پرکاربردترین زبان های دنیا

6 مورد از پرکاربردترین زبان های دنیا

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

در سراسر دنیا بیش از 7000 زبان مختلف وجود دارد، ممکن است تا به حال این سوال برای شما پیش آمده باشد که پرکاربردترین زبان های دنیا کدامند، در چه کشور هایی استفاده می شوند و حتی این سوال حیاتی که چه عواملی باعث می شود تا یک زبان در بین پرکاربردترین زبان های دنیا قرار گیرد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با 6 از مورد از این زبان های پرکاربرد آشنا شوید.

عواملی که باعث پرکاربرد شدن یک زبان می شود

 

عواملی که باعث پرکاربرد شدن یک زبان می شود

 

قبل از اینکه به بررسی لیست پرکاربردترین زبان های دنیا بپردازیم، در ابتدا بهتر است به این بپردازیم که چه عواملی باعث می شود تا این زبان ها در لیست پرکاربردترین ها قرار بگیرند و از اهمیت بالایی برخوردار شوند.

مطالعه مفید: 4 استراتژی برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان

تعداد گوینده ها

همانطور که ممکن است این عامل در ذهن شما باشد، تعداد افرادی که به یک زبان صحبت می کنند می تواند تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن کاربرد آن زبان داشته باشد. پس می توان گفت اولین عامل برای شناسایی یک زبان، تعداد افرادی که به آن زبان صحبت می کنند است.

محل استفاده از زبان

یکی دیگر از عوامل منطقه جغرافیایی است که مردم در آن به زبان مورد نظر صحبت می کنند. برای مثال برخی از کشور ها و یا قاره ها به دلیل اهمیت توریستی و عوامل دیگر جمعیت بیشتری دارند و همینطور افراد بیشتری را جذف می کنند و این موارد باعث می شود تا استفاده از آن زبان بیشتر شود و در لیست پرکاربردترین زبان های دنیا قرار بگیرد.

میزان کاربرد

یکی از عوامل، میزان کاربرد آن زبان است. در صورتی که شما برخی از زبان ها را بیاموزید، می توانید از آن ها در جهت پیشرفت شغلی و یا تحصیلی استفاده کنید ولی برخی از زبان ها وجود دارند که یادگیری آن ها به جز محل شکل گیری همان زبان، در دیگر نقاط کاربرد چندانی ندارد.

اهمیت و معرفی زبان های پرکاربرد

در ادامه ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که شناخت زبان های پرکاربرد و یا یادگیری آن ها می تواند چه اهمیتی داشته باشد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. داشتن اطلاعات یا دانش از این زبان ها می تواند به شما برای دریافت فرصت های شغلی و یا تحصیلی کمک بسیار زیادی کنند و برای شما مسیر رشد را فراهم سازند. در ادامه با ما همراه باشید تا با پرکاربردترین زبان های دنیا آشنا شوید.

انگلیسی

 

زبان انگلیسی

 

مهم ترین و پرکاربردترین زبان دنیا، انگلیسی است که حدود 380 میلیون به صورت بومی از زبان انگلیسی استفاده می کنند و گوینده های غیربومی این زبان به حدود 750 میلیون میرسید. این ارقام در نسب کلی با تعداد تمام افراد در جهان، نشان دهنده این است که زبان انگلیسی رتبه اول را در پرکاربردترین زبان های دنیا به خود اخصاص داده است.

از این زبان در دنیای تجارت، گردشگری و فناوری استفاده می شود و می توان گفت بیشتر مردم دنیا به دنبال یادگیری این زبان هستند و یا با آن آشنایی دارند. زبان انگلیسی در بیشتر مدارس دنیا به عنوان زبان دوم در کنار زبان مادری آن کشور به دانش آموزان آموزش داده می شود زیرا دانش آن می تواند به افراد در تمامی مراحل مختلف زندگی کمک بسیاری زیاد کند.

مطالعه مفید: آشنایی با آموزش زبان انگلیسی از پایه اساطیر

ماندارین

 

پرکاربردترین زبان های دنیا

 

در ابتدا بهتر است به این بپردازیم که ماندارین، یک زبان نیست بلکه درواقع مجموعه ای لهجه های مختلف در زبان چینی است. افراد بومی که به این زبان صحبت می کنند در حدود 918 میلیون هستند و حدودا 200 میلیون نفر دیگر گویندگان این زبان را افراد غیربومی تشکیل می دهند.

زبان چینی ماندارین، دومین زبان پرکاربرد در دنیا است و نکته جالب درمورد این زبان این است که تقریبا تمام افرادی که با زبان چینی آشنایی دارند می توانند متوجه مفهوم صحبت ها به زبان ماندارین شوند و فقط تفاوت های جزئی در لهجه و گویش های آن وجود دارد.

اسپانیایی

 

اسپانیایی

 

زبان اسپانیایی یکی دیگر از پرکاربردترین زبان های دنیا است که طرفدار های زیادی دارد و حدود 534 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. یکی از دلایل پرکاربرد بودن و استفاده زیاد از این زبان به دلیل مهاجرت اسپانایی زبان ها به آمریکا در زمان های قدیم است.

این زبان در دنیای اینترنت، سومین زبان با استفاده زیاد است و در این لیست نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. می توان گفت که در آمریکا مشاغلی وجود دارد که لازمه استخدام در آن ها، توانایی صحبت و تسلط بر زبان اسپانایی است.

مطالعه مفید: مهم ترین نکات یادگیری 2 زبان به صورت همزمان

فرانسوی

 

فرانسوی

 

استعمار فرانسه بر کشور های مختلف در دنیا باعث شده است که این زبان در دنیا گسترش پیدا کند و حالا به یکی از زبان های پرکاربرد در دنیا تبدیل شود. این مورد از پرکاربردترین زبان های دنیا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و 29 کشور در دنیا به این زبان سخن می گویند.

همانطور که زبان انگلیسی به عنوان زبان تجارت شناخته می شود، زبان فرانسوی به عنوان زبان فرهنگ در دنیا شناخته می شود. حدود 77 میلیون نفر افراد بومی و 203 میلیون نفر از افراد غیربومی به این زبان صحبت می کنند و در بسیاری از مناطق، مردم از فرانسوی به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند.

عربی

 

عربی

 

زبان عربی یکی از دیگر از پرکاربردترین زبان های دنیا است و حدود 250 میلیون نفر در بیش از بیست کشور عرب زبان به این زبان صحبت می کنند. این زبان یکی از زبان های زنده در دنیا و یکی از زبان های سازمان ملل متحد است.

عربی زبان دین اسلام است و دارای لهجه ها و گویش های متفاوت است. زبان عربی مدرن و استاندارد در تمامی کشور های عرب زبان پذیرفته است و شما می توانید با یادگیری آن در کشورهای مختلف از این زبان برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

مطالعه مفید: 6 مورد از اساسی ترین مشکلات خودآموزی زبان

روسی

 

روسی

 

می توان گفت که حدود 185 میلیون نفر از مردم دنیا به زبان روسی صحبت می کنند و بدین دلیل روسی به عنوان یکی دیگر از پرکاربردترین زبان های دنیا شناخته می شود. بسیاری از کشورها که در گذشته عضوی از اتحاد جماهیر شوروی بوده اند، امروزه زبان روسی را به عنوان دومین زبان خود استفاده می کنند.

روسی یکی از زبان های رسمی سازمان ملل متحد است و در کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و جمهوری کریمه به عنوان زبان اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.