آزمون PTE

آزمون PTE چیست؟ معرفی بخش های آن

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آزمون PTE، ارزیابی است که تسلط داوطلب به زبان انگلیسی را می سنجد. این آزمون اگرچه شناخته شده ترین آزمون زبان انگلیسی نیست، اما می تواند جایگزین مناسبی برای تافل یا آیلتس باشد. آیلتس به طور مشترک توسط The British Council، IDP وCambridge Assessment English اداره می شود. در حالی که تافل توسط ETS انجام می شود. اما اخیراً، PTE نیز در نمایش مهارت انگلیسی برای پذیرش در خارج از کشور محبوبیت پیدا کرده است.

هنگام تصمیم گیری در مورد آزمون های زبان انگلیسی، یکی از سوالات کلیدی که داوطلبان با آن دست و پنجه نرم می کنند این است: کدام آزمون بین IELTS، PTE و TOEFL انتخاب شود؟ آیلتس یا PTE کدام ساده تر است؟ تفاوت بین IELTS و PTE چیست؟

اگر قصد شرکت در آزمون PTE را دارید، راهنمای سریع ما در این آزمون را بخوانید.

مطالعه مفید: آیا باید آزمون تافل یا آیلتس شرکت کرد؟ 4 فاکتوری که باید در نظر گرفت

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است که مهارت های زبان انگلیسی افراد غیر بومی را که قصد دارند برای دوره های دانشگاهی در کشورهای انگلیسی زبان درخواست کنند، ارزیابی می کند.

سه نسخه از آزمون وجود دارد: PTE Academic، General و Young Learners. اگر برای درخواست در یک دوره دانشگاهی در آزمون شرکت می کنید، باید PTE Academic شرکت کنید. در یک جلسه آزمون سه ساعته، listening، reading، speaking و writing همه از طریق سیستم کامپیوتر ارزیابی می شود. این آزمون بر روی زبان انگلیسی واقعی که در محیط های دانشگاهی استفاده می شود تمرکز دارد و جنبه هایی مانند لهجه ها و زبان آکادمیک را پوشش می دهد و عمدتاً توسط دانشجویان و کارمندانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا هستند، گرفته می شود.

مطالعه مفید: اصطلاحات مرتبط با تحصیل و دانشگاه + 100 لغت جدید + 20 مقاله کاربردی

فرمت تست

آزمون PTE شامل سه بخش مجزا است که اجزای مختلف زبان انگلیسی را پوشش می دهد.

1- بخش اول: speaking و writing

برای این بخش از آزمون، داوطلبان باید توانایی خود را در برقراری ارتباط کلامی نشان دهند. این بخش با یک معرفی شخصی آغاز می شود که در آن داوطلبان اطلاعات اولیه بیوگرافی را ارائه می دهند. این اطلاعات در امتیاز داوطلب حساب نمی شود. این صرفاً برای ارائه یک ایده کلی از پیشینه هر زبان آموز به موسسات دانشگاهی است.

در مرحله بعد، داوطلبان باید تعدادی از وظایف مختلف speaking را انجام دهند، از جمله:

  • مشاهده یک متن در رایانه و خواندن آن با صدای بلند
  • توصیف یک عکس یا تصویر
  • گوش دادن به یک جمله و سپس تکرار آن
  • ارائه پاسخ های کوتاه (یک یا دو کلمه ای) به سوالات

سپس این بخش با دو تکلیف writing به پایان می رسد. داوطلبان ابتدا متنی با حداکثر 300 کلمه را می خوانند و سپس خلاصه ای از متن را در یک جمله ارائه می کنند و سپس این بخش از آزمون PTE با نوشتن یک مقاله 200-300 کلمه ای در مورد یک موضوع انتخاب شده توسط داوطلبان به پایان می رسد.

مدت زمان بخش اول معمولا بین 77 تا 93 دقیقه طول می کشد.

مطالعه بیشتر: یادگیری زبان انگلیسی

2- بخش دوم: reading

آزمون PTE

این بخش از آزمون PTE آکادمیک مهارت های درک مطلب داوطلبان را آزمایش می کند. داوطلبان چند قسمت را می خوانند و سپس بر اساس محتوای موجود در متن به سؤالات پاسخ می دهند. انواع سؤالات احتمالی عبارتند از:

  • چند گزینه ای
  • جای خالی را پر کنید
  • پاراگراف ها را دوباره مرتب کنید

این کوتاه ترین بخش آزمون است. داوطلبان فقط 32 تا 41 دقیقه در این بخش صرف خواهند کرد.

3- بخش سوم: listening

listening

این بخش از آزمون PTE دارای چندین صدا ضبط شده است که داوطلبان باید به آن ها گوش دهند و سپس به سؤالات مربوط به محتوا پاسخ دهند. وظایف این بخش عبارتند از:

  • خلاصه کردن متن گفتاری: داوطلبان گوش می دهند و سپس خلاصه کوتاهی از اطلاعات را می نویسند.
  • چند گزینه ای: از داوطلبان، سؤالاتی در مورد صدای ضبط شده پرسیده می شود و باید پاسخ صحیح را از لیست پاسخ های احتمالی انتخاب کنند. برخی از سؤالات تنها حاوی یک پاسخ صحیح هستند، در حالی که سایر سؤالات ممکن است از داوطلبان لازم باشد که بیش از یک پاسخ صحیح را انتخاب کنند.
  • پر کردن جاهای خالی: داوطلبان متنی را با حذف چند کلمه مشاهده می کنند. سپس آن ها به یک صدای ضبط شده از همان متن گوش می دهند و جاهای خالی را پر می کنند.
  • برجسته کردن خلاصه صحیح: نامزدها به یک قطعه ضبط شده گوش می دهند و سپس چند خلاصه را مرور می کنند. سپس آن ها باید خلاصه ای را که بهترین انتخاب است انتخاب کنند.
  • انتخاب کلمه گمشده: داوطلبان باید جای خالی را به وسیله صدای پخش شده انتخاب کنند که بیشتر با کلمه گمشده مطابقت دارد.
  • برجسته کردن کلمات نادرست: داوطلبان یک متن را مشاهده می کنند و سپس به صدای ضبط شده ای از همان متن که با صدای بلند خوانده می شود، اما با تغییرات جزئی گوش می دهند. نامزدها باید هر کلمه ای را که تغییر یا حذف شده است شناسایی کنند.
  • دیکته نوشتن: از داوطلبان خواسته می شود که به یک جمله گوش دهند و سپس آن را رونویسی کنند.

بخش سوم آزمون PTE معمولاً 45 تا 57 دقیقه طول می کشد.

آزمون PTE توسط چه کسی به رسمیت شناخته می شود؟

آزمون PTE توسط هزاران دانشگاه در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است که محبوب ترین آن ها انگلستان، استرالیا، ایالات متحده و کانادا هستند. شما باید با دانشگاه هایی که قصد دارید درخواست بدهید ارتباط برقرار کرده تا بدانید که آیا مدرک PTE Academic را قبول می کنند و چه نمره ای را می خواهند. در حال حاضر PTE Academic برای ویزا توسط دولت استرالیا پذیرفته شده است.

مطالعه مفید: 67 تا از کشور های انگلیسی زبان

کی و کجا می توان آزمون داد؟

کی و کجا می توان آزمون PTE داد؟

آزمون PTE را می توان در بیش از 50 کشور جهان و بیش از 200 مرکز آزمون اخذ کرد. تاریخ دقیق و تعداد جلسات آزمون متفاوت است. لیست کامل مراکز آزمون را می‌توانید در وب‌سایت PTE پیدا کنید، در وب سایت می‌توانید در دسترس بودن مکان ‌ها برای جلسات آزمون آتی را نیز بررسی کنید.

قیمت آن چند است؟

هزینه های آزمون PTE معمولا بین 200 تا 300 دلار آمریکا است، اما بسته به مکان متفاوت است. می توانید هزینه های دقیق نزدیکترین مرکز آزمون خود را از طریق وب سایت رسمی بررسی کنید.

آیا می توان دوباره در آزمون شرکت کرد؟

می‌توانید هر چند بار که بخواهید آزمون دهید، اگرچه قبل از رزرو آزمون دیگر باید منتظر بمانید تا نمرات خود را از آزمون قبلی دریافت کنید.

چه مدت باید منتظر نتایج بود؟

نتیجه آزمون PTE

حداکثر ظرف مدت پنج روز کاری پس از انجام آزمون، نتایج خود را به صورت آنلاین دریافت خواهید کرد. بنابراین اگر به سرعت نتایج آزمون زبان انگلیسی نیاز دارید، این زمان پاسخگویی سریع یکی از مزایای اصلی شرکت در آزمون PTE Academic است.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.