کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یادگیری زبان انگلیسی یک چالش جذاب و هیجان انگیز برای زبان آموزان است که به کمک آن می توانند موقعیت های بسیار خوب و موفقیت های زیادی کسب کنند. نکته قابل اهمیت درباره یادگیری زبان این است که شما باید بتوانید هر چهار مهارت را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید در زبان انگلیسی به تسلط برسید. یکی از بهترین ابزار ها برای زبان انگلیسی یادگیری واژگان است. با ما در این مقاله همراه باشید تا با لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی آشنا شوید و بتوانید به کمک کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی سطح زبان خود را بهبود ببخشید.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی از پایه

یادگیری واژگان چه تاثیری در سطح زبان انگلیسی دارد؟

یکی از نکات جالب درباره تاثیر یادگیری واژگان در سطح زبان انگلیسی شما این است که هنگامی که شما اصطلاحات و واژگان زیادی را بلد باشید، اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند و می توانید درباره موضوعات بیشتر و متفاوت تر به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. یکی از بهترین راه ها برای یادگیری کلمات، استفاده از کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی است زیرا این کتاب ها واژگان را در دسته بندی و موضوعات مختلف به شما آموزش می دهند و شما می توانید سریع و آسان تر با کلمات در حوزه های مختلف آشنا شوید.

مطالعه مفید: افزایش سرعت یادگیری زبان | 5 تکنیک

کتاب 504 Absolutely Essential Words

 

کتاب 504 Absolutely Essential Words

اولین کتاب از لیست بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی، کتاب 504 واژه ضروری است. تمرکز این کتاب بر روی لغات است و در حقیقت این کتاب مجموعه ای از لغات پرکاربرد در هر موضوع را برای شما جمع آوری کرده است. این کتاب برای افرادی که می خواهند در آزمون های بین المللی شرکت کنند گزینه مناسبی است. نکته مثبت درباره کتاب 504 این است که هر کدام از کلمات، مثال دارند تا زبان آموزان بتوانند کاربرد کلمات در جملات را نیز یاد بگیرند.

لازم نیست نگران تلفظ کلمات باشید زیرا به همراه این کتاب، یک لوح فشرده وجود دارد که تلفظ صحیح کلمات را به دو لهجه بریتیش و امریکن آموزش می دهد. این کتاب تمرین های جای خالی دارد، یعنی برای شما جملاتی آماده شده است که جای یک کلمه در آن جمله خالی است و شما با توجه به کلماتی که آموخته اید باید جا های خالی را پر کنید.

مطالعه مفید: معرفی کامل کتاب 504

کتاب 1100 Words You Need To Know

 

کتاب 1100 Words You Need To Know

یکی دیگر از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی، کتاب 1100 است. نکته جالبی که درباره این کتاب وجود دارد این است که شما با مطالعه این کتاب فقط با 1100 کلمه آشنا نمی شوید، بلکه اگر به عمق و ساختار متون این کتاب دقت کنید با هزاران کلمه آشنا خواهید شد. برنامه ریزی آموزشی این کتاب در 46 هفته طراحی شده است و پیشنهاد می شود که شما عجله نکنید و با برنامه خود کتاب پیش بروید زیرا کتاب 1100 متون مشکلی دارد و شما حتما نیاز به مطالعه و مرور مطالب قبلی خواهید داشت.

در هر درس تمریناتی مرتبط با کلماتی که در آن درس آموخته اید وجود دارد و شما می توانید پس از پاسخ دادن به تمرینات، پایخ های خود را به کمک پاسخنامه این کتاب بررسی کنید تا از درستی آن ها اطمینان پیدا کنید. توصیه ای که درباره مطالعه این کتاب می شود این است که ابتدا شما به کمک کتاب های دیگری که در این لیست برای شما معرفی کرده ایم، پایه لغات خود را تقویت کنید و سپس به سراغ مطالعه این کتاب بروید.

مطالعه مفید: کتاب 1100 : مزایا و معایب

کتاب Oxford Picture Dictionary

 

کتاب OPD از کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

یکی از مورد های متفاوت لیست کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی، دیکشنری تصویری آکسفورد است. این کتاب با کمک گرفتن از حافظه تصویری زبان آموزان، مسیر یادگیری واژگان را برای آن ها آسان تر کرده است. این کتاب به عنوان یکی از بهترین منابعی که توسط انتشارات آکسفورد ارائه شده شناخته می شود و دلیل پرکاربرد بودن آن، تمرکز بر موضوعاتی است که در زندگی روزمره با آن ها سروکار داریم.

یادگیری واژگان به کمک این کتاب بدین صورت است که برای هر واژه، تصویر و یک داستان کوتاه آورده شده تا شما علاوه بر یادگیری راحت تر، بتوانید به کمک داستان بفهمید که واژگانی کگه آموخته اید چطور در جملات به کار برده می شوند. پس از یادگیری لغات، شما می توانید با تمرین های این کتاب یادگیری خود را مورد بررسی قرار دهید.

مجموعه کتاب Oxford Word Skill

 

مجموعه کتاب Oxford Word Skill

مجموعه کتاب های Oxford Word Skill یکی دیگر از کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی است که در سه سطح Basic، Intermediate و Advanced تمام لغات ضروری و پرکاربرد در موقعیت های مختلف مانند زندگی روزمره و موقعیت های کاری را برای زبان آموزان ارائه می کند. لغات به صورت طبقه بندی شده رد موضوعات مختلف به زبان آموزان آموزش داده می شود. روش آموزش این کتاب به صورت داستان است یعنی شما به کمک خواندن یک داستان با کلمات جدید آشنا می شوید.

هر کتاب شامل 80 درس است و بیش از 2000 لغت در هر سطح به زبان آموزان آموزش داده می شود. این مجموعه از کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی یکی از منابع ارزشمند برای افرادی است که می خواهند در آزمون های بین المللی مانند آیلتس یا تافل شرکت کنند. نکته جالب درباره این کتاب این است که شما را با کلمات مترادف و متضاد هر واژه آشنا می کند که تاثیر بسیار مثبتی در دانش لغوی شما دارد. در این کتاب ها علاوه بر تمرین های مرتبط با واژگان، تمرین هایی برای تقویت مهارت شنیداری زبان آموزان نیز ارائه می شود.

مجموعه کتاب English Vocabulary In Use

 

کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

یکی دیگر از مجموعه های پرطرفدار کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی، کتاب های English Vocabulary In Use است. این کتاب لغات و عبارات پرکاربرد را در 4 کتاب مختلف از مبتدی تا پیشرفته آموزش می دهد. این کتاب موضوعات زیادی مانند روزمره، خانوادگی، احساسات و حتی واژگان مربوط به مشاغل را نیر پوشش می دهد. سبک آموزشی این کتاب استاندارد طراحی شده و شما می توانید قدم به قدم با کلمات جدید آُشنا شوید.

نکته مثبت درباره این کتاب این است که یادگیری در این کتاب از کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی به کمک متن های مختلف صورت می گیرد پس زبان آموزان می توانن کاربرد کلمات در جملات را نیز یاد بگیرند. در این کتاب تمریناتی ارائه شده که شما با پاسخ دادن به آن ها می توانید یادگیری خود را کامل کنید و سپس در بخش پایانی کتاب از طریق پاسخنامه تمرینات، پاسخ های خود را بررسی کنید.

کتاب Word Power Made Easy

 

کتاب Word Power Made Easy از کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

این کتاب در ابتدا در سال 1949 نوشته شد و سپس در سال 2014 توسط نورمن لویس بازنویسی و اصلاح شد. کتاب Word Power Made Easy به دلیل تنوع موضوعات و تمرین ها، یکی از جالب ترین و بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی است. در ابتدای این کتاب آزمونی وجود دارد که دایره لغات شما را مورد بررسی قرار می دهد و شما سپس به کمک نتیجه این تعیین سطح متوجه می شوید که باید بر روی کدوم موضوعات تمرکزی بیشتری داشته باشید.

این کتاب یکی دیگر از منابع زبان آموزان برای آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل است. نکته جالب درباره این کتاب این است که در بخش های مختلف این کتاب ریشه و تاریخچه مختصر کلمات نیز ارائه شده است که یکی از مباحث زیبا و پر مخاطب است.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.