مراحل گرفتن مدرک آیلتس

مراحل گرفتن مدرک آیلتس

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آیا می خواهید بدانید مراحل گرفتن مدرک آیلتس چگونه است و چطور نتیجه آیلتس را دانلود کنید؟ روش این کار آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده نیست! دانلود کارنامه آیلتس اغلب زمانی ضروری است که شما نیازهای ناگهانی برای استفاده از آن دارید یا می خواهید به سادگی آن را بدون دردسر و بدون مراجعه به اینجا و آنجا دریافت کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید با دقت بیشتری به آنها نگاه کنید.

برای اطلاع از جزئیات بخش های آزمون آیلتس میتوانید به آموزش آیلتس مراجعه کنید.

آزمون آیلتس چیست؟

 

آزمون آیلتس چیست؟

 

در ابتدا قبل از بررسی مراحل گرفتن مدرک آیلتس بهتر است به بررسی خود این آزمون بپردازیم. آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی است که برای بررسی میزان تسلط زبان آموزان بر روی زبان انگلیسی برگزار می شود. کلمه IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System است که به معنی سیستم ارزیابی بین المللی زبان انگلیسی است. این آزمون در حقیقت برای افرادی طراحی شده است که زبان مادری آن ها انگلیسی نبوده و به دلیل تحصیل و یا مهاجرت نیاز به مدرکی برای زبان انگلیسی دارند. نمره این آزمون بازه بین 1 تا 9 است و نمرات بالای 6 برای بیشتر مراکز قابل قبول هستند.

تعداد زیادی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سر تا سر دنیا مدرک این آزمون را برای پذیرش دانشجویان قبول می کنند اما برای نمره مورد نیاز، بهتر است شما در ابتدا بررسی کنید تا متوجه شوید که مقصد مورد نظر شما، به چه نمره ای برای پذیرش نیاز دارد و سپس به دنبال مراحل گرفتن مدرک آیلتس بروید.

مطالعه مفید: آشنایی با روش طالعه خودآموز آیلتس + 5 منبع

انواع مدرک آیلتس

در حال حاضر، این آزمون در سه حالت آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز برگزار می شود که شما با توجه به نیاز خود می توانید در یکی از این آزمون ها شرکت کنید.

آیلتس آکادمیک (Academic IELTS)

یکی از دلایلی که زبان آموزان در آزمون آیلتس شرکت می کنند، تحصیل در دانشگاه یا مراکز عالی به زبان انگلیسی در قسمت های مختلف دنیا است. در صورتی که شما می خواهید برای تحصیل به کشور های خارجی سفر کنید، بدون توجه به رشته و مقطع تحصیلی شما نیاز دارید که در آزمون آکادمیک شرکت کنید و مدرک آیلتس آکادمیک را کسب کنید.

آیلتس جنرال (General IELTS)

یکی دیگر از حالت های این آزمون که در مراحل گرفتن مدرک آیلتس نیاز به شناخت آن دارید، آیلتس آکادمیک است. این آزمون بیشتر برای کسانی مناسب است که می خواهند مهاجرت کنند اما قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاهی را ندارند. نکته قابل اهمیت درباره این مدرک این است که دانش آموزانی که می خواهند در مدارس به زبان انگلیسی تحصیل کنند، می توانند این مدرک را کسب کنند و نیازی به مدرک آیلتس آکادمیک نخواهند داشت.

آیلتس لایف اسکیلز (Life Skills IELTS)

این آزمون که ممکن است در بین زبان آموزان کمتر شناخته شده باشد برای افرادی مناسب است که در مراحل گرفتن مدرک آیلتس قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارند. این مدرک در حقیقت برای افرادی است که بدون هدف کاری و یا تحصیلی قصد مهاجرت و یا پیوستن به اعضای خانواده شان در انگلستان را دارند.

آیلتس لایف اسکیلز با دو نوع آکادمیک و جنرال از بسیاری از لحاظ متفاوت است. به عنوان مثال در این آزمون فقط بخش های اسپیکینگ و لیسنینگ مورد بررسی قرار می گیرد و قسمت های رایتینگ و ریدینگ در این آزمون وجود ندارد. نمرات این آزمون نیز بین 1 تا 9 نیست. در حقیقت این آزمون قصد بررسی مهارت مکالمه و شنیداری شما در سطح روزمره را دارد و از دیگر حالات آزمون آیلتس بسیار آسان تر است.

راهنمای گام به گام دانلود کارنامه آزمون آیلتس

 

مراحل گرفتن مدرک آیلتس: کارنامه

 

 

1- با شناسه ایمیلی که در فرم درخواست خود ارائه کرده اید و رمز عبور ایمیل ثبت نامی که دریافت کرده اید، در www.ielts.org/TRF وارد شوید.

2- اکنون روی Download Results در منوی سمت چپ کلیک کنید.

3- جدول زمانی را برای نتایجی که می خواهید به دست آورید انتخاب کنید. این به شکل یک محدوده تاریخ است. این باید همیشه شامل تاریخی باشد که در آن آزمون شرکت کردید. هنگام انجام مراحل، این جنبه را کاملاً در ذهن داشته باشید.

4- قالبی را که می‌خواهید نتایج خود را در آن بارگیری کنید، یعنی CSV یا XML انتخاب کنید. عکس های داوطلبان فقط با فرمت XML ارائه می شود که باید در نظر داشت.
برای مشاهده لیست تمام نتایج آزمایشی که در این بازه زمانی مشخص شده به موسسه شما ارسال شده است، باید روی ارسال کلیک کنید.

مطالعه مفید: ۸ تا از بهترین مدارک معتبر زبان انگلیسی

در مراحل گرفتن مدرک آیلتس موارد زیر را به خاطر بسپارید

نکاتی وجود دارد که باید در مورد دانلودهای الکترونیکی آیلتس در نظر داشته باشید. آنها عبارتند از:

  • برای دسترسی به نتایج جدید آیلتس ارسال شده به موسسه، باید مطمئن شوید که به طور منظم وارد سیستم آیلتس می شوید. نمرات آیلتس به صورت خودکار در سیستم به روز نمی شود.
  • بهتر است هر بار که وارد سیستم آیلتس می‌شوید، از محدوده تاریخ گسترده و وسیعی برای نمایش همه نتایج جدید استفاده کنید. این باید صرف نظر از اینکه آیا واقعاً تاریخ ها را قبلاً دانلود کرده اید انجام شود. داوطلبان می توانند در هر زمان بین دوره دو ساله اعتبار نتایج خود، درخواست ارائه نتایج به موسسه را داشته باشند.
  • نتایج آزمون آیلتس معمولاً 13 روز پس از تاریخ آزمون منتشر می شود، در حالی که نتایج به 24 تا 48 ساعت پس از انتشار نتایج نیاز دارد تا در وب سایت رسمی نشان داده شود.
  • داوطلبان باید درخواست کنند که نتایج خود به طور مستقیم از طریق مرکز آزمون به موسسه ارسال شود. در صورتی که نتایج هر یک از داوطلبان خاص در فایل برای دانلود الکترونیکی نمایش داده نشد، باید تاییدیه فردی که نام سازمان را در درخواست آیلتس ثبت کرده است یا ارسال درخواست توسط داوطلب از طریق مرکز آزمون وجود داشته باشد.

 

مراحل گرفتن مدرک آیلتس: نتیجه

 

 

  • توسعه یک رابط برای امکان وارد کردن نمرات آیلتس به نسخه های PeopleSoft Campus Solutions 8.9 و 8.0 وجود دارد. این رابط به کاربران کمک می کند تا به راحتی پروژه های PeopleSoft را برای برنامه در PeopleSoft Campus Solutions دانلود کنند.
  • نمرات آیلتس ممکن است به روشی مشابه سایر نمرات آزمون وارد شود.
  • عکس کاندید فقط در قالب XML موجود است و در هر بارگیری CSV منتقل نخواهد شد. عکس فایل XML به شکل داده‌های کدگذاری شده نشان داده می‌شود و برای مشاهده در قالب یک تصویر به یک الگوریتم رمزگشایی نیاز دارد.

تفاوت مراحل گرفتن مدرک آیلتس در آزمون آنلاین و آفلاین

داوطلبانی که برای بررسی آنلاین حاضر می شوند معمولاً نتایج خود را در مدت 5-7 روز به دست می آورند. در حالت آفلاین آزمون آیلتس، ممکن است تا 13 روز پس از آزمون تمدید شود. دانشگاه های سراسر جهان نمره آیلتس را به عنوان یک شاخص حیاتی برای مهارت در زبان انگلیسی درک می کنند. بنابراین، درک بهتر آزمون آیلتس ضروری می شود. این آزمون شامل چهار بخش است، یعنی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن، و نوشتن و هر یک بر اساس نمرات باند جداگانه مشخص می شود.

این نمرات به تجزیه و تحلیل توانایی متقاضی در مقیاس باند 1-9 کمک می کند. بالاترین باند 9 است و این نشان دهنده یک کاربر “متخصص” است. هر چه امتیاز کمتر باشد، طبق نشانه ها، مهارت فرد بدتر است. باید در نظر داشت که کشورهای مختلف انگلیسی زبان دارای شرایط متفاوتی برای نمره آزمون آیلتس هستند که شامل شرایط مختلف نمره آیلتس مقطعی و کلی است.

اعتبار نمره آیلتس برای چند کشور

 

اعتبار نمره آیلتس برای چند کشور

 

 

اعتبار نمره آیلتس برای آزمون جنرال و آکادمیک دو سال در سراسر جهان است. اعتبار نتایج آیلتس برای کانادا دو سال است. در مورد مهاجرت، متقاضیان باید اعتبار آزمون را تنها ظرف یک سال پس از ارسال درخواست خود ارائه دهند.

آزمون آیلتس در بیش از 3400 موسسه در ایالات متحده و حدود 10000 موسسه در سراسر جهان پذیرفته می شود. این آزمون در مراکز مختلف آزمون در کشور برگزار می شود و اعتبار آن به مدت دو سال باقی می ماند.

پیش از این، اعتبار نمره آیلتس برای اکثر کشورها دو سال است، به استثنای برخی استثناها مانند استرالیا که دارای تمدید ویژه تحت عنوان مهاجران متخصص عمومی است.

اعتبار نمره آیلتس برای انگلستان مانند سایر کشورها است. اگر نامزد درخواستی برای ویزای Tier 1 یا ویزای عمومی ارسال می کند، پس گرفتن نمره 7.0 در هر چهار بخش بسیار ضروری است.

داوطلبانی که مایلند برای موسسات/سازمان ها/ دپارتمان های مهاجرت یا شرکت های چند ملیتی در کشورهای انگلیسی زبان برای کار، تحصیل یا مهاجرت درخواست دهند، باید نمرات مورد نظر خود را در آزمون آیلتس کسب کنند. نه تنها این، اعتبار نمره آیلتس ضروری می شود و نباید از مدت دو ساله برای تهیه موفق ویزا فراتر رود. تقریباً در همه موارد، اعتبار دو ساله آزمون آیلتس از تاریخ نتیجه صادق است. برای داوطلب بسیار مهم است که اعتبار نمرات آیلتس را برای کشورهایی که می‌خواهند برای آنها درخواست دهند، به وضوح به دست آورند.

اعتبار نمره آیلتس برای کانادا

به طور کلی، آزمون آیلتس برای کانادا دو سال اعتبار دارد. شما می توانید فرم گزارش آزمون آیلتس (TRF) را در هر زمان پس از آزمون آیلتس در دوره واجد شرایط بودن ارسال کنید.

اعتبار نمره آیلتس برای انگلستان

اعتبار نمره آیلتس برای انگلستان مانند سایر کشورها است، یعنی دو سال. همچنین، اگر از نمرات کسب شده در آزمون های آیلتس ناراضی هستید، می توانید EOR یا Inquiry در مورد نتایج را ظرف شش هفته از تاریخ انتشار نتایج ارسال کنید.

اعتبار نمره آیلتس برای استرالیا

در مورد استرالیا، اعتبار نمره آیلتس همراه با تغییرات زیادی که در برنامه ویزای GSM (مهاجرت ماهر عمومی) گنجانده شده است، به سه سال افزایش یافته است.

اعتبار نمره آیلتس برای آلمان

اعتبار نمره آیلتس برای آلمان دو سال درست از تاریخ اعلام نتایج می باشد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.