آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی

آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی| 13 رفتار مهم

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آداب معاشرت، رمز رفتار مودبانه در جامعه است. دانستن کمی در مورد آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که رفتار شما مودبانه و مناسب است در حالی که در انگلستان تحصیل یا کار می کنید. در زیر نکات و نکاتی را در مورد برخی از رایج ترین آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی به شما ارائه کرده ایم.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی (صفر تا صد)

عذرخواهی

آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی – عذرخواهی

در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی، مردم تمایل به عذرخواهی بیش از حد دارند. به عنوان مثال، اگر به کسی در مورد اتفاق ناگواری که برای شما رخ داده است بگویید، بسیار محتمل است که عذرخواهی خواهند کرد. به عنوان مثال. “از شنیدن این حرف شما خیلی متاسفم حالشان خوب نبود».

مردم انگلستان نمی توانند در برابر اصرار برای عذرخواهی مقاومت کنند، برای مثال، اگر شخصی به طور تصادفی با شما برخورد کند، معمول است که شما عذرخواهی کنید و بگویید «متاسفم»، انگار از اینکه سر راه او قرار گرفته اید متاسف هستید.

اگر یک صندلی در قطار رزرو کرده‌اید اما کسی در آن نشسته است، معمولاً می‌گویید «متاسفم اما به نظر می‌رسد که روی صندلی من نشسته‌اید». اگر کسی قهوه شما را بریزد، باز هم عذرخواهی قربانی کاملا طبیعی است. البته، فرد مقصر نیز عذرخواهی می کند، اما عذرخواهی به عنوان قربانی یک کار بسیار انگلیسی است.

در انگلستان، ما دوست داریم که از صمیم قلب عذرخواهی و همچنین عذرخواهی دریافت کنیم. اگر کاری برای ناراحت کردن یا آزار کسی انجام داده اید، مهم است که از او عذرخواهی واقعی کنید. یک عذرخواهی نیمه دل به درد نمی خورد.

اگر عذرخواهی به شما پیشنهاد شود، تصدیق و پذیرش آن لطف خوبی محسوب می شود. در برخی موارد ممکن است همچنان از این حادثه کمی ناراحت باشید، اما با نپذیرفتن عذرخواهی اوضاع تشدید خواهد شد. یک روش معمولی برای پذیرفتن عذرخواهی، گفتن «اشکالی ندارد»، «نگران نباش» یا برای حوادث جدی‌تر، «تو را می‌بخشم» است.

مطالعه بیشتر: افزایش سرعت یادگیری زبان| ۵ تکنیک

در صف

آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی – در صف

در انگلستان، هر جا که انبوهی از مردم وجود داشته باشد، یک صف منظم پیدا خواهید کرد. آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی حکم می‌کند که وقتی وارد می‌شوید، به پشت صف بپیوندید تا هر فرد به ترتیبی که رسیده خدمات را دریافت کند. ما در صف ها “منتظر نوبت خود هستیم”. مفهوم صف منظم به این بستگی دارد که همه در صف موافق باشند که این منصفانه است. اگر کسی به صف نپیوندد و وارد شود، ناعادلانه تلقی می شود.

اگر به آن عادت نداشته باشید، صف می‌تواند بسیار عجیب به نظر برسد، اما اگر دیده شود که «هل میدهید» برای سایر افرادی که منتظر بوده‌اند، بسیار بی‌ادب و ناعادلانه تلقی می‌شود. اگر شک دارید برای جلوگیری از توهین به کسی، بپرسید “این پشت صف است؟”

یک ویژگی رایج در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی ها این است که علیرغم اینکه همه در صف از کسی که فشار آورده است عصبانی می شوند، افراد بسیار کمی از آن شخص می خواهند که به پشت صف برود.

مردم انگلستان دوست ندارند با مشاجره صحنه ای ایجاد کنند، اما به همین ترتیب، ما دوست داریم مردم بدانند که انگلیسی ها به روش های ظریفی اذیت می شویم. در عوض، افراد سر خود را تکان می دهند، چشمان خود را می چرخانند، دراز می کشند، و/یا حالت چهره ای عصبانی خواهند داشت. آنها همچنین ممکن است از فرد کناری خود در صف شکایت کنند.

مطالعه بیشتر: ۶۷ تا از کشورهای انگلیسی زبان

لطفا و متشکرم! مراقب P و Q های خود باشید

آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی – متشکرم

برای بسیاری از افراد خارج از انگلستان عجیب است که در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی ما، از کلمات لطفا و از شما تشکر می کنیم، زیاد استفاده میکنیم. این مودبانه و خوش اخلاق در بنظر میرسد و از نظم گفتار انگلیسی است.

چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که وقتی در یک مغازه، رستوران یا هر جایی باشند که خدمات مشتری دریافت می کنند، از شخصی که به آن ها خدمات می دهد تشکر می کنند. وقتی به آنها پول خرد، صورتحساب می دهند یا می آیند تا غذا و نوشیدنی آنها را بدهند. در انگلستان، هر معامله اجتماعی با تکرار این عبارات از طرف دو طرف تسهیل می شود.

به خاطر سپردن گفتن لطفا و متشکرم بسیار مهم است، اگر این کار را انجام نمی دهید ممکن است به شما گفته شود که «به p و q خود توجه کنید» یا، به طور خاص، هم «لطفا» («p») و هم «متشکرم» را بگویید ( با تشکر از q’s).

مطالعه بیشتر: معرفی آزمون زبان انگلیسی doulingo

لمسی بودن

آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی – لمسی بودن

انگلستان کشوری خاص لمسی نیست. به همین دلیل، برخی از فرهنگ‌ها مردم انگلستان و آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی را کاملاً بی‌احساس می‌دانند، در حالی که برخی دیگر آن ها را «لب بالایی سفت» می‌دانند. این به این واقعیت اشاره دارد که مردم انگلستان احساساتی دارند، آنها فقط در پنهان کردن آنها بسیار خوب هستند.

هنگامی که لب بالایی یک فرد شروع به لرزیدن می کند، این یکی از اولین نشانه هایی است که فرد احساسات عمیقی را تجربه کرده است. «لب بالایی سفت» اصطلاحی برای توانایی آنها در پنهان کردن احساسات و صاف نگه داشتن صورت است.

در حالی که ممکن است در برخی از کشورهای اروپایی توسط یک غریبه 2 یا 3 بار در آغوش گرفته و بوسیده شوید، بعید است که در انگلستان از شما اینگونه استقبال شود. بوسیدن اجتماعی در انگلستان رواج یافته است، اما به هیچ وجه یک هنجار پذیرفته شده نیست.

برای مثال در انگلستان به ندرت پیش می آید که مردان ببوسند – این معمولاً ژستی مختص زنان است. بوسیدن در بسیاری از موقعیت های حرفه ای مناسب نیست. اگر مطمئن نیستید، به دست دادن بچسبید .

در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی گرفتن دست فردی به عنوان دوست، کاملاً غیرعادی است. در عوض، برای دوستان زن بیشتر رایج است.
برای دوستان مرد معمولا هیچ تماسی وجود ندارد. گرفتن دست معمولاً فقط برای روابط والدین و فرزندان یا بین شرکا (مانند دوست دختر و دوست پسر، زن و شوهر) مورد پذیرش است.

 

بحث در مورد پول

آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی – بحث در مورد پول

بر خلاف بسیاری از کشورها، بحث در مورد میزان درآمد یا هزینه چیزی (از هزینه لباس تا قیمت خانه) به طور سنتی طبق آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی یک موضوع کاملاً تابو بوده است. گاهی اوقات برای مردم انگلستان بحث در مورد پول خجالت آور است و می توان آن را بی ادبانه دانست.

اگر در حال گفتگو با فرد جدیدی هستید، بهتر است از پول و ثروت شخصی خودداری کنید. فقط در صورتی درباره پول صحبت کنید که طرف مقابل این موضوع را مطرح کرده باشد – آنگاه می دانید که او احساس راحتی می کند که در مورد آن صحبت کند. قطعاً از کسی نپرسید که چقدر درآمد دارد.

اگر در مورد مقدار پولی که دارید و همه چیزهایی که خریده‌اید صحبت می‌کنید، می‌توان آن را فخرفروشی تلقی کرد، مخصوصاً زمانی که تفاوت بین وضعیت مالی شما و شخصی که با او صحبت می‌کنید را افزایش دهد.

با این حال، همه چیز در حال تغییر است و مردم انگلستان برای بحث در مورد مواردی مانند قیمت خانه یا هزینه تعطیلات خود بازتر هستند. اما معمولاً در صورتی است که کالایی که خریده‌اند به عنوان یک معامله در نظر گرفته شود، برای مثال اگر خانه‌شان را زیر ارزش بازار خریده باشند، زیرا فروشنده می‌خواهد فروش سریعی داشته باشد یا یک معامله واقعاً خوب در بسته تعطیلات خود داشته باشد.

 

جوانمردی

جوانمردی به عنوان یک ویژگی بسیار انگلستانی و ویژگی بارز یک جنتلمن دیده می شود. در ادبیات قدیمی انگلیسی، زنان بر مردان جوانمرد خشمگین می‌شوند!

در آداب معاصر انگلستانی، جوانمردی هنوز یک ویژگی تحسین برانگیز است، اما مردان باید مراقب باشند که رفتار جوانمردانه آنها برای زنان مستقل مدرن ممکن است پذیرفته نشود. به عنوان مثال، برداشتن کت و گذاشتن آن در گودال به طوری که خانمی بتواند روی آن پا بگذارد و پاهایش خیس نشود (یک ویژگی کلاسیک در رمان‌های جین آستن) ممکن است قدردانی را که در سال 1800 داشت، دریافت نکند.

برخی از نمونه های جوانمردی مدرن در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی برای قرن بیست و یکم عبارتند از:

• اگر خانمی ایستاده است، صندلی خود را در قطار پیشنهاد دهید
• باز کردن درب برای یک خانم
• پیشنهاد حمل یک کیف سنگین برای یک خانم اگر به نظر می رسد که او در حال تقلا است
• اگر خانمی سرد است کت خود را به او پیشنهاد دهید

مطالعه بیشتر: تاثیر جعبه لایتنر در یادگیری زبان انگلیسی

به شخصیت های مرجع احترام بگذارید

وقتی یک معلم، خانه شما یا هرکسی که در مقامی است از شما می خواهد کاری را انجام دهید، باید به آنها احترام بگذارید و آن را انجام دهید. در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی بی احترامی به افراد مسئول بسیار بی ادبانه است. اگر چیزی در مورد فرهنگ انگلستان نمی دانید، لطفاً فقط بپرسید!

در کشورهای دیگر، ممکن است نگاه کردن به زمین در زمانی که به شما اخطار می شود، محترمانه تلقی شود. در انگلستان، این یک حرکت بی ادبانه و نافرمانی محسوب می شود. هنگامی که مردم با شما صحبت می کنند، حتی برای اینکه شما را ناراضی کنند، انتظار تماس چشمی دارند.

 

دست دادن

آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی – دست دادن

یک دست دادن محکم خوب در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی، روشی متداول برای احوالپرسی با کسی است که در موقعیت کاری یا اجتماعی قرار دارد. ممکن است افراد بر اساس دست دادن شما در مورد شما فرضیاتی بسازند، بنابراین مهم است که آن را درست انجام دهید. به عنوان مثال، اگر یک دست دادن ضعیف ارائه دهید، می تواند به مردم این تصور را بدهد که شما بی علاقه و/یا اعتماد به نفس ندارید.

برای یک دست دادن خوب:

• دست طرف مقابل را محکم بگیرید
• فشار را به درستی دریافت کنید – دست دیگران را له نکنید، اما به همان اندازه دست را شل نکنید
• بررسی کنید که کف دست شما عرق نکرده باشد. قبل از اینکه در صورت نیاز با کسی دست بدهید، به آرامی و با احتیاط روی لباس خود ضربه بزنید.
• مختصر بفرمایید قبل از رها کردن، فقط دو یا سه بار دست را تکان دهید.
• دست دادن را با تماس مستقیم چشمی و لبخند همراه کنید.

مطالعه بیشتر: دو زبانه شدن کودک | ۸ نکته برای انجام این کار

کمک در اطراف خانه و مدرسه

در مدرسه ممکن است در پانسیون خود وظایف و کارهایی داشته باشید، مؤدبانه و مفید است که همه به یک اندازه این کارها را انجام دهند تا پانسیون برای زندگی همه خوب و تمیز باشد. در حالی که در خانه هستید، باید به آنها کمک کنید. گاهی برای شستن و انجام سایر کارهای خانه شما، ممکن است به کمک شما نیاز نداشته باشد، اما همیشه مودبانه است که داوطلب باشید یا بخواهید کمک کنید.

موبایل خود را خاموش کنید

آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی – موبایل خود را خاموش کنید

ما می‌دانیم که فناوری در جامعه امروزی بسیار مهم است، اما وقتی با شخصی صحبت می‌کنید مؤدبانه است که موبایل یا آی‌پد خود را زمین بگذارید تا بتوانید با او گفتگو کنید. استفاده از موبایل هنگام غذا خوردن سر میز شام بسیار بی ادبانه است. در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی، زمان شام زمانی برای صحبت و گفتگو با خانواده یا دوستان است.

مطالعه بیشتر: ۴۰ تا از آخرین اصطلاحات اینستاگرامی به انگلیسی

آداب میز

اخلاق خوب پشت میز ناهارخوری در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی بسیار مهم است. این احتمال وجود دارد که وقتی برای اولین بار وارد انگلستان می شوید، آداب و رسوم میز انگلیسی برای شما عجیب باشد و مدتی طول می کشد تا به آنها عادت کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد:

• مگر اینکه میزبانتان به شما دستور دهد که فوراً غذا بخورید، صبر کنید تا همه غذایشان سرو شود تا شروع به غذا خوردن کنید.
• اگر به صورت گروهی غذا می خورید و غذا به اشتراک گذاشته می شود، نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح دهید. ابتدا به اطرافیان خود غذا سرو کنید و زیاد مصرف نکنید. به اندازه کافی برای دیگران بگذارید و بیشتر از آنچه می توانید بخورید مصرف نکنید.
• اگر شما راست دست هستید، چاقو باید در دست راست و چنگال در دست چپ باشد. اگر چپ دست هستید، گرفتن چاقو و چنگال برعکس، قابل قبول تر می شود.

• کارد و چنگال ها را باید در کناره های بشقاب بین لقمه ها قرار دهید و وقتی کارتان تمام شد در مرکز قرار دهید.
• هرگز در حالی که غذا در دهانتان هست صحبت نکنید.
• با مزه نخورید. در انگلستان مردم خیلی آرام و تقریبا بی صدا غذا می خورند. اگر هنگام غذا خوردن سر و صدای زیادی ایجاد کنید بسیار عجیب به نظر می رسد. لقمه های کوچک بخورید، دهان خود را هنگام جویدن بسته نگه دارید و با ظرافت قورت دهید. هنگام نوشیدن سوپ، آب نخورید.

• آهسته غذا بخورید سریع غذا خوردن و/یا پرخوری شما را حریص جلوه می دهد.
• از عبور گاز یا باد روی میز ناهار خوری خودداری کنید. در برخی از فرهنگ ها این نشانه قدردانی است، اما در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی این امر بسیار بی ادبانه تلقی می شود و انجام این کار باعث ناراحتی سایر افراد پشت میز غذا می شود.
• اگر در خانه اقامت دارید، باید صبر کنید تا همه کار را تمام کنند یا به شما گفته شود میز را ترک کنید. اگر واقعاً نیاز به ترک دارید، می توانید بخواهید میز را ترک کنید.

مطالعه بیشتر: مراحل گرفتن مدرک آیلتس

توالت

در مورد آداب و رسوم انگلستانیی در مورد توالت چیزهای زیادی باید بدانید. در حقیقت به حدی است که میتوانید یک وبلاگ جداگانه در مورد این موضوع در سایت زیر بخوانید: استفاده از توالت در انگلستان.

نام ها

به طور فزاینده ای رایج می شود که افراد را با نام کوچک خود در انگلستان صدا بزنند، حتی در موقعیت های حرفه ای خاص، به عنوان مثال، اکثر مردم اکنون با پزشک خود با نام کوچک صحبت می کنند، در حالی که مانند گذشته همیشه با نام خانوادگی خود شناخته می شدند. “دکتر. اسمیت.”

شرایط خاصی وجود دارد که در آن شما هرگز فردی را با نام کوچک خطاب نمی‌کنید، مگر اینکه از شما دعوت شده باشد. این شامل معلمان شما و افراد نسل قدیمی می شود. برای بسیاری از افراد مسن، استفاده آسان از نام کوچک آنها بیش از حد آشنا تلقی می شود. اگر مطمئن نیستید، رسمی بودن را انتخاب کنید (مثلاً آقای و خانم اسمیت).

مطالعه بیشتر: سبزیجات به انگلیسی همراه با تصویر

آب و هوا

آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی – صحبت در مورد آب و هوا

در آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی ، رایج است و همچنین دوست دارند در مورد آب و هوا صحبت کنند! شاید دلیل آن غیرقابل پیش بینی بودن آب و هوا در انگلستان و ناتوانی آنها در آماده شدن برای شرایط آب و هوایی شدید باشد. به عنوان مثال، اگر بیش از چند اینچ برف ببارد، انگلستان متوقف می شود.

صحبت در مورد آب و هوا به عنوان یک یخ شکن عمل می کند. وقتی یک فرد انگلستانی با یک غریبه ملاقات می کند، موضوع “ایمن” بحث آب و هوا است. کارکرد مکالمه آغاز تماس بین دو فرد است. مکالمه معمولاً به محض کشف یک زمینه مشترک، منحرف می شود، اما آب و هوا در انگلستان موضوعات مختلفی را به عنوان نقطه شروع در اختیار شما قرار می دهد.

آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز

برای یادگیری زبان انگلیسی میتوانید از کلاس های حضوری و همچنین پکیج های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید. شما می توانید از اپلیکیشن آموزش زبان اساطیر برای شروع دوره یادگیری زبان انگلیسی خودآموز استفاده کنید و آموزش های متفاوتی را دریافت کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.