کتاب Tactics for listening

آشنایی با مجموعه کتاب Tactics for listening

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از مهارت های نسبتا دشوار برای زبان آموزان در زبان انگلیسی، مهارت شنیداری است چرا که این برای تقویت مهارت شنیداری شما علاوه بر تقویت دانش واژگان خود باید مهارت درک مطلب خود را نیز تقویت کنید تا بتوانید به راحتی با شنیدن عبارات و جملات به زبان انگلیسی متوجه منظور افراد بشوید و به برقراری ارتباط در این زبان بپردازید. مجموعه آکسفورد که یکی از انتشارات محبوب در سراسر جهان است یکی از کاربردی ترین مجموعه کتاب های خود را برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی با نام کتاب Tactics for listening منتشر کرده است.

در این مطلب به بررسی مجموعه کتاب Tactics for listening می پردازیم تا شما بتوانید با مطالعه این منبع کاربردی مهارت شنیداری و درک مطلب خود را تقویت کنید و در نهایت سطح دانش زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

معرفی کتاب Tactics for listening

 

 

مجموعه  Tactics for listening توسط انتشارات معتبر آکسفورد در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برای تقویت مهارت شنیداری زبان آموزان منتشر شده است. این مجموعه کتاب در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین منابع موجود برای تفویت مهارت های شنیداری و مکالمه شناخته می شود که زبان آموزان می توانند با مطالعه سطوح مختلف این کتاب مهارت های خود را در زبان انگلیسی تقویت کنند.

تمرکز این کتاب ها بر مهارت شنیداری زبان آموزان است که تقویت این مهارت می تواند تاثیر قابل توجهی بر مهارت مکالمه شما داشته باشد. لازم به ذکر است که به دلیل آموزش مهارت های شنیداری و مکالمه در این کتاب، با مطالعه این کتاب هیچ گونه گرامر و واژگان جدیدی به شما آموزش داده نمی شود اما باید در نظر داشته باشید که شما با مطالعه مکالمه های موجود در این کتاب ممکن است با کلمه هایی آشنا شوید که تا به حال از آن ها استفاده نکرده باشید.

مطالعه مفید: آشنایی با بهترین منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی

سطوح کتاب Tactics for listening

این مجموعه کتاب آموزشی در سه سطح مختلف منتشر شده است که زبان آموزان می توانند با توجه به سطح دانش خود در زبان انگلیسی، کتاب مناسب خود را انتخاب کرده و به مطالعه آن بپردازند.

  • سطح مبتدی Basic
  • سطح متوسط Developing
  • سطح پیشرفته  Expanding

درصورتی که شما می خواهید زبان انگلیسی را از سطح پایه شروع کنید، کتاب مبتدی برای شما مناسب است اما زبان آموزانی که در سطح متوسط یا Intermediate قرار دارند بهتر است مطالعه این مجموعه را از سطح متوسط شروع کنند.

مطالعه مفید: سطح بندی کتاب های tactics for listening

آشنایی با جزئیات کتاب

 

 

هر یک از کتاب های مجموعه کتاب Tactics for listening شامل 24 درس است و لازم به دکر است که محتوای صوتی هر درس در CD مرتبط با کتاب وجود دارد و شما می توانید ضمن مطالعه مکالمه های موجود در کتاب، به فایل های صوتی نیز گوش کنید و از تلفظ صحیح واژگان و عبارات اطمینان حاصل کنید.

در ابتدای هر درس از دروس این کتاب ها، بخشی با عنوان Getting ready وجود دارد که زبان آموز را برای درس آماده می کند و نکاتی مانند موضوع درس و کلمات کلیدی در این بخش به زبان آموز معرفی می شود. در قسمت بعدی تمرینات شنیداری قرار دارد و در نهایت زبان آموز آموزش های مختلف را در سه بخش زیر دریافت می کند:

  • تلفظ صحیح کلمات و عبارات
  • املای صحیح کلمات
  • تمرین مکالمه با شخص دیگر

در این مجموعه کتاب آموزشی تمرین های مختلفی برای تقویت مهارت شنیداری ذکر شده است که با انجام این تمرین ها شما می توانید شاهد پیشرفت مهارت شنیداری خود باشید. در قسمت پایانی هر کتاب، لیستی از واژگان هر درس به صورت تفکیک شده در دسترس قرار دارد که شما می توانید برای مرور و مطالعه از این قسمت استفاده کنید.

سرفصل های کتاب

فرقی نمی کند که دانش زبان انگلیسی شما در چه سطحی باشد، اولین موضوعی که هر زبان آموزی برای مکالمه به آن نیاز خواهد داشت مباحث عمومی و روزمره است و در مجموعه کتاب Tactics for listening شما در هر درس با یکی از مباحث عمومی آشنا می شوید تا بتوانید در صورت قرار گیری در هر یک از موقعیت های اجتماعی نیاز های خود را به زبان انگلیسی برطرف سازید.

موضوعاتی که در این مجموعه کتاب مورد بررسی قرار می گیرد عبارتند از:

  • نحوه توصیف افراد
  • تاریخ
  • احوالپرسی و معرفی کردن
  • مکالمات کوتاه روزمره
  • امکان مختلف
  • رستوران
  • ورزش
  • سرگرمی ها
  • تعطیلات
  • برنامه و اهداف
  • تعطیلات
  • خرید کردن و قیمت ها
  • سلامتی
  • زندگی آپارتمانی
  • توصیف اشیا

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

ویژگی های کتاب Tactics for listening

 

 

لهجه مورد بررسی در این مجموعه کتاب آمریکایی است و این کتاب ها به بررسی تمامی موضوعات کاربردی در زندگی روزمره می پردازند در نتیجه شما با مطالعه این مجموعه می توانید نیازهای مکالمه خود از سطح ابتدایی تا مراحل پیشرفته برطرف سازید.

نکته بسیار مهم در استفاده از کتاب های متمرکز بر مهارت شنیداری و گفتاری یادگیری نحوه تلفظ صحیح کلمات و استرس ها در تلفظ واژگان است چرا که در تمامی آزمون های بین المللی زبان انگلیسی بخشی به مکالمه و مهارت شنیداری اختصاص داده است و شما باید علاوه بر یادگیری گرامر در زبان انگلیسی، دیگر مهارت های خود را برای کسب نمره قبولی در آزمون های بین المللی تقویت کنید.

مطالعه مفید: کتاب های خودآموز زبان انگلیسی مناسب خودتو پیدا کن

نحوه مطالعه مجموعه Tactic for listening

 

 

یکی از مهم ترین نکات در مطالعه یک کتاب و یادگیری مطالب، نحوه مطالعه است چرا که روش مطالعه برخی از کتاب ها ممکن است از سایر کتاب ها متفاوت باشد برای مثال نحوه مطالعه کتاب Tactics for listening از دیگر کتاب های زبان انگلیسی که تمرکز بر آزمون واژگان و یا گرامر دارند متفاوت است.

برای مطالعه این مجموعه شما باید در ابتدا به فایل های صوتی درس گوش کنید و سپس تمرین های مشخص شده در کتاب مرتبط با فایل های صوتی را پاسخ دهید. در مرحله بعد می توانید پاسخ های خود را با پاسخنامه تمرینات که در بخش پایانی کتاب قرار دارد مقایسه کنید و بررسی کنید که کدام پاسخ های شما نادرست هستند و متوجه اشتباهات خود شوید و در جهت رفع آن مشکلات اقدام کنید.

بهتر است درصورتی که پاسخ سوالات اشتباه است، به فایل صوتی مجددا گوش دهید و سعی کنید دوباره به سوال پاسخ دهید تا متوجه اشتباه خود شده و آن را رفع کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.