اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی

معرفی مهم ترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که چرا باید با اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی آشنا شوید؟ در جواب این سوال، افراد به دو دسته تقسیم می شوند. برخی از افراد در این عرصه کار می کنند که آشنایی با این اصطلاحات برای آن ها ضروری است و دسته دوم افرادی هستند که به دلیل پیشرفت تکنولوژی و به روز بودن به دنبال آشنایی با این اصطلاحات هستند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با مهم ترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی آشنا شوید.

مطالعه مفید: یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

کریپتوکارنسی چیست؟

 

کریپتوکارنسی چیست؟

 

پیش از پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا با مفهوم ارز دیجیتال آشنا شویم. ارز دیجیتال به هر پولی که در دنیای دیجیتال و کامپیوتری شکل گرفته و استفاده می شود، گفته می شود. و حالا کریپتوکارنسی به معنای پول رمزنگاری شده است که در فارسی با اسم رمزارز شناخته می شود. رمزارزها دسته ای ارز های دیجیتالی هستند که برای تراکنش مالی آن ها رمزنگاری شده اند. رمز گشایی برخی از این رمزارزها بسیار دشوار و حتی غیر ممکن است.

مطالعه مفید: 6 مورد از پرکاربردترین زبان های دنیا

آشنایی با اصطلاحات پایه ارز های دیجیتال

 

آشنایی با اصطلاحات پایه ارز های دیجیتال

 

در این قسمت ابتدا به بررسی اصطلاحات پایه برای افرادی که تازه وارد این عرصه شده اند می پردازیم و در ادامه به بررسی مهم ترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مطالعه مفید: آشنایی با مهم ترین اصطلاحات بازرگانی انگلیسی

Cryptography

به فرآیند رمز گذاری اطلاعات در دنیای ارز های دیجیتال، رمز نگاری گفته می شود. این فرآیند در جهت محافظت از اطلاعات انجام می شود به گونه ای که فقط افرادی که به این اطلاعات دسترسی دارند می توانند از آن ها استفاده و پردازش کنند.

Whitepaper

وایت پیپر که به معنای همان گزارش عملکرد در اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی است. این گزارش درباره جزئیات طرح و سیستم توسط توسعه دهندگان آماده می شود.

Block

می توان گفت هر بلاک یک پایگاه داده از تمام معاملاتی است که انجام شده، و این پایگاه تا زمان پر شدن این اطلاعات را نگه می دارد. نکته قابل توجه این است که رکورد و اطلاعات ثبت شده در هر بلاک به صورات دائمی است.

Block Explorer

این اصطلاح که به معنای جستجوگر بلاک است، یک موتور جست و جو برای پیدا کردن ارزهای دیجیتال است که به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعات و آدرس های موردنظر خود را پیدا کنند.

Peer 2 Peer

این اصطلاح اشاره به یک شبکه همتا به همتا دارد که اشخاص با یکدیگر بدون واسطه شخص سوم در ارتباط هستند.

Miner

ماینر به کامپیوتر یا تجهیزاتی گفته می شود که بر اساس توان خود می تواند رمزارز استخراج کند.

Exchange

صرافی یا اکسچنج یکی از پرکاربردتری اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی است. صرافی بستری است که از طریق آن افراد می توانند به خرید و فروش رمزارزها بپردازند.

Whale

اصطلاح نهنگ برای افرادی به کار می رود که تراکنش های بسیار بالایی دارند و در بازار ارزهای دیجیتال دارای زیادی دارند.

Market cap

این اصطلاح به معنای ارزش بازار است که بر اساس ضرب قیمت ارز دیجیتال موردنظر شما در تعداد کل ارزهای در گردش به دست می آید. رتبه دهی رمزارزها بر اساس ارزش بازار صورت می گیرد و شما می توانید ارزش بازار را از طریق سایت Coinmarketcap بررسی کنید.

مهم ترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی

 

مهم ترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی

 

در این قسمت به اصطلاحات مهمی می پردازیم که برای فعالیت در این عرصه به دانستن آن ها نیاز خواهید داشت.

مطالعه مفید: 25 عبارت مذاکره در انگلیسی

HODL

این اصطلاح در حقیقت از طریق اشتباه تایپی یکی از خریداران بیت کوین در فضای مجازی ایجاد شد و به معنای نگه داشتن رمزارزها و نفروختن آن ها است.

To the moon

این اصطلاح هنگامی به کار می رود که یک رمزارز با سرعت قابل توجهی درحال افزایش قیمت است حتی اگر قیمت آن در همان ابتدا بالا باشد.

When moon

این اصطلاح نیز مانند قبلی زمانی استفاده می شود که قیمت یک رمزارز با سرعت چشمگیری افزایش پیدا می کند.

When lambo

این مورد از مهم ترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی به زمانی اشاره دارد که یک فرد با دارایی رمزارز هایی که دارد آنقدر پولدار شود که بتوانید ماشین لامبورگینی بخرد.

FOMO

این اصطلاح خلاصه شده عبارت Fear of missing out است که به زمانی را توصیف می کند که فرد ترس از دست دادن سهام یا تغییرات بازار را دارد.

FUD

این اصطلاح خلاصه عبارت Fear, Uncertainly, and doubt است که در فارسی به معنای ترس، عدم اطمینان و شک است. این سه مورد عواملی هستند که باعث می شود فرد وارد بازار رمزارزها نشود.

Shill

این مورد زمانی به کار می رود که یک فرد برای سود و منفعت خود به تبلیغ یک رمزارز به روش های غیر معمول و غیر اخلاقی می پردازد.

OCD

این عبارت در دنیای واقعی به معنای وسواس فکری است اما در دنیای ارز دیجیتال به معنای اختلال وسواس رمزارزی به کار می رود.

Bag holder

در دنیای ارزهای دیجیتال افراد باید صبر داشته باشند و عجولانه عمل نکنند اما افرادی هستند که بیخیال ارزهایشان نمی شوند حتی اگر آن ها با افت قیمت مواجه شوند.

Melon

این کلمه یکی از کلماتی است که برای اشاره به بیت کوین در دنیای ارز های دیجیتال استفاده می شود.

Satoshi Nakamoto

ساشی ناکاموتو فردی است که بیت کوین را خلق کرده. هیچکس نمی داند که این فرد کیست و هویت او تا به حال فاش نشده است.

Satoshi

ساتوشی در اصطلاحات ارزهای دیجیتال به انگلیسی، کوچک ترین واحد بیت کوین است. در حقیقت هر بیت کوین را می تواند به صد میلیون واحد تقسیم کرد پس هر ساتوشی یک صد میلیونم بیت کوین است.

Altcoin

 

Altcoin

 

این اصطلاح به رمزارزهایی اشاره دارد که بعد از بیت کوین ساخته شدند.

Stablecoin

در دنیای رمزارزها یک سری ارز هایی وجود دارد که ارزش آن ها با یک دارایی ثابت برابر است. به این ارزها استیبل کوین گفته می شود.

Hard Fork

هارد فورک به تغییرات اساسی در پروتکل رمزارز ها گفته می شود.

Soft Fork

این اصطلاح به تغییرات جزئی در پروتکل رمزارزها اشاره دارد که این تغییرات با نسخه های قبلی سازگار هستند.

Hash

این اصطلاح به الگوریتم هش اشاره دارد که به زبان ساده، هش به خروجی هایی گفته می شود که از اطلاعات ورودی بدست آمده اند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.