خودآموز آیلتس

آشنایی با روش مطالعه خودآموز آیلتس + ۵ منبع

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از دغدغه های زبان آموزان در هنگام آماده شدن برای آزمون آیلتس این است که آیا به صورت سلف استادی یا خودآموز پیش برویم یا از یک استاد در این مسیر کمک بگیریم. هردو روش مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند، با ما همراه باشید تا در این مقاله با مزایا و معایب مطالعه خودآموز آیلتس آشنا شوید و در ادامه ما به بررسی منابعی برای مطالعه خودآموز آیلتس نیز خواهیم پرداخت.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش آیلتس

مزایای مطالعه خودآموز

 

مزایای مطالعه خودآموز

 

روش خودآموز ممکن است برای هر زبان آموز مزایای متفاوتی داشته باشد اما برخی از مزایای این روش برای تمامی افراد یکسان است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

راحتی شرایط مطالعه

انتخاب مطالعه خودآموز یک گزینه سودمند است. چرا که شما می توانید در هر مکان و زمانی که می خواهید به مطالعه بپردازید و نیازی به رفت و آمد و پیدا کردن کلاسی که با برنامه های شما تداخل نداشته باشد، ندارید و در حقیقت شما می توانید زمان بیشتری را ذخیره کنید و از آن زمان در جهت مطالعه و آمادگی خود برای آزمون استفاده کنید. یکی از معایب کلاس های آمادگی آیلتس این است که ممکن است زمان های کلاس با برنامه های دیگر شما تداخل داشته باشید و در این صورت شما مجبورید در برنامه های خود تغییر ایجاد کنید تا بتوانید در کلاس ها شرکت کنید.

هزینه کمتر

یکی دیگر از مزایای روش خودآموز آیلتس این است که شما می توانید با هزینه بسیار کمتری به مطالعه بپردازید و نیازی نیست هزینه زیادی برای کلاس های آمادگی آزمون خصوصی یا عمومی بپردازید. چرا که شما می توانید با خرید چند کتاب این مسیر را طی کنید.

معایب روش خودآموز

 

معایب روش خودآموز

 

درست است که روش خودآموز آیلتس مزایای قابل توجهی دارد اما برای اینکه شما بتوانید تصمیم درستی بگیرید، بهتر است با معایب این روش نیز آشنا شوید و سپس تصمیم گیری کنید.

نبود بازخورد

یکی از معایب قابل توجه این روش بازخورد نگرفتن است. یکی از بخش های مشکل آزمون آیلتس برای زبان آموزان رایتینگ است و معمولا نمره افراد در این قسمت کمتر از قسمت های دیگر آزمون است، در روش خودآموز به دلیل نبود استاد و تعامل، زبان آموزان نمی توانند متوجه شوند که چقدر پیشرفت کرده اند و یا ایرادات آن ها کجاست.

ارائه راهکار

در صورتی که شما به کمک استاد یا کلاس برای آزمون آماده شوید، در این مسیر مشکلات و ایرادات شما پیدا می شود و اساتید برحسب تجربه برای شما راهکار هایی ارائه می کنند تا بتوانید ایرادات خود را برطرف کنید اما در روش خودآموز آیلتس شما از این راهکار ها و کمک ها دور هستید.

مطالعه مفید: ۶ مورد از اساسی ترین مشکلات خودآموزی زبان

عوامل مورد نیاز برای آمادگی خودآموز

 

عوامل مورد نیاز برای آمادگی خودآموز آیلتس

 

این مسیر سختی هایی دارد اما با رعایت نکاتی که در ادامه معرفی می کنیم این مسیر می تواند برای شما آسان تر شود.

انگیزه داشتن

یکی از ویژگی های استفاده از کلاس های آمادگی آزمون این است که بدلیل استاد و دیگر زبان آموز ها، فعالیت و تداوم تمرین شما بیشتر می شود اما در روش خودآموز شما باید انگیزه داشته باشید تا بتوانید به صورت مداوم مطالعه داشته باشید.

نظم و برنامه ریزی

یکی از عوامل مهم برای روش خودآموز برنامه ریزی شما است. زیرا که آمادگی برای آزمون آیلتس نیاز به مطالعه مداوم و با برنامه ریزی دارد پس شما باید این مسیر را با نظم و برنامه ریزی طی کنید تا بتوانید به نتایج خوبی دست یابید.

منابع خودآموز آیلتس

 

منابع خودآموز آیلتس

 

منابع خودآموز کتاب هایی هستند که نکات مورد نیاز را به زبان ساده تری آموزش می دهند تا هر فردی بتوانید با مطالعه این منابع به دانش مورد نیاز خود دستیابی پیدا کند. در ادامه این مقاله به بررسی منابعی برای آمادگی خودآموز آزمون آیلتس و ویژگی های این منابع می پردازیم تا شما بتوانید به راحتی کتاب موردنیاز خود را انتخاب کنید و برای آزمون آیلتس آماده شوید.

مطالعه مفید: ۶ تا از بهترین کتاب های آزمون آیلتس

پکیج رویال اساطیر

نکته قابل توجه درباره این پکیج این است که شما با خریداری پکیج رویال به چهار پکیج ۵۰۴ کلمه، زبان عمومی، مکالمه زبان انگلیسی و آموزش آیلتس به صورت همزمان دسترسی پیدا می کنید. شما در بخش آموزش آیلتس این پکیج آموزش نوشتن را دریافت می کنید، مهارت های مکالمه به شما آموزش داده می شود، تکنیک های شنیداری و خواندن نیز به شما ارائه می شود. شما همچنین به لغات اختصاصی آیلتس نیز دسترسی پیدا می کنید.

خدمات بخش خودآموز آیلتس اساطیر عبارتند از:

  • ۲۸ جلسه آموزش مهارت نوشتاری
  • ۲۱ جلسه آموزش مهارت مکالمه
  • ۹ جلسه آموزش تکنیک های خواندن و شنیداری
  • ۱۵ جلسه آموزش واژگان ضروری آیلتس
  • ۱۰۰ جلسه دوره تقویت لحجه و لیسنینگ

کتاب های IELTS Trainer

 

کتاب های IELTS Trainer

 

انتشارات کمبریج سه کتاب را این عنوان منتشر کرده است.

IELTS Trainer Six Practice Tests With Answers

این کتاب با ارائه ی ۶ آزمون کامل و جمع آوری اطلاعات و نکات مهم به شما کمک می کند تا شناخت درست و کاملی نسبت به آزمون پیدا کنید. این کتاب به شما کمک می کند که با شناخت اشتباهات رایج داوطلبان آزمون آیلتس، دیگر این اشتباهات را تکرار نکنید. ۴ آزمون این کتاب مربوط به آیلتس آکادمیک و ۲ آزمون دیگر مربوط به آیلتس جنرال هستند.

IELTS Trainer Academic

این کتاب به صورت تخصصی شما را برای آزمون آکادمیک آیلتس آماده می کند.

IELTS Trainer General Training

در صورتی که شما می خواهید برای آزمون جنرال آیلتس آماده شوید این منبع خودآموز آیلتس می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

IELTS Cambridge

IELTS Cambridge

این کتاب یکی از محبوب ترین و به روز ترین منابع خودآموز آیلتس است که به شما کمک می کند تا در شرایط واقعی آزمون قرار بگیرید. انتشارات کمبریج که یکی از مشهور ترین انتشارات جهان است، این کتاب را متناسب با آخرین آزمون های برگزار شده چاپ می کند و این کتاب تا به حال در ۱۵ جلد برای دو حالت جنرال و آکادمیک آزمون آیلتس منتشر شده است.

کتاب آیلتس کمبریج با قرار دادن شما در شرایط واقعی آزمون، تمام مهارت های شما را به چالش می کشد و شما می توانید به کمک این کتاب با نحوه نمره دهی آیلتس نیز آشنا شوید و سطح خود را برای آزمون بسنجید.

مطالعه مفید: نحوه محاسبه آزمون آیلتس و نمره دهی

Official Cambridge Guide to IELTS

 

خودآموز آیلتس

 

این کتاب را می توان به عنوان یک راهنمای کامل و جامع برای آزمون آیلتس معرفی کرد. آموزش های این منبع خودآموز آیلتس تمامی بخش های آزمون را پوشش می دهد و ۸ آزمون رسمی و معتبر را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با شرایط آزمون و سوالات آشنا شوید. در کنار تمام این امکانات، فایل های صوتی و ویدئویی در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ خود را تقویت کنید.

New Insight to IELTS

 

New Insight to IELTS

 

یکی دیگر از بهترین و معتبر ترین منابع برای آزمون آیلتس کتاب New Insight to IELTS است. این کتاب به کمک تمرین های سخت خود، زبان آموز را برای دو حالت جنرال و آکادمیک آیلتس آماده می کند. روش آموزش این کتاب بدین صورت است که آزمون های آیلتس به صورت جزئی بررسی می شوند و نکات مهم درباره هر قسمت به زبان آموز ارائه می شود. نکته قابل توجه درباره این کتاب این است که چهار بخش نوشتن، شنیداری، خواندن و صحبت کردن به صورت مجزا بررسی می شوند پس شما می توانید هر قسمت که مد نظرتان است را مطالعه کنید.

این کتاب به گونه ای طراحی شده که هم می توان در کلاس ها از آن استفاده کرد و هم زبان آموزان به صورت خودخوان با کتاب پیش بروند اما باید در نظر داشت که این منبع فقط می تواند شما را تا نمره ۵ همراهی کند و در صورتی که شما نیاز به نمره ۷ یا بالاتر دارید، باید از منابع پیشرفته تری استفاده کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.