منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی

آشنایی با بهترین منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروزی که ارتباط بین انسان ها به کمک این زبان بین المللی از هر زمان دیگری در تاریخ از اهمیت بیشتری برخوردار است، از مهم ترین فعالیت هایی است که هر فرد در هر سن و بازه زمانی باید برای آن اقدام کند اما نکته ای که باید درباره یادگیری زبان انگلیسی در نظر داشته باشید این است که این زبان به دلیل پرکاربرد بودن و مطالب بسیاری که دارد، نیازمند مطالعه بیشتر از تنها یک منبع برای یادگیری است که در این راستا در این مطلب به بررسی برخی از مهم ترین و بهترین منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

اهمیت استفاده از منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که چرا باید در کنار منابع اصلی یادگیری زبان، به سراغ مطالعه منابع مکمل بروید و مطالعه این منابع از چه اهمیتی برخوردار است؟ در پاسخ به این سوال می توان مثال ساده ای را بررسی کرد.

در زبان انگلیسی اصطلاحات و جملات خاصی وجود دارد که کاربرد آن ها با معنای اصلی آن ها بسیار متفاوت است و درصورتی که شما بخواهید با افراد انگلیسی زبان در دنیای واقعی ارتباط برقرار کنید، نیازمند آن هستید که با این اصطلاحات و کاربرد جملات در شرایط مختلف آشنایی داشته باشید تا بتوانید مفید ترین ارتباط را بدون بوجود آمدن سوتفاهم برقرار کنید. در این راستا شما باید به صورت خودآموز از منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی مانند فیلم، کتاب یا حتی سریال های زبان انگلیسی استفاده کنید تا بتوانید با کاربرد جملات و عبارات در موقعیت های مختلف آشنا شوید.

معرفی منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی

در دنیای امروزی که یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است، هر روزه کتاب های بسیاری معرفی و چاپ می شوند که شما می توانید برای مطالعه زبان انگلیسی از هر یک این کتاب ها استفاده کنید اما در این قسمت به بررسی برخی از بهترین منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم.

نکته ای که باید درباره این منابع در نظر داشته باشید این است که در این قسمت تنها به بررسی منابع مطالعه خودآموز می پردازیم، شما می توانید این منابع را بدون نیاز به استاد و کلاس مطالعه کرده و مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

کتاب Steps to Understanding

 

 

یکی از کتاب های جالب در حوزه یادگیری زبان انگلیسی، این کتاب است که توسط انتشارات آکسفورد چاپ شده و در 4 سطح مختلف از مقدماتی تا پیشرفته به آموزش زبان انگلیسی می پردازد. تمام سطوح این کتاب در قالب یک کتاب هستند و نحوه آموزش در این کتاب به صورت دااستان های کوتاه و طنز است که شما با مطالعه این داستان ها می توانید مهات خواندن و لغات خود را تقویت کنید.

114 داستان موجود در این کتاب در فایل های صوتی مرتبط با کتاب نیز موجود هستند که شما می توانید با گوش کردن به این فایل های صوتی، بر روی مهارت شنیداری خود نیز تمرکز کرده و آن را تقویت کنید.

کتاب Tactics for listening

 

کتاب Tactics for listening

 

 همانطور که از نام این کتاب می توان حدس زد، این کتاب تمرکز ویژه ای بر تقویت مهارت شنیداری زبان آموزان دارد. این کتاب توسط انتشارات آکسفورد در سه سطح طراحی و عرضه شده است.

  • سطح پایه Basic
  • سطح متوسط Developing
  • سطح پیشرفته Expanding

 فایل های صوتی مرتبط با این کتاب به لهجه آمریکایی هستند و تقریبا تمام موضوعاتی که در زندگی روزمره شما با آن ها سروکار خواهید داشت توسط این کتاب پوشش داده شده است. هر کتاب دارای 24 یونیت است و شما می توانید به صورت خودآموز این کتاب را مطالعه کرده و در انتهای کتاب به پاسخ تمرین ها نیز دسترسی داشته باشید تا پیشرفت و صحیح بودن پاسخ های خود را بررسی کنید.

مطالعه مفید: کتاب های خودآموز زبان انگلیسی مناسب خودتو پیدا کن

کتاب Speak English like an American

 

کتاب Speak English like an American

 

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم، یکی از مباحثی که شما در ارتباط با زبان انگلیسی در زندگی واقعی با آن رو به رو خواهید شد، استفاده از اصطلاحات در این زبان است که برای یادگیری این مهارت این کتاب مناسب ترین گزینه خواهد بود چرا که این کتاب که مناسب زبان آموزان در سطح متوسط به بالا است، در قالب 25 درس به همراه فایل های صوتی به آموزش اصطلاحات در زبان انگلیسی می پردازد.

مطالعه مفید: معرفی بهترین منابع تقویت speaking زبان انگلیسی

کتاب Clear Grammar

 

 

یکی از منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی که شما می توانید برای تقویت مهارت گرامری خود در زبان انگلیسی استفاده کنید، کتاب Clear Grammar است که این مجموعه 4 جلدی توسط انتشارات دانشگاه میشیگان منتشر شده است. تمرکز این کتاب بر دستور زبان انگلیسی، واژگان و مهارت نوشتاری و شنیداری است که به دلیل بیان واضح و شفاف در آموزش خود، به عنوان یک منبع خودآموز نیز شناخته می شود.

کتاب Destination Grammar & Vocabulary

 

کتاب Destination Grammar & Vocabulary

 

یکی دیگر از کتاب های خودآموز که در دسته منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی قرار می گیرد، این کتاب است که توسط انتشارات مک میلان در سه سطح بر اساس درجه بندی استاندارد اروپا منتشر شده است. این کتاب برای زبان آموزانی مناسب است که مباحث پایه را گذرانده اند و در سطح متوسط رو به بالا قرار دارند. هر سطح در این مجموعه شامل 28 درس برای تقویت دانش گرامر و لغت زبان آموزان طراحی شده است و به همراه تمرین های بسیار و هدفمند می تواند گزینه مناسبی برای یادگیری و تقویت مهارت های زبان انگلیسی باشد.

کتاب Insight

 

 

مجموعه 5 جلدی Insight یکی دیگر از منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی است که از سطح مبتدی تا پیشرفته با هدف درک مطلب زبان انگلیسی منتشر شده است. هدف اصلی این کتاب ضمن آموزش معنای واژگان در زبان انگلیسی، آشنایی زبان آموزان با قواعد دستوری مختلف و کاربرد های واژگان در جملات متفاوت است که می تواند بر معنای واژگان تاثیر داشته باشد.

در این مجموعه کتاب از متن های مفید و جالب استفاده شده است تا با درگیر کردن ذهن زبان آموزان با مفاهیم و متون مختلف، توانایی تحلیل کردن و درک مطلب در زبان آموزان تقویت شود و افراد بتوانند در شرایط مختلف مطالب مختلف به زبان انگلیسی را به راحتی متوجه شوند.

کتاب Longman Academic Writing Series

 

 

یکی از کتاب های بسیار پرکاربرد که در دسته منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی قرار می گیرد، این کتاب است که به آموزش مهارت نوشتاری در زبان آموزان می پردازد و به زبان آموزان نحوه نوشتن مطالب را از سطح مبتدی تا پیشرفته و نوشتن متون علمی و پژوهشی آموزش می دهد.

در سطوح اولیه این کتاب، زبان آموزان با ساخت جملات ساده و در نهایت ترکیب جملات برای نوشتن یک پاراگراف آشنا می شوند و با پیش روی در نهایت شما می توانید یک مقاله یا مقاله پژوهشی به زبان انگیسی به کمک آموزش های این کتاب بنویسید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.