کتاب Headway

معرفی جامع مجموعه کتاب Headway

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

مجموعه کتاب Headway یکی از پرفروش ترین کتاب ها در حوزه آموزش زبان انگلیسی است که می تواند زبان آموز را از سطح پایه تا پیشرفته همراهی کند. تمرکز این کتاب بر لهجه بریتیش است و به کمک یک برنامه کامل و متعادل، زبان آموزان در هر چهار مهارت زبان انگلیسی همراهی می کند. اگر می خواهید یادگیری زبان انگلیسی را به کمک کتاب Headway شروع کنید، با ما در این مقاله همراه باشید تا با ویژگی های سطوح مختلف این کتاب و روش آموزشی آن آشنا شوید.

مطالعه مفید: اپلیکیشن آموزش زبان اساطیر

کتاب Headway

در بررسی کلی این کتاب می توان گفت که برنامه آموزشی این کتاب تعادل بین آموزش هر چهار مهارت در زبان انگلیسی را برقرار کرده است. این مجموعه کتاب دارای ۶ جلد متفاوت است که زبان آموزان را از سطح مبتدی تا پیشرفته همراهی می کند. هر جلد از این مجموعه حدود ۱۴ درس دارد که در آن ها مهارت های گرامر، واژگان، رایتینگ و اسپیکینگ پوشش داده شده است.

یکی از نکات درباره کتاب هدوی این است که متن هایی که در این کتاب استفاده شده، تا حدودی سخت هستند که ممکن است زبان آموزان را دل زده و یا خسته کند اما موضوعات انتخاب شده برای هر درس، موضوعات کاربردی و جالبی هستند که ممکن است در زندگی واقعی زبان آموز با آن ها سروکار داشته باشد.

مطالعه مفید: ۴ استراتژی برای یادگیری زبان ذوم در بزرگسالان

مزایا و معایب

 

مزایا و معایب

 

هر کتاب در حوزه آموزش زبان انگلیسی، دارای مزایا و معایبی است که آشنایی و اطلاع داشتن از آن ها می تواند کمک بزرگی به شما در مسیر یادگیری شما و انتخاب کتاب مورد نظر برای یادگیری کند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این مجموعه کتاب می پردازیم:

فعالیت گروهی

یکی از ویژگی های مثبت درباره کتاب Headway این است که در کتاب های مختلف این مجموعه، فعالیت هایی وجود دارد که زبان آموزان باید در گروه های دو نفره و یا چند نفره به آن ها بپردازند. این فعالیت ها علاوه بر جنبه آموشی، به زبان آموزان کمک می کند که بتوانند فعالیت های گروهی خود را تقویت کنند و بتوانند مهارت مکالمه خود را نیز تقویت کنند.

پوشش چهار مهارت زبان انگلیسی

بسیاری از کتاب های آموزش زبان انگلیسی از این مزیت برخوردار هستند اما برخی از کتاب های آموزشی وجود دارند که تمرکز بیشتری بر برخی از چهار مهارت زبان انگلیسی دارند اما این کتاب در هر مبحث، چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را مورد هدف قرار می دهد.

ساختار گرامری

ساختار های گرامری و مباحث مرتبط با گرامر در هر درس با کادری با رنگ متفاوت مشخص شده است که به کمک مثال و توضیحات اضافه تر، به زبان آموزان کمک می کند تا با ساختار های سخت تر و مرتبط با آن مبحث آشنا شوند.

متن های طولانی و سخت

یکی از معایب قابل توجه در کتاب Headway، متن های ریدینگ طولانی و سخت است که می تواند زبان آموزان را خسته و دل زده از زبان انگلیسی کند. این ویژگی بیشتر در سطوح مبتدی ممکن است مشکل ساز باشد و در سطوح بالاتر، این ویژگی ممکن است دیگر به عنوان یک عیب شناسایی نشود.

واژگان پیشرفته و سخت

این مورد نیز مانند مورد قبل ممکن است برای سطوح مبتدی مشکل ساز باشد چرا که برخی از کلمات در متن های ریدینگ پیشرفته و سخت هستند اما زبان آموزانی که علاقه به یادگیری کلمات بیشتر هستند، ممکن است از این ویژگی به عنوان یک مزیت درباره این کتاب یاد کنند.

سرعت مکالمات در فایل های صوتی

در زبان آموزانی که در مهارت شنیداری خود مشکل دارند، سرعت مکالماتی که در فایل های صوتی کتاب پخش می شود ممکن است زیاد باشد و آن ها نتوانند به راحتی متوجه مفهوم عبارات استفاده شده در مکالمات شوند که ممکن است برای آن ها مشکل ساز باشد.

مطالعه مفید: ۶ مورد از اساسی ترین مشکلات خودآموزی زبان 

بررسی سطح های مختلف کتاب Headway

حالا که با معایب و مزایای کتاب Headway آشنا شدید، وقت آن رسیده که جلد های مختلف این کتاب را بررسی کنیم.

سطح Beginner

 

سطح Beginner

 

این کتاب سبز رنگ که در سطح پایه و برای پایین ترین سطح در زبان انگلیسی تدریس می شود، برای زبان آموزانی است که می خواهند زبان انگلیسی مبتدی را شروع کنند و اطلاعات کمی از زبان انگلیسی دارند. در این کتاب به مباحثی همچون احوال پرسی به زبان انگلیسی و سپس مکالمات، واژگان و گرامر ساده و پایه پرداخته شده است.

در انتهای این کتاب پس از ۱۴ درس، زبان آموزان می توانند به کمک مکالمات ساده با دیگران ارتباط برقرار کنند و سوالات ساده ای را بپرسند و به آن ها پاسخ دهند. این کتاب تمرکز بر موضوعات روزمره و ساده مانند اعداد، ساعت و مکالماتی درباره خانواده و دوستان دارد و گرامر زمان حال ساده و گذشته ساده را به زبان آموزان آموزش می دهد.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی از پایه اساطیر

سطح Elementary

 

سطح Elementary

 

کتاب دوم این مجموعه که معادل سطح A1 است در ۱۲ درس ارائه شده است و مکالمات روزمره درباره زندگی را در قالب متن ها و تصاویر به زبان آموزان ارائه می کند.

سطح Pre-Intermediate

 

کتاب Headway

 

کتاب سوم در حقیقت زبان آموزان را برای ورود به سطح A2 آماده می کند. موضوعاتی که این کتاب در ۱۲ درس بر آن ها تمرکز دارد، موضوعاتی مانند آب و هوا، موقعیت های مکانی و خانواده و … است

مطالعه مفید: معرفی ۵ روش برای افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی

سطح Intermediate

 

سطح Intermediate

 

این کتاب شروع سطح متوسط در زبان انگلیسی است و زبان آموزان را با ساختار های پیچیده تر در گرامر و واژگان آشنا می کند. در انتهای فرآیند یادگیری زبان انگلیسی به کمک کتاب Headway سطح intermediate شما می توانید به راحتی درباره موضوعاتی مانند اوقات فراغت خود، مدرسه و آرزو های خود صحبت کنید و متن های ساده ای را به زبان انگلیسی بنویسید.

سطح Upper-Intermediate

 

سطح Upper-Intermediate

 

در فرآیند یادگیری به کمک مجموعه کتاب هدوی، در هر سطح شما با ساختار و موضوعات پیچیده تر در گرامر، لغات و دیگر مهارت ها آشنا می شوید. این کتاب نیز به کمک ساختار هایی پیچیده تر از کتاب قبلی به شما کمک می کند تا مکالمات واقعی به زبان انگلیسی آشنا شوید.

سطح Advanced

 

سطح Advanced از کتاب Headway

 

این کتاب که آخرین کتاب از مجموعه کتاب Headway است شما را با نکات گرامری پیشرفته و لغاتی با سطح سختی بالا و پیچیده آشنا می کند. این کتاب که در حقیقت درباره بالاترین سطح در زبان انگلیسی است به زبان آموزان کمک می کند تا بتوانند درباره موضوعات علمی و تخصصی صحبت کنند و ارتباط های تخصصی تری به زبان انگلیسی برقرار کنند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.