آزمون TOEIC

معرفی جامع آزمون TOEIC

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آزمون TOEIC یکی دیگر از آزمون های معتبر بین المللی است اما تفاوت آن با دیگر آزمون ها در این است که آزمون توییک بیشتر برای افرادی که به دنبال موقعیت شغلی بین المللی یا ارتقا وضعیت شغلی خود هستند قابل استفاده است. با ما در این مقاله همراه باشید تا آزمون TOEIC را به صورت جامع برای شما معرفی کنیم. در ادامه شما با انواع این آزمون و تفسیر نمرات آشنا خواهید شد.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی (صفر تا صد)

معرفی آزمون توییک

 

معرفی آزمون TOEIC

این آزمون که توسط ETS که آزمون تافل را نیز طراحی کرده است، طراحی شده و مخفف Test Of English for International Communication به منظور آزمون انگلیسی برای ارتباطات بین المللی است. آزمون توییک به منظور ارزیابی سطح زبان انگلیسی افرادی که انگلیسی زبان نیستند در حوزه کسب و کار طراحی شده است پس موضوع سوالات این آزمون مربوط به زندگی و محیط های کاری است. بیشتر داوطلبانی این آزمون را انتخاب می کنند که می خواهند در محیط های بین المللی شروع به کار کنند و یا آموزش ببینند.

تفاوت آزمون TOEIC و تافل

 

تفاوت آزمون TOEIC و تافل

درست است که هر دوی این آزمون ها توسط یک مرکز طراحی شده اند اما تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. آزمون تافل برای سنجش میزان مهارت زبان آموزان برای شرکت در جوامع دانشگاهی است اما آزمون TOEIC برای سنجش مهارت زبان انگلیسی و ارتباطات در محیط و موضوعات مرتبط با کار طراحی شده است.

مطالعه مفید: آیا باید آزمون تافل یا آیلتس شرکت کرد؟ 4 فاکتوری که باید در نظر گرفت

آزمون TOEIC برای چه کسانی مناسب است؟

1- کار در محیط های بین المللی

 

در صورتی که شما به دنبال شغلی در سطح بین المللی هستید می توانید در آزمون توییک شرکت کنید چرا که بیش از 14000 شرکت و مرکز در سراسر جهان مدرک این آزمون را برای سنجش مهارت زبان انگلیسی کارمندان خود می پذیرند.

2- تحصیل در دانشگاه

 

تحصیل در دانشگاه

در طی سال های اخیر تعداد دانشگاه هایی که در سراسر دنیا مدرک این آزمون را برای پذیرش دانشجو های بین المللی می پذیرند در حال افزایش است. پس شما پس از انتخاب دانشگاه مد نظر خود می توانید بررسی کنید که آیا مدرک توییک را می پذیرند یا خیر.

3- ارتقا موقعیت شغلی

در صورتی که شما در محیطی بین المللی کار می کنید و می خواهید موقعیت شغلی خود را ارتقا دهید می توانید در این آزمون شرکت کنید.

مطالعه مفید: 8 تا از بهترین مدارک معتبر زبان انگلیسی

انواع آزمون توییک

 

انواع آزمون توییک

ارزیابی زبان آموزان در آزمون TOEIC به سه صورت انجام می شود، هر یک از این آزمون در روز های مختلف برگزار می شود و ممکن است بین آن ها تا دو هفته فاصله باشد. در ابتدا فقط آزمون لیسنینگ و ریدینگ از زبان آموزان گرفته می شد اما پس از تغییرات در نحوه برگزاری این آزمون، زبان آموزان می توانند در بخش ریدینگ و اسپیکینگ این آزمون نیز شرکت کنند.

آزمون لیسنینگ و ریدینگ

در این آزمون مهارت زبان انگلیسی شما در خواندن و شنیدن از سطح مبتدی تا پیشرفته بررسی می شود، این آزمون به صورت کاغذی و سوالات چند گزینه ای برگزار می شود.

آزمون رایتینگ و اسپیکینگ

در این بخش از آزمون که به تازگی معرفی شده است مهارت زبان انگلیسی شما در نوشتن و صحبت کردن از سطح مبتدی تا پیشرفته بررسی می شود اما این آزمون برخلاف بخش دیگر آزمون TOEIC به صورت آنلاین برگزار می شود.

آزمون TOEIC Bridge

در این آزمون مهارت شما در لیسنینگ و ریدینگ از سطح مبتدی تا متوسط بررسی می شود. در صورتی که هنوز زبان خود را کامل نکرده اید می توانید در این آزمون شرکت کنید.

ساختار آزمون TOEIC

لیسنینگ و ریدینگ

به صورت کلی این بخش از آزمون توییک در دو ساعت برگزار می شود. قسمت لیسنینگ از 4 بخش تشکیل شده است و مدت زمان 45 دقیقه برای پاسخ دهی به سوالات این بخش در نظر گرفته شده است. در بخش ریدینگ سوالاتی مانند جملات ناقص و کامل کردن متن وجود دارد و یک یا دو متن ریدینگ وجود دارد که شما در مدت زمان 75 دقیقه باید به سوالات این قسمت پاسخ دهید.

نکته قابل توجه برای قسمت لیسنینگ آزمون TOEIC این است که صدای ضبط شده فقط یک بار برای شما پخس می شود پس شما باید میزان تسلط خود بر مهارت شنیداری را تا قبل از امتحان تقویت کنید تا در آزمون به مشکلی بر نخورید.

رایتینگ و اسپیکینگ

این بخش از آزمون به صورت جداگانه از بخش دیگر برگزار می شود و شما می توانید فقط در بخش اسپیکینگ شرکت کنید. برای قسمت اسپیکینگ 20 دقیقه زمان برای شما در نظر گرفته شده و شما باید کار هایی مانند خواندن یک پاراگراف، توصیف یک تصویر، پاسخ به سوالات و ارائه یک راه حل برای مشکل مطرح شده در آزمون انجام دهید. برای شرکت در قسمت رایتینگ آزمون TOEIC شما 60 دقیقه زمان دارید تا پاسخ خود را تحویل دهید، شما باید تعدادی جمله بر اساس تصویر مشخص شده در آزمون بنویسید، برای ایمیل ارائه شده در آزمون پاسخ بنویسید و در آخر یک مقاله کوتاه نیز بنویسید.

مطالعه مفید: 25 عبارت مذاکره در انگلیسی

نمره دهی آزمون TOEIC

 

نمره دهی آزمون TOEIC

هر کدام از بخش های لیسنینگ و ریدینگ دارای 495 نمره هستند و امتیاز داوطلب می تواند بین 5 تا 495 متغیر باشد. به صورت کلی نمره در این بخش بین 10 تا 990 می باشد و بخش رایتینگ و اسپیکینگ این آزمون هرکدام دارای 200 امتیاز هستند. نتیجه آزمون شما بین 3 الی 15 روز پس از انجام آزمون آماده می شود و مدرک آزمون توییک تا 2 سال برای شما اعتبار دارد.

در جدول زیر تفسیر نمرات بخش لیسنینگ و ریدینگ آزمون را برای شما آماده کرده ایم.

تفسیر نمرات

نمرهتفسیر
905-990مهارت حرفه ای
785-900مهارتی بیشتر از محیط کاری
605-780مهارت کاری
405-600مهارتی بیشتر از مهارت ابتدایی
255-400مهارت ابتدایی
10-250مهارت مبتدی

موسسات و مشاغل مختلف، نمرات مورد قبول متفاوتی دارند اما در بخش رایتینگ و اسپیکینگ امتیاز بین 170 تا 200 مورد قبول است و جزو نمرات عالی به شمار می آید.

نحوه اعلام نمرات به چه صورت است؟

شما می توانید نتیجه آزمون خود را به صورت آنلاین از طریق EST Global مشاهده کنید، نمره فقط برای شما قابل مشاهده است. در صورتی که در آزمون TOEIC به صورت حضوری و در موسسه ای شرکت کرده اید، موسسات نتایج رسمی آزمون شما را از طریق پست برایتان ارسال می کنند.

نیاز به بررسی مجدد امتیاز آزمون TOEIC

 

آزمون TOEIC

در صورتی که شما حس می کنید در تصحیح آزمون شما اشتباهی صورت گرفته و امتیاز شما ممکن است متفاوت باشید، تا مدت 3 ماه پس از آزمون شما می توانید با دفتر محلی ETS Scoring تماس بگیرید و درخواست بررسی مجدد آزمون خود را ثبت کنید. شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر نمره جدید شما با نمره اعلام شده تفاوتی نداشته باشد، شما باید هزینه خدمات را به این مرکز بپردازید اما در صورتی که در میان نمرات تفاوت وجود داشته باشید، نیازی نیست که شما هزینه ای به این مرکز پرداخت کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.