معرفی خود به انگلیسی

آشنایی با روش های معرفی خود به انگلیسی

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین مراحل برای ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد به زبان های مختلف مانند انگلیسی، معرفی خود به انگلیسی است. اینکه شما بتوانید اطلاعاتی ابتدایی و کلی برای فرد مقابل خود ارائه کنید به شما کمک می کند تا بتوانید مسیر ارتباط برقرار کردن و مکالمه به زبان انگلیسی را پیش بگیرید. با ما در این مقاله همراه باشید تا با روش های مختلف و اصول معرفی خود به انگلیسی آشنا شوید.

مطالعه مفید: آموزش مکاله زبان انگلیسی

اهمیت معرفی کردن خود به دیگران

 

اهمیت معرفی کردن خود به دیگران

 

یکی از مهم ترین رفتارهایی که شما باید در هنگام دیدار اول با مردم از خود نشان دهید، معرفی کردن خود به آن ها است. معرفی کردن می تواند برای یک نفر، یک جمع دوستانه یا حتی یک جلسه کاری و کنفرانس با تعداد افراد بسیار زیاد باشد پس شما باید رفتارهای مناسب و نکات مرتبط برای معرفی کردن را بدانید تا این بتوانید این کار به ظاهر ساده را به بهترین حالت انجام دهید.

در مباحث آموزشی زبان انگلیسی، آموزش موضوع معرفی خود به انگلیسی یکی از ابتدایی ترین مباحثی است که به زبان آموزان آموزش می دهند چراکه یکی از ابتدایی ترین رفتارها در انسان ها برای برقراری ارتباط، گفتن اسم و مشخصاتی درباره خودشان است که در قالب معرفی کردن قرار می گیرد.

مطالعه مفید: آداب معاشرت در فرهنگ انگلیسی | 13 رفتار مهم

مهم ترین اصول در معرفی خود به انگلیسی

برای اینکه شما بتوانید به صورت مودبانه و مناسب خود را به دیگران معرفی کنید، نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن ها به شما کمک قابل توجهی می کند. شاید معرفی کردن خود به یک یا دو نفر کار آسانی باشد اما در شرایطی که شما می خواهید خود را به چنیدن نفر برای مثال در یک جلسه معرفی کنید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید و آن ها را رعایت کنید.

خود را به صورت واضح معرفی کنید

یکی از نکاتی که در معرفی خود به انگلیسی اهمیت قابل توجهی دارد، واضح صحبت کردن است. طبیعی است که شما در هنگام صحبت کردن استرس داشته باشید و به صورت ناخواسته با لحن تقریبا نامفهوم و تن صدای پایین صحبت کنید اما بهتر است برای جلوگیری از اینکه افراد مجبور شوند از شما سوال بپرسند، شما به صورت واضح و با تن صدای مناسب خود را معرفی کنید.

برای صحبت کردن در جمع بایستید

 

برای صحبت کردن در جمع بایستید

 

اگر شما می خواهید خود را در اولین دیدار برای کسی معرفی کنید، بهتر است ایستاده این کار را انجام دهید چرا که این رفتار نشانه ادب و احترام شما به شخص مقابل است. همانطور که می دانید زبان بدن می تواند تاثیر قابل توجهی در ارتباط برقرار کردن شما ایجاد کند و حس اعتماد و احترام را در فرد مقابل به وجود آورد.

لبخند بزنید و اعتماد به نفس داشته باشید

اینکه شما بتوانید حتی در موقعیت های رسمی صمیمیت خود را در صحبت و حتی ظاهر حفظ کنید به برقراری ارتباط هرچه بهتر کمک می کند. برای مثال بهتر است شما در هنگام صحبت کردن لبخند به لب داشته باشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

مطالعه مفید: مصاحبه کاری به انگلیسی | سوالات و پاسخ های مهم و رایج

ارتباط چشمی برقرار کنید

یکی از اتفاقاتی که در جمع های شلوغ ممکن است برای شما رخ دهد، تمایل به نگاه نکردن به افراد و یا نگاه کردن به پایین است چرا که صحبت کردن در جمع هایی با افراد زیاد ممکن است برای شما استرس آور باشد اما بهتر است که شما با تمام افراد حاضر در آن جمع ارتباط چشمی برقرار کنید و این امر به شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتری در جمع دیده شود.

با شنوندگان خود آشنایی پیدا کنید

فرقی نمی کند که شما می خواهید معرفی خود به انگلیسی را در یک جمع یک نفره انجام دهید یا چند نفره، کلید اصلی در ایجاد ارتباط با دیگران این است که شما اطلاعاتی نسبی از آن ها داشته باشید و اصطلاحا شنونده خود را بشناسید تا بتوانید رفتار خود را متناسب با موقعیت و شرایطی که در آن قرار دارید تنظیم کنید.

معرفی خود به انگلیسی

 

معرفی خود به انگلیسی

 

حال که تا به اینجا با اهمیت معرفی کردن و نکات مرتبط با معرفی خود به انگلیسی آشنا شده اید، وقت آن رسیده که این رفتار را به صورت تخصصی تر بررسی کنیم. در ادامه به بررسی موضوعاتی می پردازیم که شما می توانید برای صحبت درباره خود از آن ها استفاده کنید.

مطالعه مفید: 25 عبارت مذاکره در انگلیسی

نام و سن

می توان گفت یکی از مهم ترین موضوعاتی که در معرفی کردن خود به دیگران باید به آن ها اشاره کنید، نام و سن شما است چرا که این باعث می شود فرد مقابل یک شناخت جزئی اما ابتدایی از شما پیدا کند و سپس شما می توانید به موارد دیگری بپردازید.

What is your name?

اسم شما چیست؟

My name is …

 اسم من … است.

I’m …

من … هستم

You can call me …

شما می توانید من را … صدا بزنید.

Please call me ….

 لطفا من را … صدا بزنید.

My nick name is …

 اسم مستعار من … است.

How old are you?

چند ساله هستید؟

I’m … years old.

من … سن دارم.

I’m almost …

من تقریبا … سن دارم.

I’m nearly …

من نزدیک به … هستم.

I’m in my early thirties.

من در اوایل دهه سی سالگی هستم.

I’m in my late twenties.

 من در اواخر دهه بیست سالگی هستم.

ملیت و محل زندگی

 

ملیت و محل زندگی

 

یکی از مواردی که برای مردم سوال می شود، ملیت شما است چرا که ممکن است شما معرفی خود به انگلیسی را در یک کشور متفاوت از محل زندگی خود انجام دهید پس بهتر است درباره ملیت خود اطلاعاتی به شنوندگان بدهید. از آن جایی که ممکن است ملیت شما با محل زندگی در حال حاضر شما متفاوت باشد شما می توانید پس از معرفی کردن ملیت خود، درباره محل زندگی خود نیز اطلاعاتی ارائه کنید.

Where are you from?

اهل کجا هستید؟

Where do you come from?

از کجا می آیید؟

Where were you born?

کجا متولد شده اید؟

I’m from …

من اهل … هستم.

I’m …

من … هستم.

I was born in …

من … متولد شده ام.

Where do you live?

کجا زندگی می کنید؟

 I live in …

من در … زندگی می کنم.

I grew up in …

من در … بزرگ شده ام.

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

شغل

توضیحات درباره شغل در معرفی خود به انگلیسی یک موضوع گسترده برای صحبت کردن است چرا که شما در این موضوع می توانید درباره مهارت های خود، تجربیات کاری و شغل فعلی خود صحبت کنید.

What do you do for living?

برای گذراندن زندگی چه کار می کنید؟

What’s your job?

شغل شما چیست؟

What line of work are you in?

در چه زمینه ای کار می کنید؟

I am a …

من یک … هستم.

I work for … as a …

من برای … به عنوان … کار می کنم.

در جمله بالا شما باید در جای خالی اول، نام محل کار و در جای خالی دوم شغل خود را بگذارید.

I’m unemployed.

من بیکار هستم.

مطالعه مفید: مشاغل و شغل ها و کارهای مختلف به زبان انگلیسی

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.