آزمون زبان انگلیسی doulingo

معرفی آزمون زبان انگلیسی doulingo

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آزمون زبان انگلیسی doulingo آزمونی تطبیقی (Adaptive) است و برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی طراحی شده است و در واقع یکی از مدارک معتبر برای پذیرش در دانشگاه های مختلف است. در طی سال های اخیر که بیشتر آموزش ها و آزمون ها به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار میشود آزمون زبان انگلیسی doulingo چون مبتنی بر کامپیوتر طراحی شده است یکی از مدارک مورد نیاز دانشگاه های مختلف برای پذیرش دانشجویان می باشد. بنابراین آگاهی از ویژگی های مختلف این آزمون برای متقاضیان دانشگاه های مختلف بسیار مفید خواهد بود.

منظور از تطبیقی بودن آزمون زبان انگلیسی doulingo چیست؟

 

منظور از تطبیقی بودن آزمون زبان انگلیسی doulingo چیست؟

 

این آزمون چون مبتنی بر کامپیوتر است از شما به عنوان داوطلب بر اساس مهارت شما آزمون میگیرد و تطبیقی بودن به این معنا است که بر طبق پاسخی که شما به هر سوال میدهید، سوال بعدی از شما پرسیده میشود. به عنوان مثال؛ اگر شما پاسخ صحیحی به سوالات اولیه بدهید، سوالات بعدی دشوارتر خواهد شد و اگر پاسخ اشتباهی به سوالات بدهید، سوالات بعدی آسانتر خواهد شد تا بتوانید پاسخ درست به سوالات بدهید.

در واقع با روش تطبیقی دشواری سوالات بر اساس توانایی و مهارت شما طراحی میشود و نسبت به آزمون های قدیمی تر میتواند ارزیابی صحیح تری از مهارت زبان انگلیسی شما ارائه دهد.

ساختار آزمون زبان انگلیسی doulingo

آزمون زبان انگلیسی doulingo از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

بخش اول آزمون زبان انگلیسی doulingo

Quick Setup

در این بخش قوانین و مقررات برگزاری آزمون زبان انگلیسی doulingo آمدده است و مدت زمان این بخش ده دقیقه بوده و در نمره آزمون تاثیری ندارد.

بخش دوم آزمون زبان انگلیسی doulingo

Adaptive Questions

  

در این بخش شما باید به سوالات تطبیقی پاسخ دهید و همانطور که در بالا اشاره شد منظور از سوالات تطبیقی، سوالاتی است که بر اساس مهارت شما و پاسخ هایی که به سوالات میدهید سوال بعدی برای شما طراحی میشود.

زمان پاسخگویی به سوالات تطبیقی 25 دقیقه است و ترتیب آنها نیز کاملا تصادفی خواهد بود و در انتها دو سوال برای سنجش مهارت مکالمه و نوشتن وجود دارد که برای بخش نوشتن نیاز است پاسخ شما بین 50 تا 100 واژه را شامل شود و برای بخش پاسخ گفتاری نیاز است شما پاسخ خود را ضبط کنید.

این سوالات برای دانش و مهارت زبان انگلیسی شما را در مباحث زیر مورد ارزیابی قرار میدهند:

  • English vocabulary: واژگان زبان انگلیسی
  • سنجش مهارت‌ های اصلی در زبان انگلیسی از قبیل: نوشتن، خواندن و گوش دادن
  • محل قرار گیری صحیح عبارات و کلمات در جمله و بطور کلی مهارت شما در نگارش (syntax)
  • سنجش تلفظ صحیح واژگان زبان انگلیسی (phonetics)
  • سنجش بیان صحیح واژگان زبان انگلیسی با استرس(تاکید) و همچنین آهنگ درست (stress and intonation of English words)

بخش سوم آزمون زبان انگلیسی doulingo

Video Interview & Writing Sample

 

بخش سوم آزمون زبان انگلیسی doulingo

 

در بخش سوم که بخشی متفاوت در آزمون زبان انگلیسی doulingo به شمار میرود شما دو وظیفه را انجام خواهید داد؛ ضبط یک مصاحبه ویدئویی و نوشتن متنی در زمان مشخص.

در واقع برای انجام هر کدام از وضایف که در بالا ذکر شد به شما دو موضوع پیشنهاد میشود و شما از بین آنها یک موضوع را انتخاب میکنید و برای مثال برای انجام مصاحبه ویدئویی، در مورد موضوعی که انتخاب کردید در مدت زمان حدودا 1 تا 3 دقیقه در مورد آن موضوع انتخابی، صحبت میکنید و در عین حال ویدئو از صحبت خود ضبط میکنید.

و همچنین برای انجام بخش بعدی که شما باید متنی را بنویسید دو موضوع به شما پیشنهاد میشود و شما تنها یکی از آن ها را انتخاب میکنید و پاسخ را در زمان 3 تا 5 دقیقه مینویسید.

مدت زمان کلی در این بخش از آزمون زبان انگلیسی doulingo 10 دقیقه است و به شما در ابتدا هر وظیفه 30 ثانیه فرصت داده میشود تا موضوع را انتخاب کنید و در مورد آن فکر کنید و چون تایمری وجود دارد نیازی نیست شما نگران از دست رفتن زمان باشید.

نکته ای که باید در مورد موضوع های مطرح شده بدانید این است که این موضوع ها بر اساس بخش سوالات تطبیقی و عمکرد شما در بخش قبلی انتخاب میشوند.
با توجه به تفاوت آزمون زبان انگلیسی doulingo که در اینحا توضیخ داده شد، پاسخ های شما در این بخش برای موسسات و دانشگاه هایی که شما در خواست میکنید علاوه بر نمره شما ارسال خواهد شد تا آن ها بتوانند اطلاعات دقیق تری نسبت به مهارت زبان انگلیسی شما در اختیار داشته باشند و همچنین برای شما فرصت خوبی است که مهارت زبان انگلیسی خود را نشان بدهید.

یک نکته مثبت دیگری که در اینجا وجود دارد این است که اگر شما از عملکرد خود در انجام این بخش رضایت نداشتید میتوانید قبل از ارسال نتیجه برای موسسات و دانشگاه ها دوباره در آزمون زبان انگلیسی doulingo شرکت کنید.

انواع سوالات آزمون زبان انگلیسی doulingo

همانطور که در بالا توضیح داده شد، بخش متفاوت در آزمون زبان انگلیسی doulingo سوالات تطبیقی این آزمون است و تنوع سوالات در این بخش نیز بیشتر از بخش های دیگر است. 8 نوع سوال در اینجا وجود دارد که 6 نوع از این سوالات تطبیقی خواهد بود و دو نوع آخر همانطور که گفته شد شامل مصاحبه گفتاری و نوشتاری خواهد بود. در ادامه به توضیح جزئیات این سوالات میپردازیم.

جاهای خالی کلمات در متن را پر کنید:
Gap-fill Reading Passage

در این بخش از آزمون زبان انگلیسی doulingo از منابع ادبیات زبان انگلیسی متنی انتخاب میشود و کلماتی از این متن حذف میشود و در واقع شما به جای کلمات حذف شده در متن جای خالی آن ها میبینید که باید آن ها را با دسته کلماتی که به شما داده میشود پر کنید. البته توجه داشته باشید که هر برای هر جای خالی داده شده، فقط یک کلمه از بین دسته کلمات داده شده مناسب خواهد بود.

توجه کنید که متن های ریدینگ در آزمون های دیگر مانند: IELTS و TOEFL و… به طور معمول از متون ادبی گذشته انتخاب میشود که به نثر نوشته میشوند و به همین دلیل معمولا متن های دشواری هستند و برای طیف وسیعی از متقاضیان پاسخ دادن به سوالات ریدینگ دشوار است.

نکته مهم در مورد آزمون زبان انگلیسی doulingo این است که چون سوالات تطبیقی هستند، باعث میشود متن های انتخابی در این بخش نیز بر اساس مهارت شما از زبان انگلیسی باشد و این گونه شما متنی مطابق با مهارت خود و منطقی تری در اختیار خواهید داشت و راحت تر میتوانید به سوالات این بخش پاسخ دهید.

جاهای خالی حروف در متن را پر کنید:

C-test Questions

 

جاخالی حروف در آزمون دولینگو

 

در این بخش از سوالات آزمون زبان انگلیسی doulingo متن 4 یا 5 خطی وجود دارد و جملات ابتدایی و انتهایی این متن مطابق تصویر کامل داده شده است و و خطوط میانی کلماتی وجود دارد که حروف بخش دوم کلمات جا افتاده است و شما باید بر اساس مفهوم کلی که از متن دریافت کردید کلمه را حدس بزنید و حروف جا افتاده رو در جای مناسب قرار بدهید.

در این بخش شما حدود 3 دقیقه وقت دارید که متن را کامل کنید و در واقع در اینجا از طریق تشخیص املا صحیح کلمه، دانش نگارش زبان انگلیسی شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انتخاب واژگان زبان انگلیسی:

English Word Selection

این بخش از آزمون زبان انگلیسی doulingo شامل دو نوع سوال است:

نوع اول؛ انتخاب واژه کتبی: (English Word Selection(written

 

نوع اول؛ انتخاب واژه کتبی:

 

در سوالات نوع (English Word Selection(written تعدادی واژه معنادار و واقعی زبان انگلیسی و تعدادی واژه که در ظاهر شبیه واژگان زبان انگلیسی هستند، وجود دارند و شما باید واژگان انگلیسی را از مشابه آن تشخیص دهید، لزومی ندارد حتما معنی واژگان را بدانید.

نکته ای که در این نوع از سوالات وجود دارد که این بخش را دشوار میکند این است که واژگانی که در این بخش ارئه میشوند معمولا برای آزمون دهندگان آشنا نیست و آن ها باید در زمان 1 دقیقه ای از بین 18 واژه ارائه شده واژه های انگلیسی صحیح را تشخیص دهند.

نوع دوم؛ انتخاب واژه صوتی: English Word Selection (Audio)

 

نوع دوم؛ انتخاب واژه صوتی:

 

در سوالات نوع English Word Selection (Audio) که مشابه نوع کتبی آن است تعدادی واژه انگلیسی و شبه انگلیسی وجود دارد و شما باید با گوش دادن به هر کدام از واژگان واژه انگلیسی را از غیر انگلیسی تشخیص دهید.

با کلیک بر روی هر کلمه واژه مربوطه بخش میشود و مجموع واژگان در بخش صوتی نصف بخش کتبی خواهد بود و این یعنی 9 واژه صوتی در اینجا داریم و مدت زمان پاسخ گویی نیز 90 ثانیه خواهد بود.

گوش دهید و (تایپ کنید) بنویسید:

Listen and Write

 

گوش دهید و (تایپ کنید) بنویسید:

 

در سوالات Listen and Write آزمون زبان انگلیسی doulingo باید به یک جمله انگلیسی گوش بدهید و آن را لغت به لغت بنویسید. زمان تعیین شده برای این بخش 1 دقیقه است و شما فرصت شنیدن 3 مرتبه این جمله را خواهید داشت و قبل تموم شدن 1 دقیقه جمله را تایپ کنید.

در نوع از سوالات آزمون زبان انگلیسی doulingo مهارت گوش دادن و نوشتن شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و مجددا نیازی نیست معنا و مفهوم جمله را درک کنند.

بخوان و صحبت کن:

(Read and Speak)

در بخش سوالات Read and Speak جمله ای به شما داده میشود و شما باید جمله را با صدای بلند بخوانید و با انتخاب دکمه Recording صدای خود را ضبط کنید. دراین بخش و بخش قبل جملات به تدریج طولانی تر خواهند شد.

برای ضبط هر جمله 20 ثانیه زمان خواهید داشت. مهارتی که در این بخش مورد ارزیابی قرار میگیرد، مهارت خواندن جمله با صدایی بلند و قابل فهم است.

سوالاتExtended Speaking (غیر تطبیقی)

این بخش از سوالات در آزمون زبان انگلیسی doulingo مهارت Speaking شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و برای این کار دو نوع سوال وجود دارد که میزان سختی و آسونی سوالات این بخش به میزان مهارت شما در بخش سوالات تطبیقی مرتبط میشود.

پاسخ های شفاهی (Independent Speaking Tasks)

در این بخش از سوالات آزمون زبان انگلیسی doulingo شما 30 ثانیه فرصت خواهید داشت سوال را بخوانید و در ادامه 90 ثانیه فرصت دارید به صورت شفاهی پاسخ خود را ضبط کنید. در ادامه این بخش یک سوال به صورت صوتی برای شما پخش میشود و مجددا 90 ثانیه فرصت برای ضبط پاسخ شفاهی خود دارید.

سوالات Extended Writing(غیر تطبیقی)

سوالات این بخش نیز نوع است و شامل 4 سوال می باشد که مهارت نوشتن شما را مورد ارزیابی قرار میدهد.

نوع اول، توصیف تصویر: Picture Description Task

 

نوع اول، توصیف تصویر: Picture Description Task

 

در این نوع از سوالات آزمون زبان انگلیسی doulingo 3 تصویر متفاوت برای شما نمایش داده میشود که باید برای هر کدام، در مدت زمان 60 ثانیه یک یا چند جمله بنویسید و تصویر را توصیف کنید.

تصاویر به گونه ای انتخاب میشوند که آزمون دهنده بتواند مهارت نوشتن خود را به نمایش بگذارد و شما نیز نباید نگران واژگانی باشید که آن ها به خاطر نمی آورید و فقط با کلماتی که به خاطر دارید تصویر را به بهترین شکل توصیف کنید.

نوع دوم، پاسخ های نوشتاری: Independent Writing Task

در این بخش از آزمون شما باید به سوالاتی که در مورد موضوعاتی از قبیل: سهم هنرمندان یا دانشمندان در جامعه مطرح شده است، پاسخ دهید. پاسخ شما باید بین 50 تا 100 کلمه باشد تا بتوان به درستی مهارت خواندن و نوشن و دانش واژگان شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.

آمادگی برای آزمون زبان انگلیسی doulingo

 

آمادگی برای آزمون زبان انگلیسی doulingo

 

با توجه به ساختار متفاوتی که آزمون زبان انگلیسی doulingo دارد، واضح است که یادگیری زبان انگلیسی به صورت کاربردی و مهارت محور از مهمترین ویژگی های لازم برای موفقیت در این آزمون خواهد بود و شما میتوانید با آگاهی از سبک های یادگیری زبان انگلیسی کدامند و چقدر کارآمد هستند؟ روشی را برای یادگیری زبان انگلیسی دنبال کنید که در زمان کم بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد و همچنین با خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی رویال اساطیر میتوانید به صورت خودآموز مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.