آزمون های بین المللی

آشنایی با آزمون های بین المللی | معرفی معتبر ترین آزمون ها

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یادگیری زبان انگلیسی امروز با اهداف مختلفی مانند تحصیل در کشور های خارجی، موقعیت های کاری در خارج از کشور و حتی بهبود وضعیت شغلی صورت می گیرد. یکی از اهدافی که امروزه از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است، تحصیل در کشور های خارجی و دانشگاه های معتبر در سطح جهان است که برای تحصیل و پذیرش در این دانشگاه ها شما نیاز به مدرکی برای دانش زبان انگلیسی خود دارید. برای کسب مدرک زبان انگلیسی شما باید در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی شرکت کرده و با کسب نمره قبولی می توانید از مدرک خود برای پذیرش در دانشگاه های دنیا اقدام کنید.

در این مطلب قصد بررسی آزمون های بین المللی و معرفی بهترین و معتبر ترین آزمون های زبان انگلیسی را داریم تا شما بتوانید با توجه به هدف خود از یادگیری زبان انگلیسی، آزمون مناسب خود را انتخاب کرده و برای قبولی در آزمون و کسب نمره قبولی به مطالعه زبان انگلیسی بپردازید.

مطالعه مفید: یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد

در آزمون های بین المللی چه مهارت هایی مورد بررسی قرار می گیرد؟

آزمون های زبان انگلیسی در حقیقت به بررسی مهارت هایی نظیر شنیداری، گفتاری، درک مطلب، واژگان و گفتار شما می پردازند. بیشتر آزمون های زبان انگلیسی دارای چهار بخش برای مهارت های اصلی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن است که برای مثال در بخش خواندن علاوه بر مهارت خواندن شما، درک مطلب شما در زبان انگلیسی نیز مورد بررسی قرار می گیرد و در بخش نوشتاری، گرامر و نحوه استفاده از عبارات در زبان انگلیسی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

در نتیجه برای موفقیت در آزمون های بین المللی شما باید سطح دانش زبان انگلیسی خود را در تمام مهارت ها تقویت کنید تا بتوانید نمره قبولی را در نهایت از آزمون کسب کنید چرا که نحوه نمره دهی در این آزمون ها معمولا بدین صورت است که نمره شما در هر بخش با یکدیگر جمع می شود و در نهایت میانگین این نمرات، نمره اصلی شما در آن آزمون خواهد بود.

لازم به ذکر است که سیستم نمره دهی در هر آزمون متفاوت است که در ادامه علاوه بر معرفی آزمون های معتبر بین المللی به بررسی نحوه نمره دهی و بخش های هر آزمون می پردازیم.

معرفی معتبر ترین آزمون های بین المللی

در این قسمت به بررسی برخی از معتبر ترین آزمون های بین المللی برای زبان انگلیسی می پردازیم که شما با شرکت در هر یک از آزمون ها و کسب نمره مورد نیاز دانشگاه مد نظر خود می توانید برای پذیرش تحصیلی و یا حتی کاری در کشور های انگلیسی زبان اقدام کنید.

لازم به ذکر است که انتخاب آزمون مناسب با شرایط شما به خواسته محل کار و یا دانشگاه مورد نظر شما نیز مرتبط خواهد بود و شما باید پیش از اقدام به شرکت در آزمون بین المللی، در قدم اول جست و جو کرده و آزمون مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس برای شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی اقدام کنید.

آزمون آیلتس IELTS

 

 

یکی از معتبر ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، آزمون آیلتس است که برای تحصیل در اکثر دانشگاه های دنیا مورد تایید است. کلمه آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System است که این عبارت به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. این آزمون در دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می شود که برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان شما باید در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنید.

معیار سنجش زبان آموزان و نحوه نمره دهی در این آزمون بر اساس 4 مهارت اصلی در زبان انگلیسی یعنی مهارت شنیداری، خواندن، گفتاری و نوشتاری است که هر بخش دارای نمره ای بین 0 الی 9 است و در نهایت نمره اصلی شما میانگین نمرات این 4 بخش است که بین 0 الی 9 اعلام می شود. به صورت کلی می توان گفت نمره بالای 7 در آزمون آیلتس مورد تایید است اما برای نمره مورد قبولی شما باید بررسی کنید که دانشگاه مورد نظر شما چه نمره ای را برای این آزمون نیاز دارد.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش آیلتس

آزمون تافل TOEFL

 

 

تافل یکی دیگر از آزمون های بین المللی معتبر و محبوب است که نام این آزمون مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است. این آزمون مانند آیلتس در اکثر کشور ها و دانشگاه های جهان مورد تایید است  در حقیقت نمره این آزمون و مدرک آن در حدود 9 هزار دانشگاه در سطح جهان دارای اعتبار است.

آزمون تافل در چهار بخش خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن برگزار می شود و نمره در این آزمون بین 0 الی 120 خواهد بود که نمره بالاتر از 80 نمره خوبی در این آزمون محسوب می شود.

آزمون PTE

 

 

نام این آزمون مخفف عبارت Pearson Test of English است که این آزمون توسط انتشارات پیرسون برگزار می شود. لازم به ذکر است که انتشارات پیرسون ناشر کتاب های لانگمن است که برای مطالعه زبان انگلیسی از منابع مفید و کاربردی محسوب می شوند. این آزمون بین المللی مانند آزمون های تافل و آیلتس برای بررسی سطح دانش زبان آموزان از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم آن ها برگزار می شود.

این آژمون در اکثر کشور های دنیا برای مهاجرت و تحصیل مورد تایید است اما اگر شما علاقه مند به مهاجرت و یا تحصیل در کشور های اروپایی و استرالیا هستید، این آزمون می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

نمره این آزمون بین 10 الی 90 است اما باید در نظر داشته باشید که نمره قبولی در این آزمون برای هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد اما به صورت کلی نمره بالای 65، نمره خوبی در این آزمون محسوب می شود و توسط اکثر دانشگاه های برتر جهان مورد تایید است.

مطالعه مفید: آزمون PTE چیست؟ معرفی بخش های آن

آزمون سلپیپ CELPIP

 

 

آزمون سلپیپ با برنامه شاخص تسلط بر زبان انگلیسی یکی دیگر از آزمون های بین المللی است که از نظر وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای اهداف مهاجرتی مورد پذیرش واقع می شود. این آزمون مناسب افرادی است که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند و این آزمون در دو برگزار می شود.

  • آزمون CELPIP – General: در این آزمون هر چهار مهارت زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می گیرد و این آزمون مخصوص متقاضیانی است که برای اخذ اقامت دائم در کشور کانادا اقدام می کنند.
  • آزمون CELPIP – General LS: در این آزمون فقط مهارت شنیداری و مکالمه مورد بررسی قرار می گیرد و حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد.

نمره در این آزمون از سطح M (کمترین نمره) الی 12 متغیر است و برای اخذف اقامت دائم کانادا شما باید حداقل نمره 7 را در هر بخش کسب کنید.

مطالعه مفید: آزمون سلپیپ CELPIP کانادا

آزمون GRE

 

آزمون GRE

 

نام این آزمون بین المللی مخفف عبارت Graduate Record Examination است که در جهت سنجش افرادی که متقاضی تحصیل در کشور های انگلیسی زبان هستند برگزار می شود. نحوه سوالات در این آزمون مقداری متفاوت از دیگر آزمون های ذکر شده است چرا که در این آزمون موضوعات مهارتی، درک مطلب، محاسبات ریاضی و مقاله نویسی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این آزمون در دو نوع جنرال و سابجکت برگزار می شود که هر یک از نظر محتوای مورد سنجش و ارزیابی با یکدیگر متفاوت هستند.

  • آزمون GRE – General: این آزمون دارای سه بخش نگارش تحلیلی، لغات و درک مطلب و استدلال ریاضی است.
  • آزمون GRE – Subject: در این آزمون مهارت زبان انگلیسی شما در مورد موضوعاتی مانند ادبیات انگلیسی، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، روانشناسی و فیزیک مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که در آزمون سابجکت نمره منفی وجود دارد و درصورت داشتن 4 پاسخ نادرست، یک نمره منفی به شما تعلق خواهد گرفت.

مطالعه مفید: آزمون GRE چیست و چرا به آن نیاز است؟

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.