مدارک معتبر زبان انگلیسی

8 تا از بهترین مدارک معتبر زبان انگلیسی

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یادگیری زبان انگلیسی یک مهارت است و هر کدام از مدارک معتبر زبان انگلیسی نشان دهنده تسلط شما در این مهارت است. توانایی نشان دادن دقیق مهارت های زبان انگلیسی برای تعداد فزاینده ای از دانشجویان امروزی یک امر ضروری است. بسیاری از مدارک معتبر زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهند که توانایی زبان خود را ارزیابی کنید.

اما توجه کنید برای رسیدن به یک هدف خاص، باید آزمون زبان انگلیسی مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله مدارک معتبر زبان انگلیسی بسته به هدف شما معرفی شده است.

هنگامی که در یک دانشگاه درخواست می دهید، به احتمال زیاد به مدرک زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت که نشان می دهد دانش کافی برای شرکت در کلاس ها، درک کتاب های درسی و تکمیل تکالیف خود را دارید.

برای قبولی در آزمون زبان انگلیسی و دریافت مدرک زبان، بسته به سطح فعلی انگلیسی خود، ممکن است نیاز به زمان و تلاش زیادی داشته باشید. به همین دلیل است که باید هر چه زودتر شروع به آماده سازی و تمرین کنید. برای آموزش زبان انگلیسی از پایه میتوانید از خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز شروع کنید. همچنین عاقلانه است که زودتر در امتحان زبان انگلیسی شرکت کنید، بنابراین مهلت درخواست دانشگاه را از دست ندهید.

هدف شما: تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان

 

هدف شما: تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان

درخواست برای ویزای دانشجویی استرالیا، ثبت نام در دانشگاه کالیفرنیا، سفر به بریتانیا و… برای تحصیل در خارج از کشور، از شما انتظار می رود یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی را داشته باشید.

1) تافل (TOEFL)

چه کسی از تافل استفاده می کند؟

TOEFL یک مدرک زبان انگلیسی بسیار محبوب در سراسر جهان است. آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) توسط بیش از 8500 موسسه در بیش از 130 کشور پذیرفته می شود. نمرات تافل همچنین ممکن است برای برآورده کردن شرایط ویزای دانشجویی برای انگلستان و استرالیا استفاده شود.

در بیشتر موارد، این آزمون به عنوان یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر (TOEFL® iBT) ارائه می‌شود، اما یک آزمون کاغذی نیز وجود دارد که فقط در مکان‌هایی بدون اتصال به اینترنت ارائه می‌شود.

همچنین یک نسخه آنلاین – TOEFL® iBT Home Edition – وجود دارد که می توانید آن را به راحتی در خانه خود بگیرید.
با وجود اینکه تافل رایج ترین آزمون آکادمیک انگلیسی در سراسر جهان است، اما در برخی از کشورها مانند انگلستان، دانشگاه ها ترجیح می دهند افراد نمره آیلتس خوبی داشته باشند زیرا فکر می کنند این آزمون دقیق تر از سطح زبان انگلیسی است.

شیوه برگزاری آزمون به چه صورت است؟

 

شیوه برگزاری آزمون به چه صورت است؟

اکثر داوطلبان آزمون آنلاین تافل iBT (آزمون مبتنی بر اینترنت) را انتخاب می کنند، اما همانطور که گفته شد، نسخه کاغذی آزمون (PBT) نیز موجود است. آزمون آنلاین تافل iBT 3 ساعت طول می کشد و به چهار بخش تقسیم می‌شود که هر بخش شامل یک سری سؤال یا وظایف است: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن. هر بخش حداکثر 30 امتیاز دارد و امتیاز کل بین 0 تا 120 است.

در طول کل آزمون، شما در حال تعامل با یک کامپیوتر هستید. در دو قسمت اول، متن‌ها را می‌خوانید و به ضبط‌های مربوط به موضوعات مختلف گوش می‌دهید و پس از آن به سؤالات چند گزینه‌ای درباره محتوا پاسخ می‌دهید.

برای بخش Speaking، پاسخ‌های شما ثبت می‌شود، به یک شبکه امتیازدهی آنلاین ارسال می‌شود و توسط سه تا شش ممتحن ارزیابی می‌شود. بخش نوشته شده توسط این شبکه امتیازدهی آنلاین نیز ارزیابی می شود.

هزینه آزمون و مدت اعتبار آزمون تافل چقدر است؟

قیمت TOEFL® iBT بسته به کشور و مرکز آزمونی که در آن امتحان می دهید بسیار متفاوت است. پس از تاریخ آزمون، نمرات به مدت دو سال معتبر است.

حداقل نمره قبولی

 

حداقل نمره قبولی

متداول ترین نمرات مورد نیاز دانشگاه ها بین 70 تا 90 است. برخی از دانشگاه ها نیز در یکی از 4 بخش حداقل نمره مشخصی را می طلبند.

مطالعه بیشتر: معرفی آزمون زبان انگلیسی doulingo

2) آیلتس

تافل و آیلتس مدارک معتبر زبان انگلیسی و هر دو آزمون هایی هستند که برای افرادی طراحی شده اند که می خواهند در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کنند یا در دوره ای با محتوای زبان انگلیسی زیاد شرکت کنند. آیلتس یک نسخه آکادمیک از آزمون خود را ارائه می دهد که برای محیط های آکادمیک و حرفه ای طراحی شده است و همچنین آیلتس یک نسخه غیر آکادمیک دارد اما به اندازه نسخه آکادمیک رایج نیست.

آیلتس همچنین به عنوان مدرک زبان برای مجوزهای کاری خاص و همچنین برای مهاجرت پذیرفته می شود.

چه کسی از آیلتس استفاده می کند؟

 

مدارک معتبر زبان انگلیسی: آیلتس

مانند تافل، آیلتس نیز یکی از محبوب ترین مدارک معتبر زبان انگلیسی در جهان است. آیلتس (International English Language Testing System) توسط هزاران سازمان، مانند مدارس و دانشگاه ها، در بیش از 135 کشور پذیرفته شده است. همچنین، گواهی آیلتس ممکن است در یک درخواست ویزای دانشجویی برای استرالیا یا بریتانیا گنجانده شود.

شیوه برگزاری آزمون به چه صورت است؟

 

شیوه برگزاری آزمون به چه صورت است؟

همانطور که گفته شد آیلتس یک نسخه آکادمیک از آزمون خود را ارائه می دهد که برای محیط های آکادمیک و حرفه ای طراحی شده است. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک دوره کارآموزی داشته باشید، می‌توانید آیلتس آکادمیک را که مخصوص افرادی است که قصد ثبت نام در یک موسسه آموزش عالی را دارند، انتخاب کنید، یا در آموزش عمومی آیلتس شرکت کنید. مدت زمان تست آنها حدود 2 ساعت و 45 دقیقه است. آیلتس آکادمیک به همان چهار قسمت آزمون تافل تقسیم می شود؛
خواندن
گوش دادن
صحبت کردن
و نوشتن.

برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی، آیلتس آکادمیک به دو صورت کامپیوتری و کاغذی در دسترس است. مبتنی بر رایانه؛ به این معنی است که شما با استفاده از رایانه در امتحان شرکت خواهید کرد، نه اینکه بتوانید آن را از خانه خود امتحان کنید. در هر صورت، باید ثبت نام کرده و در یک مرکز آزمون رسمی شرکت کنید. برای هر دو نسخه، بخش Speaking به صورت چهره به چهره با یک ممتحن معتبر است.

از اوایل سال 2023، دانش‌آموزان می‌توانند برای آیلتس آنلاین ثبت نام کنند، یک نوع آیلتس آکادمیک که از همان قالب پیروی می‌کند و می‌توان آن را از هر کجای دنیا گرفت، البته تا زمانی که به اینترنت متصل باشید و حداقل شرایط را داشته باشید.

هزینه آزمون و مدت اعتبار آزمون آیلتس چقدر است؟

مانند تافل، هزینه های آزمون آیلتس از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و همچنین مدرک آیلتس دو سال اعتبار دارد.

حداقل نمره قبولی

نتایج آزمون آیلتس از مقیاس نمره 0 تا 9 استفاده می کند. برای پذیرش در برنامه های آموزش زبان انگلیسی، معمولاً نمرات مورد نیاز بین 5.5 تا 6.5 متغیر است.

3) PTE Academic: آزمون زبان انگلیسی پیرسون

 

مدارک معتبر زبان انگلیسی: PTE Academic

چه کسی از PTE Academic استفاده می کند؟

آزمون PTE Academic از نظر محبوبیت بسیار رشد کرده است. تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌ها آن را به‌عنوان یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی از سوی دانشجویان مشتاق بین‌المللی می‌پذیرند.

شیوه برگزاری آزمون به چه صورت است؟

برخلاف آزمون های TOEFL® iBT، IELTS Academic و Cambridge که دارای 4 بخش هستند، آزمون PTE به 3 بخش تقسیم می شود:
صحبت کردن و نوشتن
خواندن
گوش دادن
از 16 نوامبر 2021، PTE Academic 2ساعت طول می‌کشد (که قبلاً 3 ساعت طول می‌کشید) و همچنین به عنوان PTE Academic Online در دسترس است و به دانش‌آموزان از هر کجای دنیا این امکان را می‌دهد تا از راحتی خانه خود در این آزمون شرکت کنند.

هزینه آزمون و مدت اعتبار آزمون PTE Academic چقدر است؟

از نظر قیمت گذاری نیز با داستانی مشابه مواجه هستیم. آنها بسته به کشوری که در آن امتحان می دهید متفاوت است. گواهینامه PTE دو سال اعتبار دارد.

حداقل نمره قبولی

 

حداقل نمره قبولی آزمون PTE Academic

با استفاده از مقیاس جهانی انگلیسی، نمرات بین 10 تا 90 متغیر است. اکثر دانشگاه ها و کالج ها حداقل امتیاز 50 تا 60 را دارند.

4) مدارک انگلیسی کمبریج

Cambridge English Language Assessment (که قبلاً دانشگاه کمبریج ESOL Examinations بود) یک سازمان غیرانتفاعی است که گواهینامه های زبان انگلیسی را برای سطوح مختلف زبان ارائه می دهد. آنها انواع مختلفی از امتحانات را ارائه می دهند، و مدارک معتبر زبان انگلیسی به افرادی که در این آزمون ها قبول شوند، میدهند. محبوب ترین آنها عبارتند از:

B2 First

B2 First – که قبلاً به عنوان FCE: First Certificate در زبان انگلیسی شناخته می شد – تقریباً با نمرات رایج برای آزمون TOEFL® (B1–B2) و IELTS 5.5–6.5 است. تکمیل آن حدود 3 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد.

C1 Advanced

C1 Advanced – که قبلاً به عنوان CAE: Certificate in Advanced English شناخته می شد – در سطوح بالای C1-C2 (مقایسه با IELTS 6.5-8.0) است و توسط بسیاری از دانشگاه های بریتانیا و بیش از 9000 موسسه آموزشی و کسب و کار در سراسر جهان پذیرفته شده است. حدود 4 ساعت طول می کشد تا تکمیل شود.

C2 Proficiency

C2 Proficiency – که قبلاً به عنوان CPE: Certificate of Proficiency in English شناخته می شد – پیشرفته ترین امتحان است که در سطح C2 رتبه بندی می شود که بسیار بالاتر از حداکثر مقیاس آزمون TOEFL® و مشابه با 8.5 و بالاتر در آزمون آیلتس است. حدود 4 ساعت طول می کشد تا تکمیل شود.

چه کسی از مدارک انگلیسی کمبریج استفاده می کند؟

 

مدارک معتبر زبان انگلیسی: مدارک انگلیسی کمبریج

گواهینامه های کمبریج عمدتاً در انگلستان مورد استفاده قرار می گیرند، اما توسط دانشگاه ها و کالج های متعدد در سراسر جهان نیز پذیرفته می شوند. با این حال، آنها به اندازه TOEFL و IELTS محبوب نیستند. دانش آموزان پیشرفته قوی می توانند در این آزمون شرکت کنند. برای قبولی به انگلیسی نوشتاری و گفتاری عالی نیاز دارید.

شیوه برگزاری آزمون به چه صورت است؟

هر 3 آزمون انگلیسی (B2 First، C1 Advanced، C2 Proficiency) به 4 بخش تقسیم می شوند:

خواندن و استفاده از زبان انگلیسی
نوشتن
گوش دادن
صحبت كردن

هزینه آزمون و مدت اعتبار آزمون چقدر است؟

از نظر قیمت گذاری بسته به کشوری که در آن امتحان می دهید متفاوت است. برخلاف سایر گواهینامه ها، مدارک تحصیلی کمبریج تاریخ انقضا ندارند. بنابراین روشی عالی برای اثبات سطح زبان انگلیسی شما در پایان دوره مانند دوره‌های کالج یا دانشگاه هستند.

با این حال، دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها می‌توانند نتایج بالاتر از 2 تا 3 سال را بپذیرند. برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند سطح خود را ثابت کنند زبان انگلیسی شبیه به زبان مادری است. این یک آزمون واقعا سخت است و قبولی در آن موفقیت بزرگی است.

اگر بتوانید ثابت کنید که در سال‌های پس از قبولی در آزمون کمبریج، انگلیسی را تمرین کرده یا از آن استفاده کرده‌اید، مهارت شما و مدارک معتبر زبان انگلیسی شما پذیرفته می شود، اما اگر 5 سال پیش امتحانی را قبول کردید و سپس فقط گهگاه از زبان انگلیسی استفاده کردید، نباید انتظار داشته باشید که هیچ موسسه ای گواهینامه شما را بپذیرد.

حداقل نمره قبولی

آزمون های انگلیسی کمبریج کمی با دیگر مدارک معتبر زبان انگلیسی در بالا متفاوت است. امتحانات کمبریج امتحانات سنتی “با قبولی یا مردود شدن” هستند در حالی که بقیه به شما نمره انگلیسی را در مقیاس، درجه بندی می کنند.

هدف شما: کسب تجربه کاری بین المللی

 

هدف شما: کسب تجربه کاری بین المللی

آیا قصد دارید رزومه خود را با ورود به دوره کارآموزی در خارج از کشور بسازید؟ آیا فارغ التحصیل شده اید و به دنبال ورود به نیروی کار با گرفتن موقعیت در یک کشور خارجی هستید؟ گاهی اوقات داشتن نمره بالا در آزمون زبان انگلیسی شرط استخدام است. نمره بالا همچنین ممکن است به شما کمک کند تا یک کارفرمای احتمالی را متقاعد کنید. بررسی کنید که آیا مهارت های زبان انگلیسی مورد نیاز در محیط کار جهانی را دارید یا خیر!

1) TOEIC

TOEIC یک آزمون زبان انگلیسی برای ارتباط است و معمولاً برای تجارت استفاده می شود. شرکت‌ها، به‌ویژه در آسیا، افرادی را دوست دارند که نمرات TOEIC مشخصی داشته باشند تا ثابت کنند انگلیسی آن‌ها به اندازه کافی خوب است تا با مشتریان و همکاران انگلیسی‌زبان کار کنند.

چه کسی از TOEIC استفاده می کند؟

بیش از 10000 سازمان در بیش از 120 کشور از امتیازات TOEIC (تست زبان انگلیسی برای ارتباطات بین المللی) برای تعیین مهارت های زبانی کارکنان فعلی یا بالقوه استفاده می کنند و TOEIC را به عنوان یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی قبول دارند.

شیوه برگزاری آزمون TOEIC

Listening and Reading، Speaking و Writing: این سه تست TOEIC هستند که به شما امکان می دهند توانایی خود را در استفاده از زبان انگلیسی در محل کار ثابت کنید. دو بخش 100 سوالی برای آزمون Listening و Reading وجود دارد.
تست Speaking و Writing شامل یک سری وظایف است و ممکن است همزمان یا جداگانه گرفته شود. در مورد نمرات، بین 10 تا 990 برای آزمون Listening و Reading و بین 0 تا 200 برای هر دو آزمون Speaking و Reading متغیر است.

هزینه آزمون و مدت اعتبار آزمون TOEIC

هزینه های آزمون TOEIC بسته به کشور کمی متفاوت است. هزینه ثبت نام در آزمون Listening and Reading با هزینه ثبت نام در آزمون Speaking و Reading متفاوت است. نمرات TOEIC معمولاً برای دو سال معتبر در نظر گرفته می شود و شرکت ها ممکن است از افراد بخواهند که یک بار در هنگام درخواست شغل یا هر دو سال یک بار در آزمون شرکت کنند تا ثابت کنند مهارت های انگلیسی آنها هنوز در همان سطح است.

2) BULATS

چه کسی از BULATS استفاده می کند؟

 

مدارک معتبر زبان انگلیسی برای کسب و کار

در سرتاسر جهان، شرکت‌ها از آزمون BULATS (خدمات تست زبان تجاری) برای ارزیابی دانش انگلیسی تجاری کارکنان واقعی یا بالقوه استفاده می‌کنند. شما همچنین می توانید BULATS را به عنوان فردی استفاده کنید.

شیوه برگزاری آزمون BULATS

آزمون آنلاین یا کاغذی BULATS شامل سه بخش مختلف است (اگر کاغذی باشد دو بخش): آزمون خواندن و شنیدن، آزمون گفتاری، آزمون نوشتن. انجام تمام آزمایشات اجباری نیست. نمرات BULATS در مقیاس 1-100 است.

هزینه آزمون و مدت اعتبار آزمون BULATS

یک شرکت کننده در آزمون انفرادی میانگین هزینه آزمون 60 یورو را پرداخت می کند. نمرات BULATS به مدت دو سال معتبر است.

هدف شما: پیدا کردن سطح زبان انگلیسی خود

 

هدف شما: پیدا کردن سطح زبان انگلیسی خود

چقدر انگلیسی صحبت می کنید؟ شما ممکن است پاسخی برای آن نداشته باشید

1) آزمون انگلیسی کمبریج: FCE

این آزمون چه سطحی از مهارت زبان انگلیسی را ارزیابی می کند؟

FCE یک آزمون زبان انگلیسی در حد متوسط است. . این ثابت می کند که انگلیسی شما به اندازه کافی خوب است تا در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنید و می توانید ارتباط نسبتاً روانی برقرار کنید.

فرمت امتحان چیست؟

می توانید در آزمون کاغذی یا رایانه ای شرکت کنید. آزمون FCE پنج بخش دارد: خواندن، نوشتن، استفاده از زبان انگلیسی، گوش دادن و صحبت کردن. نمره A، B یا C به معنای قبولی در امتحان است. اگر نمره کمتری گرفتید، در امتحان مردود شده اید.

هزینه آزمون چقدر است؟

هزینه ثبت نام در آزمون FCE بسته به کشوری که آزمون می دهید، متفاوت است. گواهی FCE محدودیت اعتبار ندارد.

2) TOEIC Bridge

آزمون TOEIC Bridge چه سطحی از مهارت زبان انگلیسی را ارزیابی می کند؟

آزمون TOEIC Bridge برای زبان آموزان ابتدایی تا متوسط انگلیسی طراحی شده است.

فرمت آزمون چیست؟

آزمون TOEIC Bridge شامل 100 سوال چند گزینه ای است که به دو بخش گوش دادن و خواندن تقسیم می شوند. امتیاز کل بین 20 تا 180 است.

هزینه آزمون چقدر است؟

بسته به کشور، هزینه های آزمون متغیر است.

سایر مدارک معتبر زبان انگلیسی

 

سایر مدارک معتبر زبان انگلیسی

امتحانات دیگری نیز وجود دارد، اما اینها احتمالاً محبوب ترین هستند. قبل از شرکت در هر امتحانی، بسیار مهم است که به این فکر کنید که هدف شما از گرفتن مدارک معتبر زبان انگلیسی چیست و آیا شرایط دقیق مورد نیاز شما را برآورده می‌کند یا خیر.

اگر برای دانشگاه درخواست می دهید، اکثر دانشگاه ها و کالج ها معمولا حداقل نمره آزمون انگلیسی را در وب سایت یا صفحات تحصیلی خود ذکر می کنند. همیشه بررسی کنید که چه آزمون انگلیسی را باید قبول کنید و چه نمره ای دارید تا بعداً با درخواست خود دچار مشکل نشوید.

اگر برای ویزا یا شهروندی درخواست می کنید، وب سایت یا اسناد رسمی دولتی را بررسی کنید. اگرچه این آزمون ها همگی زبان انگلیسی شما را آزمایش می کنند، اما گاهی مؤسسات فقط یکی از آنها را می پذیرند.

قانون طلایی قبل از رزرو هر آزمون زبان انگلیسی: همیشه بررسی کنید که آیا دانشگاه یا سازمانی که می خواهید در آن شرکت کنید آن آزمون را می پذیرد یا خیر.

این روزها، یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز خیلی مورد استقبال است، زیرا زمان از دست رفته در ترافیک و رفت وآمد را حذف میکند و مطابق با زمانبندی دلخواه شما است. با خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی خودآموز اساطیر علاوه بر پشتیبانی آموزشی رایگان، برنامه جامع مطالعه دریافت کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.