آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن | معرفی بهترین انیمیشن های برای یادگیری

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنیا درون انیمیشن ها علاقه دارند؟ همچنین به دنبال یک روش جذاب برای تقویت زبان انگلیسی در کنار یادگیری و آموزش این زبان هستید، ما به شما آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن را پیشنهاد می کنیم. در جهان امروز انیمیشن ها در زمینه های مختلف از جمله بلوغ، رشد فکری و ذهنی، ارتباط برقرار کردن، چالش کشیدن ذهن و … مورد توجه مردم قرار گرفته اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. استفاده کردن از انیمیشن ها به عنوان مکمل برای تقویت زبان انگلیسی متناسب با سطح شما یک روش بسیار مفید و در عین حال جذاب می باشد.

دراین مقاله ما به معرفی، برخی از فواید و نکات آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن پرداخته ایم و در ادامه لیستی از انیمیشن های مناسب با سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برای شما آورده ایم.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی مبتدی

فواید یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

 

 

شاید با خود تصور کنید که تماشا انیمیشن فقط مخصوص کودکان است، اما حقیقتا در یادگیری و آموزش زبان انگلیسی، انیمیشن ها نقش پر رنگی را ایفا می کنند. در ادامه به معرفی و شرح مختصری از فواید آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن می پردازیم.

  1. شروع و تداوم کار و یادگیری نیازمند علاقه زیاد نسبت به آن کار می باشد، همچنین اثبات شده که هر چه مسیر جذاب تر و لذت بخش تر باشد یادگیری و ادامه مسیر آسان تر است. در واقع دنیا انیمیشن ها دنیایی بسیار متنوع، شاد و پر از رنگ است که هر بیننده ای، در هر رده سنی را به خود جذب می کند.
  2. در یادگیری هر زبانی، لهجه و تلفظ صحیح کلمات اهمیت دارد و یافتن منبع و اساتید مناسب برای یادگیری کار آسانی نیست. ما به شما پیشنهاد می کنیم که انیمیشن هایی را برای تماشا و یادگیری انتخاب کنید که صداگذاران آن افراد Native یا بومی باشند، به این دلیل که این اشخاص بومی آن زبان هستند و برای یادگیری در تقویت دو مهارت شنیداری و گفتاری بسیار مناسب هستند.
  3. در هنگام یادگیری هر زبانی شما ملزم هستید که با فرهنگ و رسوم بومی آن کشور در موقعیت و زمان های مختلف آشنا شویم.
  4. یکی از موارد مهم و کلیدی در آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن، استفاده از کلمات و عبارات ساده است. واژگان و عبارات در انیمیشن بسیار ساده، واضح و مشخص بیان می شوند و پیچیدگی خاصی ندارند. همچنین برای این که بیاموزیم چگونه با کمک دهان و زبان خود کلمات را با آوای مناسب تلفظ کنیم، می تواند بسیار مفید واقع شود.
  5. تصاویر و موضاعات ساده ای در انیمیشن وجود دارند، که فهم آن را برای کودکان راحت تر می کنند و باعث می شوند که تفکر کنند و در ذهن خود انتقاد کنند، این خود موجب تقویت مهارت های فکری و ذهنی کودک می شود.
  6. آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن به نسبت بقیه ابزار های آموزشی در دنیا امروز با هزینه کمتری در دسترس عموم قرار دارد. شما می توانید با پیدا کردن اسم انیمیشن مورد نظر خود در Google و دانلود آن به راحتی زبان انگلیسی را با نکاتی که در بخش های بعدی به شما گفته می شود، بیاموزید.

مطالعه مفید: آشنایی با 6 مورد از بهترین روشهای تدریس زبان انگلیسی

آیا انیمیشن فقط مخصوص کودکان است؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که انیمیشن های زبان انگلیسی تنها برای کودکان ساخته شده اند و برای رده سنی نوجوان تا بزرگسال نیست. در حالی که انیمیشن ها دارای موضوعات متنوع و گسترده ای در موقعیت های مختلفی هستند و هیچ حد و مرزی ندارند. شما می توانید با یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن، دایره لغات خود را افزایش دهید.

مطالعه مفید: مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

نکات مهم برای آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

در این قسمت به بررسی برخی از مهم ترین نکات برای یادگیری زبان انگلیسی به کمک انیمیشن می پردازیم.

  • هنگام یادگیری انیمیشن های ساده تر با زمان کمتر را انتخاب کنید. زیرا اگر عبارات و دیالوگ های آن سخت و دشوار باشند، در شروع یادگیری دلسرد خواهید شد. می توانید به مرور زمان و بالا رفتن سطح خود، انیمیشن‌ های طولانی تر و سخت تر را انتخاب کنید.
  • هنگام تماشا دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشید تا بتوانید به محض شنیدن لغات و عبارات جدید و کاربردی آن ها را یادداشت کنید و در انتها آن ها را مرور کنید.
  • با توجه به سطح انیمیشن، در حد امکان آن را دو الی سه بار تماشا کنید. توصیه می شود بار اول بدون زیرنویس فارسی و بار دوم با زیرنویس ببینید.
  • انیمیشن را با توجه به سطح فعلی خود در زبان انگلیسی انتخاب کنید.
  • کلمات و جملاتی را که می شنوید، تکرار کنید تا راحت تر به خاطر بسپارید.
  • پس از یادداشت کلمات و عبارات جدید با آن ها در موقعیت های مختلف جمله بسازید.
  • سعی کنید پس از پایان انیمیشن، خلاصه ای از آن برای خود بنویسید.
  • بر روی موبایل خود یک اپلیکیشن دیکشنری نصب کنید و تا در هر زمانی که معنا برخی کلمات را نمی دانستید، از آن برای پیدا کردن معنا کلمه مورد نظر استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما Google translate می باشد که در هر دو حالت آنلاین و آفلاین برای کاربران در دسترس است.

مطالعه مفید: آشنایی با 5 مورد از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

معرفی بهترین انیمیشن ها برای آموزش زبان انگلیسی

در این بخش برخی از انیمیشن های بهترین شرکت های سازنده در سراسر دنیا برای آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته به شما معرفی خواهیم کرد.

انیمیشن های سطح مبتدی

انیمیشن های انگلیسی در سطح مبتدی دارای واژگان و عبارات ساده و ابتدایی است و مناسب برای افرادی است که در ابتدا مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستند.

دورا دختر جهانگرد (Dora the Explorer)

 

 

سال ساختلهجهنمره IMBD
2000-2019American4.2/10

داستان این انیمیشن راجع به یک دختر بچه آمریکایی به نام دورا است و عاشق ماجراجویی و اکتشافات در جهان است. دورا در این ماجراجویی یک دوست میمون به نام بوتس و یک کوله پشتی سخن گو همراه خود دارد.

در هر قسمت این انیمیشن، دورا با مسائل و معماهایی رو به رو می شود که سعی می کند که آن ها را حل کند. علاوه بر آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن، دورا باعث رشد قدرت حل مسئله و قدرت فکری، به خصوص در کودکان 2 تا 7 سال می شود.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی با اخبار | معرفی منابع برای یادگیری

پپا پیگ (Peppa Pig)

 

پپا پیگ (Peppa Pig)

 

سال ساختلهجهنمره IMBD
از2004 تا الان ادامه داردBritish6.3/10

این انیمیشن حول محور یک خانواده خوک و دوستان پستاندار آن ها می چرخد. در واقع هر قسمت درباره یکی از کار ها و فعالیت های روزانه این افراد است و زمان آن حدود 5 دقیقه است. این فعالیت ها شامل آشپزی، تفریح، دوچرخه سواری، آب و هوا و … می باشد و موجب یادگیری زبان انگلیسی در تمامی موقعیت ها می شود.

پوکویو (Pocoyo)

 

 

سال ساختلهجهنمره IMBD
2005 British7.2/10

انیمیشن پوکویو یک مجموعه تلویزیونی اسپانیایی- بریتانیایی است که مناسب کودکان زیر 7 سال می باشد. فضا گرافیکی این انیمیشن حالت سه بعدی و ساده ای دارد. داستان در مورد یک پسر بچه چهار ساله و روابط او با دوستانش پاتو که یک اردک ، الی فیل و لولا یک سگ هستند، می باشد. همچنین در این انیمیشن راوی با شخصیت‌ های کارتون صحبت می کند و بینندگان را به چالش می کشد.

انیمیشن های سطح متوسط و پیشرفته

اگر سطح شما در زبان انگلیسی بالا تر از مبتدی یعنی سطح متوسط و پیشرفته است، می توانید با انیمیشن هایی که در ادامه به شما معرفی کرده ایم زبان خود را تقویت کنید.

مطالعه مفید: یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

روح (Soul)

 

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

 

سال ساختلهجهنمره IMBD
2020American8/10

اولین مورد از بخش سطح متوسط و پیشرفته در آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن، انیمیشن روح می باشد که مورد استقبال افراد زیادی در سراسر دنیا در سال 2020 قرار گرفت.

این انیمیشن راجع به یک معلم موسیقی یک دبیرستان در آمریکا به نام جو گاردنر می باشد. جو همیشه رویا ستاره موسیقی جاز شدن را در سر دارد ولی نتوانسته است تا آن سن به آرزو خود دست پیدا کند، اما دقیق در زمانی که فرصت آن را پیدا می کند قبل از اجرا می میرد.

او بار ها با هر روشی تلاش می کند که دوباره زنده شود و در حین این ماجرا ها با نوزاد روحی که نمی خواهد به زمین بیاید آشنا می شود، داستان این انیمیشن حول محور ماجرا ها و اتفاقات بین آن دو می باشد.

این انیمیشن دارای اصطلاحات و عبارات جذابی برای یادگیری است و همچنین می توانید در زمینه حواس پنجگانه اصطلاحات مناسبی را بیاموزید.

کوکو (COCO)

 

 

سال ساختلهجهنمره IMBD
2017American8.4/10

میگل پسری نوجوان است که رویا نوازنده شدن را دارد اما در خانواده ای زندگی می کند که موسیقی را ممنوع کرده اند. او به طرز عجیبی در شب جشن مردگان در طی حادثه ای وارد دنیا مردگان می شود و راز پنهان و مهم خانواده اش را کشف می کند.

این انیمیشن با لهجه آمریکایی ساخته شده است. سرعت بیان کلمات و دیالوگ ها کند است و برای شنونده قابل فهم است. همچنین بیننده را با برخی از فرهنگ های زیبا مرسوم در مکزیک آشنا می کند و یکی از موارد مناسب برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن است.

در جستجوی دوری (Finding Dory)

سال ساختلهجهنمره IMBD
2016American7.3/10

آخرین مورد برای آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن، انیمیشن در جستجوی دوری است. دوری یک ماهی آبی رنگی است که هر ده ثانیه حافظه اش به طور کامل پاک می شود اما تنها چیزی که به خاطر دارد این است که در کودکی از والدین خود ناخواسته جدا شده است.

این انیمیشن، داستان ماجراهایی است که، دوری و دوستان او نمو و مارلین برای پیدا کردن پدر و مادر گم شده اش تجربه می کند.

در این انیمیشن واژه ها و اصطلاحات زیادی در مورد زندگی در اقیانوس و خانواده به زبان انگلیسی به شما آموزش می دهد.

مطالعه مفید: یادگیری زبان با انیمیشن: معرفی، مزایا و معایب

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.