آموزش زبان انگلیسی به نسل زد

آموزش زبان انگلیسی به نسل زد | آشنایی با Gen Z

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از نسل هایی که امروزه قست بزرگی از دنیا را به خود اختصاص داده اند، نسل زد یا همان Gen Z هستند که نسل زد افراد متولد سال های خاصی را در بر می گیرد.

متولدین بین سال های 1977 تا 2012 جزو این نسل حساب می شوند که در حال حاضر سنی بین 10 تا 25 را دارند، این نسل به دلیل ارتباط زیاد با اینترنت و ابزار آلات هوشمند از ابتدای تولد، متود آموزشی و رفتاری متفاوت برای مثال در آموزش زبان انگلیسی به نسل زد، را نیاز دارند. با ما در این مقاله همراه باشید تا پس از آشنایی با ویژگی های این نسل بتوانید روش های آموزش زبان انگلیسی به نسل زد را شناسایی کرده و از آن ها استفاده کنید.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

نسل زد چه کسانی هستند؟

 

نسل زد چه کسانی هستند؟

 

یکی از مهم ترین عوالی که شما برای شناسایی روش های آموزش زبان انگلیسی به نسل زد نیاز خواهید داشت، شناخت مناسب و دقیق از افراد عضو این نسل است چرا که به دلیل تغییر در روش زندگی آن ها نیازمند روش های مختلف در رفتار و آموزش هستند.

این نسل را امروزه به نام زومرها یا همان Zoomers شناسایی می کنند که در حقیقت آن ها در حال حاضر در کانون توجه دنیا قرار دارند.

طبق گفته مرکز تحقیقات پیو، این نسل را افرادی تشکیل می دهد که در سال های بین 1997 تا 2012 متولد شده اند به طوری که آن ها امروزه در رده سنی 10 تا 25 قرار دارند. این نسل از همان ابتدای تولد با پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند زندگی کرده اند و این باعث شده که برخی از افراد این نسل را با نام نسل اینترنت یا بومی دیجیتال بشناسند.

این امر یکی از ویژگی های بسیار بارز در این نسل است که این ویژگی استفاده زیاد از ابزارهای هوشمند و اینترنت است و به همین دلیل آن ها نیازمند رفتار و حتی آموزشی متفاوت با دیگر نسل ها هستند.

مطالعه مفید: سبک های یادگیری زبان انگلیسی کدامند و چقدر کارآمد هستند؟

آشنایی با نسل های مختلف

 

آموزش زبان انگلیسی به نسل زد

 

نسل ها را می توان بر اساس سال تولد به 6 دسته تقسیم بندی کرد و این نسل ها تفاوت های بسیاری در رفتار با یکدیگر دارند و به عبارتی می توان گفت تفاوت در برخی بسیار زیاد است که انگار در دنیاهایی متفاوت از یکدیگر زندگی می کنند.

بزرگترین نسل (Greatest Generation)

برخی از پژوهشگران معتقدند که پیش این نسل در حقیقت یک نسل دیگر به نام نسل گمشده وجود دارد اما در دسته بندی، نسل اول متعلق به بزرگترین نسل یا همان نسل بزرگان است.

آن ها در سال های بین 1900 تا 1924 متولد شده اند که می توان گفت زندگی خود را در دوران رکورد بزرگ اقتصادی آمریکا گذرانده اند و جنگ جهانی دوم را به چشم دیده اند و یا حتی در آن جنگیده یا کارهای داوطلبانه انجام داده اند.

نسل خاموش (Silent Generation)

بسیاری از پژوهشگران و منابع افرادی که در سال های 1925 تا 1945 متولد شده اند را نسل خاموش یا به عبارتی سنت گرا می نامند. این افراد درست در زمان شروع جنگ جهانی دوم متولد شده اند و در دوران بحران اقتصادی در کل جهان زندگی کرده اند و همین باعث شده که این افراد صبور، منظم و سخت کوش باشند.

نسل بی (B Generation)

افرادی که پس از جنگ جهانی دوم متولد شدند در دسته نسل بی قرار می گیرند، پس از جنگ روند رفاه اقتصادی و امنیت در حال بهبود پس یکی از ویژگی های بارزی که در افراد نسل بی دیده می شود، امید به زندگی و شور و اشتیاق است.

نسل ایکس (X Generation)

افرادی که در سال های 1965 تا 1980 بدینا آمده اند به واسطه انتشار رمانی به نام نسل ایکس در دنیا شناخته شدند، آن ها در دورانی زندگی کردند که دنیا در حال تغییر بود پس از ویژگی های بارز آن ها می توان به انعطاف پذیری بیشتر نسبت به نسل های قبل در موضوعاتی مانند دین و قومیت اشاره کرد.

نسل وای (Y Generation)

افراد این نسل که متولدین دهه 80 تا 90 هستند با نام نسل هزاره نیز شناخته می شوند و با ابزارهای ارتباطی و هشومند ارتباط بهتری دارند و حتی برخی در کسب و کارهای آنلاین نیز فعالیت می کنند. طبق مطالعات این نسل در آمریکا نسبت به نسل قبلی اعتماد کمتری به دین و مذهب دارند و تا حدودی به تکنولوژی وابسته هستند.

نسل زد (Z Generation)

نسل زد را افرادی در بر می گیرند که در اواخر دهه نود تا اواخر دهه 2000 بدنیا آمده اند و از همان ابتدای تولد با ابزارهای دیجیتال و هوشمند سروکار داشته اند و رفتارهایی بسیار متفاوت از دیگر نسل ها دارند و همین باعث شده تا این افراد نیازمند روشی متفاوت برای آموزش زبان انگلیسی به نسل زد باشند که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

خصوصیات نسل زد

 

خصوصیات نسل زد

 

یکی از عواملی که به شما برای آموزش زبان انگلیسی به نسل زد کمک بسیاری خواهد کرد، آشنایی با خصوصیات اخلاقی این نسل است چرا که شما پس از شناخت آن ها متوجه خواهید شد که آن ها در طول ارتباط و حتی کلاس های درسی چه رفتارهایی از خود نشان خواهند داد.

علاقه به ارتباطات مجازی

یکی از ویژگی هایی که شما می توانید در این نسل مشاهده کنید، میل شدید آن ها به ارتباطات مجازی و دنیای آنلاین است. می توان گفت که آن ها حتی ترجیح می دهند خرید های خود را برخلاف نسل قبل به صورت آنلاین و به دور از حضور فیزیکی انجام دهند.

مطالعه مفید: معرفی 5 مورد از بهترین سایت های رایگان آموزش زبان انگلیسی

علاقه به خلاقیت و نوآوری

این نسل علاقه شدیدی به نوآوری و اختراع کردن ابزارهایی هستند که کار انسان را راحت کنند. آن ها علاقه دارند که ساختار ها را بهم بزنند و ایده ای جدید خلق کنند که شما می توانید از این ویژگی برای آموزش زبان انگلیسی به نسل زد بسیار استفاده کنید.

آزادی بیان

اظهار نظرات و احساسات به صورت آزادانه یکی از بارزترین ویژگی هایی است که در نسل زد مشاهده می شود چرا که فضای مجازی بستری عالی برای آزادی بیان است و همین موضوع باعث شده که این نسل بتواند در جامعه و حتی دانشگاه به راحتی نظر خود را بیان کند.

مطالعه مفید: آموزش زبان نسل زد (Gen Z) + 12 عبارت عامیانه زورمر ها

دیدگاهی واقع بینانه

می توان گفت که نسل زد به واقع بینی علاقه خاصی دارند و ترجیح می دهند حتی فیلم و سریال هایی را تماشا کنند که بر اساس واقعیت ساخته شده باشد و اگر بر اساس واقعیت نباشند، ممکن است در بین این نسل طرفداری نداشته باشند.

میل به تعامل و مذاکره

یکی از شاخصه های مهم در نسل زد، علاقه به تعامل است، آن ها ترجیح می دهند با گفت و گو و مذاکره در جهت بهبود وضعیت قدم بردارند و مشکلات را حل کنند پس شما در مسیر آموزش زبان انگلیسی به نسل زد باید توجه بسیاری به این ویژگی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

مطالعه مفید: معرفی و بررسی قوانین free discussion یا بحث آزاد

سبک یادگیری نسل زد

 

سبک یادگیری نسل زد

 

این قسمت از مقاله که می توانید آن را به عنوان مهم ترین بخش از مقاله آموزش زبان انگلیسی به نسل زد حساب کنید، بررسی سبک یادگیری در این نسل است. مدرسین زبان انگلیسی در صورتی که با سبک یادگیری نسل زد آشنایی داشته باشند می توانند به راحتی کلاس های درسی و آموزش زبان انگلیسی به نسل زد را مدیریت کنند و نتیجه ای مناسب در آن کسب کنند.

مطالعه مفید: آشنایی با 6 مورد از بهترین روشهای تدریس زبان انگلیسی

استفاده از روش های عملی

یکی از مهم ترین نکاتی که شما می توانید برای آموزش زبان انگلیسی به نسل زد رعایت کنید، استفاده از آموزش های عملی است چرا که این نسل به شدت به آزمایش کردن و یاد گرفتن مباحث علمی به صورت عملی علاقه دارند و خواندن کتاب و مباحث تئوری را نمی توان برای آن ها زیاد مورد استفاده قرار داد.

استفاده از روش های بصری

نسل زد ترجیح می دهند آموزش را از طریق آموزش های بصری دریافت کنند و آن ها استفاده از ویدئو و تصاویر را برای یادگیری ترجیح می دهند. شما می توانید برای آموزش زبان انگلیسی به نسل زد از انواع دستگاه های دیجیتال استفاده کنید چراکه آن ها به راحتی با فناوری های روز دنیا ارتباط برقرار می کنند.

مطالعه مفید: ویژگی های استاد برتر زبان انگلیسی + معرفی 5 استاد

ارجحیت کار تیمی

از گذشته تا به امروز مدرسین در تلاش بوده اند تا بتوانند اهمیت کار تیمی را برای دانش آموزان بیان کنند اما نیازی نیست شما تیمی کار کردن را به نسل زد آموزش دهید چراکه این نسل دوست دارد در کنار هم سن و سالان خود فعالیت کند و مشکلی با انجام دادن فعالیت و پروژه ها به صورت گروهی ندارند.

عدم تمرکز طولانی مدت بر یک موضوع

یکی از نکاتی که استفاده زیاد از اینترنت برای این نسل بوجود آورده است عدم تمرکز طولانی مدت بر یک موضوع و مبحث است. شما باید در مسیر آموزش زبان انگلیسی به نسل زد توجه داشته باشید که این نسل نسبت به دیگر زبان آموزان زودتر خسته می شوند و نباید بر یک موضوع تاکید بسیاری داشته باشید.

امکان انجام چندکار به صورت همزمان

 

امکان انجام چندکار به صورت همزمان

 

یکی از ویژگی های بسیار مثبت درباره این نسل، مولتی تسک بودن آن ها و یا به عبارتی امکان انجام دادن چندکار به صورت همزمان است. برای مثال ممکن است در کلاس درس متوجه شوید که آن ها چند کار را به صورت همزمان انجام می دهند و هرکدام را به بهترین نحو مدیریت می کنند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.