افزایش سرعت یادگیری زبان

افزایش سرعت یادگیری زبان | 5 تکنیک

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

فکر می‌کنید چقدر طول می‌کشد تا به یک زبان جدید تسلط کامل داشته باشید؟ زمان زیادی، درسته؟ با آگاهی از تکنیک های لازم برای افزایش سرعت یادگیری زبان شما میتوانید این زمان زیاد یادگیری را کاهش دهید. در واقع برای تسلط واقعی بر یک زبان، سالها فداکاری لازم است. خبر خوب این است که شما می توانید با تکنیک های افزایش سرعت یادگیری زبان در زمان بسیار کمتری مکالمه زبان خود را تقویت کنید.

چگونگی افزایش سرعت یادگیری زبان

تسلط مکالمه به معنای توانایی مکالمه در مورد چیزهای عادی و روزمره با یک زبان مادری با سرعت عادی و مکالمه است. اگر هدف نهایی شما این است که بتوانید با افراد خارجی آشنا شوید، فرهنگ آنها را درک کنید، باید روی دستیابی به تسلط مکالمه تمرکز کنید.

اگر تا به حال با افراد چند زبانی ملاقات کرده اید، احتمالاً اولین فکر شما این بوده است که آنها فوق انسان هستند. اما آنها اولین کسانی هستند که به شما می گویند که قدرت خاصی ندارند. درعوض، موفقیت آنها در زمینه زبان عمدتاً به اصولی مربوط می شود که از آنها پیروی می کنند. طبق تحقیقات انجام شده در مورد یادگیری موثر زبان و افزایش سرعت یادگیری زبان اصولی وجود دارد که اگر آنها را دنبال کنید، می توانید در عرض 12 ماه به تسلط مکالمه به زبان مقصد خود برسید. بنابراین، بیایید شروع کنیم…

مطالعه بیشتر: ۶۷ تا از کشورهای انگلیسی زبان

1  یادگیری زبان را به یک عادت روزانه تبدیل کنید!

 

افزایش سرعت یادگیری زبان: با مرور روزانه

مردم شکایت دارند که نمی توانند زبانی را به سرعت یاد بگیرند زیرا بسیار دشوار است یا در زبان “مسلط” نیستند. در واقع، دلیل شماره یک شکست این است که افراد نمی توانند خود را به تمرین مداوم زبان وادار کنند. پس برای افزایش سرعت یادگیری زبان باید به طور مداوم و روزمره از آن استفاده کنید.

برای دستیابی به این ثبات، باید عادات روزانه را توسعه دهید. عادات کلیدی برای تغییر رفتار هستند زیرا وقتی آنها را شکل دادید، نیازی به تکیه بر اراده یا انگیزه ندارید. به جمله زیر فکر کنید:

به این فکر کنید که چه حسی دارد که بدون مسواک زدن به رختخواب بروید. این احساس اشتباه است. احساس می‌کنید روزتان کامل نشده است – و حتی خودتان را از رختخواب بیرون می‌کشید تا این کار را انجام دهید. چرا؟ از آنجا که مسواک زدن عمیقاً در برنامه روزانه شما ریشه دوانده است که در واقع برای مسواک نزدن به اراده بیشتری نیاز دارد تا فقط مسواک زدن! این یک عادت عمیقا شکل گرفته است – و شما به ندرت یک روز را از دست می دهید.

اگر بتوانید عادات روزانه مشابهی را با یادگیری زبان ایجاد کنید، چقدر سریعتر پیشرفت می کنید؟

افزایش سرعت یادگیری زبان با ایجاد یک عادت

یک عادت معمولا از سه جزء تشکیل شده است: یک نشانه، یک روال و یک پاداش…

نشانه، رفتار را در عمل قرار می دهد. برای یادگیری زبان انگلیسی، توصیه می کنم به سادگی یادآورهای روزانه را در تقویم آنلاین خود تنظیم کنید. روال رفتار واقعی است که شما در پاسخ به نشانه انجام می دهید. وقتی شروع می‌کنید، روال‌ها را آسان کنید – مواردی مانند باز کردن برنامه زبان یا مرور 5 کلمه از آخرین درس. این روال‌ها ممکن است ناکافی به نظر برسند، اما از آنجایی که بسیار آسان هستند، شکست خوردن را تقریبا غیرممکن می‌کنید و در نهایت خواهید دید که خیلی بیشتر از کار اولیه ‌تان می‌خواهید انجام دهید.

در نهایت، به نوعی به خود پاداش دهید زیرا تقویت مثبت شانس موفقیت شما را افزایش می دهد. این می‌تواند به معنای رفتار کردن با خودتان باشد، اما برای بسیاری از افراد فقط توجه به پیشرفت‌ شان پاداشی برای تقویت این عادت است.

ممکن است فکر کنید: خوب، همه اینها خوب به نظر می رسد – اما من وقت آن را ندارم. واقعیت این است که شما فقط به 15 دقیقه در روز برای پیشرفت نیاز دارید و مطمئناً آن را دارید! به عنوان مثال، رفت و آمد روزانه خود را در نظر بگیرید – به لطف فناوری، می توانید این زمان را صرف مرور واژگان یا گوش دادن به پادکست های زبان انگلیسی کنید. بنابراین دست از بهانه جویی بردارید و شروع به ساختن آن عادات روزانه کنید. در ادامه این راهنما، خواهید آموخت که برخی از این عادات باید چه باشند.

2  کلمات درست را از راه درست یاد بگیرید

شایع ترین دلیلی که مردم برای اینکه نمی توانند زبان را سریع یاد بگیرند این است که حافظه بدی دارند. اما مشکل کمتر مربوط به حافظه آنهاست و بیشتر به تکنیک آنها مربوط می شود.

مفید است: ۴ استراتژی برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان

در اینجا 5 نکته وجود دارد که می توانید برای افزایش سرعت یادگیری زبان و دایره لغات خود به عملی ترین روش دنبال کنید:

کلمات هم ریشه:

کلمات هم ریشه

کلمات هم ریشه را یاد بگیرید اینها کلماتی هستند که تقریباً در زبان دیگری مشابه هستند. به عنوان مثال، gratitud (قدردانی) در اسپانیایی به معنای gratitude (سپاسگزاری) در انگلیسی است. زبان های عاشقانه مانند اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی صدها کلمه مشترک با انگلیسی دارند. شما به راحتی می توانید لیستی از این کلمات هم ریشه را به صورت آنلاین پیدا کنید. تلفظ تا حدودی متفاوت خواهد بود، بنابراین با استفاده از forvo ، یک سایت عالی و رایگان، آن را بررسی کنید که در آن می توانید به سخنرانان بومی که کلمات خاصی را تلفظ می کنند گوش دهید.

پرکاربردترین کلمات را یاد بگیرید.

برای رسیدن به سطح بومی اگر به یک زبان تسلط داشته باشید، معمولاً باید حداقل 50000 کلمه بدانید. اما برای رسیدن به تسلط مکالمه، فقط باید کسری از آن را یاد بگیرید – 2000 تا 3000 کلمه. این به این دلیل است که در همه زبان ها، اقلیتی از کلمات وجود دارد که اکثریت زبان گفتاری را تشکیل می دهند. باز هم می توانید لیستی از این کلمات را به صورت آنلاین پیدا کنید.

با این حال، هنگام صحبت کردن و گوش دادن به زبان، به طور طبیعی با آنها روبرو خواهید شد. برای افزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی بهتر است، کلمات پرکاربرد را بنویسید و یاد بگیرید و در عین حال کلمات پیچیده ای را که اغلب نمی شنوید نادیده بگیرید.

کلمات مرتبط با شما را یاد بگیرید.

این کار را با تمرکز بر موضوعاتی که مورد علاقه شما هستند یا در زندگی روزمره شما مطرح می شوند، انجام دهید. اینها می تواند به کار یا فعالیت های اوقات فراغت شما مربوط باشد. با تمرکز بر زبان مرتبط، احتمالاً از کلماتی که در زندگی واقعی یاد می‌گیرید استفاده می‌کنید. همچنین به خاطر سپردن این کلمات برای شما آسان تر خواهد بود.

از فلش کارت ها و تکرارهای فاصله دار استفاده کنید.

افزایش سرعت یادگیری زبان: با فلش کارت

فلش کارت ها احتمالاً مؤثرترین راه برای حفظ زبان هستند. آنها مفهومی به نام تکرار فاصله دار را اعمال می کنند – یک الگوریتم می آموزد که شما چقدر هر کلمه/فلش کارت را می دانید، سپس آنها را اولویت بندی می کند تا چیزهایی را که نمی دانید مطالعه کنید، بدون اتلاف وقت گرانبها برای کارهایی که قبلا انجام می دهید. یکی از تکنیک های معروف و مفید برای افزایش سرعت یادگیری زبان استفاده از جعبه لایتنر است.

از دست ندهید: تاثیر جعبه لایتنر در یادگیری زبان انگلیسی

از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید و آن را همه جا ببرید.

واژگان مرتبطی را که هر زمان با آن زبان مواجه می شوید یادداشت کنید. در حالی که می‌توانید از فرهنگ لغت آنلاین برای یافتن ترجمه‌ها استفاده کنید، توصیه می‌کنم به جای ضبط کردن آن‌ها در دستگاه، کلمات را در دفترچه یادداشت کنید. مطالعات نشان داده اند که وقتی به جای تایپ کردن می نویسید، توانایی شما در به خاطر آوردن اطلاعات به طور قابل توجهی بهبود می یابد و همچنین تاثیر قابل توجهی در افزایش سرعت یادگیری زبان خواهد داشت. محققان بر این باورند که این به این دلیل است که نوشتن کندتر است و شامل پردازش ذهنی عمیق تری است.

3  خود را در منابع رایگان غوطه ور کنید (در سطح مناسب)

یادگیری سریع یک زبان بدون سفر به کشوری که در آن صحبت می شود هرگز آسان تر نبوده است. این به این دلیل است که اکنون هزاران منبع رایگان برای خواندن و گوش دادن وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشته باشید. از آنها برای غوطه ور شدن هر روز در زبان و افزایش سرعت یادگیری زبان استفاده کنید. اگر به این صفحه از وب سایت ما بروید، می توانید ۷۰ اسم از انواع گل در زبان انگلیسی را ببینید.

سطح مناسب برای شما

در حالت ایده‌آل، باید از منابع زبانی استفاده کنید که فقط یک سطح بالاتر از زبان شماست. در زبان شناسی منابع در این سطح به عنوان ورودی قابل درک شناخته می شوند. به زبان ساده، این بدان معناست که شما فقط باید بتوانید هر آنچه را که می‌خوانید یا گوش می‌دهید درک کنید. شما باید خارج از منطقه راحتی خود باشید، اما باید به اندازه کافی زبان را بدانید تا بتوانید زبان جدید را درک و تفسیر کنید.

از نظر قالب، رادیو و پادکست ها زمانی عالی هستند که حداقل سطح متوسطی داشته باشید، اما تلویزیون و فیلم در ابتدا ترجیح داده می شوند. این به این دلیل است که تصاویر زمینه ای را در اختیار شما قرار می دهند که به شما در درک زبان افزایش سرعت یادگیری زبان کمک می کند. چیزی که من به طور خاص توصیه میشود تماشای اخبار بین المللی است.

مجریان اخبار بسیار واضح صحبت می کنند، بنابراین شما شانس بیشتری برای درک خواهید داشت. همچنین، به دلیل تمرکز بین المللی، شما قبلاً برخی از اخبار را می دانید. تصاویر، همراه با گفتار واضح و دانش پس‌زمینه شما، به شما کمک می‌کنند تا کلمات جدید را دنبال کرده و انتخاب کنید – حتی اگر سطح شما بسیار ابتدایی باشد.

خوبی رادیو و پادکست ها این است که می توانید در حین رفت و آمد یا انجام کارهای دیگر گوش دهید. اگر مبتدی هستید، می‌توانید به پادکست‌هایی گوش دهید که آهسته صحبت می‌کنند و رونوشت‌ها را نیز شامل می‌شوند، برای مثال رادیو سوئد یک پادکست فوق‌العاده روزانه برای یادگیری سوئدی دارد.

4  از روز اول صحبت کنید

همانطور که در بخش آخر توضیح داده شد، تنها چیزی که برای افزایش سرعت یادگیری زبان نیاز دارید دسترسی به اینترنت برای بهبود مهارت های خواندن و شنیدن است. از سوی دیگر، صحبت کردن، هنوز به بهترین وجه با یک انسان دیگر انجام می شود.

در اینجا سه گزینه اصلی وجود دارد. گزینه رایگان یافتن افراد بومی برای مکالمه است. سایت هایی مانند Meetup.com اغلب جلسات تبادل زبان دارند که می توانید در آنها شرکت کنید. یکی از معایب این کار این است که خیلی کارآمد نیست، زیرا مجبور هستید به جلسه سفر کنید و بخشی از زمان را صرف کمک به دیگران در مورد زبان مادری خود کنید.

گزینه دیگر رفتن به کلاس های گروهی است. اینها می توانند از منظر اجتماعی خوب باشند، اما اگر هدف شما تمرین صحبت کردن است، ایده آل نیستند، زیرا باید آن را به نوبت با دیگر زبان آموزان انجام دهید. همچنین، کلاس ها اغلب به کندی کندترین دانش آموز حرکت می کنند و اگر هدف شما افزایش سرعت یادگیری زبان است ممکن است برای شما مفید نباشد.

با این حال، کارآمدترین گزینه این است که با خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی پیش بروید و مهارت های زبانی خود را در بخش های مختلف از جمله مکالمه زبان انگلیسی تقویت کنید.

از اشتباهات خود آگاه شوید.

از اشتباهات خود آگاه شوید.

تحقیقات آموزشی اهمیت بازخورد را در تسلط بر مهارت ها برجسته کرده است. برای برای افزایش سرعت یادگیری زبان و مهارت های گفتاری خود، باید خود را به سمت اشتباه سوق دهید و بازخورد دقیق دریافت کنید تا یاد بگیرید که اشتباهات کمتری انجام دهید.

بنابراین فردی که با او صحبت می کنید باید یک زبان مادری لنگلیسی داشته باشد یا تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشد تا بتواند اشتباهات را متوجه شده و اصلاحات دقیق را ارائه دهد. یک شریک مکالمه می‌تواند بازخوردی ارائه کند، اما از آنجا که معمولاً فقط زبان خود را به طور ضمنی می‌داند، ممکن است نتواند توضیحات روشنی ارائه دهد. به همین دلیل است که داشتن یک معلم خصوصی راه ایده آل برای بهبود توانایی شما در صحبت کردن به یک زبان است.

مفید است: ویژگی های استاد برتر زبان انگلیسی+ معرفی ۳ استاد

اگر مبتدی هستید، می‌توانید بخش آموزش زبان انگلیسی از پایه را بخوانید اما چند ماه صبر کنید تا مهارت‌های گفتاری خود را آزمایش کنید. این قابل درک است زیرا تلاش برای صحبت کردن به یک زبان جدید به اعتماد به نفس نیاز دارد. اما اگر هدف شما این است که بتوانید در سطح مکالمه صحبت کنید، باید از همان روز اول تمرین را شروع کنید.

هرچه اشتباهات بیشتری مرتکب شوید، سریعتر بازخورد دریافت خواهید کرد و افزایش سرعت یادگیری زبان خواهید داشت. البته، شما باید در اشتباه کردن احساس امنیت کنید، به همین دلیل است که معلمان باید یک محیط آموزشی آرام و دوستانه ایجاد کنند.

در نهایت، بهترین زبان آموزان با صحبت کردن با خود به زبانی که هر از گاهی می آموزند، تمرینات گفتاری خود را افزایش می دهند. آن را امتحان کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و به شما در بهبود تلفظ کمک کنید. فقط این کار را با صدای بلند در یک مکان شلوغ انجام ندهید – ممکن است مردم فکر کنند شما کمی دیوانه هستید.

از دست ندهید: با استفاده از تکنیک های ترجمه|حرفه ای ترجمه کنید!

5  از سفر یادگیری زبان لذت ببرید

قبلاً به این نکته اشاره کردم که چرا معمولاً معقول است که به جای تسلط در سطح بومی، روی رسیدن به تسلط مکالمه تمرکز کنیم. این به این دلیل است که اکثر مردم به آن نیاز دارند و از طریق یادگیری همه جانبه می توان تنها در عرض 12 ماه به آن دست یافت. چه در عرض 12 ماه یا بیشتر به تسلط مکالمه برسید، سفری است که نیاز به انگیزه مداوم دارد.

اغلب اوقات، افراد از یادگیری زبان دست می کشند زیرا کتاب های درسی خسته کننده را مطالعه می کنند و سعی می کنند برای ادامه دادن به اراده خود تکیه کنند. با یادگیری زبان، نمی توانید به تنهایی به اراده تکیه کنید. به همین دلیل است که باید در تمام مدت از خود لذت ببرید. اگر در حال تفریح هستید، در واقع می خواهید هر روز تمرین کنید. بنابراین روی تمرین گرامر وسواس نداشته باشید – در عوض، کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید و روی موضوعاتی تمرکز کنید که مورد علاقه شما هستند.

از همین الان شروع کنید.

امیدوارم این مقاله، و 5 تکنیک ارائه شده برای افزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی برای شما مفید بوده باشد. اگر این کار را کردید، با اقدامی از دانش جدید خود استفاده کنید. عادات یادگیری روزانه برای خود ایجاد کنید. بدانید که هر روز به هدف خود نزدیک می شوید، اما از سفر نیز لذت ببرید.

و البته، اگر در مورد دستیابی به تسلط مکالمه در سریع ترین زمان ممکن جدی هستید، سعی کنید با یک معلم مسلط به زبان انگلیسی درس بخوانید. برای آشنایی بیشتر با اساطیرزبان میتوانید به بخش درباره ما رجوع کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.