پادکست یادگیری زبان انگلیسی

پادکست یادگیری زبان انگلیسی | معرفی 5 مورد از بهترین پادکست ها

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

امروزه به دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و استفاده بسیار زیاد از این زبان بین المللی در تمامی موقعیت های زندگی و اجتماعی، افراد با استفاده از روش های مختلف به دنبال آموزش زبان انگلیسی و تقویت مهارت های اصلی خود در این زبان هستند که یکی از این روش ها استفاده از پادکست یادگیری زبان انگلیسی است. گوش کردن به پادکست های آموزش زبان انگلیسی می تواند در کارهای روزمره شما قرار بگیرد و با در نظر گرفتن زمان حتی کمی برای گوش کردن به این پادکست ها، شما بتوانید تغییرات قابل توجهی را در سطح دانش و تسلط خود بر زبان انگلیسی مشاهده کنید.

مطالعه مفید: صفر تا صد یادگیری زبان انگلیسی

مزایای استفاده از پادکست یادگیری زبان انگلیسی

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که گوش کردن به پادکست های انگلیسی زبان قرار است چه تاثیر و مزایایی برای شما به همراه داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت تاثیر اصلی گوش کردن به پادکست های انگلیسی بر مهارت شنیداری و درک مطلب شما است اما در حقیقت با گوش کردن به مکالمه های انگلیسی و یا داستان هایی به زبان انگلیسی، شما می توانید با اصطلاحات و جملات جدید آشنا شده و دایره لغات خود را نیز گسترش دهید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از پادکست یادگیری زبان انگلیسی آشنایی با لهجه های متفاوت در زبان انگلیسی است و شما می توانید با گوش کردن به این پادکست ها با فرهنگ کشور های انگلیسی زبان نیز آشنا شده و درصورت مواجه شدن با افراد انگلیسی زبان، بتوانید به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کرده و درک درستی از صحبت های آن ها داشته باشید.

مطالعه مفید: آشنایی با بهترین منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی

استفاده از پادکست انگلیسی برای چه کسانی مناسب است؟

 

استفاده از پادکست انگلیسی برای چه کسانی مناسب است؟

 

به زبان ساده می توان گفت تمامی افراد با هر دانشی از زبان انگلیسی می توانند از پادکست یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنند اما لازم به ذکر است که شما باید پادکست مورد نظر خود را بر اساس میزان دانش و تلسط خود بر زبان انگلیسی استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از گوش کردن به این پادکست ها کسب کنید.

امروزه پادکست های آموزش زبان انگلیسی بسیاری برای سطوح مختلف در زبان انگلیسی تولید و ارائه می شوند که در ادامه این مطلب به بررسی 5 مورد از بهترین پادکست های یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم تا شما بتوانید به راحتی پادکست مناسب خود را انتخاب کرده و به تقویت مهارت های خود در زبان انگلیسی بپردازید.

معرفی بهترین پادکست یادگیری زبان انگلیسی

در این قسمت به بررسی برخی از بهترین پادکست ها برای آموزش زبان انگلیسی و جزئیات هر یک از پادکست ها می پردازیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی به انتخاب بهترین و مناسب ترین پادکسب برای خود بپردازید و در مسیر بهبود دانش خود در زبان انگلیسی قدم بردارید.

پادکست Learn English

 

 

یکی از بهترین پادکست ها که انتخاب بسیار مناسبی برای زبان آموزانی است که در سطح مبتدی قرار دارند، پادکست Learn English است که توسط British council تولید می شود. قسمت های مختلف در این پادکست تمرکز ویژه ای بر پوشش موقعیت های روزمره دارند و شما می توانید با گوش کردن به این پادکست یادگیری زبان انگلیسی علاوه بر آشنایی با عبارات مرتبط با موقعیت های روزمره، با کلمات جدید نیز آشنا شوید.

لازم به ذکر است که یکی از مزایای این پادکست، متن هر قسمت است که شما می توانید متن پادکست را دانلود کرده و همزمان با گوش کردن به محتوای پادکست، متن را بخوانید. نکته دیگر درباره این پادکست، آزمون های کوتاه در هر قسمت است که برای ارزیابی درک و فهم خود از هر قسمت شما می توانید به سوالات مرتبط با محتوای هر قسمت پاسخ دهید و خود را ارزیابی کنید.

مطالعه مفید: یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

پادکست Voice of America

 

 

یکی از پادکست های جالب برای یادگیری زبان انگلیسی، پادکست صدای آمریکا است که شما با گوش کردن به این پادکست علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت های خود می توانید درباره موضوعات جدید و جالب روز نیز اطلاعات کسب کنید.

هر قسمت این پادکست درباره موضوعات مختلفی است بنابراین این پادکست علایق مختلف را نیز پوشش می دهد و لازم به ذکر است که مطالب در این پادکست با سرعتی آرام تر از سرعت معمولی در صحبت کردن بیان می شوند تا شما به راحتی بتوانید متوجه مطالب بشوید.

نکته ای که باید درباره این پادکست در نظر داشته باشید این است که پادکست صدای آمریکا سطوح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می دهد اما قسمت های این پادکست براساس سطح مرتب نشده اند و شما باید بخشی از هر قسمت را گوش کنید تا متوجه شوید در چه سطحی است و آیا مناسب شما است یا خیر.

پادکست The British English Podcast

 

 

یکی دیگر از پادکست هایی که در مطلب پادکست یادگیری زبان انگلیسی قصد بررسی آن را داریم، پادکست انگلیسی بریتانیایی است که مناسب افرادی است که به لهجه بریتیش علاقه دارند و یا لهجه خود آن ها بریتیش است. در هر قسمت از این پادکست موضوع مختلفی بررسی می شود که می تواند چشم انداز و ایده ای از انگلیسی و فرهنگ کشور انگلستان به شما بدهد.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن | معرفی بهترین انیمیشن ها برای یادگیری

پادکست English short stories for beginners

 

 

یکی از پادکست های سرگرم کننده که ضمن آموزش زبان انگلیسی می تواند در اوقات فراغت مورد استفاده قرار بگیرد، پادکست داستان های کوتاه انگلیسی برای مبتدی ها است که این پادکست رایگان به بررسی 12 داستان کوتاه می پردازد. برای هر قسمت از این پادکست و هر داستان، متن پادکست، فهرست واژگان و تمرین های انگلیسی برای بررسی درک مفاهیم ارائه شده است که شما می توانید با پاسخ به تمرین ها، میزان درک خود از مطالب هر قسمت از پادکست را بررسی کنید.

پادکست Podcasts in English

این مورد از پادکست یادگیری زبان انگلیسی یک مزیت بسیار خوب دارد که آن، تنوع بسیار زیاد در قسمت ها و مطالب مورد بررسی در این پادکست است. نکته بسیار مثبت درباره گوش کردن به این پادکست این است که شما در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید می توانید با گوش کردن به این پادکست مطالب مفیدی را یاد بگیرید.

هر قسمت از این پادکست کوتاه و در حدود 5 دقیقه است که به بررسی موضوعات جالب در زبان انگلیسی پرداخته می شود. نکته دیگر درباره این پادکست ارائه محتوای هر قسمت، یک کاربرگ و تمرین برای واژگان به همراه پاسخ تمرین ها است که شما می توانید با پاسخ به تمرین ها و بررسی پاسخ های خود با پاسخ های صحیح، میزان یادگیری خود را ارزیابی کنید.

مطالعه مفید: 20 پادکست رایگان با متن برای تقویت زبان انگلیسی از پایه

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.