آزمون ماک آیلتس

معرفی جامع آزمون ماک آیلتس

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

هر ساله متقاضیان زیادی در آزمون بین المللی آیلتس به دلیل مهاجرت، پیدا کردن شغل بهتر و یا تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان شرکت می کنند و همیشه یکی از دغدغه های این زبان آموزان، چگونگی شرایط آزمون و احتمال رد شدن در آزمون است. به منظور آمادگی برای آزمون و شناسایی میزان تسلط زبان آموز بر زبان انگلیسی، تعداد زیادی آزمون آزمایشی به نام آزمون ماک آیلتس برگزار می شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا با آزمون ماک آیلتس و مزایای آن به صورت کامل آشنا شوید.

مطالعه مفید: آیا باید آزمون تافل یا آیلتس شرکت کرد؟ 4 فاکتوری که باید در نظر گرفت

آزمون ماک آیلتس چیست؟

 

آزمون ماک آیلتس چیست؟

در ابتدا بهتر است مفهوم این عبارت را بررسی کنیم. کلمه ماک (Mock) به معنای تقلیدی است و آزمون ماک آیلتس در واقع آزمونی کاملا شبیه به آزمون آیلتس اصلی است. این آزمون برای زبان آموزان فضای آزمون اصلی را شبیه سازی می کند تا آن ها بتوانند با تجربه شرایط آزمون و قرار گیری در آن موقعیت، سطح تسلط بر زبان انگلیسی و آمادگی خود برای شرکت در آزمون اصلی را بسنجند.

شرایط آزمون و سوالات آزمون ماک آیلتس استاندارد است و آمتحان در چهار بخش گوش کردن (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت کردن (Speaking) برگزار می شود. این آزمون به صورت حضوری برگزار می شود و سپس توسط مصححی که بر آیلتس تسلط کافی را دارد بررسی می شود و نمرات به شما اعلام می شود.

مطالعه مفید: آموزش آیلتس با اساطیر زبان

انواع آزمون ماک آیلتس

 

انواع آزمون ماک آیلتس

درست مانند آزمون اصلی، آزمون ماک نیز دو نوع دارد:

  • آزمون ماک جنرال
  • آزمون ماک آکادمیک

شما باید طبق نوعی از آزمون آیلتس که می خواهید شرکت کنید، نوع آزمون ماک خود را انتخاب کنید تا بتوانید به درستی و وابسته به نیاز خود، میزان تسلط خود بر زبان انگلیسی را بسنجید.

به عنوان یادآوری، در صورتی که شما می خواهید از مدرک آیلتس برای مهاجرت استفاده کنید باید در آزمون جنرال شرکت کرده و در صورتی که می خواهید از دانشگاهی در کشور های انگلیسی زبان برای خود پذیرش بگیرید، باید در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنید.

مطالعه مفید: 6 تا از بهترین کتاب های آزمون آیلتس

آزمون ماک آیلتس برای چه کسانی مناسب است؟

 

آزمون ماک آیلتس برای چه کسانی مناسب است؟

شما برای شرکت در آزمون ماک آیلتس باید با نکات آزمون آیلتس آشنایی داشته باشید و بر زبان انگلیسی مسلط باشید و همانطور که قبل تر اشاره کردیم، با توجه به انواع آزمون آیلتس هر فردی که نیاز به ارائه مدرک آیلتس برای پذیرش در دانشگاه و یا مهاجرت داشته باشد، می تواند برای سنجش مهارت های خود، آشنایی با محیط آزمون و درک پیدا کردن از نمره تقریبی خود در آزمون ماک آیلتس شرکت کند. شما می توانید به کمک آموزش آیلتس اساطیر مهارت لازم برای شرکت در آزمون آیلتس را بدست آورید.

مزایای آزمون ماک

در ادامه این مقاله به بررسی مزایای شرکت زبان آموزان در آزمون های ماک می پردازیم:

جهت گرفتن آموزش و یادگیری

یکی از نکات مهم درباره شرکت کردن در آزمون ماک آیلتس این است که شما متوجه نقاط قوت و ضعف خود می شوید و در ادامه بهتر می دانید که باید بر روی چه بخش هایی از زبان انگلیسی خود تمرکز بیشتری بگذارید.

افزایش اعتماد به نفس

تعداد قابل توجهی از زبان آموزان در هنگام آزمون دچار استرس می شوند و ممکن است به دلیل تنش و استرس، نتوانند آزمون را به خوبی پشت سر بگذارند. در صو.رتی که شما قبل از شرکت در آزمون آیلتس در آزمون ماک شرکت کنید، به دلیل آشنا شدن با شرایط و سبک سوال ها اعتماد به نفس شما افزایش و استرس شما کاهش پیدا می کند.

قیمت مناسب

بخشی از نگرانی های زبان آموزان در رابطه با شرکت در آزمون آیلتس، قبول نشدن در آزمون است زیرا مجبور می شوند دوباره هزینه را پرداخت کرده و آزمون دهند. آزمون ماک آیلتس قیمت مناسب تری دارد، پس شما می توانید بدون نگرانی برای قبول نشدن در آزمون اصلی، در آزمون ماک خود را محک بزنید.

نتیجه واقعی

همانطور که در بخش قبلی این مقاله گفتیم، آزمون ماک آیلتس در شرایط استاندارد و درست مانند آزمون اصلی برگزار می شود. سوالات این آزمون به سختی سوالات آزمون آیلتس هست و شما می توانید اطمینان داشته باشید که نتایج واقعی هستند و آزمون شما توسط افرادی که تسلط زیادی بر مباحث آیلتس دارند تصحیح شده است.

بدست آوردن آمادگی برای آزمون آیلتس

 

آزمون ماک آیلتس

تست زدن و دوره های آموزش آیلتس یک سری از روش های آمادگی برای آزمون آیلتس هستند اما شرکت در آزمون های آزمایشی به دلیل آشنا کردن ذهن شما با فضای آزمون، آمادگی بیشتری برای شما ایجاد می کنند تا بتوانید آزمون خود را به خوبی سپری کنید.

آشنایی با روش های تست زنی

برای کسب نمره قبولی در آزمون آیلتس، علاوه بر آشنایی و تسلط بر زبان انگلیسی، شما باید بتوانید به سوالات این آزمون در زمان مشخص شده پاسخ دهید. شما با شرکت در آزمون آزمایشی ماک می توانید با روش های تست زدن و پیدا کردن سرعت عمل مورد نیاز خود آشنا شوید.

پیش بینی نمره

یکی از نکات اهمیت شرکت در آزمون های آزمایشی پیش از آزمون آیلتس این است که شما با نمره خود در بخش های مختلف آشنا می شوید و در صورتی که نمره کم تر از حد قبولی باشد، شما می توانید با برنامه ریزی و تست زنی بیشتر، مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و در آزمون اصلی سربلند شوید.

مدت و محل برگزاری آزمون

آزمون ماک آیلتس حداکثر 3 ساعت زمان می برد، 30 دقیقه مربوط به بخش لیسنینگ، 60 دقیقه برای ریدینگ، 60 دقیقه برای رایتینگ و حدود 11 الی 15 دقیقه برای بخش اسپیکینگ در نظر گرفته شده است. شما می توانید در تقریبا تمام موسساتی که برای آمادگی و آموزش آیلتس دوره برگزار می کنند این آزمون را پیدا کنید.

مطالعه مفید: ویژگی های بهترین برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس

وابسته به مرکز آموزشی که شما برای آزمون انتخاب می کنید، هزینه ها متفاوت است. بسیاری از مراکز آزمون ماک آیلتس را به صورت رایگان برای زبان آموزان خود به صورت دوره ای برگزار می کنند. شما برای بدست آوردن اطلاعات و مزمئن شدن درباره هزینه آزمون، بهتر است با مرکزی که برای آزمون انتخاب کرده اید تماس بگیرید.

نحوه برگزار آزمون

نحوه برگزار آزمون ماک آیلتس

این آزمون در دو حالت آنلاین و کتبی برگزار می شود اما متاسفانه کشور ایران در بین کشور هایی که آزمون را به صورت آنلاین برگزار می کنند قرار ندارد و شما فقط می توانید در نسخه کتبی آن شرکت کنید. سه بخش رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ به صورت کبتی و بخش اسپیکینگ به صورت حضوری و با حضور ممتحن برگزار می شود.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.