آموزش زبان انگلیسی با اخبار

آموزش زبان انگلیسی با اخبار | معرفی منابع برای یادگیری

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

امروزه زبان انگلیسی به یکی از مهارت های اصلی در هر زمینه ای تبدیل شده است. مردم در سر تا سر دنیا به دنبال راه و روش های ساده، کوتاه مدت و حتی کم هزینه برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. یکی از راه هایی که ما به شما پیشنها می کنیم، آموزش زبان انگلیسی با اخبار است.

در واقع آموزش زبان انگلیسی با اخبار یکی از جذاب ترین و موثر ترین روش های تقویت مهارت های شنیداری، گفتاری و نوشتاری در زبان انگلیسی می باشد. تمامی زبان آموزان در همه سطح ها می توانند از این طریق سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند. در این مقاله هدف ما این است که روش ها، علل، فواید و منابع معتبر در زمینه آموزش زبان انگلیسی با اخبار را به شما معرفی کنیم.

مطالعه مفید: اپلیکیشن آموزش زبان

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

 

آموزش زبان انگلیسی با اخبار یکی از روش های خلاقانه برای یادگیری یا آموزش انگلیسی است. شما می توانید هم زمان چندین مهارت خود برای مثال مهارت شنیداری و گفتاری همچنین گسترش دایره لغات را در زمینه یادگیری زبان انگلیسی تقویت کنید. در ادامه می خواهیم به چندین علت در آموزش زبان انگلیسی با اخبار بپردازیم.

  1. نکته مهمی که در مورد این موضوع وجود دارد این است که داستان های موجود در اخبار های روزانه که اکثر مردم در دنیا آن ها را دنبال می کنند کوتاه است و این خود موجب جذاب تر شدن برای دنبال کنندگان می شود.
  2. داستان هایی که در اخبار روزانه مطرح می شود دارای تنوع زیادی است و درباره موضوع خاص نیست.
  3. به این دلیل که مردم از قشر های مختلف اخبار را دنبال می کنند، گویندگان و روزنامه نویس ها در سراسر دنیا برای انتفال مفاهیم و خبرها برای مردم از عبارت ها و لغات ساده استفاده می کنند.
  4. اگر مایل هستید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید، گوش دادن به اخبار روزانه به زبان انگلیسی می توانند مفید باشد.
  5. یکی دیگر از علل برای آموزش زبان انگلیسی با اخبار این است که شما با دنبال کردن و گوش دادن به اخبار روزانه اصطلاحات و عبارات جدید را فرا می گیرید.
  6. شما در این مورد حق انتخاب دارید یعنی این که می توانید موضوعات و داستان هایی که برای شما جذابیت بیش تری را برای شما دارند نسبت به علایق خود انتخاب کنید.
  7. ویژگی جذاب دیگری که در مورد آموزش زبان انگلیسی با اخباروجود دارد این است که موجب گسترش دایره لغات شما و همچنین تقویت لهجه شما می شود.

مطالعه مفید: معرفی 8 روش برای افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی

چندین نکته و روش برای یادگیری بهتر انگلیسی با اخبار

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

 

رسانه های خبری انگلیسی می توانند به شما در زمینه آموزش زبان انگلیسی با اخبارکمک کنند به این دلیل که جملات و عبارت های استفاده شده در حین ارائه اخبار بسیار ساده و قابل فهم و درک هستند. همچنین می توانید از چندین نکته زیر برای یادگیری آسان زبان انگلیسی استفاده کنید.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی به نسل زد | آشنایی با Gen Z

لغات جدید را یادداشت کنید

همیشه در هنگام گوش دادن یا نگاه کردن به اخبار دفترچه ای همراه خود داشته باشید که به محض شنیدن یک لغت جدید آن را یادداشت کنید.

شما می توانید برای سادگی کلماتی که چندین بار تکرار می شوند را بنویسید و لغات را به نسبت اخباری که گوش می دهید دسته بندی کنید که در زمان رجوع و مرور مجدد آن ها به مشکل نخورید.

تلفظ صحیح و درست لغات را یاد بگیرید

زمانی که اخبار را در رادیو یا تلویزیون خود گوش می دهید لغت جدیدی را که یاد می گیرید سعی کنید بعد از یادداشت کردن مانند گوینده خبر آن را تلفظ و تکرار کنید.

برای چک کردن صحیح بودن تلفظ خود می توانید از اپلیکیشن هایی مانند Google Translate استفاده کنید، قابلیت این را دارند که کلمه یا متن را به گفتار به لهجه دلخواه شما تبدیل کنند.

خلاصه اخبار را بنویسید

یکی دیگر از نکات آموزش زبان انگلیسی با اخبار خلاصه نویسی اخبار است. این روش در واقع موجب تقویت درک مطلب شما در زبان انگلیسی می شود.

به این صورت است که اگر اخبار را گوش می دهید همزمان هر چه را که می شنوید، یادداشت کنید و برای خود در انتها یک خلاصه جامع جمع آوری کنید. اگر اخبار را می خوانید کار برای شما ساده تر می شود، نکات اصلی خبر را یادداشت کرده و برای هر کدام خلاصه مختصری را بنویسید.

اخبار را با صدای بلند بخوانید

تلاش کنید یک خبر یا روزنامه خبری را با صدای بلند بخوانید و یا در حد امکان صدای خود را ضبط کنید. در انتها به صدای خود گوش دهید و به تلفظ خود در نحوه بیان کلمات و جملات و همچنین استرس های هر کلمه دقت کنید.

این گونه با تمرین بلند خوانی خبر ها به  زبان انگلیسی راحت تر متوجه اشتباهات خود می شوید و می توانید آن ها را اصلاح کنید.

در مورد اخبار با دیگران صحبت کنید

یکی از تمارین در آموزش زبان انگلیسی با اخبار که موجب تقویت اسپیکینگ شما هم می شود صحبت کردن در مورد اخبار با دیگران است.

می توانید در گروه هایی که مکالمه آزاد دارند شرکت کنید و موضوع یک جلسه را به صحبت کردن در مورد اخبار انگلیسی اختصاص دهید. به نوبت یک موضوع را درمورد اخبار مورد علاقه اش انتخاب کرده و در مورد آن صحبت کند، در انتها بقیه افراد گروه اشتباهات طرف مقابل را اصلاح کنند و یا نظرات خود را در مورد صحبت های شخص مورد نظر بیان کنند.

این تمرین گروهی همچنین موجب افزایش اعتماد به نفس شخص و ارتقای اسپکینگ آن می شود.

گوش دادن به اخبار را در روتین روزانه خود قرار دهید

اگر گوش دادن به اخبار به زبان انگلیسی را در برنامه روزانه زندگی خود به طورمنظم و پیوسته قرار دهید ، گوش شما به شنیدن این جملات عادت کرده و به طور ناخوداگاه مهارت شنیداری شما تقویت می شود.

استفاده از اپلیکیشن های اخبار زبان انگلیسی

آخرین نکته در خصوص آموزش زبان انگلیسی با اخبار استفاده کردن از اپلیکیشن های اخبار زبان انگلیسی است. امروزه اکثر مردم جهان از تلفن های همراه شخصی خود استفاده زیادی می کنند.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در طول روز از تلفن همراه زیاد استفاده می کنید، این روش برای شما بسیار مفید خواهد بود. اپلیکیشن های بسیار متنوعی برای اطلاع رسانی اخبار برای کسانی که وقت تماشا کردن اخبار را در خانه ندارند، وجود دارد؛ برای مثال اپلیکیشن Google News، اپلیکیشن Apple News، وبسایت و اپلیکیشن Inoreader، Ground News و… .

مطالعه مفید: معرفی 5 مورد از بهترین سایت های رایگان آموزش زبان انگلیسی

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

 

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

 

دراین بخش می خواهیم به برخی از مزایا و فواید یادگیری زبان انگلیسی با اخبار بپردازیم.

  • اخبار دارای موضوعات متنوع و متفاوت است.
  • یادگیری لغات جدید در وضعیت های مختلف
  • دسترسی آسان برای عموم
  • به صورت رایگان در دسترس همه قرار دارد.
  • از لحاظ روانشناسی و فرهنگی و اجتماعی به درک بالاتر ی می رسید.
  • شما می توانید زمان بسیار کمی برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با اخبار اختصاص دهید.

لغات و اصطلاحات پر کاربرد در اخبار انگلیسی

 

لغات و اصطلاحات پر کاربرد در اخبار انگلیسی

 

حال می خواهیم برخی از لغات و اصطلاحاتی که احتمالا در هنگام گوش دادن به اخبار شنیده اید را در ادامه این قسمت به شما معرفی کنیم.

مطالعه مفید: لغات پرکاربرد در اخبار انگلیسی

اصطلاحاتترجمه به فارسی
Breaking newsخبر فوری
Broadsheetبرگه گسترده
Headlineعنوان
Objectiveهدف، واقعگرایانه
Paparazziخبرنگار
Sourceمنبع
Celebrity/celebسلبریتی/مشهور
Controversialبحث برانگیز
Exclusiveانحصاری
Featureویژگی
Gossip columnستون شایعات
Press conferenceکنفرانس مطبوعاتی
Scandalرسوایی
Tabloidخلاصه شده

منابع معتبر برای آموزش زبان انگلیسی با اخبار

 

 

یکی ازچالش برانگیز ترین موضوعات برای زبان آموزان یافتن منابع مناسب و مفید می باشد. در این بخش از مقاله ما قصد داریم برخی از منابع معتبر مختلف برای آموزش زبان انگلیسی با اخبار مناسب به سطح شما معرفی کنیم.

News in Levels

این وب سایت اخبار آمریکایی است. همچنین به صورت اپلیکیشن هم موجود است و در دسترس کاربران قرار دارد. شما می توانید در این وب سایت اخبار را به صورت کوتاه و جذاب دریافت کنید و لزومی ندارد مدت زمان طولانی را برای آن صرف کنید.

شما می توانید اخبار به زبان انگلیسی در سراسر دنیا را با سه سطح مبتدی، متوسط، حرفه ای دنبال کنید به مراتب هر چه سطح شما بالاتر برود کلمات و عبارات داخل اخبار دشوار تر و پیچیده تر می شوند.

E-News

این سایت هم یکی دیگر از سایت های آموزش زبان انگلیسی با اخبار است. در این سایت اخبار به سه سطح تقسیم بندی شده که هر قسمت پادکست مربوط به بخش خود را دارد. همچنین این سایت دارای یک فهرست از کلمات است که دسترسی کاربران را راحت تر کرده است.

یکی از ویژگی های جذاب این وب سایت این است که شما می توانید ماوس خود را روی هر لغت یک خبر قرار دهید و توضیح آن را مشاهده کنید.

BBC

یکی از معتبر ترین منبع برای آموزش زبان انگلیسی با اخبار سایت BBC است، این وب سایت به صورت اپلیکیشن هم وجود دارد و دارای 9 ویژگی مهم و کاربردی است. علاوه بر آموزش کلمات و عبارات جدید، تلفظ لغات و شکل صحیح ادای آنها و… را در این وب سایت یاد خواهید گرفت.

شما می توانید از روزنامه ها و کتاب های انگلیسی زبان در ژانر های مختلف استفاده کرده و سطح زبان خود را به راحتی ارتقا دهید.

Breaking English News

یکی دیگر از وب سایت ها برای یادگیری زبان انگلیسی Breaking English News است. ویژگی خلاقانه ای که این سایت دارد این است که عنوان های مهم اخبار را به صورت کوتاه و مختصر برگزیده و برای مخاطبین خود آماده کرده است.

در این سایت برای آموزش 6 سطح در نظر گفته است و کاربران می توانند نسبت به سطح خود اخبار را انتخاب کرده و گوش کنند یا بخوانند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.