مدرک زبان انگلیسی a1

مدرک زبان انگلیسی a1 | نکات مهم برای دریافت مدرک

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

سیستم CEFR زبان آموزان را به سه دسته مختلف تقسیم بندی می کند که از سطح پایه تا پیشرفته را در بر می گیرد. زبان آموزان سطح A مبتدی و مباحث پایه را یاد می گیرند و سطوح  B و  C به ترتیب مباحث متوسط و پیشرفته را فرا می گیرند و هر کدام از این دسته ها به دو سطح فرعی 1 و 2 تقسیم می شوند. در این مقاله قصد داریم مدرک زبان انگلیسی a1 را برای زبان آموزان مبتدی معرفی کنیم تا آن ها بتوانند پس از آشنایی کامل با سطح تسلط موردنیاز بر مباحث زبان انگلیسی، برای کسب مدرک زبان انگلیسی a1 اقدام کنند.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

استاندارد CEFR چیست؟

 

 

استاندارد CEFR مخفف عبارت Common European Framework of Reference for Languages است که امروزه به عنوان چهارچوبی در سراسر جهان برای توصیف تسلط زبان آموز و سطح مهارت ها در بسیاری از زبان ها استفاده می شود. این استاندارد تسلط بر یک زبان را به 3 دسته بندی اصلی A، B و C تقسیم کرده است که از سطح پایه تا پیشرفته را پوشش می دهند و هر کدام از این دسته بندی های اصلی شامل دو سطح فرعی 1 و 2 هستند. بهتر است پیش از بررسی مدرک زبان انگلیسی a1، به بررسی سطوح مختلف در این استاندارد بپردازیم.

مطالعه مفید: سطوح و استاندارد CEFR: چه هستند، چرا اهمیت دارند و چگونه خود را آزمایش کنید

سطح مبتدی

سطح مبتدی در زبان انگلیسی شامل دو سطح a1 و a2 است. سطح ابتدایی و حتی مدرک زبان انگلیسی a1 مختص به زبان آموزانی است که هیچ دانشی در حوزه زبان انگلیسی ندارند و یا مقدار کمی اطلاعات درباره زبان انگلیسی دارند. در این سطح به زبان آموزان آموزش داده می شود تا مکالمات بسیاره ساده ای درباره احوالپرسی، سن و اعداد را پیش ببرند.

مهارت های کسب شده در سطح مبتدی:

  • معرفی کردن خود و پرسیدن سوال درباره اطلاعات شخصی در حد معرفی
  • استفاده از عبارات ساده برای رفع نیازهای روزمره

سطح متوسط

زبان آموزان در سطح متوسط که سطوح a2 و b1 را شامل می شود با موضوعات ساده تر آشنایی دارند و در این سطح به آن ها آموزش داده می شود تا مکالمات با موضوعات سخت تر مانند آب و هوا، سرگرمی و خانواده را پیش ببرند.

مهارت های کسب شده در سطح متوسط:

  • درک و استفاده از اصطلاحات کاربردی تر
  • تبادل اطلاعات و تشریح برخی از موقعیت ها به زبان ساده
  • توصیح جزئیات بیشتر درباره موقعیت های روزمره
  • توانایی برقراری ارتباط در یک کشور انگلیسی زبان در سفر

سطح پیشرفته

در سطح پیشرفته که شامل سطوح b2، c1 و c2 است، زبان آموزان با گذراندن سطوح قبلی تقریبا به زبان انگلیسی مسلط هستند و می توانند متون مختلف به زبان انگلیسی بنویسند و مکالمات درباره موضوعات مختلفی را با افراد انگلیسی زبان پیش ببرند. زبان آموزان در این سطح می توانند در آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل نمرات خوبی را کسب کنند و دانش آن ها برای کسب نمرات نسبتا بالا در این آمزون ها کافی است.

مهارت های کسب شده در سطح پیشرفته:

  • درک مفاهیم پیچیده در متن و مکالمات موقعیت های تخصصی تر
  • برقراری ارتباط بدون استرس و با کیفیت بهتر
  • توانایی نوشتن متون مختلف به زبان انگلیسی با کیفیت بالا
  • بیان دیدگاه بدون توقف و جستجوی کلمات
  • خلاصه کردن اطلاعات دریافتی
  • بیان با جرئیات درباره هرچه در فکر وجود دارد برای موقعیت های پیچیده

منابع و کتاب های تدریس شده در سطح پایه

 

مدرک زبان انگلیسی a1

 

یکی از منابعی که موسسات و کلاس های آموزشی مختلف از آن برای آمادگی زبان آموزان در جهت اقدام برای مدرک زبان انگلیسی a1 استفاده می کنند، کتاب Touch Stone 1 است که در کنار آن برخی از مدرس ها از کتاب کمکی Oxford Word Skills (Basic) استفاده می کنند.

دانشگاه کمبریج کتاب تاچ استون را به گونه ای طراحی کرده است که زبان آموزان تمامی مهارت های موردنیاز را به همراه جزئیات و توانایی مکالمه فرا بگیرند چرا که این کتاب ها درحقیقت مکالمه محور هستند که این امر به زبان آموزان کمک می کند از همان سطوح ابتدایی بر مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ خود تمرکز داشته باشند و در جهت بهبود و تقویت این مهارت ها قدم بردارند.

مطالعه مفید: معرفی کامل کتاب تاچ استون

مهارت های موردنیاز برای کسب مدرک زبان انگلیسی a1

طبق استاندارد CEFR شما برای کسب مدرک زبان انگلیسی a1 باید حدود 70 ساعت آموزشی را بگذرانید و بر موضوعات زیر تسلط داشته باشید:

  • زبان آموز باید بتواند به صورت ساده و ابتدایی با دیگران صحبت کند (افراد باید آرام و واضح صحبت کنند تا زبان آموز متوجه مکالمه شود.)
  • زبان آموز باید تواند خود را معرفی کند و سوال هایی درباره سن و برخی از مسائل زندگی از افراد سوال بپرسد.
  • زبان آموز باید بتواند از عبارت های ابتدایی برای رفع نیاز های روزمره خود استفاده کند.

در سطح a1 تسلط بر مکالمه های بسیار ساده کافی است و زبان آموز باید بتواند درباره برخی از موضوعات مانند اسم، فامیل، سن، محل زندگی و کار صحبت کند و از دیگران سوال بپرسد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این اطلاعات برای مسائل تخصصی تر و حتی ارتباط برقرار کردن در دنیای واقعی با افراد انگلیسی زبان اصلا کافی نیست و شما باید مسیر یادگیری زبان انگلیسی را به نسبت نیاز خود ادامه دهید.

در ادامه به صورت جزئی تر هر یک از مهارت های چهارگانه در زبان انگلیسی را برای کسب مدرک زبان انگلیسی a1 بررسی خواهیم کرد تا شما دقیقا بدانید باید در هر یک از مهارت ها چه میزان تسلطی بر چه موضوعاتی داشته باشید.

مطالعه مفید: سبک های یادگیری زبان انگلیسی کدامند و چقدر کارآمد هستند؟

مهارت Speaking

 

مهارت Speaking

 

یکی از مهارت اصلی زبان انگلیسی، صحبت کردن به این زبان است که زبان آموزان برای مدرک زبان انگلیسی a1 باید بتوانند در سطح پایه و مبتدی با انگلیسی ارتباط برقرار کنند و به این زبان راجع به موضوعات ساده مانند خود یا روزهای هفته و سال صحبت کنند. به صورت خلاصه می توان گفت برای مهارت اسپیکینگ شما باید موارد زیر را بلد باشید:

  • شما باید بتوانید درمورد زمان اتفاق افتادن یک موضوع مانند ماه و سال و روز مربوطه صحبت کنید.
  • شما باید بتوانید درمورد حال خوب صحبت کنید و برای مثال در زمان های خستگی احساسات خود را برای افراد شرح دهید.
  • شما باید بتوانید در مورد قرار گذاشتن و چیدن زمان یک موضوع صحبت کنید.

مهارت Listening

 

 

یکی دیگر از مهارت های زبان انگلیسی که به میزان قابل توجهی با مهارت صحبت کردن مرتبط است، مهارت شنیداری است چرا که این دو مهارت باید تقریبا در یک سطح قرار داشته باشند تا زبان آموز بتواند ارتباط مناسبی را برقرار کند. برای دریافت مدرک زبان انگلیسی a1 شما باید بر موارد زیر در دسته بندی مهارت شنیداری مسلط باشید:

  • باید بتوانید صحبت درباره علایق و سرگرمی را درک کنید.
  • شما باید بتوانید اعداد مختلف برای مثال زمان و قیمت را تشخیص دهید.
  • شما باید بتوانید صحبت درباره موقعیت های مکانی و مسیر ها را درک کنید.

مهارت Reading

 

مهارت Reading

 

در مهارت خواندن برای دریافت مدرک زبان انگلیسی a1 شما باید بتوانید متن های ساده زبان انگلیسی را بخوانید و درک کنید که در متن راجع به چه چیزی صحبت می شود. شما در این سطح برای درک مکتن های طولانی و تخصصی تر نیاز به مطالعه بیشتر و حتی دانش بیشتری دارید اما به صورت خلاصه می توان گفت شما باید بر موارد زیر تسلط داشته باشید:

  • شما باید بتوانید متن های ساده و کوتاه را بخوانید و درک کنید.
  • شما باید متن های مختلف درباره توصیف ساده یک موضوع برای مثال توصیف یک خانه را بخوانید و درک کنید.
  • شما باید بتوانید متن های ساده درباره شغل و رشته ها را بخوانید و درک کنید.

مهارت Writing

 

مهارت Writing

 

برای مهارت نوشتاری در سطح a1 شما باید بتوانید جملات ساده و کوتاه را بنویسید. شما در انتهای این سطح قادر خواهید بود درباره موضوعاتی مانند علاقه و کارهای روزمره خود متن های کوتاه و ساده تولید کنید. به طور کلی می توان گفت شما باید بر موارد زیر تسلط داشته باشید:

  • شما باید بتوانید درباره کارهای روزمره و سرگرمی های خود کوتاه بنویسید.
  • شما باید بتوانید درباره اتفاقات گذشته به صورت ساده و کوتاه بنویسید.
  • شما باید بتوانید یک پرسشنامه درباره اطلاعات شخصی را پر کنید.

مطالعه مفید: 10 روش تقویت مهارت رایتینگ در خانه

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.