تندخوانی در انگلیسی

چگونه تندخوانی در انگلیسی داشته باشیم؟ ۶ گام مهم در تندخوانی و درک آن

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یادگیری سریع خواندن یا تندخوانی در انگلیسی می‌تواند مهارت مفیدی باشد اگر می‌خواهید به سرعت از فهرست خواندن عبور کنید یا متن طولانی را مرور کنید و یا قبل از اینکه بتوانید توانایی های خواندن خود را افزایش دهید، باید میانگین سرعت خواندن خود را تعیین کنید و چندین روش را برای بهبود سرعت مطالعه خود تمرین کنید.

در این مقاله، ۶ مرحله را که به شما یاد می‌دهد چگونه تندخوانی در انگلیسی داشته باشید و اطلاعات را حفظ کنید، بررسی می‌کنیم. این فهرست را به عنوان یک راهنمای گام به گام در نظر بگیرید و سعی کنید قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید بر هر مرحله تسلط داشته باشید.

اهمیت تقویت مهارت خواندن

 

اهمیت تقویت مهارت خواندن

 

تندخوانی در انگلیسی یکی از مهارت هایی است که می تواند تاثیرات بسیار مثبتی در میزان تسلط افراد بر زبان انگلیسی داشته باشد. برای مثال می توان به این اشاره کرد که در زمان هایی، افراد مجبور هستند متون بسیار طولانی را بخوانند مانند مقالات و یا متن های ریدینگ آزمون های بین المللی زبان انگلیسی و در صورتی که فرد بتواند متن را با سرعت بیشتری بخواند، علاوه بر اینکه در زمان صرفه جویی کرده بلکه می تواند با سرعت بیشتری کار های خود را به پایان برساند.

در برخی از آزمون های بین المللی مانند آیلتس، شما زمانی محدود و تقریبا کم برای خواندن متن های این آزمون دارید و اینکه بتوانید با سرعت بیشتر و در زمان کمتری، متن های آزمون را بخوانید می توانید با نگرانی و استرس کمتری به سراغ پاسخ دادن به سوالات بروید. این ها فقط مثال هایی قابل دسترس برای اهمیت تقویت این مهارت است که شما می توانید در ادامه این مقاله به آن ها دست پیدا کنید.

مطالعه مفید: آموزش مکالمه زبان انگلیسی اساطیر زبان

میانگین زبان برای خواندن متون انگلیسی

طبق بررسی های انجام شده، افرادی که زبان مادری آن ها انگلیسی است، می توانند حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ کلمه را در یک دقیقه بخوانند. این عدد ممکن است از نظر شما بسیار زیاد باشد اما نکته قابل توجه درباره تندخوانی در انگلیسی این است که اگر شما به این مهارت تسلط داشته باشید و اصطلاحا بتوانید تند بخوانید، باید بتوانید حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ کلمه را در مدت زمان یک دقیقه بخوانید.

اعداد اعلام شده درباره تندخوانی در حقیقت ادعای افرادی است که به این مهارت تسلط دارند و مهارت خواندن خود را تقویت کرده اند. به صورت ساده می توان گفت افراد برای تند خواندن یک متن، بخشی از مفهوم متن را فدای درک مطلب کلی و خلاصه محتوا می کنند، برای همین باید در نظر داشته باشید که بهتر است در تمام موقعیت ها از این مهارت استفاده نکنید و در صورتی که نیاز به تمرکز دقیق بر کل محتوای متن دارید، از تندخوانی استفاده نکنید.

انواع خواندن

 

انواع خواندن

 

 

قبل از اینکه به مراحل تندخوانی در انگلیسی اشاره کنیم ابتدا بهتر است انواع خواندن را درک کنید. روش های مختلفی برای خواندن وجود دارد که همه ما در زبان مادری خود استفاده می کنیم، معمولاً بدون توجه.

  • خلاصه کردن: وقتی می خواهید ایده ای سریع از آنچه در مورد یک متن است داشته باشید، به سرعت چند قسمت را بدون توجه به تک تک جزئیات بخوانید. زمانی که اخبار را آنلاین می خوانید و می خواهید یک ایده کلی از داستان داشته باشید، می توانید از این نوع خواندن استفاده کنید.
  • اسکن: وقتی به دنبال جزئیات خاصی هستید (مثلاً یک کلمه، نام یا مکان) اسکن می‌کنید. این کار را زمانی انجام می دهید که به دنبال یک محصول خاص در لیست قیمت هستید یا زمانی که به دنبال یک نام یا مکان باشید.
  • خواندن برای جزئیات: وقتی کتابی را در زمان اوقات فراغت مطالعه می کنید، کل متن را می خوانید. احتمالاً این کار را هنگام خواندن یک دستور غذا یا دستورالعمل‌های نحوه جمع‌آوری چیزی نیز این کار را انجام می‌دهید.

بنابراین دفعه بعد که زبان انگلیسی مطالعه می کنید، به این فکر کنید که به کدام نوع مطالعه نیاز دارید. چرا که به شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کنید و حتی به درک بهتر شما کمک می کند.

روش های تند خوانی در زبان انگلیسی

۱- عنوان و زیرنویس

یکی از روش های تندخوانی در انگلیسی این است که قبل از خواندن هر مقاله، مطمئن شوید که اولین کاری که انجام می دهید این است که عنوان و زیرنویس ها (عناوین ثانویه) را می خوانید. عناوین مانند تابلوهای علامت در یک جاده هستند. آن ها به شما اطلاع می دهند که چیزهای مهم کجا هستند و کجا باید بروید. فقط با خواندن یک عنوان، می‌توانید ایده‌ای در مورد موضوع مطلب داشته باشید و پیش‌بینی کنید که چه چیزی پیدا خواهید کرد.

۲- خطوط اول پاراگراف ها

 

تندخوانی در انگلیسی

 

 

اگر مطلب انگلیسی نسبتا طولانی برای خواندن دارید، خواندن خط اول هر پاراگراف می تواند به تندخوانی در انگلیسی کمک شایانی کند. خط اول یک پاراگراف همیشه ایده اصلی چند خط بعدی (پارگراف) را معرفی می کند و بنابراین می تواند به شما کمک کند تا بفهمید نویسنده چه چیزی را می خواهد ارتباط برقرار کند. این مهارت مخصوصاً زمانی مفید است که در حال امتحان هستید و زمان زیادی برای خواندن کامل مطلب با جزئیات را ندارید.

۳- کلماتی را که در فرهنگ لغت جست و جو می کنید محدود کنید

یکی دیگر از راه های تندخوانی در انگلیسی این است که هر کلمه ای را متوجه نمی شوید را جست و جو نکنید. جست و جوی هر کلمه جدیدی که متوجه نمی شوید در فرهنگ لغت می تواند وسوسه انگیز باشد. اما انجام این کار بسیار وقت گیر است و اغلب واقعاً به درک یک متن کمک نمی کند. سعی کنید بپذیرید که چندین کلمه وجود دارد که نمی دانید اما هنوز می توانید معنای کلی را درک کنید.

می توانید انتخاب کنید که دو یا سه کلمه را جست و جو کنید که به طور مکرر ظاهر می شوند و کاملاً درک شما را مسدود می کنند. وقتی این کلمات را جست و جو کردید، سعی کنید این کار را با استفاده از یک فرهنگ لغت فقط انگلیسی انجام دهید. یادگیری کلمات به زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا آن ها را خیلی بهتر به خاطر بسپارید.

۴- مراقب کلمات مهم باشید

 

مراقب کلمات مهم باشید

 

 

در هر عبارت دو یا سه کلمه وجود دارد که بسیار مهم هستند و بقیه اهمیت کمتری دارند. با یادگیری شناسایی این کلمات کلیدی می توانید مهارت تندخوانی در انگلیسی را خیلی سریع تر بخوانید و بفهمید. این کار به تمرین نیاز دارد، اما یک عادت خوب برای یادگیری است. کلمات کلیدی معمولاً اسم، افعال، صفت و قید هستند. هنگام گوش دادن به یک متن گوینده بر مهمترین کلمات جمله تأکید می کند به همین علت بسیار سریع تر متوجه می شوید.

مطالعه مفید: کتاب ۱۱۰۰ : مزایا و معایب

۵- هوشیار باشید

تندخوانی در انگلیسی با درک خوب نیاز به تمرکز و توجه دارد. سر و صدای بیرونی، حواس‌پرتی‌ها و وقفه‌ها را به حداقل برسانید و هنگام خواندن تمرکز و حواس خود را به طور کامل بر روی متن بگذارید. اگر متوجه شدید که به جای تمرکز بر متن، در مورد وعده غذایی بعدی خود خیال پردازی می کنید، به آرامی ذهن خود را به مطالب بازگردانید.

بسیاری از زبان آموزان چند جمله را منفعلانه و بدون تمرکز می خوانند، سپس زمانی را صرف بازگشت به گذشته و خواندن مجدد می کنند تا مطمئن شوند که آن ها را درک می کنند. به گفته نویسنده تیم فریس، این عادت که پسرفت نامیده می‌شود، سرعت شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و دریافت تصویری بزرگ از متن را سخت‌تر می‌کند. اگر با دقت به یک متن نزدیک شوید، به سرعت متوجه خواهید شد که یک بخش را درک نمی کنید و در دراز مدت در زمان شما صرفه جویی می شود.

۶- تمرین

 

تمرین برای تندخوانی در انگلیسی

 

 

بدیهی است که بهترین راه برای تندخوانی در انگلیسی، تمرین است. با این حال، تمرین در سطحی که برای شما مناسب است بسیار ترجیح داده می شود. در موسسات زبان انگلیسی شما این مزیت را دارید که می توانید متن هایی را که برای سطح دقیق شما نوشته شده اند بخوانید، بنابراین ممکن است کمی چالش برانگیز باشد اما می توانید آن را درک کنید.

متون خواندنی که در موسسات زبان استفاده می شود همیشه شامل همان ساختارهای گرامری و واژگانی است که شما در حال حاضر در سطح خود مطالعه می کنید، همچنین برخی اصطلاحات جدید را معرفی و اصطلاحاتی که قبلاً آموخته اید را مرور می کنند. روش موسسات از یافتن کلمات بیش از حدی که نمی‌فهمید و خواندن را بسیار خسته‌کننده می‌کند، جلوگیری می‌کند.

مطالعه مفید: ۶ رمان انگلیسی که باید بخوانید

ویژگی مشترک در بین روش های تندخوانی

در این مقاله، با شش روش برای تندخوانی در انگلیسی آشنا شدید، حال بهتر است به بررسی یک ویژگی مشترک و قابل اهمیت در بین این روش های بپردازیم. یکی از نکاتی که شاید تا به حال به آن توجه زیادی نکرده باشید، تلفظ و شنیدن کلمات در ذهن در حین خواندن یک متن به زبان انگلیسی است.

شما در صورتی که یک متن را با صدای بلند نخوانید، احتمال اینکه متن و کلمات را در ذهن خود بخوانید و بشنوید زیاد است و یکی از ویژگی های مشترک در بین روش های تندخوانی در انگلیسی این است که شما درواقع نباید کلمات را در ذهن خود بخوانید. شما در تندخوانی، جملات را به صورت کلی و خلاصه شده در ذهن خود می شونید که این امر می تواند باعث کاهش مدت زمان خواندن یک متن به زبان انگلیسی در افراد شود.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.