کتاب vocabulary in use

آشنایی با کتاب vocabulary in use و نحوه مطالعه آن

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

مجموعه کتاب vocabulary in use یکی از برترین کتاب های منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه کمبریج است که همانطور که از نام این مجموعه مشخص است، تمرکز این کتاب ها بر آموزش واژگان و گسترش دایره لغات زبان آموزان است. وازگان از مباحثی در زبان انگلیسی است که آشنایی با آن می تواند تاثیر قابل توجهی بر تمام مهارت های شما داشته باشد، برای مثال هنگامی که شما واژگان زیادی از زبان انگلیسی را بدانید در مکالمه می توانید بهتر عمل کنید و حتی در توانایی درک مطلب و مهارت شنیداری نیز تاثیر گذار خواهد بود.

در این مطلب به بررسی مجموعه کتاب vocabulary in use و نحوه مطالعه این کتاب می پردازیم تا شما با مطالعه این مجموعه بتوانید دایره لغات خود را گسترش داده و دانش لغوی خود را در زبان انگلیسی تقویت کنید.

مطالعه مفید: آموزش مکالمه زبان انگلیسی

معرفی کتاب vocabulary in use

کتاب های vocabulary in use توسط انتشارات دانشگاه کمبریج برای تقویت دانش لغوی در زبان انگلیسی منتشر شده است که زبان آموزان با مطالعه این کتاب ها می توانند با واژگان و عبارات جدید در زبان انگلیسی آشنایی پیدا کنند. این کتاب در سطوح مختلف منتشر شده است که شما می توانید با انتخاب کتاب مناسب و در سطح دانش زبان انگلیسی خود به مطالعه و یادگیری واژگان در زبان انگلیسی بپردازید.

مطالعه مفید: معرفی کامل مجموعه English grammar in use

Elementary

 

Elementary

 

اولین کتاب در این مجموعه متعلق به کتاب سطح مبتدی است که این کتاب مناسب افرادی است که آشنایی با زبان انگلیسی ندارند و یا به تازگی آموزش زبان انگلیسی را شروع کرده اند. در این کتاب واژگان روزمره و ضروری برای برطرف سازی نیاز های اولیه به زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می گیرد.

Pre-intermediate

این کتاب مناسب زبان آموزانی است که در تاحدودی با زبان انگلیسی آشنایی دارند و در سطح A2 زبان انگلیسی قرار دارند.

Intermediate

این کتاب vocabulary in use مناسب زبان آموزان با سطح متوسط است. زبان آموزان در سطح B1 می توانند به مطالعه این کتاب بپردازند و تسلط خود را بر زبان انگلیسی ارتقا دهند.

Upper-intermediate

 

 

این کتاب سطحی قبل از پیشرفته است و در حقیقت زبان آموزان را برای یادگیری کلمات در سطح پیشرفته زبان انگلیسی آماده می کند. زبان آموزان در سطح B2 می توانند به مطالعه این کتاب بپردازند.

Advanced

 

 

آخرین سطح در این مجموعه کتاب، سطح پیشرفته است که مطالعه این کتاب به زبان آموزانی پیشنهاد می شود که تسلط خوبی بر زبان انگلیسی دارند و قصد شرکت در آزمون های زبان انگلیسی را دارند چرا که این کتاب به آموزش واژگان پیچیده و تخصصی تر می پردازد.

ویژگی های کتاب vocabulary in use

در این قسمت به بررسی ویژگی هایی می پردازیم که باعث شده تا این مجموعه کتاب از دیگر کتاب های آموزش واژگان تمایز پیدا کند و مورد انتخاب بسیاری از اساتید آموزش زبان و زبان آموزان واقع شود.

یکی از مهم ترین نکات درباره این مجموعه، مطالعه این کتاب به صورت خودخوان، همراه با استاد، تکی و یا گروهی است که این امر به شما در روش مطالعه انتخاب های گسترده ای می دهد.

در هر درس از این کتاب ضمن تصاویر برای درک بهتر معنای واژگان، قسمتی است که به بررسی کابرد واژگان می پردازد و شما ضمن یادگیری واژگان می توانید با کاربرد آن ها و نحوه استفاده از واژگان در جملات نیز آشنا شوید.

  • مطالعه این مجموعه می تواند به صورت خودآموز انجام شود.
  • تمرین های اضافی در یک CD به همراه کتاب ارائه می شوند.
  • درس های کوتاه و مختصر منجر به افزایش بازدهی می شوند.
  • این مجموعه دارای تمرین های متنوع و استاندارد برای ارزیابی یادگیری است.
  • این کتاب موضوعاتی که در آزمون های بین المللی بررسی می شوند را پوشش می دهد.
  • این مجموعه دارای قسمتی با عنوان اشتباهات رایج است که شما را از تکرار این اشتباهات دور می کند.
  • فایل صوتی همراه با کتاب می تواند مهارت لیسنینگ را در زبان آموزان نیز تقویت کند.

مطالعه مفید: دانلود کتاب های english vocabulary in use

روش آموزش لغات در مجموعه Vocabulary in use

 

روش آموزش لغات در مجموعه Vocabulary in use

 

این مجموعه کتاب با هدف گسترش دایره لغات زبان آموزان در زبان انگلیسی منتشر شده است که در این مجموعه به بررسی کلمات پرکاربرد در موقعیت های مختلف زندگی پرداخته می شود. هر درس در کتاب های این مجموعه در دو صفحه طراحی شده است و این امر باعث می شود تا بازدهی زبان آموزان به دلیل مختصر و کوتاه بودن دروس افزایش پیدا کند.

در صفحه اول هر درس لغات و نکات مرتبط با لغات ارائه می شود و در صفحه دوم تمریناتی مرتبط با واژگان آموزش داده شده قرار دارد که شما با پاسخ به این تمرینات می توانید یادگیری خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

لازم به ذکر است که یکی از معایب مجموعه کتاب vocabulary in use کم بودن تمرین ها است چرا که شما برای یادگیری کامل لغات و نحوه صحیح استفاده از واژگان در جملات نیاز به انجام تمرین های بیشتری خواهید داشت.

در این کتاب واژگان به صورت طبقه بندی شده به زبان آموزان آموزش داده می شود و موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند. برخی از موضوعات تحت پوشش این کتاب عبارتند از:

  • کسب و کار
  • تعطیلات
  • علایق
  • تحصیلات آکادمیک
  • و …

هر کتاب در مجموعه کتاب  vocabulary in use شامل 100 درس کوتاه است که هر درس موضوع مختلفی از زندگی را پوشش می دهد. لازم به ذکر است که پاسخ تمرینات هر درس در بخش پایانی هر کتاب قرار داده شده است تا زبان آموزان بتوانند پس از پاسخ به تمرینات، پاسخ های خود را بررسی کنند و متوجه اشکالات و اشتباهات خود شده و در جهت رفع آن ها اقدام کنند.

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.