یادگیری زبان دوم در بزرگسالان

4 استراتژی برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یادگیری زبان دوم در بزرگسالان میتواند یک هدف مهم و یا یک ابزار مهم برای رسیدن آن ها به اهداف شان باشد، برای مثال گرفتن مدرک IELTS و یا TOEFL. به هر حال در این جا سعی کردیم استراتژی های مفیدی برای رسیدن به ان هدف ارائه بدیم تا شما به عنوان مدرس کلاس از یادگیری زبان دوم در بزرگسالان لذت ببرید.

اگر با مدارک معتبر زبان انگلیسی آشنایی ندارید برای شما مفید است: ۸ تا از بهترین مدارک معتبر زبان انگلیسی

تفاوت بین نحوه یادگیری زبان دوم در بزرگسالان و کودکان

 

تفاوت بین نحوه یادگیری زبان دوم در بزرگسالان و کودکان

در مسیر یادگیری زبان دوم در بزرگسالان نکته مهم تجربه زندگی زیسته بزرگسالان است. این تجربه هم می تواند یک مزیت و هم یک ضرر باشد. زیرا فیلتری ایجاد می کند که از طریق آن یک زبان جدید را مشاهده می کنند. از سوی دیگر، کودکان کمتر با زبان اول و مادری خود زیسته اند و راحت تر می توانند زبان خارجی را همان طور که هست بپذیرند.

پیشنهاد میشود: دو زبانه شدن کودک | ۸ نکته برای انجام این کار

چند تفاوت اساسی در نحوه عملکرد برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان و کودکان وجود دارد:

همانطور که بیان شد بزرگسالان رابطه قوی تری با زبان مادری خود دارند. این بدان معنی است که آنها نه تنها باید یک زبان جدید یاد بگیرند، بلکه باید سایر عادات زبانی خود را نیز نادیده بگیرند.

دانش آموزان کوچکتر انعطاف پذیرتر هستند. آنها در پذیرش ساختارهای زبانی ناآشنا مشکل کمتری دارند و با شناسایی الگوهای فراگیر می آموزند.

در مدل آندراگوژیک، تفاوت هایی در مورد نحوه یادگیری زبان دوم در بزرگسالان نسبت به همتایان جوان‌تر خود را مشخص می‌کند:

  • آنها می خواهند بفهمند که چرا برخی درس ها تدریس می شود.
  • آنها به ویژه از یادگیری وظیفه محور قدردانی می کنند.
  • اغلب اوقات فراغت کمتری خارج از کلاس دارند.
  • آنها بیشتر خود را هدایت می کنند.
  • آنها به دلیل نیاز، زبان دوم را یاد می گیرند و تمرکز بیشتری روی زندگی یا کار دارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی به چهار ترفند برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان بیندازیم تا دانش آموزان بزرگسال خود را خوشحال نگه دارند و یاد بگیرند.
پیشنهاد میشود:

4 استراتژی برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان

4 استراتژی برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان

1) کودک درونی آنها را بیدار کنید.

بزرگسالان هم بچه هستند. آنها به تشویق، بازی و بله، حتی سرگرمی نیاز دارند!

مطالعات، از جمله این مطالعه Procedia، نشان داده است که سرگرمی و لذت برای توانایی بزرگسالان در یادگیری و جذب اطلاعات به اندازه یک کودک مهم است.

از آنجایی که بزرگسالان تمایل دارند از تجربه استفاده کنند و زبان جدید خود را برای یک هدف خاص یاد می گیرند، بازی های واقع بینانه را ترجیح می دهند.
در اینجا برای استفاده از بازی در جهت یادگیری زبان دوم در بزرگسالان مثال هایی آورده شده است:

دادگاه:

به گروه تقسیم شوید و وانمود کنید که یک شخصیت واقعی یا تخیلی در حال محاکمه است. نیمی از کلاس باید از او دفاع کنند و نیم دیگر دادستان است. شما قاضی هستید به دانش آموزان 10 دقیقه فرصت دهید تا استدلال های خود را آماده کنند و 10 دقیقه برای ارائه. سپس شما حکم نهایی را می دهید.

از دیدگاه خود دفاع کنید:

هر دانش آموز بهترین آهنگ دهه 90 را انتخاب می کند. آنها باید از این تصمیم در مقابل کلاس دفاع کنند و توضیح دهند که چرا این بهترین است. در پایان کلاس برای تعیین برنده رای می دهد. نکته: لازم نیست آهنگ را انتخاب کنید. موضوعی را انتخاب کنید که منعکس کننده علایق کلاس شما باشد (به عنوان مثال بهترین تیم ورزشی، بهترین تعطیلات، بهترین غذا).

مطالعه بیشتر: سبک های یادگیری زبان انگلیسی کدامند و چقدر کارآمد هستند؟

2) در مقابل سوال های “چرایی” صبوری کنید.

 

در مقابل سوال های "چرایی" صبوری کنید.

شما یک مفهوم گرامری را برای کلاس توضیح داده اید. کسی دستش را بلند می کند و شما این سوال وحشتناک را می شنوید: “چرا؟”

در حالی که شما این سوال را از اکثر سطوح سنی می شنوید، کودکان به سادگی واقعیت های یک زبان را می پذیرند. دلیل این امر این است که بزرگسالان دائماً دستور زبان یک زبان جدید را با زبان خود مقایسه می کنند و فضای بیشتری برای سردرگمی ایجاد میشود.

با یادآوری صبر به دانش آموزان به این سوال پاسخ دهید. آنها بعداً احساسی نسبت به زبان پیدا می کنند، اما در حال حاضر فقط باید آن را بپذیرند. این بهتر از این است که فقط به آنها بگویید “چون” یا “مهم نیست”، زیرا به آنها اطمینان می دهد که با گذشت زمان همه چیز روشن خواهد شد.

یکی از راه‌های مهم در یادگیری زبان دوم در بزرگسالان، برای رهایی از نیاز به دانستن همه پاسخ‌ها این است که از آن‌ها بخواهیم قبل از درک کامل زبان دوم از بخشی که به تازگی آموزش داده شده است استفاده کنند.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی از پایه

یکی از راه‌های انجام این کار با حلقه پرسش و پاسخ است:

 

حلقه پرسش و پاسخ

بدون مقدمه یا توضیح، شروع به دور زدن در یک دایره کنید و پرسش و پاسخ انجام دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید زمان حال کامل را آموزش دهید، به دانش آموزی بگویید: “من هرگز به آلاسکا نرفته ام، آیا شما؟”

از او بخواهید پاسخ دهد و سپس سؤال را برای دانش‌آموز بعدی تکرار کند: «بله، من به آلاسکا رفته‌ام، آیا شما؟» به دور زدن در دایره ای مانند این ادامه دهید و سؤالات را چند بار با استفاده از حال کامل تغییر دهید. هنگامی که همه با آن راحت به نظر می رسند، به طور خلاصه آن را تجزیه کنید و حال کامل را روی تخته توضیح دهید.

به این ترتیب به دانش‌آموزان نشان می‌دهید که می‌توانند یاد بگیرند که چگونه از بخشی از گفتار استفاده کنند بدون اینکه 100٪ “چرایی” آن را بفهمند. در عوض آنها آن را شناسایی الگوها را یاد می گیرند.

پیشنهاد میشود: ۱۳ نوع از انواع صفت در انگلیسی و نحوه استفاده از آنها

3) آن را به یک تلاش تیمی تبدیل کنید

 

آن را به یک تلاش تیمی تبدیل کنید

بزرگسالان عموماً از توانایی های همکلاسی های خود آگاهی بیشتری دارند. آنها تمایل زیادی دارند که بخواهند به یکدیگر کمک کنند تا درک کنند و موفق شوند. شما می توانید با تعیین کار گروهی از این به نفع همه استفاده کنید. این در یادگیری زبان دوم در بزرگسالان، به دانش آموزان امکان می دهد از یکدیگر بیاموزند و همه سود ببرند.

ما فعالیت هایی را که در آن دانش آموزان به یکدیگر کمک می کنند را فعالیت های «شکاف اطلاعاتی» می نامیم. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

بررسی و تصحیح:

به دانش‌آموزان اجازه دهید تا پاسخ‌های تکالیف را قبل از اینکه به کلاس ارائه دهند، با یک شریک مقایسه کنند. در نهایت تکلیف آنها را مرور کنید، از دانش آموزان بخواهید تصمیم خود را توضیح دهند تا مطمئن شوند که آنها فقط به یکدیگر پاسخ نمی دهند.

زمان مطالعه برای دوستان:

دانش‌ آموزان دو یا سه نفر کار می کنند و 30 دقیقه وقت می‌گذارند تا سؤالاتی را که ممکن است در مورد هر چیزی که در این دوره آموخته اند روشن کنند. این احتمال وجود دارد که بین سه نفر، یکی از آنها همیشه پاسخ را داشته باشد و بتواند آن را به گونه‌ای توضیح دهد که دانش‌آموزانشان قابل درک باشد. این یک محیط امن برای پرسیدن سوالات ایجاد می کند.

کار گروهی:

یک موضوع بحث برانگیز (مانند گرم شدن کره زمین) را انتخاب کنید و کلاس را به دو گروه تقسیم کنید. از آنها بخواهید طرحی برای رفع این مشکل ارائه دهند و آن را به کلاس ارائه دهند.

نه تنها دانش آموزان با توضیح دادن اطلاعات به یکدیگر بهتر آن را حفظ می کنند، بلکه به جو مثبت کلاس نیز کمک می کند.
برای یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه زبان انگلیسی همچنین میتوانید با خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی رویال اساطیر آموزش ها را به صورت خودآموز شروع کنید.

4) در مسیر یادگیری زبان دوم به بزرگسالان بمانید

 

در مسیر یادگیری زبان دوم به بزرگسالان بمانید

وقت آزاد خارج از کلاس برای دانش آموزان بزرگسال می تواند کمیاب تر باشد. آنها می توانند تکالیف خود را انجام دهند یا می توانند یک ساعت بیشتر بخوابند، یک ساعت اضافی در دفتر یا یک ساعت اضافی با فرزندانشان.

زبان آموزان مسن تر اغلب مشاغل تمام وقت دارند. خوب است که نسبت به این موضوع دلسوز باشید، اما خیلی ملایم نباشید. دانش آموزان را به انجام تکالیف تشویق کنید چون به نفع خودشان است.

مفید است: تاثیر جعبه لایتنر در یادگیری زبان انگلیسی

یکی از این تکالیف را برای بزرگسالان پرمشغله امتحان کنید:

تکلیف گوش دادن:

از دانش آموزان بخواهید پادکست، رادیو یا کتاب صوتی را به زبان دوم خود انتخاب کنند. من سخنرانی های TED را توصیه می کنم. از آنها بخواهید که حداقل سی دقیقه به آن گوش دهند. آنها می توانند این کار را در طول رفت و آمد خود انجام دهند. از دانش آموزان بخواهید خلاصه ای ساده و یک پاراگراف از آنچه شنیده اند بنویسند. با این روش کار فعال مورد نیاز برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان حداقل است، اما یادگیری غیر فعال در آن اجتناب ناپذیر است.

تکلیف گوش دادن

تکلیف کتاب داستان:

به دانش آموزان کتابی اختصاص دهید تا برای کلاس بخوانند. باید ساده، جالب، کوتاه و خطی باشد. به زبان انگلیسی «Lord of the Flies: ارباب مگس‌ها»، «The Giver: بخشنده»، « The Fault in Our Stars: تقصیر ستاره‌های ما» یا « The Outsiders: بیگانگان» را توصیه می‌کنم. هر کلاس، به طور تصادفی از یک نفر دعوت کنید تا فصل اختصاص داده شده را خلاصه کند. این یک کار آرامش بخش است که آنها می توانند در رختخواب یا اتوبوس انجام دهند که نیازی به آمادگی اضافی ندارد.

تکلیف خبری:

بیشتر بزرگسالان از قبل اخبار را می خوانند. از آنها بخواهید به جای آن یک خبر را به زبان مقصد خود بخوانند. پنج دقیقه اول کلاس را به آنها اختصاص دهید تا مقاله خود را خلاصه کنند و عباراتی را که متوجه نشده اند مرور کنند.

دانش آموزانی که در خانه وقت لازم برای یادگیری ندارند، می توانند به سرعت از واژگان عقب بمانند. سعی کنید برخی از بازی های حفظ واژگان در کلاس را انجام دهید تا آنها را به روز نگه دارید:

تابو:

به دانش آموز کارتی با یک کلمه واژگان بدهید. دانش آموز باید با توصیف آن کلمه به کلاس، بقیه را وادار کند تا آن کلمه را حدس بزنند. لیستی از کلمات مرتبط در زیر آن وجود دارد که دانش آموز نمی تواند در توضیحات استفاده کند. به عنوان مثال اگر کلمه ” milk ” باشد، کلمات ممنوعه می تواند ” white”، ” drink”، ” cow” یا ” calcium” باشد.

دانش آموز 30 ثانیه فرصت دارد تا هر تعداد کارت را که ممکن است مرور کند. تا زمانی که دانش‌آموزان کلمه را درست حدس نزنند، نمی‌توانند به کارت بعدی بروند. اگر دانش آموزان مشکل دارند، آنها را تشویق کنید که به جای کلمات ممنوعه از متضاد استفاده کنند.

یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالان با بازی

مسابقه واژگان زمان‌بندی‌شده:

دانش‌آموزان دو دقیقه فرصت دارند تا بیشترین تعداد کلمات واژگانی را که ممکن است مربوط به یک موضوع خاص (یعنی تعطیلات و کلمات مربوط به تعطیلات) را بنویسند. دانش آموزی که طولانی ترین لیست را در پایان داشته باشد برنده می شود. فهرست همه افراد را در کلاس مرور کنید و از دانش آموزان بخواهید کلماتی را که قبلاً نداشتند به لیست خود اضافه کنند.

نکته مفید دیگر این است که بررسی پیشرفت داشته باشید و زمانی را برای بررسی پیشرفت کلاس و اهداف آتی اختصاص دهید. آگاهی از پیشرفت کمک میکند تا یادگیری زبان دوم در بزرگسالان خوشایند تر پیش برود و یادگیرندگان مسن تر از یادآوری آموخته‌های خود و اطمینان خاطر داشتن از اینکه در مسیر درستی هستند انگیزه بگیرند.

مطالعه بیشتر: ۶۷ تا از کشورهای انگلیسی زبان

اکنون شما یک مجموعه ابزار از استراتژی های مفید برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان در اختیار دارید که به موفقیت کلاس شما کمک می کند. از امتحان کردن آنها لذت ببرید! شما ناامید نخواهید شد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.