یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم | معرفی 5 مورد از بهترین فیلم ها

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

با توجه به گسترش استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های مختلف زندگی و انتخاب شدن این زبان به عنوان زبان بین المللی در ارتباطات، یادگیری زبان انگلیسی به امری ضروری و با اهمیت برای هر فرد در هر رده سنی تبدیل شده است. به زبان ساده می توان گفت، یادگیری زبان انگلیسی به افراد کمک می کند تا بتوانند با افراد در تمام کشور های دنیا ارتباط برقرار کرده و از فرصت های شغلی بسیاری برخوردار شوند اما باید در نظر داشته باشید که یادگیری زبان انگلیسی نیازمند زمان، تکرار و تمرین است.

شما می توانید با استفاده از روش های مدرن و جذاب مانند یادگیری زبان انگلیسی با فیلم به راحتی مسیر یادگیری زبان انگلیسی را با موفقیت طی کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از بهترین منابع در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم بپردازیم.

مطالعه مفید: یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد

تماشای فیلم چگونه به یادگیری زبان انگلیسی کمک می کند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در حوزه یادگیری زبان انگلیسی با فیلم برای زبان آموزان پیش می آید، نحوه عملکرد این روش است و به زبان ساده برای زبان آموزان این سوال پیش می آید که چطور تنها با تماشای فیلم های انگلیسی زبان می توانند دانش خود را در این زبان بین المللی تقویت کنند.

در پاسخ به این سوال می توان گفت که استفاده از فیلم و سریال های انگلیسی زبان از مفید ترین و بهترین روش ها برای آموزش زبان محسوب می شوند چرا که در این روش شما من تماشای فیلم های روز و جذاب دنیا که نوعی سرگرمی محسوب می شود، می توانید مهارت های شنیداری و گفتاری خود را تقویت کنید.

استفاده از کتاب های آموزش زبان انگلیسی دارای مزیت های بسیاری است اما لازم به ذکر است که اکثر کتاب های آموزشی تنها بر آموزش گرامر تمزکر دارند و توجهی به دیگر مهارت های زبان انگلیسی ندارند اما شما برای یادگیری کامل زبان انگلیسی و استفاده از آن نیاز به تقویت تمام مهارت های خود ضمن گرامر دارید در نتیجه تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تقویت مهارت های شما باشد.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی با سریال friends | تکنیک های یادگیری با این سریال

ویژگی های روش یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

 

 

تجربیات زبان آموزان در استفاده از این روش نشان می دهد که تماشای فیلم به زبان انگلیسی می تواند تاثیر قابل توجهی در تقویت مهارت های شنیداری و مکالمه داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های این روش یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم.

  • لذت بخش بودن روش تاثیر مثبتی در ادامه یادگیری دارد
  • تماشای فیلم زبان معتبر و قابل استفاده در کشور های انگلیسی زبان را آموزش می دهد
  • تمرکز بر تقویت مهارت های درک مطلب، شنیداری و گفتاری
  • تنوع در انتخاب منابع و فیلم های مختلف برای یادگیری
  • آشنایی با کاربرد های مختلف واژگان و عبارات در موقعیت های مختلف

یکی از مهم ترین ویژگی های یادگیری زبان انگلیسی با فیلم این است که شما انگلیسی واقعی مورد استفاده انگلیسی زبانان را یاد خواهید گرفت بدین منظور که شما با نحوه صحبت افراد انگلیسی زبان در زندگی واقعی آشنا خواهید شد و بدین صورت ارتباط برقرار کردن با افراد انگلیسی زبان برای شما راحت تر خواهد شد.

مطالعه مفید: روش صحیح مشاهده فیلم یا سریال جهت تقویت زبان انگلیسی

نکات مهم در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

 

 

یکی از مهم ترین نکاتی که در استفاده از این روش باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب فیلم مناسب است چرا که اگر شما فیلمی را انتخاب کنید که برای شما جذابیت نداشته باشد، قطعا شما نمی توانید وقت خود را صرف تماشای فیلم و یادگیری زبان انگلیسی کنید و در نهایت ممکن است خستگی از فیلم منجر به رها کردن یادگیری شود در نتیجه باید در انتخاب فیلم توجه ویژه ای داشته باشید.

نکته مهم دیگر در انتخاب فیلم، فیلمی است که در سطح دانش شما از زبان انگلیسی باشد، برای مثال درصورتی که شما فیلمی با ژانر علمی و تخیلی را در صورتی که سطح زبان شما مبتدی است انتخاب کنید، قطعا از شنیدن صد ها واژه تخصصی و دشوار نگران خواهید شد و این امر ممکن است منجر به رها کردن یادگیری شود.

برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم بهتر است دیکشنری همراه داشته باشید و فیلم ها را با زیرنویس تماشا کنید، درصورتی که سطح زبان شما خیلی بالا نباشد بهتر است زیرنویس فارسی را انتخاب کنید و با مرور زمان و پیشرفت سطح دانش خود، فیلم های بعدی را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید تا یادگیری با چالش بیشتری همراه شود و خستگی به همراه نداشته باشد.

درصورتی که تصمیم به تماشای مجدد فیلم ها داشته باشید، بهتر است دفعه دوم فیلم را بدون زیرنویس تماشا کنید و مهارت های خود را به چالش بکشید.

مطالعه مفید: معرفی 8 روش برای افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی

فیلم های پیشنهادی برای یادگیری زبان انگلیسی

تا این قسمت به نکات مهم در روش یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و مزایای این روش آشنا شده اید و حال وقت آن است که با بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا شده و با انتخاب فیلم مورد نظر خود مسیر تقویت مهارت های خود در زبان انگلیسی را شروع کنید.

فیلم Titanic

یکی از برترین فیلم های تاریخ تایتانیک است که کمتر کسی را می توان پیدا کرد که این فیلم را تماشا نکرده باشد. این فیلم بر اساس داستانی واقعی درباره عشق میان دو جوان با سطوح اجتماعی متفاوت به نام رز و جک ساخته شده است و در این فیلم آخرین اتفاقات پیش از غرق شدن کشتی تایتانیک که یکی از بزرگترین و معروف ترین کشتی های آن دوران بوده است را به نمایش می گذارد.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن | معرفی بهترین انیمیشن ها برای یادگیری

فیلم The Jurassic park

 

 

یکی از فیلم های پیشنهادی برای یادگیری زبان انگلیسی به کمک فیلم، مجموعه فیلم های پارک ژوراسیک است که در دهه 90 میلادی ساخته شده است و در زمان خود از بهترین فیلم های سینمایی در ژانر علمی تخیلی شناخته شده است. تماشای این فیلم به شما در یادگیری لغات و عبارات علمی کمک قابل توجهی می کند که این عبارات در آزمون های زبان انگلیسی دارای کاربرد بسیاری هستند.

فیلم  Harry Potter

یکی دیگر از مجموعه فیلم های سینمایی که کمتر کسی را می توان پیدا کرد که این مجموعه را تماشا نکرده باشد، مجموعه هری پاتر است. این مجموعه با تم کودکانه و تمرکز بر شخصیت های جوان ساخته شده است و تلفظ عبارات و واژگان به گونه ای است که حتی کودکان 8 الی 12 ساله نیز می توانند متوجه واژگان استفاده شده در فیلم بشوند.

فیلم Hobbit

 

 

مجموعه فیلم هابیت که بخش دوم از سری ارباب حلقه ها است، نسبت به بخش اول از عبارات به روز تری استفاده می کند که بسیار قابل فهم و شمرده ادا می شوند. این فیلم به دلیل داستان تخیلی و جذاب می تواند گزینه بسیار مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم باشد.

فیلم The imitation game

یکی از فیلم های پر ستاره که توسط بهترین بازیگر های هالیوود بازیگری شده است و در لیست فیلم های پیشنهادی برای یادگیری زبان انگلیسی قرار می گیرد فیلم imitation game است که داستان تابغه ای در جریان جنگ جهانی برای یافتن رمز گذاری آلمانی ها در مکانی آکادمیک را روایت می کند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.