مشکلات خودآموزی زبان

۶ مورد از اساسی ترین مشکلات خودآموزی زبان

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

در این مقاله به بررسی مشکلات خودآموزی زبان پرداخته ایم. همه ما در اطراف خود بسیاری از افرادی را دیده ایم که برای یادگیری یک زبان خارجی به کتاب ها و وبلاگ های خودآموز روی می آورند. در حالی که این کار برای یادگیرنده خود محور خوب است و تلاش او قابل ستایش است، اما این نوع یادگیری با استفاده از کتاب های خودآموز برای همه مناسب نیست.

یکی از مشکلات خود آموزی زبان این است که می‌تواند شما را در طی یادگیری خسته کند و باعث شود از یادگیری زبان انگلیسی منصرف شوید. جهت جلوگیری از بروز این اتفاق، بهتر است با همه مشکلات این نوع یادگیری آشنا شده و سعی کنید آن‌ها را به بهترین نحو ممکن برطرف سازید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

مطالعه بیشتر: ۵ تا ابزار های خودآموز انگلیسی رایگان

مشکلات خودآموزی زبان

مشکلات خودآموزی زبان

همان طور که می دانیم خودآموزی نکات مثبتی از جمله رشد ذهنیت، سرعت عمل و… می شود اما مشکلات خودآموزی زبان می تواند بسیار بزرگتر از مزایای آن باشد. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره شده است:

۱- کتاب های زبان خودآموز بسیار فشرده هستند

یکی از مشکلات خودآموزی زبان، کتاب های فشرده آن هستند. به سختی می توان انکار کرد که اکثر کتاب های خودآموز نیز سعی می کنند تمام یادگیری ها را در یک جلد جمع کنند. ممکن است انگیزه زیادی داشته باشید و بخواهید به سرعت مطالب یک کتاب خودآموز را به پایان برسانید. با این حال، متوجه خواهید شد که اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن واحد دریافت کنید. در عوض، زمانی که زبانی را یاد می‌گیرید، یکی از بهترین استراتژی‌ها تقسیم یادگیری به اهداف قابل مدیریت است.

هنگامی که برای یادگیری زبان انگلیسی در موسسات ثبت نام می کنید، معلمان عمداً فرآیند یادگیری و ارزیابی را مرتب می کنند. همچنین یادگیری از محدوده کتاب و کلاس خارج می شود. این باعث می شود یادگیری واقعی تر، موثرتر و سرگرم کننده تر باشد.

مطالعه بیشتر: کتاب های خودآموز زبان انگلیسی مناسب خودتو پیدا کن

۲- نمی‌توانند سبک‌های مختلف یادگیری را برآورده کنند

کتاب‌های خودآموز نمی‌توانند سبک‌های مختلف یادگیری را برآورده کنند

دومین مشکل خودآموزی زبان برآورده نکردن سبک های مختلف می باشد. کتاب های خودآموز به ندرت پیشینه و ترجیحات زبان آموزان را در نظر می گیرند. چه بخواهید چه نخواهید، یادگیری شما باید با صرف زمان و تلاش برای خواندن باشد. برای سایر فرصت‌های تمرینی مانند صحبت کردن، نوشتن و گوش دادن، شما باید به فکر فعالیت‌هایی باشید که می‌توانید برای تقویت بیشتر مهارت‌های زبانی خود انجام دهید.

یادگیری زبان در کلاس های آموزشی، معلمان وقت صرف می کنند تا دانش پیشینه شما را درک کنند، و بر اساس آن درس ها را تنظیم کرده و شما را در درس ها راهنمایی کنند، و شما را در بحث ها و سایر فعالیت های یادگیری درگیر می کنند.

۳- کتاب های خودآموز فاقد روش های مناسب ارزیابی هستند

وقتی به روش خودآموز تکیه می‌کنید، واقعاً نمی‌توانید مطمئن باشید که در مقایسه با سطوح استاندارد مهارت سایر یادگیرندگان شما چقدر پیشرفت کرده‌اید. تنها راه برای انجام این کار این است که به طور مستقل در یک آزمون مهارت انگلیسی مانند تافل یا آیلتس ثبت نام کنید با این حال تعیین آمادگی برای هر یک از این تست ها دشوار است. اینجاست که داشتن یک معلم خصوصی یک مزیت بزرگ برای شما خواهد بود.

داشتن معلم موجب می شود در مسیر یادگیری شما را راهنمایی، میزان پیشرفت شما را ردیابی و به شما در زمان واقعی بازخورد بدهند. اگر در دوره های تافل یا آیلتس شرکت می کنید، معلم شما را به طور خاص برای مقابله با امتحانات و کسب تسلط برای استفاده در دنیای واقعی آماده می کند.

مطالعه مفید: شروع آموزش آیلتس

۴- یادگیری بدون درگیری واقعی با زبان دشوار است

یادگیری بدون درگیری واقعی با زبان دشوار است

در روش خودآموز کتاب هایی وجود دارند که بسیار آموزنده هستند. اما بزرگترین دام که جزو مشکلات خودآموزی زبان محسوب می شود این است که فاقد عنصر انسانی است. بیشتر مردم یک زبان را یاد می گیرند تا بتوانند با سایر افرادی که به آن زبان صحبت می کنند ارتباط برقرار کنند، اما روش خودآموز به شما در انجام این کار کمک نمی کند. اگر می‌خواهید مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنید، همچنان باید به دنبال انگلیسی ‌زبانان دیگری باشید که با آن ها صحبت کنید.

شرکت در دوره زبان انگلیسی رویکرد بسیار بهتری است. زیرا می‌توانید با معلم خود مکالمه کنید و در یک محیط گروهی بین همکلاسی های خود زبان را در تنظیمات واقعی‌تر تمرین کنید و فوراً درباره اشتباهات خود بازخورد دریافت کنید. از طریق این تعاملات جذاب، یادگیری نیز در ذهن شما بهتر خواهد ماند. در نتیجه، استفاده از کتاب های خودآموز در روش یادگیری خودآموز اولین قدم خوبی در جهت یادگیری است اما تجربه داشتن معلمی را که شخصاً شما را راهنمایی می‌کند ندارد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر به کتاب‌ های انگلیسی متکی بوده‌اید و با مشکلات خودآموزی زبان درگیر شده و برای شما بی اثر بوده است، وقت آن رسیده که به جای آن در کلاس انگلیسی ثبت ‌نام کنید.

۵- عدم اعتماد بنفس

یکی دیگر از مشکلات خودآموزی زبان این است که افراد اعتماد به نفس لازم را کسب نمی کنند. بیشتر زبان آموزان به این فکر می کنند که دوستان آن ها در یادگیری زبان بهتر هستند. این طرز تفکر می‌تواند به مرور زمان اثر مخرب زیادی داشته باشد. داشتن اعتماد به نفس یک ویژگی شخصیتی است که می‌تواند نه تنها در یادگیری زبان بلکه در تمامی فعالیت‌های روزمره مفید باشد. اگر اعتماد بنفس خود را تقویت کنید، با گذشت زمان علاوه بر بهبود زندگی شخصی موجب بهتر شدن مهارت ‌های زبان انگلیسی شما خواهد شد.

۶- عدم توجه به اشتباه در تلفظ کلمات
عدم توجه به اشتباه در تلفظ کلمات از مشکلات خودآموزی زبان

عدم توجه به تلفظ کلمات یکی دیگر از مشکلات خودآموزی زبان است. هنگامی یادگیری زبان اگر در جو کلاس قرار نگیرید و با سایر زبان آموزان مکالمه نداشته باشید در این صورت اگر تلفظ کلماتی را اشتباه متوجه شوید، مدرسی ندارید که این اشتباهات را شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف سازد. پیشنهاد ما به شما برای رفع مشکلات خودآموزی زبان این است که در دوره های مجازی آموزش زبان در یک موسسه شرکت کنید، تا مدرس پشتیبان با شما جهت چک کردن تلفظ‌هایتان همراه باشد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.