کتاب 504

معرفی کامل کتاب 504

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

کتاب 504 شامل 504 واژه ضروری در زبان انگلیسی است. و به خاطر مورد تایید بودن صاحب نظران آموزش زبان انگلیسی یکی از محبوب ترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی، کتاب 504 واژه به شمار می رود.

بخش های کتاب 504

در کتاب 504 واژه، واژگان زبان انگلیسی در سطح متوسط در قالب 42 درس آموزش داده شده است. اگر شما در هر روز یک درس که شامل 12 واژه است را یاد بگیرید، بعد از 42 روز کتاب 504 واژه را تموم میکنید. البته این یک آموزش نسبتا فشرده خواهد بود و شما همچنین میتوانید در بازه زمانی طولانی تر این کتاب را فرا بگیرید.

اهمیت یادگیری کتاب 504 و واژگان زبان انگلیسی 

 

اهمیت یادگیری کتاب 504

 

هدف از یادگیری زبان دوم میتواند توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگرانی که به آن زبان صحبت میکنند و یا خواندن مقالات و متون درزبان دوم باشد. برای رسیدن به هر کدام از این هدف ها شما به واژگان آن زبان نیاز دارید تا جملات مورد نظر خود را بسازید و یا متون را بخوانید. پس یکی از ابزار مهم برای شما واژگان در زبان دوم می باشد.

همچنین یادگیری زبان انگلیسی چون زبان علم و بین المللی است اهمیت ویژه ای دارد و از طرفی اولین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی، یادگیری واژگان آن است.

یادگیری کتاب 504، چون شامل 504 واژه ضروری در زبان انگلیسی است و از طرفی مورد تایید موسسات معتبر و صاحب نظران آموزش زبان انگلیسی می باشد. اهمیت ویژه ای دارد.

ویژگی های خوب کتاب 504 

کتاب 504 واژه، همانطور که از اسم آن مشخص است تعداد واژگان نسبتا زیادی دارد و اکثر آن ها ادبی و رسمی است.
لغات را با استفاده از کلمات مترداف، مثال و جمله آموزش میدهد و این یکی از روش های موثر و مفید در یادگیری واژگان است.
کتابی است که اکثر صاحب نظران آن را تایید میکنند و در اکثر آزمون ها از آن استفاده میشود.

ویژگی های بد کتاب 504 

یکی از نقاط ضعف کتاب 504 نداشتن دسته بندی واژگان از نظر سختی و آسانی است.

چطور کتاب 504 واژه را یادبگیریم و فراموش نکنیم؟ 

یکی از دغدغه هایی که زبان آموزان در یادگیری کتاب 504 واژه و همچنین زبان انگلیسی دارند، فراموش کردن تعداد واژگان زیادی است که باید یاد بگیرند. در این جا سعی شده است تعدادی از روش هایی را که تجربه ثابت کرده است، مفید و موثر هستند را به شما آموزش دهیم تا این دغدغه بر طرف شود.

تکنیک های یادگیری سریع و راحت تر کتاب 504 

 

تکنیک های یادگیری کتاب 504

با جعبه لایتنر پیش بروید. 

جعبه لایتنر ابزاری کمکی برای انتقال مطالب از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت است و اساس کار آن منحنی فراموشی انسان است. شما میتوانید از جعبه لایتنر برای یادگیری هر مطلبی که نیاز دارید همیشه به خاطر داشته باشید استفاده کنید و یکی از مطالب مهم برای زبان آموزان یادگیری کتاب 504 واژه است.

برای یادگیری کار با جعبه لایتنر پیشنهاد میشود بخوانید: تاثیر جعبه لایتنر در یادگیری زبان انگلیسی

جملات کتاب 504 واژه را حتما بخوانید

یکی از تکنیک های مهم یادگیری واژگان، یادگیری کاربرد آن در جمله است. همانطور که بیان شد یکی از ویژگی های مثبت کتاب 504 آموزش جملاتی است که واژگان زبان انگلیسی در آن به کار رفته است. شما با خواندن این جملات علاوه بر یادگیری کاربرد واژه در جمله، به تثبیت معنی واژه را در ذهن خود کمک مهمی می کنید.

پس حتما جملات کتاب 504 را بخوانید.

از تکنیک نمانیک استفاده کنید 

 

از تکنیک نمانیک استفاده کنید

 

این تکنیک یعنی شما در ذهن خود یک ارتباط معنایی مناسب بین تلفظ کلمه با معنی واژه در زبان مادری خود میسازید و همین ساختار ایجاد شده در ذهن شماست که کمک میکند واژه و معنی آن را راحت تر یاد بگیرید.

برای مثال کلمه rural به معنای روستایی و تلفظ آن ro͝orəl است. اگر شما چشمان خود را ببندید و در ذهن خود تصور کنید عده ای روستایی بر روی ریل نشسته اند. هر بار که تلفظ کلمه rural (رورِل) را میشنوید این تصویر در ذهن شما تداعی میشود و معنی روستایی به ذهن شما خواهد آمد. به همین آسانی!

نکته مهمی که باید بدانید این است: ساختار این ارتباط معنایی در ذهن شما سیگنال هایی را ایجاد میکند که ذهن هدفمند تر آن واژه را ذخیره کند پس اگر تکنیک نمانیک در یادگیری کتاب 504 واژه تاخیر ایجاد میکند، نگران نباشد در دراز مدت شما به مرور کمتری برای یادآوری واژگان خواهید داشت.

از فلش کارت استفاده کنید! 

فلش کارت های یادگیری زبان انگلیسی به این دلیل که معمولا تصویری هستند در ذهن شما تصویر را ایجاد میکنند و این خود کمک کننده است. از طرفی قابل حمل بودن آن ها میتواند به در دسترس بودن بیشتر کمک کند و معطلی برای سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی میتواند فرصتی برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل شود!

همچنین اگر میخواهید به کودک خود زبان انگلیسی بیاموزید و یا ابزاری کمکی در دسترس او قرار دهید استفاده از فلش کارت میتواند علاوه بر آموزش برای کودک شما سرگرمی ایجاد کند.

پیشنهاد میشود: دو زبانه شدن کودک | ۸ نکته برای انجام این کار

از کلمات جدید در مکالمات خود استفاده کنید 

 

از کلمات جدید در مکالمات خود استفاده کنید

 

یادگیری کتاب 504 واژه به تنهایی برای یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه مفید نخواهد بود. اگر شما قصد دارید به کلاس مکالمه زبان انگلیسی بروید باید بدانید شما به چیزی بیشتر از واژگان نیاز دارید.
شما به تمرین و استفاده از کتاب 504 و همچنین دیگر واژگان زبان انگلیسی نیاز دارید. این کار علاوه بر اینکه به تقویت مهارت زبان انگلیسی شما کمک میکند، باعث میشود واژگانی که فراگرفته اید مرور شود و در حافظه بلند مدت شما ثبت شود.

واژه های سخت و آن هایی که زود فراموش میکنید را یادداشت کنید 

یکی دیگر از روش هایی که ممکن است به شما کمک کند، نوشتن است.می گویم ممکن است چون افراد سبک های یادگیری مختلفی دارند.

مطالعه کنید: سبک های یادگیری زبان انگلیسی کدامند و چقدر کارآمد هستند؟

نوشتن نیز مانند تصویر سازی در ذهن شما تصویری میسازد و آن شکل کلمه و ترتیب قرار گیری حروف در واژه مورد نظر است.

پس نوشتن را نیز حتما امتحان کنید

واژه های مترادف را و آن هایی که مشابه هستند را بنویسید. 

 

واژه های مترادف را و آن هایی که مشابه هستند را بنویسید

 

همانطور که در بالا توضیخ داده شد، نوشتن به خودی خود مفید است اما نوشتن واژه های متفاوت و آن هایی که املا مشابهی دارند دو برابر مفید است. در کتاب 504 کلماتی وجود دارند که تلفظ و املا مشابهی دارند و برای زبان آموزان مبتدی ممکن است اشکال ایجاد کند پس شما میتوانید با نوشتن این نگرانی را برای خود کاهش دهید.

سعی کنید مطالب انگلیسی که در شبکه های اجتماعی میبینید ترجمه کنید 

برای همه ما پیش می آید که در شبکه های اجتماعی مختلفی مثل اینستاگرام مطالبی را ببینیم که به زبان انگلیسی باشد. این میتواند یک فرصت خوبی برای مرور واژگانی باشد که آموزش دیده ایم. حتی اگر در یک جمله بتوانید سه کلمه را ترجمه کنید و دو کلمه را به خاطر نیاورید و به دنبال معنی آن بروید، باز هم مفید خواهد بود و به شما کمک خواهد کرد.

و همچنین باید توجه داشته باشید شما یک مترجم حرفه ای نیستید که از تکنیک های ترجمه استفاده کنید! شما یک زبان آموزی هستید که ممکن است آموزش زبان انگلیسی از پایه را تازه شروع کرده باشید.

پس امیدوار باشید زیرا به مرور زمان حرفه ای خواهید شد.

کتاب 504 و سوالات متداول در مورد آن 

 

کتاب 504 و سوالات متداول

 

علاوه بر کتاب 504 چه کتاب هایی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد؟ 

Essential words for the TOEFL
1100 words you need to know
4000 Essential English Words

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

مقایسه کتاب 504 واژه ضروری و کتاب 1100 واژه که نیاز دارید بدانید

 

مقایسه کتاب 504 واژه ضروری و کتاب 1100 واژه که نیاز دارید بدانید

 

در ابتدا برای مقایسه این دو کتاب که از کتاب های آموزش واژگان هستند به بررسی شباهت های بین آن ها می پردازیم.

  • هر دو کتاب از بهترین کتاب های آموزش واژگان در زبان انگلیسی هستند.
  • هر دو کتاب برای آمادگی برای شرکت در آزمون های بین المللی استفاده می شوند.
  • هر دوکتاب برای عمیق کردن یادگیری شما تمریناتی برای هر درس ارائه کرده اند.
  • هردو کتاب دارای پاسخنامه هستند و شما پس از پاسخ دادن به تمرین های هر درس می توانید درستی پاسخ های خود را بررسی کنید.
  • ارائه تلفظ صحیح کلمات در هر دو کتاب 504 و 1100.

حال که با شباهت های این دو کتاب پر اهمیت در یادگیری زبان انگلیسی آشنا شدید، به بررسی تفاوت های آن ها می پردازیم.

تعداد کلمات

همانطور که از اسم کتاب ها مشخص است، در کتاب 504 شما با 504 واژه ضروری در زبان انگلیسی آشنا می شوید اما در کتاب 1100 واژه، شما با تعداد واژگان بیشتری آشنا می شود. نکته قابل توجه درباره تعداد کلمات آموزش داده شده در هز کتاب این است که اگر شما به عمق و ساختار متون این کتاب ها دقت کنید، می توانید کلمات و اصطلاحات بیشتری نیز یاد بگیرید.

 میزان سختی

یکی از توصیه ها درباره مطالعه کتاب 1100 واژه که باید بدانید این است که در ابتدا به کمک کتاب های دیگر آموزش واژگان مانند 504 و Oxford Word Skill، پایه خود را تقویت کنید و سپس به مطالعه این کتاب بپردازید چرا که این کتاب دارای متون مشکلی است و نیاز به مطالعه و پایه ای تقریبا قوی دارد.

هزینه کتاب 504 

کتاب 504 به خاطر یکی از معتبر ترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی هزینه بالایی ندارد و مقرون به صرفه است اما در شرایط اقتصادی اکنون قیمت ثابتی ندارد.

خرید کتاب 504

میتوانید از طریق تمام کتاب فروشی های حضوری و اینترنتی برای خرید کتاب 504 اقدام کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.