نامه غیر رسمی انگلیسی

نامه غیر رسمی انگلیسی | اصول و قواعد نوشتن نامه به انگلیسی

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از موضوعاتی که زبان آموزان در دوران آموزش زبان انگلیسی باید آن را به خوبی آموزش ببینند و بتوانند از آن استفاده کند، اصول نامه نگاری و نوشتن نامه غیر رسمی انگلیسی است چراکه نوشتن یک نامه ممکن است ساده بنظر بیاید اما در حقیقت جملات و حتی کلماتی که شما در نامه خود استفاده می کنید نشان دهنده احترام، جایگاه و میزان صمیمیت شما با فردی است که نامه را دریافت می کند پس شما باید به خوبی با نحوه و اصول نوشتن نامه آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم برای شما اصول، قواعد و حتی عبارات کاربردی برای نوشتن یک نامه غیر رسمی انگلیسی را بررسی کنیم.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی از پایه

اهمیت آشنایی با قواعد نامه نگاری

 

 

ممکن است در زندگی هر فردی، موقعیت هایی به وجود آید که فرد به جای استفاده از ایمیل یا پیامک، مجبور باشد برای درخواست، اعلام نیاز و حتی یک احوالپرسی دوستانه از نامه استفاده کند. نوشتن نامه قواعد و اصول خاص خود را دارد که شما باید آن ها را بدانید تا بتوانید یک نامه با فرمت مناسب نوشته و برای فرد موردنظر خود ارسال کنید.

برخی اوقات شما ممکن است بخواهید برای درخواست های رسمی و آکادمیک برای اساتید و حتی رییس خود نامه ای ارسال کنید که در این شرایط اهمیت دانستن قواعد نوشتاری نامه بیشتر می شود. نکته ای که وجود دارد این است که شما حتی اگر بخواهید در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید باید با قواعد نامه نگاری آشنایی داشته باشید چراکه یکی از تسک های بخش رایتینگ این آزمون، نوشتن نامه است.

مطالعه مفید: 6 مورد از پرکاربردترین زبان های دنیا

تفاوت نامه غیر رسمی انگلیسی و رسمی

 

 

در این قسمت به بررسی تفاوت بین نامه غیر رسمی و رسمی در زبان انگلیسی می پردازیم چرا که اصول نوشتن نامه درصورت رسمی یا غیر رسمی بودن با یکدیگر متفاوت است و شما باید در ابتدا تشخیص دهید که نیاز دارید نامه رسمی بنویسید و یا به نامه ای غیر رسمی نیاز دارد.

مطالعه مفید: 0 تا 100 نوشتن نامه اداری انگلیسی

نامه غیر رسمی

نامه غیر رسمی انگلیسی نامه ای است که شما برای اهداف شخصی آن را مینویسید یعنی به زبان ساده تر شما نامه غیر رسمی را برای خانواده، دوستان و افرادی مینویسید که با آن ها ارتباط نزدیک تری دارید و می خواهید به زبان ساده چند موضوع را برای آن ها توضیح دهید.

عواملی که در نامه غیر رسمی باید به آن ها اشاره شود:

  • نشانی
  • تاریخ
  • مقدمه
  • بدنه
  • بند پایانی
  • امضا

نامه رسمی

نامه رسمی در زبان انگلیسی باید به کمک کلمات و عبارات محترمانه نوشته شود و شما باید برای انتخاب کلمات خود احتیاط و دقت به خرج دهید چرا که شما از این نامه برای اهداف تخصصی و رسمی استفاده خواهید کرد. نامه رسمی را شما باید برای افرادی که مقام بالاتر از شما دارند، شرکا و عوامل یک محیط کاری و محیط های آکادمیک استفاده کنید.

عواملی که در نامه رسمی باید به آن ها اشاره شود:

  • نشانی
  • تاریخ
  • مقدمه
  • بدنه
  • بند پایانی
  • امضا

مطالعه مفید: قواعد و اصول طرر نوشتن ایمیل رسمی انگلیسی

نوشتن نامه غیر رسمی انگلیسی

 

 

حالا که تا این قسمت از مقاله شما با اهمیت آشنایی با نامه نگاری و تفاوت نامه رسمی و غیر رسمی آشنا شده اید، وقت آن رسیده تا به بررسی نحوه نوشتن نامه غیر رسمی بپردازیم. در این قمست هر بخش از نامه غیر رسمی به صورت جزئی بررسی خواهیم کرد و برخی از عبارات پرکاربرد که می توانید از آن ها استفاده کنید را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

نشانی و آدرس

یکی از ابتدایی ترین موضوعاتی که در یک نامه غیر رسمی انگلیسی باید به آن بپردازید، نشانی و آدرسی است که شما به آن دسترسی دارید چرا که فردی که نامه شما را دریافت می کند و می خواهد به آن پاسخ دهد ممکن است از آدرس شما با خبر نباشد پس شما باید در قسمت بالای نامه خود در سمت راست، آدرس و نشانی خود را به عنوان اولین مورد در نامه خود ذکر کنید.

نکته ای که وجود دارد این است که شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر قرار است نامه شما به یک کشور دیگر ارسال شود، در ابتدای نشانی خود حتما نام کشوری که در آن قرار دارید را ذکر کنید.

قالب نوشتن آدرس در نامه:

  1. شماره و نام خیابان
  2. کشور
  3. استان
  4. شهر
  5. کد پستی

تاریخ

تاریخ یک نامه معمولا زیر آدرس قرار می گیرد یعنی شما باید آدرس را همانند نشانی در قسمت بالای نامه خود در سمت راست و درست زیر آدرس یادداشت کنید.

نکته ای که درمورد نوشتن تاریخ وجود دارد این است که فرمت نوشتن تاریخ در آمریکا و انگلستان متفاوت است که در جدول زیر این فرمت ها را برای نوشتن تاریخ نامه بررسی خواهیم کرد.

فرمتانگلیسی برتانیاییانگلیسی آمریکایی
فرمت اول22nd June 2022Jun 22nd, 2022
فرمت دومJune 2022, 22June 22, 2022
فرمت سوم22/06/202206/22/2022

مقدمه

 

 

اولین مورد تخصصی تر یک نامه، مقدمه نامه است که شما در مقدمه باید خواننده نامه را مخاطب قرار دهید. این مورد در نامه رسمی اهمیت بیشتری دارد اما در نامه غیر رسمی انگلیسی مخاطب قرار دادن خواننده به اندازه نامه های رسمی و اداری سختی ندارد.

نحوه مخاطب قرار دادن خواننده بستگی به شناخت شما و صمیمیت بین شما و خواننده است، اگر شما دوستان نزدیکی هستید فقط می توانید اسم او را ذکر کنید و در غیر این صورت از عبارت خانم/آقا پیش از فامیل او استفاده کنید.

Dear John,

جان عزیز

Mr. Winchester,

آقای وینچستر

Mrs. Clarkson,

خانم کلارکسون (خانم متاهل)

Ms. Clarkson,

خانم کلارکسون (خانم مجرد)

نکته بسیار مهمی که در نوشتن مقدمه وجود دارد این است که شما باید پس از مخاطب قرار دادن خواننده، حتما ویرگول بگذارید و برای نوشتن باقی نامه به خط بعدی بروید.

مطالعه مفید: احوالپرسی به زبان انگلیسی | آموزش روش های مختلف و مثال

بدنه

بدنه قسمتی از نامه غیر رسمی انگلیسی است که محتوای اصلی نامه شما باید در این قسمت نوشته شود اما فراموش نکنید که شما باید این قسمت را با لحن دوستانه و غیر رسمی بنویسید. شما حتی می توانید در این قسمت از اصطلاحات عامیانه برای بهتر رساندن منظور خود استفاده کنید و یکی از بهترین روش ها برای ارزیابی نحوه نوشتن این بخش این است که شما بررسی کنید که اگر در دنیای واقعی آن فرد را می دیدید چطور با آن ارتباط برقرار می کردید و نامه را دقیقا با همان لحن بنویسید.

موضوعاتی که می توانید در بدنه از آن ها استفاده کنید:

  • دلیلی که نامه را نوشته اید
  • ادامه دادن موضوعی که در مقدمه به آن اشاره کرده اید
  • پرسیدن احوال و اخبار جدید
  • تشویق کردن فرد برای پاسخ دادن به نامه

بند پایانی

 

نامه غیر رسمی انگلیسی

 

پایان نامه متنی است که شما در آن صحبت خود را به پایان می رسانید و می توانید یک نتیجه گیری کوتاه نیز ارائه دهید تا هدف خود از نوشتن نامه را برای خواننده نیز واضح تر کنید.

برخی از جملات کاربردی برای پایان دادن به نامه:

I’m looking forward to seeing you.

مشتاق این هستم که تو را ببینم.

I can’t wait to see you again.

نمی توانم برای دیدن دوباره تو صبر کنم.

I’m looking forward to hearing from you.

 مشتاق این هستم که درباره تو بشنوم.

See you soon.

به زودی می بینمت.

مطالعه مفید: آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی | 13 رفتار مهم

امضا

در قسمت امضا که آخرین قسمت از یک نامه است شما آزاد هستید که هرچه می خواهید بنویسید که در ادامه برخی از امضاهای مرسوم را بررسی می کنیم.

Kindly,

دوستانه.

Lots of love,

 مقدار زیادی عشق.

Love,

تقدیم با عشق

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.