اسان ترین زبان دنیا

اسان ترین زبان دنیا برای یادگیری کدام زبان است؟

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

در هر کشوری افراد بسیاری از یک زبان برای بر قراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند، در صورتی که هر یک از این افراد از ضریب هوشی متفاوتی برخوردار هستند اما همه آن ها به راحتی به زبان مادری خود صحبت می کنند بنابراین شاید برای شما جالب باشد که بدانید زبانی با عنوان زبان سخت در دنیا وجود ندارد.

یادگیری زبان ممکن است با توجه به دلایل بسیاری برای برخی از افراد سخت تر باشد و به این دلیل با عنوان اسان ترین زبان در دنیا رو به رو هستیم زیرا برای هر فردی ممکن است اسان ترین زبان با شخص دیگر متفاوت باشد.

اگر قصد دارید با اسان ترین زبان دنیا برای خودتان آشنا شوید و به یادگیری آن بپردازید به شما مطالعه این مقاله را پیشنهاد می کنیم زیرا پس از مطالعه مطالب موجود در این صفحه علاوه بر آشنایی با اسان ترین زبان دنیا با عواملی همچون نحوه یادگیری زبان، دلایل سخت بودن زبان ، تاثیر ضریب هوشی در یادگیری زبان و … آشنا می شوید.

مطالعه مفید: یادگیری زبان انگلیسی

تاثیر ضریب هوشی در یادگیری

 

 

ضریب هوشی یکی از مهم ترین عوامل یادگیری یک زبان است زیرا در صورت عملکرد بهتر مغز در ارتباط بین مراکز گفتار و خواندن، یادگیری بهتر و در بازه زمانی کوتاه تری انجام می شود.

اما به طور کلی هر فرد بایستی با هر میزان ضریب هوشی برای یادگیری زبان تلاش کند زیرا عوامل بسیاری در یادگیری زبان تاثیر دارند و ضریب هوشی تنها معیار یادگیری زبان نیست.

نحوه یادگیری زبان در بزرگسالان

 

 

بسیاری از افراد معمولا زبان را در شرایط متفاوتی همچون کلاس های تدریس زبان، حین تحصیل یا کار در خارج از کشور، اپلیکیشن ها، صحبت با یک دوست، شرکت در دوره های مختلف زبان آموزشی، مهاجرت و … می آموزند.

معمولا افرادی که در بزرگسالی شروع به یادگیری زبان می کنند، نمی توانند به راحتی مباحث گرامری را در ساختار جمله به کار ببرند و بیشتر از طریق کنار هم قرار دادن کلمات با افراد ارتباط بر قرار می کنند.

مطالعه مفید: 6 مورد از پرکاربردترین زبان های دنیا

اسان ترین زبان دنیا شبیه به زبان مادری

 

 

اسان ترین زبان دنیا برای هر فرد زبانی است که به زبان مادری او نزدیک تر بوده و شباهت بیشتری بین فرهنگ نوشتاری و گفتاری بین زبانی که قصد یادگیری آن را دارد و زبان مادری او وجود داشته باشد.

در نتیجه دومین معیار تعیین کننده اسان ترین زبان دنیا برای هر فرد، زبان مادری است.

روش های یادگیری زبان

برای سهولت بیشتر در یادگیری زبان دوم، در صورت رعایت برخی از نکات می توانید به آسانی زبان مورد نظر را در کوتاه ترین زمان بیاموزید و همچنین با بررسی نکاتی که در ادامه مطالب مشاهده می کنید می توانید یادگیری زبان دوم را به صورت لذت بخش انجام داده و با موفقیت بیشتری به یادگیری زبان دوم بپردازید.

مطالعه مفید: 22 نکته برای یادگیری زبان خارجی

مشخص کردن هدف از یادگیری زبان

یکی از مهم ترین نکات در یادگیری اسان ترین زبان دنیا تمرکز روی هدف کلی در یادگیری زبان است و بایستی در ابتدا هدف اصلی خود از یادگیری زبان را مشخص کنید زیرا هدف یادگیری ممکن است برای افراد مختلف، متفاوت باشد و همانطور که می دانید افراد با دلایل مختلفی همچون سرگرمی، ادامه تحصیل در خارج از کشور، مهاجرت و … شروع به یادگیری زبان دوم می کنند.

انتخاب زبان مناسب

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در انتخاب زبان دوم بایستی زبانی را انتخاب کنید که به زبان مادری شما شباهت بیشتری داشته باشد و همچنین در صورتی که قصد انتخاب زبان سوم را دارید بایستی با توجه به زبان مادری و زبان دوم، زبان سوم را انتخاب کنید.

داشتن انگیزه

انگیزه در انجام هر کاری به میزان قابل توجهی در موفقیت تاثیر دارد. روش های بسیاری برای ایجاد انگیزه در یادگیری زبان وجود دارد همچون تهیه بلیط سفر، خرید وسایل برای مطالعه زبان همچون دفترچه یادداشت، انجام تکالیف در لوکیشن های متفاوت، وقت گذراندن با شریک یادگیری زبان و … که انجام هر یک از این فعالیت ها می تواند تاثیر بسیاری در انگیزه شما برای یادگیری داشته باشد.

خود را در معرض یادگیری زبان مورد نظر قرار دهید

تلفن همراه یکی از وسایلی است که در هر ساعتی از شبانه روز در دسترس انسان ها است و یکی از بهترین روش ها در یادگیری می تواند تغییر زبان تلفن همراه به زبان دوم باشد، همچنین گوش دادن به موزیک، پادکست و مطالعه کتاب های مختلف با زبان دوم می تواند تاثیر بسیاری در یادگیری بهتر شما داشته باشد.

صبر داشته باشید

 

 

در یادگیری زبان بایستی از صبر بسیاری برخوردار باشید و همچنین به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان زمان بر بوده و ممکن است در ابتدا معنای بسیاری از عبارات را متوجه نشوید، با شکست رو به رو شوید یا قادر به صحبت با لهجه مناسب نباشید اما با گذشت زمان و افزایش دانش شما تمامی این مشکلات بر طرف خواهند شد.

اسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان

 

 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم زبانی که به زبان مادری نزدیک تر باشند اسان ترین زبان دنیا در نظر گرفته می شود اما در ادامه مطالب قصد داریم تا شما را با زبان هایی که با زبان فارسی شباهت بیشتری دارند و برای فارسی زبانان اسان تر هستند را معرفی کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را در انتخاب زبان مورد نظر برای یادگیری داشته باشید.

انگلیسی

امروزه یکی از پر کاربردترین زبان ها در بین ایرانیان زبان انگلیسی است. این زبان از فواید بسیاری نیز برخوردار است و شما با یادگیری این زبان می توانید در هر کشوری به آسانی با افراد مختلف ارتباط بر قرار کنید.

از نظر سختی این زبان در سطح متوسط قرار دارد و نمی توان گفت زبان انگلیسی اسان ترین زبان دنیا است.

مطالعه مفید: بررسی تاریخچه زبان انگلیسی از گذشته تا به امروز

هندی

از نظر علمی این زبان شبیه ترین زبان به زبان فارسی است زیرا در این زبان از ساختار و واژه های مشترک بسیاری با فارسی زبانان استفاده می شود در نتیجه یکی از انواع اسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان یادگیری، زبان هندی است.

ترکی

فرهنگ های فارسی زبانان و ترک زبانان از دیرباز با یکدیگر آمیخته شده است و این دو فرهنگ از شباهت های زیادی همچون زبان با یکدیگر برخوردار هستند و واژگان بسیاری در زبان فارسی شبیه به واژه های ترکی است در نتیجه در معرفی اسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان بایستی در دومین انتخاب، زبان ترکی را در نظر بگیرید.

کردی

امروزه در ایران بسیاری از مردم علاوه بر زبان فارسی به زبان کردی نیز مسلط هستند. فرهنگ کرد زبانان و فارسی زبانان بسیار نزدیک است و بسیاری از ایرانیان با کرد زبانان در مناطق مختلف روابط گسترده ای دارند.

اسپانیایی

یکی از شیرین ترین زبان های دنیا زبان اسپانیایی است و همچنین این زبان علاوه بر شیرین بودن یکی از انواع اسان ترین زبان دنیا به شمار می رود.

عربی

همانطور که می دانید شباهت زیادی بین حروف زبان عربی و فارسی وجود دارد که به این دلیل یادگیری زبان عربی برای فارسی زبانان بسیار آسان است و همچنین یکی از زبان هایی که امروزه در فرهنگ ایرانی نقش بسیاری دارد زبان عربی است.

فرانسوی

یادگیری این زبان برای فارسی زبانان در سطح نسبتا اسانی قرار می گیرد و همچنین بعد از زبان انگلیسی از کاربرد گسترده در بین کشور های مختلف برخوردار است.

اسان ترین زبان برای افرادی که مسلط به زبان انگلیسی هستند

 

 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم زبان مادری تعیین کننده اسان ترین زبان دنیا است تا این قسمت شما با گویش هایی آشنا شدید که برای فارسی زبانان اسان است اما در ادامه مطالب، می توانید زبان هایی که در صورت تسلط به زبان انگلیسی می توانند گزینه مناسبی برای یادگیری باشند را مشاهده کرده و با آن ها آشنا شوید.

مطالعه مفید: آشنایی با زبان لاتین | بررسی تفاوت های زبان انگلیسی و لاتین

زبان هلندی

زبان هلندی از شباهت زیادی به زبان انگلیسی برخوردار است و در واقع ترکیب زبان آلمانی و انگلیسی در بسیاری از کلمات هلندی نیز مشاهده می شود و علاوه بر تشابه کلمات زبان انگلیسی و هلندی، در زبان هلندی از افعال مشترک بسیاری با زبان فارسی استفاده می شود در نتیجه برای افرادی که مسلط به زبان انگلیسی هستند زبانی هلندی اسان ترین زبان دنیا محسوب می شود.

زبان آلمانی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اسم های بسیاری وجود دارند که هم در زبان آلمانی و هم زبان انگلیسی معنا می دهد. طبق آمار گرفته شده تا به امروز چهل درصد کلمات آلمانی، تلفظی شبیه به تلفظ لغات انگلیسی دارند. در واقع اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید می توانید در بازه زمانی کوتاه به یادگیری زبان آلمانی بپردازید.

البته در برخی مواقع تلفظ کلمات آلمانی نسبت به کلمات انگلیسی با سختی بیشتری همراه هستند اما به طور کلی کلمات این دو زبان شباهت بسیاری با یکدیگر دارند.

زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی یکی از آسان ترین زبان های دنیا به شمار می رود. برای یادگیری این زبان بهتری است حدود 23 هفته وقت بگذارید تا به طور کامل به این زبان مسلط شوید. این زبان از قواعد بسیار کمی برخوردار است و به این دلیل از سطح آسان ترین برخوردار است. یادگیری این زبان همچون زبان فارسی می تواند کمک بسیاری برای یادگیری زبان هایی دیگر همچون فرانسه، اسپانیایی و …کند.

زبان پرتغالی

زبان پرتغالی با زبان انگلیسی شباهت های بسیاری دارد در نتیجه یکی از انواع آسان ترین زبان دنیا برای افراد مسلط به انگلیسی، زبان پرتغالی است. این زبان امروزه زبان رسمی 9 کشور است و تنها در کشور پرتغال مردم با این زبان صحبت نمی کنند.

جالب است بدانید زبان پرتغالی در ابتدا از زبان عربی الهام گرفته است زیرا مورها مسلمان بودند و در پرتغال سکونت داشتند، در واقع زبان پرتغالی با زبان عربی تلفیق شده است.

زبان نروژی

آخرین زبانی که به زبان انگلیسی شباهت بسیاری دارد زبان نروژی است زیرا در این زبان و زبان انگلیسی افعال و اسم های شبیه به هم وجود دارد و همچنین ترتیب کلمات در ساختار عبارت های زبان نروژی شبیه به زبان انگلیسی است.

یادگیری زبان انگلیسی

 

 

همانطور که مشاهده می کنید با یادگیری زبان انگلیسی می توانید نصف راه را در یادگیری زبان هایی همچون آلمانی، نروژی، ایتالیایی و … بروید و علاوه بر یادگیری یک زبان بین المللی، امکان یادگیری بسیاری از زبان های دنیا برای شما آسان تر خواهد شد.

اگر از نظر امکانات و شرایط نیز بخواهیم بهترین و اسان ترین زبان دنیا را بررسی کنیم بی شک زبان انگلیسی علاوه بر آسان بودن می تواند امکانات بسیاری را برای شما فراهم کند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.