برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس

ویژگی های بهترین برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آزمون ماک آیلتس یک آزمون شبیه ساز آزمون آیلتس می باشد و هدف برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس از طراحی این آزمون، فراهم کردن فضایی مشابه آزمون اصلی آیلتس است که زبان آموزان بتوانند آمادگی لازم برای شرکت در آزمون آیلتس را بدست آورند.

آزمون ماک آیلتس چیست؟

 

آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون ماک آیلتس، آزمونی دقیقا شبیه به آزمون ایلتس است زیرا هدف برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس این است که متقاضی های آزمون آیلتس بتوانند مهارت زبان انگلیسی خود را به کمک آزمون ماک آیلتس ارزیابی کنند و نقص های احتمالی خود را شناسلیی کنند.

منظور از نشابه بودن به طور دقیق این است که ساختار آزمون و زمان آزمون دقیقا مشابه آزمون اصلی خواهد بود. در نتیجه شرکت کردن در این آزمون میتواند به شما کمک کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

مراکز مختلفی در ایران وجود دارد که برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس هستند و شما میتوانید برای شرکت در این آزمون از این مراکز استفاده کنید.

مطالعه مفید: معرفی جامع آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس مناسب چه کسانی است؟

آزمون ماک آیلتس مناسب افرادی است که خود را برای آزمون آیلتس آماده میکنند. همانطور که بیان شد آزمون ماک آیلتس مطابق با ساختار آزمون آیلتس طراحی شده است و اگر هدف شما شرکت در آزمون آیلتس می باشد برای ارزیابی آمادگی خود در آزمون آیلتس میتوانید در این آزمون شرکت کنید.

شما میتوانید در این آزمون مهارت های مختلف خود را در زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار دهید و این باعث آمادگی بیشتر شما در آزمون آیلتس خواهد بود. توجه کنید شرکت در یک آزمون ماک آیلتس میتواند نتیجه آزمون اصلی را برای شما به طور چشمگیری تغییر دهد.

مزیت های شرکت در آزمون ماک آیلتس

 

مزیت های شرکت در آزمون ماک آیلتس

موفقیت در آزمون ماک آیلتس میتواند شما را در مسیر درستی قرار دهد که موجب پیشرفت شما درمسیر تقویت مهارت های زبانی میشود.

آشنایی کامل با ساختار و سوالات آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس انواع سوالات در بخش های مختلف وجود دارد و به طور معمول افراد در ابتدا ممکن است در یک یا چند قسمت مشکل داشته باشند و شناسایی به موقع این مشکلات زمینه موفقیت در آزمون اصلی را فراهم میکند. برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس با آگاهی به این موضوع ساختار آزمون را کاملا مشابه آزمون آیلتس چیدند.

آشنایی با شرایط برگزاری آزمون

یکی از فاکتور های مهم برای موفقیت در آزمون ها آشنایی با شرایط برگزاری آزمون و همچنین آشنا بودن با قوانین برگزاری آزمون است. شما با شرکت در آزمون ماک آیلتس ذهن خود را با قوانین و شرایط برگزاری آزمون آشنا خواهید کرد و این میتواند استرس شما را برای آزمون اصلی به طور قابل توجهی کاهش دهد.

مدیریت زمان در بخش های مختلف آزمون

یکی دیگر از عوامل مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس، مدیریت صحیح زمان است. همانطور که واضح است شما اگر اطلاعات کافی و مهارت های لازم برای پاسخ به سوالات را داشته باشید ولی نتوانید پاسخ ها را در زمان مشخص شده بدهید در آزمون موفق نخواهید شد.
پس شما با شرکت در آزمون ماک آیلتس میتوانید مدیریت زمان را هم تمرین کنید و گام بزرگی در جهت موفقیت در آزمون آیلتس برمیدارید.

دریافت سریع نتیجه آزمون

 

دریافت سریع نتیجه آزمون
یکی از مزیت های مهم برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس این است که نتیجه آزمون را خیلی سریعتر از آزمون اصلی به شما خواهند داد تا بتوانید برای شرکت در آزمون اصلی خود را آماده کنید و با مشخص شدن نقاط ضعف خود، آن ها را بر طرف کنید.

مدیریت عوامل استرس زا

شما برای مدیریت استرس خود ابتدا باید عواملی که در شما برانگیزاننده استرس هستند را شناسایی کنید و انجام این کار با قرار گرفتن در محیطی مشابه میتواند میسر شود. در نتیجه شما میتوانید در آزمون ایلتس عواملی که موجب استرس و سردرگمی شما میشوند را مدیریت کنید و همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس شما میشود.

آگاهی از نقاط قوت و نقاط ضعف خود

از آنجایی که برا ی موفقیت در آزمون آیلتس باید مهارت نوشتن، خواندن، مکالمه و شنیداری خود را تا حد قابل قبول تقویت کنید، شرکت در آزمون ماک آیلتس این امکان را برای شما فراهم میکند تا هر کدام از این مهارت ها را ارزیابی کنید و اگر در هر کدام ضعفی دارید شناسایی کنید و در مسیر برطرف کردن ضعف خود حرکت کنید.

مفید است: ۴ استراتژی برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان

هزینه آزمون ماک آیلتس

هزینه آزمون ماک آیلتس چون وابسته به قیمت دلار میباشد، در بازه های زمانی مختلف یکسان نیست ولی نکته مهمی که وجود دارد نسبت قیمت آزمون ماک آیلتس به آزمون اصلی است که هزینه شرکت در آزمون ماک آیلنس کمتر از آزمون آیلتس می باشد.

ویژگی های برگزارکنندگان آزمون مک آیلتس

 

ویژگی های برگزارکنندگان آزمون مک آیلتس
در هر کشوری یک مرکز اصلی برا ی برگزاری آزمون های ماک و آیلتس وجود دارد که به آن center میگویند ولی از آنجایی که تعداد داوطلبین شرکت در آزمون زیاد است، مراکزی به عنوان زیر مجموعه مرکز اصلی به نام Venue بوجود آمدند که مجوز های لازم از قبیل مجوز وزارت علوم و موسسه idp استرالیا را نیز دارا هستند و اقدام به برگزاری این آزمون ها میکنند.

نکته ای که باید بدانید این است که کیفیت برگزاری آزمون در مراکز center و Venue با یکدیگر متفاوت نیستند. یک مرکز خوب باید شرایط محیطی لازم برای برگزاری آزمون را فراهم کند تا داوطلبان دغدغه شرایط محیطی را نداشته باشند.

دارا بودن سالن مناسب برای برگزاری آزمون

برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس باید بدانند که نبود شرایط محیطی مناسب میتواند تمام زحمات داوطلب را هدر دهد، از این رو وظیفه برگزارکنندگان این است که سالنی با کیفیت و استاندارد های مناسب فراهم کنند. برای مثال وجود سروصدا موجب کاهش تمرکز داوطلب میشود پس باید سالن مورد نظر تهویه، دما، نور، صندلی و محیطی آرام و مناسب داشته باشد.

کیفیت و سالم بودن سیستم صوت در بخش لیسنینگ

یکی از دغدغه های داوطلبان آزمون ماک آیلتس این است که به خاطر نبودن سیستم صوتی مناسب نتوانند پاسخ های صحیحی به بخش لیسنینگ بدهند. از این جهت برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس بهتر است هدفون های سالم و مناسبی را در اختیار داوطلبان قرار دهند زیرا پخش شدن صوت در سالن ممکن است مشکلاتی از قبیل نرسیدن صدا به به بخش های دور از بلندگو و یا قطع و وصل شدن و ایجاد همهمه را بوجود آورد.

ممتحن آزمون مکالمه یا اسپیکینگ

 

ممتحن آزمون مکالمه یا اسپیکینگ
در بخش مکالمه شما به صورت رو در رو با ممتحن به مکالمه زبان انگلیسی خواهید پرداخت. نحوه برخورد ممتحن در ابتدا و همچنین میزان تسلط ممتحن میتواند تاثیر زیادی در نمره قبولی شما در این بخش از آزمون داشته باشد.

سطح سوالات آزمون ماک آیلتس

برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس باید به این نکته مهم توجه کنند که اگر سطح سوالات بیش از حد معمول سخت باشد، باعث کاهش اعتماد به نفس داوطلبین میشود و از طرفی ساده بودن بیش از حد نیز باعث میشودزبان آموزان نتوانند ارزیابی درستی از مهارت های خود داشته باشند. درنتیجه باید سطح سوالات مطابق با آزمون اصلی آیلتس باشد.

نکته مهمی که باید بدانید: نمونه سوالات آزمون ماک آیلتس در منابع و کتاب مختلفی وجود ندارد و سوالات به صورت کاملا Unseen برای این آزمون طراحی میشوند و کپی از منابع دیگر نیست.

نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون

ثبتنام آزمون ماک آیلتس به صورت اینترنتی است و با توجه به اینکه این آزمون قرار است به شما کمک کند برای آزمون آیلتس آماده شوید، میتوانید زمان آزمون ماک آیلتس خود را قبل از برگزاری زمان آزمون آیلتس انتخاب کنید و در واقع با برنامه زیری مشخص خود را برای شرکت در این آزمون و همچنین آزمون آیلتس آماده کنید. معمولا در طول یکسال چندین مرتبه آزمون ماک آیلتس برگزار میشود.

آگاهی از نقاط قوت و ضعف به کمک آزمون ماک آیلتس

در زیر مواردی در آزمون ماک آیلتس که کمک میکند تقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسید آورده شده است.

تصحیح بخش نوشتاری یا رایتینگ آزمون

 

تصحیح بخش نوشتاری یا رایتینگ آزمون

بهترین روش تصحیح برگه های رایتینگ آزمون ماک آیلتس این است که در آن دو ممتحن برگه داوطلب را تصحیح کنند تا بهترین نمره به داوطلب داده شود. بعضی از برگزارکننگان آزمون ماک آیلتس یک جلسه با حضور داوطلب برگزار میکنند و برگه تصحیح شده را در این جلسه تحلیل میکنند تا داوطلب نکات مهم را آموزش ببنید و با نقاط ضعف خود آشنا شود.

انتخاب زمان شرکت در بخش شنیداری یا لیسنینگ

زمان برگزاری بخش شنیداری به چند شکل مختلف انتخاب میشود. بعضی از برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس چند روز قبل از برگزاری آزمون با ایمیل یا تماس تلفنی زمان برگزاری این بخش از آزمون را به انتخاب داوطلب نهایی میکنند و بعضی از برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس چند روز قبل یا چند روز بعد از برگزاری آزمون این بخش را نیز برگزار میکنند.

مطالعه بیشتر: تاثیر جعبه لایتنر در یادگیری زبان انگلیسی

ارائه کارنامه تحلیلی آزمون توسط برگزار کنندگان آزمون ماک آیلتس

برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس برای ارائه نتیجه آزمون به داوطلب از دو نوع کارنامه استفاده میکنند، یکی کارنامه معمولی که نمرات داوطلب در آن ذکر شده است و دیگری کارنامه تحلیلی آزمون است که با توجه به مهارت و اشتباهات داوطلب تهیه میشود و میتواند در پیدا کردن نقاط ضعف و تقویت آن ها کمک مهمی انجام دهد. کارنامه تحلیلی آزمون دیرتر از کارنامه معمولی برای داوطلب ارسال میشود.

زمان برگزاری بخش خواندنی یا زیدینگ آزمون

یکی دیگر از دغدغه های داوطلبین آزمون آیلتس مدیریت زمان در بخش خواندنی این آزمون است. بنابراین برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس با توجه به این نکته زمان برگزاری بخش ریدینگ را باید مطابق با آزمون اصلی در نظر بگیرند تا داوطلبین بتوانند درک درستی از بخش ریدینگ این آزمون و سنجش مهارت خود بدست آورند.

پشتیبانی و تحلیل پس از آزمون

پشتیبانی و تحلیل پس از آزمون
برخی از برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس، بعد از برگزاری آزمون جلسه ای برای نقد و بررسی سوالات با حضور داوطلبین برگزار میکنند تا به انها دیدی برای ادامه مسیر یادگیری زبان انگلیسی بدهد و با آگاهی از ضعف های خود مسیر مطالعاتی خود را اصلاح کنند.

آزمون های دیگر برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی

علاوه بر آزمون آیلتس آزمون هایی دیگری برای سنجش مهارت زبان انگلیسی وجود دارد مانند:

TOEFL
GRE
FCE ,….

برای مطالعه بیشتر:

آزمون GRE چیست و چرا به آن نیاز است؟
توضیح کامل ۴ بخش آزمون FCE

بهترین برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس

 

بهترین برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس

در ادامه این مقاله برخی از بهترین موسسات که آزمون ماک آیلتس را برگزار می کنند برای شما همراه با ویژگی های آن ها بررسی می کنیم.

موسسه ایرسافام (Irsafam)

موسسه زبان ایرسافام یکی از بهترین برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس است. یکی از نکات مثبت درباره این موسسه این است که در شهر های مختلف مانند مشهد، اهواز، رشت، ساری، شیراز و اصفهان شعبه دارد و شما می توانید برای شرکت در آزمون اصلی و یا آزمون آزمایشی به نزدیک ترین شعبه در محل زندگی خود مراجعه کنید.

ایرسافام آزمون آزمایشی ماک را در سه حالت زیر برگزار می کند:

  • نسخه کاغذی
  • نسخه آنلاین
  • نسخه کامپیوتری

در صورتی که شما از محل برگزار آزمون دور هستید و یا حس می کنید که مهارت تایپ کردن شما در کامپیوتر بهتر از مهارت نوشتاری شما در کاغذ است می توانید در نسخه های دیگر این آزمون شرکت کنید.

موسسه آیلتس تهران

یکی دیگر از برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس که برای شما در این لیست آورده ایم، موسسه آیلتس تهران است. نکته قابل اهمیت درباره این موسسه این است که آیلتس تهران یکی از مراکز برگزاری آزمون اصلی آیلتس است پس شما می توانید اطمینان داشته باشید که می توانید آزمون ماک آیلتس را با کیفیت بسیار بالایی تجربه کنید.

نکته مثبت درباره شرکت در آزمون های این موسسه این است که متقاضیان امکان شرکت در بخش های مختلف آزمون مانند رایتینگ و اسپیکینگ به تنهایی هستند. پس در صورتی که شما فقط می خواهید خود را در برخی از بخش های آزمون آیلتس بسنجید، می توانید در آزمون های تک بخشی موسسه آیلتس تهران شرکت کنید.

موسسه عصر دین و دانش

موسسه عصر دین و دانش با 25 سال سابقه کاری، یکی دیگر از بهترین برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس است. شما می توانید در این موسسه آزمون اصلی آیلتس را نیز شرکت کنید پس می توانید اطمینان داشته باشید که آزمون ماک با کیفیت خوب و شرایط استاندارد برگزار می شود و نتایجی که شما از این موسسه دریافت می کنید قابل اعتماد هستند.

محل برگزاری آزمون آزمایشی این موسسه در شهر های مشهد و تهران است اما موسسه عصر دین و دانش آزمون اصلی را در شهر های دیگری مانند ساری و اصفهان نیز برگزار می کند. این مرکز آزمون آزمایشی آیلتس را به صورت کاغذی برگزار می کند اما شما می توانید به کمک مشاوره های اختصاصی توسط متخصصان این موسسه آزمون اصلی را با آمادگی بیشتری پشت سر بگذارید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.