آموزش زبان با سریال friends

آموزش زبان با سریال friends | تکنیک های یادگیری با این سریال

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

ممکن است تا به حال این را شنیده باشید که برخی از افراد آموزش زبان با سریال friends را تجربه کرده اند و توانسته اند نتایج قابل قبولی را از یادگیری زبان به کمک این سریال کسب کنند. یادگیری به کمک سریال و فیلم به شما کمک می کند تا مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ خود را تقویت کنید. بیشتر مدرس های زبان انگلیسی و مشاوران در این حوزه برای یادگیری به کمک فیلم و سریال معمولا سریال friends را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات و تکنیک های موردنیاز زبان آموزان برای آموزش زبان با سریال friends بپردازیم تا شما بتوانید به راحتی به کمک تفریح و تماشای سریال و برنامه های موردعلاقه خود به یادگیری بپردازید.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی از پایه

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با سریال

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با سریال

 

در ابتدا و پیش از بررسی نکات آموزش زبان با سریال friends بهتر است به بررسی اهمیت و علتی بپردازیم که چرا زبان آموزان امروزه به دنبال یادگیری زبان های مختلف با سریال و فیلم هستند. در پاسخ به این سوال باید گفت که فیلم و سریال منابع خیلی خوبی برای یادگیری هستند چرا که این منابع زبان را به نوع Authentic به شما آموزش می دهند.

زبان Authentic یعنی زبان به شکل واقعی و بدون دست کاری استفاده شده است و این به شما کمک می کند تا زبان انگلیسی را همانطور که در جوامع انگلیسی زبان از آن استفاده می کنند یاد بگیرید. در حقیقت زبانی که در کلاس های آموزشی و کتاب های آموزشی به زبان آموزان معرفی می شود، نوعی رسمی از زبان انگلیسی است که ممکن است با آن زبانی که در جوامع و زندگی با آن مواجه می شوید متفاوت باشد.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن | معرفی بهترین انیمیشن ها برای یادگیری

فواید آموزش زبان با سریال friends

 

فواید آموزش زبان با سریال friends

 

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که چرا باید برای یادگیری زبان انگلیسی، سریال friends را انتخاب کنید؟ در پاسخ به این سوال قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی فواید و نکات مثبت درباره این سریال بپردازیم و بررسی کنیم که چرا بهتر است شما این سریال را برای یادگیری انتخاب کنید و حتی بررسی می کنیم که برتری های این سریال نسبت به دیگر منابع در حوزه فیلم و سریال چیست؟

سادگی در اصطلاحات و دیالوگ ها

یکی از مهم ترین نکات و برتری های این سریال نسبت به دیگر منابع در ژانر آن است چرا که ژانر و موضوع این سریال درباره زندگی روزمره چند جوان است و در طول فصل های مختلف نشان می دهد که این جوانان در زندگی خود با چه مشکلاتی مواجه می شوند و چطور در مواجهه با این مشکلات رفتار می کنند و آن ها را حل می کنند.

ژانر این سریال و اصطلاحاتی که در طی تماشای این سریال یاد خواهید گرفت به شما کمک می کند تا بتوانید در موقعیت های مختلف زندگی خود از این اصطلاحات استفاده کنید. برخی دیگر از سریال ها برای مثال Grey’s Anatomy در حوزه های پزشکی می توانند به شما کمک کنند و شما با تماشای این سریال می توانید با اصطلاحات تخصصی در حوزه پزشکی آشنا شوید اما آموزش زبان با سریال friends به شما کمک می کند تا بتوانید در قدم اول صحبت کردن در موقعیت های زندگی روزمره خود را تقویت کنید.

یکی دیگر از نکات مثبت درباره ژانر این سریال این است که به دلیل روزمره بودن این سریال، شما زیاد درگیر هیجانات و اتفاقات سریال نمی شوید و ممکن نیست از یادگیری زبان غافل شوید.

مطالعه مفید: یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

تکرار شدن دیالوگ ها

شما برای صحبت به هر زبانی نیاز به اطلاعاتی در حوزه ساختار، کلمات و اصطلاحات خواهید داشت و باید با مرور زمان و تمرین کردن سعی کنید از اطلاعات خود استفاده کنید تا مفاهیم را در ذهن خود تثبیت کنید و به مرور زمان مهارت های خود را بهبود ببخشید. یادگیری یک زبان نیاز به تمرین و تکرار دارد و شما نمی توانید صرفا با یکبار خواندن کتاب و یا یکبار دیدن یک سریال زبان انگلیسی را کاملا یاد بگیرید که در این مورد آموزش زبان با سریال friends به شما کمک می کند تا به راحتی تمرین و تکرار کنید.

داستان جذاب و چیدن شخصیت ها در این سریال به گونه ای طراحی شده است که باعث می شود بین بیننده و شخصیت ها ارتباطی برقرار شود تا تکرار شدن مفاهیم و حتی جملات به جای اینکه یک امر خسته کننده طلقی شود به یک عادت لذت بخش تبدیل شود و این امر به شما کمک می کند تا به صورت ناخودآگاه برخی از دیالوگ ها و اصطلاحات را به خاطر بسپارید.

آشنایی با فرهنگ غربی

یکی از نکات مثبت درباره آموزش زبان با سریال friends آشنا شدن با فرهنگ غربی و کشورهای دیگر است چرا که به گفته تهیه کنندگان این سریال، فرندز درباره عشق، کار، احساسات و انگیزه است که این اتفاقات و احساسات را هر آدمی ممکن است در زندگی خود تجربه کند و این سریال به شما کمک می کند تا متوجه شوید در این موقعیت ها ممکن است مردم چه دیدگاهی داشته باشند و حتی افراد ممکن است در این موقعیت ها چطور رفتار کنند.

مطالعه مفید: انگلیسی کاربردی با سریال فرندز

استفاده از زیرنویس

 

 

یکی دیگر از موضوعاتی که برای زبان آموزان در حوزه آموزش زبان با سریال friends پیش می آید این است که آیا باید از زیرنویس فارسی در طول سریال استفاده کنند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال و طبق تحقیقات انجام شده برای یادگیری زبان های مختلف شما برای یادگیری باید اطلاعاتی ابتدایی درباره زبان مورد نظر داشته باشید پس اگر اطلاعاتی در حوزه زبان انگلیسی ندارید، استفاده نکردن از زیرنویس فارسی منجر به ناامیدی شما خواهد شد.

بهتر است شما در ابتدا بررسی کنید که با زیرنویس انگلیسی و یا بدون زیرنویس، تا چه حد از مفاهیم را متوجه می شوید و یک مرحله قبل آن را برای شروع انتخاب کنید. برای مثال اگر شما بدون زیرنویس متوجه مفاهیم می شود، می توانید با زیرنویس انگلیسی یادگیری را شروع کنید.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی با اخبار | معرفی منابع برای یادگیری

نکات مهم برای آموزش زبان با سریال friends

 

 

در این قسمت چند نکته را بررسی می کنم که شما در حین دیدن سریال می توانید چه کارهایی انجام دهید تا بازدهی بهتری از یادگیری داشته باشید.

  1. خودکار و دفترچه برای یادداشت برداری داشته باشید.
  2. یک صحنه را بدون زیرنویس تماشا کنید و کلماتی را که متوجه شده اید، یادداشت کنید.
  3. یک پاراگراف به زبان انگلیسی و یا زبان مادری خود درباره صحنه یادداشت کنید.
  4. صحنه را به زیرنویس تماشا کنید و دیالوگ ها را با متن خود مقایسه کنید.
  5. سعی کنید معنی واژگان و جملات را برای خود مشخص کنید.
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.