سوالات تعیین سطح زبان

سوالات تعیین سطح زبان | بررسی رایج ترین سوالات در سطوح مختلف

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

زمانی که می خواهیم زبان انگلیسی را پس از مدتی یا حتی برای اولین بار شروع کنیم یکی از موضوعاتی که اهمیت قابل توجهی دارد، سطح دانش زبان آموز در زبان انگلیسی است. در موسسات مختلف و حتی موقعیت هایی مانند مصاحبه دکتری به کمک سوالات تعیین سطح زبان، مصاحبه گر سعی می کند سطح زبان انگلیسی شما را مشخص کند.

آشنایی با سوالات تعیین سطح زبان به شما کمک می کند تا بتوانید بدون استرس کمتری در مصاحبه های مختلف شرکت کنید و در انتها نتیجه بهتری کسب کنید. در این مقاله قصد داریم برخی از رایج ترین سوالات در سطوح مختلف زبان انگلیسی را بررسی کنیم تا زبان آموزان در هر سطحی بتوانند از این مقاله استفاده کنند.

مطالعه مفید: اپلیکیشن آموزش زبان اساطیر

اهمیت آشنایی با سوالات تعیین سطح زبان

 

اهمیت آشنایی با سوالات تعیین سطح زبان

 

یکی از موضوعاتی که به شما کمک می کند تا بتوانید مصاحبه را بهتر پشت سر بگذارید، آشنایی با نحوه پرسیدن سوالات و حتی دسته بندی این سوالات است. نکته قابل اهمیتی که درباره مصاحبه و پرسیدن سوالات تعیین سطح زبان وجود دارد این است که اصولا در مصاحبه ها ابتدا سوالات ابتدایی و آسان پرسیده می شود و در صورتی که شما آن سوالات را به خوبی پاسخ دهید، مصاحبه گر به سراغ سوالات سخت تر و تخصصی تر می رود.

در این مقاله قصد بررسی رایج ترین سوالات را داریم اما شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که مصاحبه گر می تواند سوالات متفاوتی از سوالات بررسی شده در این مقاله را مطرح کند تا سطح زبان انگلیسی شما را بررسی کند.

یکی دیگر از نکات مهم این است که شما نیازی نیست سوالات رایج را حفظ کنید تا بتوانید سطح زبان انگلیسی خود را بالاتر از آن چه که قرار دارید نشان دهید بلکه شما بهتر است از این سوالات برای آماده شدن برای مصاحبه خود استفاده کنید و درصورتی که دچار اشتباه شدید، به تقویت مهارت های خود بپردازید.

مطالعه مفید: مصاحبه کاری به انگلیسی | سوالات و پاسخ های مهم و رایج

بخش های مختلف آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

 

بخش های مختلف آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

 

آزمون های تعیین سطح با چند هدف مختلف برگزار می شوند و با توجه به هدف هر آزمون ممکن است سوالات تغییر کند و حتی سوالات تعیین سطح زبان ممکن است برای ارزیابی مهارت های مختلف در زبان انگلیسی طراحی شده باشد اما به صورت کلی می توان گفت که در اکثر مصاحبه ها، هر چهارت مهارت زبان آموز بررسی می شود.

در بین بخش های آزمون های تعیین سطح، قسمت هایی وجود دارد که مصاحبه گر سوالات شفاهی از زبان آموز می پرسد تا مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ را در زبان آموز بررسی کند اما بیشتر آزمون ها به صورت کتبی برگزار می شوند و سوالات مهارت های زیر را در افراد بررسی می کند.

سوالات مربوط به واژگان

بخشی از سوالات تعیین سطح زبان مرتبط با ارزیابی دامنه لغت شما در زبان انگلیسی اختصاص دارد. این سوالات ممکن است به صورت سوالات چهار گزینه ای یا حتی جای خالی باشد که شما باید جای خالی را با کلمه مناسب و مرتبط با جمله پر کنید. به همین دلیل شما باید تسلط نسبتا خوبی بر واژگان و اصطلاحات در زبان انگلیسی داشته باشید.

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

سوالات مربوط به گرامر

معمولا در تمامی آزمون های تعیین سطح بخشی از سوالات برای ارزیابی میزان تسلط شما بر گرامر و قواعد زبان انگلیسی وجود دارد که موضوعاتی مانند زمان افعال، صرف کردن افعال، ساختار مناسب جملات و حتی پاسخ درست به سوالات از اهداف این بخش هستند.

سوالات مربوط به درک مطلب

هدف از سوالات در این بخش ارزیابی درک زبان آموز از متن های زبان انگلیسی است. در حقیقت می توان گفت سوالات تعیین سطح زبان در این قسمت مانند سوالات ریدینگ است و شما باید متنی را بخوانید و سپس به سوالات با توجه به درک خود از متن پاسخ دهید. سوالات در این بخش ممکن است تشریحی یا چهار گزینه ای باشد و حتی ممکن است از شما درباره ساختار جملات در ممتن نیز سوالاتی پرسیده شود.

سوالات مربوط به مهارت شنیداری

یکی از بخش هایی که ممکن است در تمامی آزمون های تعیین سطح وجود نداشته باشد، سوالات مرتبط با ارزیابی مهارت شنیداری است اما در برخی از آزمون ها برای شما یک فایل صوتی پخش می شود و شما با توجه به آن باید به چند سوال به صورت شفاهی پاسخ دهید.

دسته بندی سوالات رایج در آزمون تعیین سطح

 

دسته بندی سوالات رایج در آزمون تعیین سطح

 

سوالات تعیین سطح زبان آنقدر پیچیده نیست و نیازی نیست که شما نگران پاسخ دادن به آن ها باشید اما آشنا شدن با برخی از سوالات و حتی دسته بندی سوالات رایج به شما کمک می کند که با آمادگی بیشتری در آزمون تعیین سطح حاضر شوید و طبیعتا نتیجه بهتری را کسب کنید. در این قسمت سوالات رایجی که از زبان آموزان پرسیده می شود را در دسته بندی های مختلف به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعه مفید: احوالپرسی به زبان انگلیسی | آموزش روش های مختلف و مثال

معرفی کردن خود

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که یک آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی از چه نقطه ای شروع می شود؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است چرا که در ابتدای آزمون شما فقط باید خود را معرفی کنید و در یک گفت و گوی معمولی به چند سوال درباره خودتان پاسخ دهید.

Please introduce yourself.

لطفا خودتان را معرفی کنید.

What’s your name?

اسم شما چیست؟

Tell me about yourself.

درباره خودتان به من بگویید.

در پاسخ به سوالات این قسمت شما بهتر است در ابتدا نام خود، محل زندگی و تولد، سن و یک یا دو نمونه از علاقه مندی های خود را بگویید.

مطالعه مفید: آشنایی با روش های معرفی خود به انگلیسی

رشته تحصیلی

یکی از موضوعاتی که در آزمون های تعیین سطح درباره آن از شما سوالاتی پرسیده خواهد شد، رشته تحصیلی شما است. شما می توانید به سوالات این دسته بندی با یک یا دو جمله پاسخ دهید اما درصورتی که توضیحات بیشتری و دقیق تری ارائه کنید قطعا تسلط بیشتر شما را نشان خواهد داد.

Are you a student?

شما دانش آموز (دانشجو) هستید؟

What is your major?

رشته تحصیلی شما چیست؟

Do you want to continue your education?

آیا می خواهید تحصیلات خود را ادامه دهید؟

Have you studied English before?

تا به حال زبان انگلیسی خوانده اید؟

موقعیت شغلی

سوالات این قسمت به دو بخش تقسیم می شوند، دسته اول هنگامی پرسیده می شود که شما در زمان مصاحبه شاغل باشید و دسته دوم مرتبط با این است که می خواهید در آینده چه شغلی داشته باشید و در زندگی چه کاری انجام دهید.

What do you do for living?

برای زندگی چه کاری می کنید؟ (شغل شما چیست؟)

What’s your job?

شغل شما چیست؟

What do you want to do after graduation?

پس از فارغ التحصیلی می خواهید چه کاری انجام دهید؟

What aspects of this job interest you the most?

کدام جنبه های این شغل شما را علاقه مند کرده است؟

علاقه مندی ها

یکی از موضوعاتی که بخشی از سوالات تعیین سطح زبان به آن مرتبط است، علاقه مندی های شما در زندگی و حتی کارهایی است که در اوقات فراغت مشغول به انجام آن ها هستید. برای این سوالات شما می توانید برخی از فعالیت های موردعلاقه خود را توصیف کنید و درباره آن ها صحبت کنید.

What are your hobbies?

تفریحات شما چیست؟

What’s your favorite activity?

فعالیت مورد علاقه شما چیست؟

What do you do in your free time?

در وقت آزاد خود چه کار می کنید؟

آینده و اهداف

 

سوالات تعیین سطح زبان

 

یکی از مهم ترین دسته بندی ها در سوالات تعیین سطح زبان، سوالات مرتبط با آینده و اهداف شما است. در پاسخ به سوالات شما می توانید درباره برنامه خود برای آینده صحبت کنید و می توانید برای مثال توضیح دهید که می خواهید در 5 سال بعد در چه جایگاهی قرار داشته باشید و چه کار کنید.

Do you have any plans for your future?

آیا برنامه ای برای آینده خود دارید؟

What’s your plan for the future?

برنامه شما برای آینده چیست؟

What are your goals?

اهداف شما چیست؟

مطالعه مفید: چطور در انگلیسی درباره اهداف خود صحبت کنیم؟

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.