کتاب 1100

کتاب 1100: مزایا و معایب

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از منابع مهم جهت تقویت دایره واژگان، کتاب 1100 واژه ضروری زبان انگلیسی است. بسیاری از افرادی هستند برای شرکت در آزمون ‌های بین ‌المللی از جمله آیلتس، تافل و آزمون دولینگو از این کتاب استفاده می ‌کنند و در آموزش آیلتس نیز با واژگان این کتاب سروکار خواهید داشت. روند کلی این کتاب به این صورت است که واژگان در 46 هفته ارائه می‌شود. به این صورت که شما هر هفته با 20 لغت جدید مواجه می شوید. لغات در این کتاب نسبتا دشوار هستند، جهت استفاده از آن بهتر است از سطح زبان نسبتا خوبی برخوردار باشید. کتاب 1100 برای اولین بار در سال 2013 توسط انتشارات Barrons Educational Series در 408 صفحه منتشر شده‌است.

مطالعه مفید: معرفی کامل کتاب ۵۰۴

در این مطلب درباره روند کلی مطالب این کتاب، تمرین ها، مزایا و معایب آن صحبت کرده ایم.

روند کلی مطالب کتاب 1100

روند کلی مطالب کتاب 1100

هدف کتاب 1100 این است که لغات ضروری انگلیسی بهتر به خاطر سپرده شوند. محتوای این کتاب از پنج بخش تشکیل شده است.

• بخش اول:

معرفی کلمات به صورت روزانه است. ویژگی خوبی که این کتاب دارد این است که پایین هر یک از لغات، فونتیک آن‌ ها نوشته شده است. به این خاطر که به راحتی بتوانید از تلفظ آن‌ ها آگاه شوید.

• بخش دوم:

مواجه شدن با متنی کوتاه که این متن شامل 5 کلمه جدید در آن روز است.

• بخش سوم:

در بخش سوم، روزانه‌ Sample test وجود دارد. Sample test به این صورت است که جملات با جای‌ خالی به شما نشان داده می‌ شوند و شما باید این جملات را با کلمات جدیدی که در آن روز آموخته ‌اید،‌ آن ‌ها را تکمیل کنید.

• بخش چهارم:

بخش چهارم کتاب 1100، Definitions نام دارد. در این قسمت معنی و توضیحی از کلماتی که آموخته ‌اید به انگلیسی آورده شده است و شما باید تشخیص دهید که هر توضیح مربوط به کدام کلمه می باشد.

• بخش پنجم:

در این بخش روزانه با قسمتی مواجه می‌شوید به نام Today’s idiom که با اصطلاحات و ضرب ‌المثل‌ هایی که کاربرد زیادی در گفت ‌و گوهای انگلیسی زبانان دارند آشنا می‌شوید.

مطالعه بیشتر: ۴ استراتژی برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان

تمرین‌های مرور هفتگی

هر هفته، دروس در 4 روز به پایان می‌ رسد. سه روز باقی ‌مانده جهت مرور و تثبیت مطالب است. جهت مرور پایانی در آخر هر هفته، قسمتی در کتاب 1100 در نظر گرفته شده تحت عنوان Review.

• تمرین اول:

در این تمرین دو ستون A و B وجود دارد. در ستون A لغاتی نوشته شده است که مترادف های آن ها در ستون B قرار دارد. شما باید هر کلمه را به مترادف آن وصل کنید. در این تمرین ممکن است با لغات جدیدی مواجه شوید که با یادگیری آن ‌ها می ‌توانید دایره واژگان خود را تقویت کنید.

• تمرین دوم:

دومین تمرین در کتاب 1100، Word search است. در این تمرین متنی آورده شده که تعدادی جای ‌خالی در آن وجود دارد. جاهای خالی باید با کلماتی که در طی آن هفته یاد گرفته ‌اید، آن‌ را تکمیل کنید. کتاب برای راحت تر کردن کار شما بالای جای خالی اشاره کرده است که کلمه مورد نظر این بخش در کدام روز از آن هفته ذکر شده است.

دلیل اینکه بارونز در کتاب 1100 تعریف هر کلمه را در کنارش قرار نمی دهد، این است که همه افراد وسوسه می‌شوند به جای اینکه تلاش کنند تا معنای کلمات را حدس بزنند، فقط معنای کلمات را بخوانند. این متد کمک می کند که کلمات بهتر در ذهن بمانند. در غیر این صورت، فقط لیستی از کلمات را به صورت طوطی وار حفظ خواهید کرد.

در این بخش از مطلب به روال یادگیری لغات کتاب 1100 اشاره شد. اما علاوه بر تمرین های ذکر شده در بالا، تمرین های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند هرچه بهتر کلمات را به خاطر بسپارید و آن‌ها را در ذهن خود تثبیت کنید. به طور کلی نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که کتاب ‌هایی همچون 1100 واژه، سه هزار واژه لانگمن و 504 از بهترین منابع تقویت دایره واژگان انگلیسی هستند. پس برای تقویت واژگان ‌تان می‌توانید از کتاب های فوق استفاده کنید.

معایب کتاب 1100

کتاب 1100 برای یادگیری کلمات به روش خاص خودش بسیار عالی است. اما از معایبی که دارد این است که برخی از کلمات به طور مبهم تعریف شده اند. یعنی نمی توان معنای یک کلمه را با توجه به معنای کل جمله تشخیص داد. حتی پاراگراف و جملات نمونه هم کمکی در درک راحت کلمه نمی کنند.

مزایا کتاب 1100

از مزایای کتاب 1100 این است که دقیقا برای زبان آموزان مشخص کرده که در هر روز کدام کلمات را بخوانند. کتاب در هر روز 5 لغت جدید ارائه می‌دهد. برای یادگیری واژگان، هر هفته به 4 روز نیاز دارید. 3 روز باقی مانده جهت تمرین و تکرار است که باعث تثبیت مطالب در ذهن زبان آموزان می‌شود.

در این مطلب به یکی از بهترین منابع تقویت دایره واژگان انگلیسی یعنی کتاب 1100 پرداختیم. اگر در مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از مطالعه این کتاب با راه کارهای یادگیری سریع لغات انگلیسی آشنا شوید و از آن راه کارها برای یادگیری لغات این کتاب استفاده کنید تا کلمات این کتاب را سریع‌تر به خاطر بسپارید و دیرتر فراموش کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.