مدرک سلتا

معرفی کامل شرایط اخذ مدرک سلتا (Celta)

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از مدارکی که می تواند به شما برای یادگیری فن تدریس زبان انگلیسی کمک می کند تا شما بتوانید به کمک آن در کشورهای مختلف به تدریس زبان انگلیسی بپردازید، دریافت مدرک سلتا  (Celta)است. با ما در این مقاله همراه باشید تا دوره های آموزشی و شرایط کسب این مدرک که توسط دانشگاه کمبریج به صورت حضوری برگزار می شود آشنا شوید و تفاوت شرایط اخذ مدرک سلتا و دلتا را نیز متوجه شوید.

مدرک سلتا چیست؟

 

مدرک سلتا چیست؟

 

مدرک Celta که مخفف عبارت Certificate in English Language Teaching to Adults می باشد، یک مدرک بین المللی در زبان انگلیسی است. افرادی که می خواهند مهارت آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان را فرا گیرند و از آن برای تدریس در کشور های خارجی استفاده کنند، باید این مدرک را اخذ کنند. دوره های مدرک سلتا توسط دانشگاه کمبریج در انگلستان برگزار می شود و به افراد آموزش می دهند که چطور زبان انگلیسی را به بزرگسالان آموزش دهند.

شما می توانید برای شرکت در این دوره به مراکز مورد تایید این دانشگاه در نقاط مختلف دنیا مراجعه کنید و می توانید لیست مراکز را از سایت این دانشگاه پیدا کنید. برای شرکت در این دوره در ایران می توانید به آموزشگاه ایران آکسفورد که یکی از مراکز برگزار کننده این دوره در ایران است مراجعه کنید.

دوره آموزشی مدرک Celta

 

دوره آموزشی مدرک Celta

 

دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی برای مدرک سلتا به صورت پروژه محور است و در این دوره شرکت کنندگان با مهارت های مختلفی مانند روش ها و متد های مختلف برای آموزش زبان، مدیریت کلاس و روش های آماده سازی طرح درس آشنا می شوند. شما در این دوره باید هر جلسه ارائه ای از آموزش خود داشته باشید و داوران شما را بر اساس ارائه های شما و در طول دوره سنجش می کنند. این دوره دارای آزمون نیست و نمرات شما بر اساس سنجش های در طول دوره در سه حالت Pass A، Pass B و Pass به شما ارائه می شود.

مطالعه مفید: سبک های یادگیری زبان انگلیسی کدامند و چقدر کارآمد هستند؟

شرایط شرکت در دوره سلتا

شما برای شرکت در دوره اخذ مدرک سلتا، باید آیلتس 7.5 و سن حداقل 20 را داشته باشید، نکته قابل توجه درباره شرکت در این دوره این است که شما باید تا حدودی با تدریس زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. برای ثبت نام شما در ابتدا باید به سایت Studycelta مراجعه کنید و در مرحله پیش ثبت نام، اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

در ادامه برای شما یک آزمون ارسال می شود که شما باید برای این آزمون یک رایتینگ بنویسید. پس از این آزمون، کارشناسان با شما تماس تصویری خواهند گرفت و شما باید با آن ها اینترویو داشته باشید و در صورتی که شما در این مراحل قبول شوید، می توانید شهریه را پرداخت کنید و سپس دوره را شروع کنید.

این دوره ها در ابتدا فقط به صورت حضوری برگزار میشد اما پس از شیوع ویروس کرونا از فوریه سال 2020، دانشگاه کمبریج دوره های سلتا را به صورت کاملا آنلاین نیز برگزار می کند و شما در صورتی که شرایط شرکت در کلاس های حضوری را ندارید، می توانید در دوره آنلاین برای اخذ این مدرک شرکت کنید.

مطاله مفید: آشنایی با آموزش آیلتس اساطیر

مزایای مدرک Celta

این مدرک بین المللی مزایای قابل توجهی دارد که می تواند به شما برای تصمیم گیری برای شرکت در دوره ها و اخذ آن کمک کند، در ادامه به بررسی این مزایا می پردازیم:

  • اعتبار مدرک سلتا دائمی است و نیازی به تمدید ندارد
  • مدرک توسط دانشگاه کمبریج انگلیستان صادر می شود و اعتبار زیادی دارد
  • افراد با این مدرک می توانند در هر جایی از دنیا مشغول به کار شوند
  • به کمک این مدرک می توان ویزای کار دریافت کرد

مطالعه مفید: 67 تا از کشور های انگلیسی زبان

جزئیات دوره سلتا

 

جزئیات دوره سلتا

 

همانطور که قبل تر گفتیم، این دوره به صورت پروژه محور است و مهارت های گوناگون به شرکت کنندگان آموزش داده می شود که در ادامه با جزئیات این مهارت ها را بررسی می کنیم:

  • 6 ساعت مشاهده تدریس اساتید دوره و دیگر شرکت کنندگان
  • 6 ساعت تدریس در کلاس زبان بزرگسالان تحت نظر اساتید دوره برای ارزیابی شرکت کنندگان
  • ارائه 4 مقاله بین 750 تا 1000 کلمه
  • آموزش تحلیل و رفع اشکال زبان آموزان بزرگسال
  • یادگیری روش های مختلف آموزش زبان انگلیسی
  • یادگیری تحلیل زبانی
  • یادگیری شیوه های تاثیر گذاری آموزش به بزرگسالان
  • برنامه ریزی برای آموزش و شناخت زبان آموزان
  • آموزش رفتار حرفه ای در تدریس

مطالعه مفید: ویژگی های استاد برتر زبان انگلیسی

هزینه دوره مدرک سلتا

هزینه شرکت در دوره آموزشی برای اخذ مدرک Celta به صورت میانگین بین 1095 تا 1399 پوند است اما این هزینه می تواند در کشور های مختلف، متفاوت باشد پس شما برای اطمینان از قیمت دوره باید از مرکزی که می خواهید در آن آموزش ببینید اطلاعات کسب کنید. نکته قابل توجه این است که این دوره به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود که هزینه این دو حالت با یکدیگر متفاوت است.

منبع برای دوره Celta

 

مدرک سلتا

 

کتابی که در دوره های آموزشی برای دریافت این مدرک و آمادگی برای تدریس استفاده می شود، کتاب مورد تایید دانشگاه کمبریج است به نام The Celta Course. این کتاب 40 بخش دارد که در آن مهارت هایی مانند کنترل کلاس، روش های مختلف برای تدریس زبان انگلیسی و منابع آموزشی برای تدریس مورد بررسی قرار می گیرد.

مدت زمان دوره تربیت مدرس سلتا

دوره تربیت مدرس آموزش زبان انگلیسی در دو حالت حضوری و آنلاین را می توان در دو حالت تمام وقت و نیمه وقت گذراند. حالت تمام وقت که به نوعی دوره فشرده است حدودا 4 هفته طول می کشد اما دوره نیمه وقت تا 12 هفته ممکن است طول بکشد.

تفاوت مدرک سلتا و دلتا

 

تفاوت مدرک سلتا و دلتا

 

شما برای شرکت در دوره آموزشی سلتا نیازی به مدرک تربیت مدرس ندارید اما برای دریافت در دوره آموزشی برای دریافت مدرک دلتا شما باید یک مدرک تربیت مدرس مانند سلتا داشته باشید زیرا در این دوره، به صورت پیشرفته تر به مباحث تدریس زبان انگلیسی پرداخته می شود و شما باید تجربه یک ساله تدریس زبان انگلیسی را داشته باشید تا بتوانید در دوره آموزشی دلتا شرکت کنید. توصیه می شود که در ابتدا برای دریافت مدرک Celta اقدام کنید و پس از کسب آن و بدست آوردن تجربه تدریس به مدت یکسال، سپس برای اخذ مدرک دلتا اقدام کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.