مجموعه کتاب های interchange

معرفی تمام سطوح مجموعه کتاب های interchange

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

انتخاب منبع آموزشی مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی به دلیل اهمیت یادگیری این زبان بین المللی امروزه به یکی از دغدغه های زبان آموزان تبدیل شده است چرا که کتاب های بسیاری در سطح دنیا برای آموزش این زبان کاربردی ارائه شده است و این امر انتخاب را برای زبان آموزان دشوار ساخته است. مجموعه کتاب های interchange یکی از شناخته شده ترین منابع آموزش زبان انگلیسی در سطح دنیا است که توسط انتشارات کمبریج ارائه شده است. این مجموعه کتاب در قالب چهار سطح آموزش زبان انگلیسی ارائه شده است و توسط بیش از 50 میلیون زبان آموز در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های، سطوح مختلف و جرئیات هر کتاب از مجموعه کتاب های interchange بپردازیم تا ضمن آشنایی با این مجموعه آموزشی پرطرفدار، انتخاب منبع مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی را برای شما آسان سازیم.

مطالعه مفید: یادگیری زبان انگلیسی از مبتدی تا پایه

معرفی مجموعه کتاب های interchange

 

 

مجموعه آموزشی اینترچنچ توسط انتشارات کمبریج ارائه شده است و زبان انگلیسی را در قالب چهار سطح از مبتدی تا پیشرفته به افراد آموزش می دهد. هر یک از سطوح این مجموعه دارای سه جلد کتاب به صورت زیر است:

  • کتاب زبان آموز  (Student’s book)
  • کتاب تمرین (Workbook)
  • کتاب راهنمای تدریس معلم (Teacher’s book)

محتوای هر درس مجموعه اینترچنچ به چه صورت است؟

 

محتوای هر درس مجموعه اینترچنچ به چه صورت است؟

 

یکی از مزایای این مجموعه آموزشی نسبت به سایر رقیب های خود، تمرکز بر تقویت چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است بدین صورت که زبان آموز تنها با مطالعه یک کتاب می تواند تمام مهارت های مورد نیاز خود برای یادگیری زبان انگلیسی را بیاموزد. در این قسمت به بررسی محتوای هر درس در مجموعه کتاب های interchange می پردازیم.

Snapshot

در بخش ابتدایی هر درس شما با ایده کلی و موضوع درس آشنا می شوید و زبان آموزان باید در این بخش پیرامون موضوع درس با راهنمایی معلم خود به تبادل ایده و صحبت درباره موضوع درس بپردازند.

Conversation (مکالمه)

در این قسمت یک مکالمه کاربردی همراه با گرامر جدید درس و متناسب با موضوع اصلی درس وجود دارد که زبان آموز را در یک محیط شبیه سازی شده قرار می دهد.

فایل صوتی مرتبط با درس در دو بخش مجزا ارائه می شود، یک فایل صوتی مرتبط با متنی است که در کتاب وجود دارد و فایل صوتی دوم مرتبط با مکالمه ای است که زبان آموزان به متن آن دسترسی ندارند و در جهت تقویت مهارت شنیداری است که زبان آموزان باید پس از گوش دادن به فایل های صوتی به سوالاتی مرتبط با مکالمه پاسخ دهند.

Grammar (گرامر)

یکی از بخش های مهم در یادگیری زبان انگلیسی، یادگیری قواعد و گرامر است که در مجموعه کتاب های interchange، گرامر به زبان ساده در قالب یک جدول نکات قواعد آموزش داده می شود. لازم به ذکر است که علاوه بر تمرینات گرامری در هر درس، در انتهای هر کتاب یک سری تمرین تحت عنوان گرامر پلاس وجود دارد که زبان آموز می تواند با پاسخ به این تمرینات یادگیری خود را مورد بررسی قرار دهد.

Word (واژگان)

یکی از بخش های کاربردی و جذاب برای زبان آموزان در هر درس، بخش مرتبط با یادگیری کلمات کاربردی متناسب با موضوع درس و تمرینات است چرا که با افزایش دایره لغات زبان آموزان ضمن تقویت دانش زبان انگلیسی، اعتماد به نفس زبان آموزان نیز بالا می رود.

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

Listening (فایل های صوتی)

این در این قسمت از مجموعه کتاب های interchange برای تقویت مهارت شنیداری زبان آموز، فایل های صوتی وجود دارد که باید پس از گوش کردن به این فایل ها، زبان آموزان به سوالاتی درباره این فایل های صوتی پاسخ دهند.

Discussion (گفت و گو)

این بخش در جهت تقویت مهارت مکالمه زبان آموزان طراحی شده است و پس از یادگیری لغات و گرامر هر درس، زبان آموزان در این قسمت باید درباره موضوعی که مشخص شده است به مکالمه و تبادل نظر بپردازند.

Writing (نگارش)

در این قسمت زبان آموزان برای تقویت مهارت نوشتاری خود و یادگیری نحوه نگارش به زبان انگلیسی باید درباره موضوع مشخص شده متنی را به زبان انگلیسی بنویسند. لازم به ذکر است که برای درک بهتر موضوع، یک متن کوتاه مرتبط با موضوع رایتینگ در این بخش وجود دارد.

Perspectives

در این قسمت جملاتی مرتبط با همراه فایل صوتی ارائه می شود که زبان آموز را با موضوع درس بیشتر درگیر می کند. در این قسمت زبان آموزان باید به صورت گروه درباره موضوعات مطرح شده در درس به گفت و گو نیز بپردازند.

Pronunciation (تلفظ)

یکی از نکات مهم در یادگیری زبان انگلیسِی این است که هر چقدر که شما با واژگان جدید و گرامر های سخت آشنایی داشته باشید، باید بتوانید با تلفظی درست و صحیح واژگان و عبارات را به زبان انگلیسی تلفظ کنید. در این قسمت از دروس مجموعه کتاب های interchange به زبان آموزان نحوه صحیح تلفظ واژگان آموزش داده می شود.

Grammar Plus

در این بخش نکات گرامری آموزش داده شده در هر درس با تمریناتی کاربردی مورد بررسی قرار داده می شود تا زبان آموزان به پاسخ به این سوالات بتوانند از یادگیری صحیح گرامر هر درس اطمینان حاصل کنند.

Interchange

در این قسمت از مجموعه کتاب های interchange که در آخر هر کتاب وجود دارد، زبان آموزان باید درباره موضوع درس ها به فعالیت های گروهی مانند بازی، کوئیز و سرگرمی های دیگر بپردازند.

Reading (خواندن)

یکی دیگر از مهارت های مهم در یادگیری زبان انگلیسی، توانایی خواندن مطالب به زبان انگلیسی و درک مفاهیم است که در این قسمت زبان آموزان با مطالعه یک متن به زبان انگلیسی و مرتبط با موضوع هر درس، به سوالاتی مرتبط با متن پاسخ دهند.

مطالعه مفید: چگونه تندخوانی در انگلیسی داشته باشیم؟ 6 گام مهم در تندخوانی و درک آن

سطوج مختلف مجموعه کتاب های interchange

 

سطوج مختلف مجموعه کتاب های interchange

 

این مجموعه کتاب آموزشی زبان انگلیسی شامل 4 سطح است که هر سطح با یک رنگ مجزا مشخص می شود و سطح مبتدی تا پیشرفته را در آموزش زبان انگلیسی پوشش می دهد.

مطالعه مفید: کدام بهتر است؟ اینترچنچ یا امریکن انگلیش فایل

Interchange intro

این کتاب زرد رنگ در سطح مبتدی و پایه است و مناسب افرادی است که می خواهند زبان انگلیسی را شروع کنند و یا در سطوح پایه قرار دارند.

Interchange 1

دومین سطح در این مجموعه، کتاب قرمز رنگی است که مهارت های کاربردی را در زبان انگلیسی آموزش می دهد. در این کتاب موضوعاتی مانند مدرسه، کار، اوقات فراغت، سرگرمی و غذاها آموزش داده می شود.

Interchange 2

این کتاب آبی رنگ به آموزش سطح متوسط در زبان انگلیسی می پردازد و لغات بیشتری را نسبت به دو کتاب قبلی به زبان آموزان ارائه می دهد. این کتاب تمرکز بیشتری بر تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی دارد و گرامر های دشوار تر و کاربردی تری را آموزش می دهد.

Interchange 3

کتاب سبز رنگ که آخرین سطح از مجموعه کتاب های interchange است، سطح نیمه پیشرفته و تخصصی تری از زبان انگلیسی را آموزش می دهد و با مطالعه این کتاب شما می تواند تسلطی نسبتا بالا را در زبان انگلیسی داشته باشید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.