباره اشراف گرجستان شناخته می‌شوند.

آستن خود در حاشیه طبقه اشراف بود و از موقعیت خوبی برای نوشتن در مورد افراد و موقعیت هایی برخوردار بود که بدون شک در زندگی واقعی با او ملاقات می کرد. غرور و تعصب(Pride and Prejudice)، اِما(Emma)، حس و احساس(Sense and Sensibility)، پارک منسفیلد(Mansfield Park)، ترغیب(Persuasion)، صومعه نورتنگر(Northanger Abbey)؛ رمان انگلیسی و داستان مد نظر خود را انتخاب کنید، اما اگر انتخاب برای شما سخت است، داستان موردعلاقه من اِما است، داستانی درباره یک زن جوان اما سرسخت که شانس خودش برای عاشق شدن، به عنوان خواستگار در یک دهکده محلی و با عواقب فاجعه بار این تصمیم هم برای آنها و هم برای خودش، امتحان میکند.

 

این رمان‌های خارق‌العاده همگی در فرهنگ عامه نفوذ کرده‌اند و خود را در روان بریتانیایی جا داده‌اند. هنگامی که همه آنها را خواندید، ایده های بیشتری در مورد اینکه ذائقه ادبی شما کجاست، خواهید داشت و می توانید با برداشتن از آنها و افزودن فهرست خود، فهرستی را برای خود ایجاد کنید. برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی مبتدی ما را دنبال کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.