کتاب English grammar in use

معرفی کامل مجموعه کتاب English grammar in use

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از بهترین مجموعه کتاب های آموزشی در حوزه آموزش زبان انگلیسی، کتاب English grammar in use است که توسط ریموند مورفی نوشته شده است و انتشارات مشهور کمبریج این مجموعه را منتشر کرده است. زبان آموزان در سطوح مختلف زبان انگلیسی و با میزان دانش های متفاوت، همه می توانند از این مجموعه استفاده کنند چرا که این کتاب ها در سطوح مختلف برای زبان آموزان طراحی شده اند و تمام نکات موردنیاز هر سطح را در خود جای داده اند. با ما در این مقاله همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با مجموعه کتاب English grammar in use، با ویژگی های این کتاب ها و نحوه مطالعه آن ها نیز آشنا شوید.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی مبتدی

معرفی کتاب English grammar in use

 

 

یکی از بهترین منابع آموزشی در حوزه زبان انگلیسی که مورد توجه تعداد قابل توجهی از مدرسین و زبان آموزان قرار گرفته است، مجموعه English grammar in use است. این مجموعه کتاب که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است در سطوح مختلف مبتدی، متوسط و پیشرفته دسته بندی شده است تا زبان آموزان با هر میزان دانشی در حوزه زبان انگلیسی بتوانند به کمک این کتاب به مطالعه پرکاربردترین زبان در دنیا بپردازند.

یکی از نکات بسیار مثبت درباره این مجموعه کتاب این است که کتاب English grammar in use را می توان به صورت خودآموز و نیز برای استفاده در کلاس های آموزشی عمومی استفاده کرد پس محدودیتی در استفاده از مطالب این کتاب وجود ندارد. این کتاب ها تمام نکات و قواعد دستوری در زبان انگلیسی را به بهترین متود های آموزشی ارائه کرده است و زبان آموزان در کنار این کتاب به یک لوح فشرده دسترسی خواهند داشت که این لوح فشرده شامل آزمون های متنوع و تمرین های تکمیلی برای مباحث کتاب است.

استفاده از این کتاب به زبان آموزانی که می خواهند در آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل شرکت کنند و نمره خوبی کسب کنند، پیشنهاد می شوند چرا که زبان آموزان پس از مطالعه این کتاب تغییر قابل توجهی در سطح دانش خود در حوزه گرامر زبان انگلیسی مشاهده خواهند کرد که می تواند در مهارت های نوشتاری و صحبت کردن به آن ها بسیار کمک کند.

مطالعه مفید: کتاب های خود آموز زبان انگلیسی مناسب خودتو پیدا کن

درباره نویسنده این مجموعه؛ ریموند مورفی

ریموند مورفی، نویسنده مجموعه کتاب English grammar in use یکی از نویسندگان مشهور و محبوب در حوزه آموزش زبان انگلیسی است که تا کنون کتاب های پرفروش و محبوب زیادی را در این حوزه نوشته است. مورفی حدود 17 سال از زندگی خود را به تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه های مختلف در کشورهای انگلستان و آلمان اختصاص داده است و همین امر باعث شده تا تلسط او بر زبان انگلیسی و تدریس آن در دنیا شناخته شده باشد.

کتاب English grammar in use به قلم ریموند مورفی به کمک همکاری طولانی مدت با انتشارات معتبر و شناخته شده کمبریج منتشر شده و تا به امروز ریموند مورفی 5 بار این کتاب ها را ویرایش کرده است و در نتیجه امروزه این کتاب ها با عنوان پرفروش ترین کتاب خودآموز گرامر زبان انگلیسی در دنیا شناخته می شوند.

مطالعه مفید: لیست کتاب های ریموند مورفی

وِیژگی های مجموعه English grammar in use

در این قسمت به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های این مجموعه کتاب ارزشمند در زمینه زبان انگلیسی می پردازیم تا شما بتوانید با شناخت بهتری این مجموعه را برای مطالعه خود انتخاب کنید.

اعتبار و محبوبیت

مجموعه کتاب English grammar in use یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کتاب های آموزش گرامر در حوزه زبان انگلیسی است که مدرسین و موسسات بسیاری زیادی در سطح کشور از این کتاب ها برای آموزش گرامر استفاده می کنند.

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

آماده سازی برای آزمون های بین المللی

همانطور که در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم، مطالعه این مجموعه کتاب به زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل را دارند پیشنهاد می شود. زبان آموزان با مطالعه این کتاب می توانند نمرات بسیار خوبی را در آزمون های بین المللی کسب کنند.

جذابیت و به روز بودن

یکی از اعتراضاتی که برخی از زبان آموزان نسبت به کتاب های آموزشی دارند، خشک و ساده بودن صفحات مطالب و کتاب است اما مجموعه کتاب English grammar in use با صفحه آرایی زیبایی که دارد یک تجربه لذت بخش از مطالعه زبان انگلیسی را برای زبان آموزان فراهم می کند.

همانطور که پیش تر بررسی کردیم، این کتاب ها توسط ریموند مورفی 5 بار ویرایش شده اند پس شما می توانید بدون نگرانی از قدیمی بودن مطالب به مطالعه زبان انگلیسی بپردازید چرا که جملات و تمرین های این کتاب بر اساس تغییرات دنیا ویرایش و به روز شده است.

فایل های صوتی همراه

یکی از نکات و ویژگی های بسیار مثبت درباره این مجموعه، فایل صوتی همراه با کتاب است چرا که شما به کمک این فایل ها می توانید مطالبی که آموخته اید را به راحتی مرور کنید و بر روی مهارت شنیداری خود نیز کار کنید و آن را بهبود ببخشید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید لهجه این فایل های صوتی است چرا که افرادی که در این فایل ها صحبت می کنند لهجه بریتیش دارند که می تواند برای آشنایی شما و تشخیص گفتار در لهجه های مختلف نیز مفید باشد.

دو نسخه با پاسخ و بدون پاسخ

بسیاری از زبان آموزان به دنبال کتاب های آموزشی همراه با پاسخ هستند تا بتوانند پس از پاسخ به تمرین های کتاب، درستی پاسخ های خود را بررسی کنند که کتاب English grammar in use در دو نسخه همراه با پاسخنامه و بدون پاسخنامه چاپ شده است تا تمامی زبان آموزان بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

سطح های مختلف کتاب English grammar in use

این مجموعه در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته دسته بندی شده است که زبان آموزان با میزان دانش مختلف در حوزه زبان انگلیسی بتوانند از این مجموعه استفاده کنند و به مطالعه زبان انگلیسی بپردازند. در این قسمت هر کدام از سطح های این کتاب را به صورت جزئی بررسی می کنیم.

مطالعه مفید: معرفی جامع مجموعه کتاب Headway

کتاب  Essential Grammar in Use

 

کتاب  Essential Grammar in Use

 

اولین کتاب این مجموعه که برای زبان آموزان در سطح پایه و مبتدی مناسب است، کتاب  essential grammar in use است. بر اساس استاندارد  CEFR زبان آموزان در سطوح A1 تا B1 باید به مطالعه این کتاب بپردازند.

در کتاب اولی شما مباحث را در بخش های مبتدی و پیش از متوسط می خوانید که در زبان انگلیسی با نام های Elementary و  pre-intermediate شناخته می شوند. درصورتی که شما هیچ دانشی در حوزه زبان انگلیسی ندارید و می خواهید با مفاهیم ابتدایی در زبان انگلیسی مانند، تلفظ ها و حروف الفبا آشنا شوید، کتاب اول برای شما مناسب است.

در سطح A1 شما یاد میگیرید تا خود را به دیگران معرفی کنید، توانایی سوال جواب دادن درباره مسائل شخصی مانند زندگی و دوستان، خانواده و علایق را نیز بدست می آورید.

سطح A2 در حقیقت بخشی است که شما را برای ورود به بخش متوسط آماده می کند و شما در این سطح یاد میگیرید تا از برخی از عبارات و اصطلاحات متداول در زبان انگلیسی استفاده کنید و حتی می توانید درباره موضوعاتی مانند خرید کردن، موقعیت های مکانی و کار نیز صحبت کنید.

کتاب English grammar in use intermediate

 

کتاب English grammar in use (intermediate)

 

دومین کتاب از این مجموعه که برای زبان آموزان در سطح متوسط مناسب است، کتاب English grammar in use intermediate است که بر اساس استاندارد CEFR زبان آموزان در سطح B1 تا B2 باید به مطالعه این کتاب بپردازند.

در کتاب دوم شما مباحث مرتبط با بخش های متوسط و پس از حرفه ای را می خوانید که در زبان انگلیسی با نام های intermediate و upper-intermediate شناخته می شوند. برای مطالعه این کتاب شما باید سطح پایه را گذرانده باشید و بتوانید به صورت پایه و ساده به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

در سطح B1 شما می توانید متون ساده درباره مسائل شخصی و موضوعات موردعلاقه خود به زبان انگلیسی بنویسید و همچنین تا حدودی جزئیات را درباره موضوعات مختلف شرح دهید.

در سطح B2 شما برای ورود به بخش پیشرفته زبان انگلیسی آماده می شوید و در این بخش ما قادر خواهید بود که با مهارت و تلسط نسبتا خوبی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید و به مکالمه بپردازید. در این سطح شما باید بتوانید در مورد موضوعات مختلف با اشاره به جزئیات بنویسید و نظر خود را درباره موضوعات مختلف ارائه کنید.

کتاب English grammar in use advance

 

کتاب English grammar in use advance

 

کتاب انگلیش گرامر این یوز ادونس، آخرین کتاب از این مجموعه است که زبان آموزان پیشرفته و طبق استاندارد CEFR در سطح C1 تا C2 باید به مطالعه این کتاب بپردازند. مطالب این کتاب نسبت به دو کتاب قبلی پیچیده تر هستند که زبان آموزان باید برای مطالعه این سطح زمان بیشتری بگذارند تا بتوانند آن را به اتمام برسانند. نکته بسیار مثبت درباره این سطح این است که کتاب ادونس تنها کتاب در مجموعه کتاب English grammar in use است که بین هر دو لهجه بریتیش و امریکن مشترک است.

در کتاب سوم شما مباحث مرتبط با بخش های پیشرفته در زبان انگلیسی می خوانید که در زبان انگلیسی با نام های advanced و proficiency شناخته می شود. در این کتاب شما مباحث تکمیلی در حوزه زبان انگلیسی را مطالعه می کنید و پس از مطالعه این کتاب شما قادر خواهید بود تا در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی نتایج مطلوبی را کسب کنید.

در سطح C1 شما قادر خواهید بود تا در لحظه و با تسلط بسیار بالایی، بدون مشکل در بیان از اصطلاحات و عبارات زبان انگلیسی استفاده کنید و به راحتی به ارتباط و مکالمه در حوزه زبان انگلیسی بپردازید. شما در این سطح قادر خواهید بود تا از دانش خود در حوزه های اجتماعی، آکادمیک و تخصصی استفاده کنید و بدون مشکل به برقراری ارتباط بپردازید.

در سطح C2 که آخرین سطح از استاندارد CEFR است شما قادر خواهید بود تا درک بسیار بالایی از زبان انگلیسی داشته باشید و مهارت های خود را در سطح حرفه ای تکمیل کنید. در اینن سطح شما قادر خواهید بود تا چکیده از مطالبی که به زبان انگلیسی شنیده اید و یا خوانده اید را در لحظه و بدون هیچ مشکلی بیان کنید. در این سطح، دانش زبان انگلیسی شما در برخی موقعیت ها می تواند در سطح افراد بومی و انگلیسی زبان باشد و همچنین می توانید مفاهیم واضح و شفافی از موقعیت های پیچیده در زبان انگلیسی را درک کنید.

نحوه مطالعه

 

 

مجموعه کتاب English grammar in use به کمک مثال ها و جملات ساده و واضح، گرامر و قواعد زبان انگلیسی را به زبان آموزان آموزش دهد و در هر کتاب از این مجموعه شما باید 42 فصل با موضوعات متنوع را مطالعه کنید تا بتوانید بر گرامر زبان انگلیسی مسلط شوید.

در انتهای این کتاب ها بخشی به نام Study Guide قرار دارد که به شما کمک می کند تا میزان تسلط خود بر مطالب کتاب را افزایش دهید. شما در ابتدا باید مثال های هر مبحث را بخوانید و سپس به کمک نکاتی که آموخته اید به سوالات پاسخ دهید. در پایان این کتاب ها پاسخنامه سوالات قرار دارد که شما می توانید به کمک پاسخنامه، اشکالات خود را پیدا کنید و در جهت بهبود آن ها تمرین کنید.

مطالعه مفید: معرفی کامل کتاب تاچ استون

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.