آزمون EPT

معرفی کامل آزمون EPT

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

با این مقاله در مورد آزمون EPT اطلاعات بیشتری یاد بگیرید. اینکه این آزمون چیست و چگونه از آن استفاده می شود. در مورد انواع سوالات آزمون EPT توضیح داده شده است و همچنین نحوه آماده شدن برای این آزمون آموزش داده شده است.

EPT چیست و چه کاربردی دارد؟

EPT چیست و چه کاربردی دارد؟

دانشگاه آزاد اسلامی از آزمون EPT(EPT: English Placement Test) که به معنای تعیین سطح زبان انگلیسی است، به عنوان ابزاری برای تعیین سطح مهارت های زبان دانشجویان و متقاضیان مقطع دکتری استفاده میکند.

در واقع این آزمون، مناسب ورود به دانشگاه های آزاد اسلامی است و جایگزینی برای دیگر آزمون های بین المللی و معتبر برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی است. و کسانی که نمره قبولی در دیگر آزمون های مهارت زبان انگلیسی را ندارند باید برای تحصیل در مقطع دکتری نمره قبولی در آزمون EPT را کسب کنند.

توجه داشته باشید، در گذشته داوطلبان آزمون دکتری امکان شرکت در آزمون EPTرا دارا بودند ولی از سال 1398 فقط دانشجویان مقطع دکتری امکان شرکت در این آزمون را دارند.

با این حال، توجه داشته باشید که همه دانشجویان که برای آینده خود برنامه تحصیلات در دانشگاه های مختلف را دارند، نیازی به تکمیل EPT ندارند. در صورت کسب نمره کافی در سایر آزمون های استاندارد مانند IELTS ، TOEFL و همچنین آزمون زبان انگلیسی doulingo ممکن است بتوانید از شرکت در آزمونEPT انصراف دهید. می‌توانید آزمایش‌های دقیقی را که از طریق وب‌سایت سرویس تست الکترونیکی(ETS) وجود دارد بررسی کنید.

تفاوت آزمون EPT و MSRT و MHLE

همانطور که بیان شد آزمون EPT برای دانشجویان مقطع دکتری، دانشگاه آزاد معتبر است و و عموما دانشگاه های سراسری آزمون EPT را معتبر نمیدانند. و به جای آن دانشجویان دکترای دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم باید در آزمون MSRTنمره قبولی بدست آورند.

آزمون MHLE نیز برای دانشجویان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت معتبر است.

از دیگر تفاوت های آزمون EPT وMSRT این است که در آزمون وMSRT سوالات بخش شنیداری یاListening وجود دارد و در آزمون EPT بخش شنیداری حذف شده است. سطخ سوالات دیگر بخش ها در این دو آزمون تقریبا مشابه یکدیگر است.

توجه داشته باشید که حداکثر نمره هر سه این آزمون ها 100 میباشد.

مطالعه مفید: مراحل گرفتن مدرک آیلتس

شرایط ثبتنام در آزمون EPT

برای ثبتنام در این آزمون باید دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی باشید. و این یعنی برای ثبت نام در این آزمون باید در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های آزاد اسلامی باشید و برای ثبتنام به شماره دانشجویی نیاز دارید.

چگونه برای آزمون EPT ثبت نام کنم؟

چگونه برای آزمونEPT ثبت نام کنم؟

شما باید در وب سایت دانشگاه آزاد، یک حساب کاربری ایجاد کرده و از این طریق در این در آزمون EPT ثبت نام کنید. بعد از ورود به حساب کاربری و ثبتنام در آزمون که با پرداخت هزینه آزمون انجام میشود. ثبتنام شما در آزمون نهایی است.

هزینه آزمون EPT در سال 1401

هزینه این آزمون در سال 1401 دویست و بیست و پنج هزار تومان است. که اگر در بازه ثبتنام اقدام به شرکت در این آزمون بکنید میتوانید در زمان مقرر در آزمون شرکت کنید.

زمان برگزاری آزمون EPT

این آزمون در سال هر یک ماه برگزار میشود و متقاضیان میتوانند در زمان مشخص شده از طریق وبسایت دانشگاه آزاد در این آزمون ثبتنام کنند.

کارت ورود به آزمونEPT 

برای شرکت در این آزمون نیز مانند دیگر آزمون ها باید کارت ورود به جلسه دریافت کنید و نحوه دریافت این کارت نیز پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است از طریق حساب کاربری که ایجاد کرده اید دور روز قبل از برگزاری آزمون کارت ورود به آزمون را دریافت کنند.

زمان دریافت نتیجه آزمون EPT

برای دریافت نتیجه آزمون نیز باید وارد وب سایت english.iau.ac.ir/ept شوید و از بخش دریافت کارنامه با وارد کردن اطلاعات داوطلبی خود، نتیجه آزمون را دریافت کنید.

نمره قبولی در آزمون EPT

نمره قبولی در آزمون EPT

برای قبولی در این آزمون نیز مانند دیگر آزمون های بین المللی باید نمره قبولی دریافت کنید. بیشترین نمره این آزمون 100 میباشد و شما برای قبولی حداقل نمره 50 را نیاز دارید. این صد نمره در بخش های مختلف آزمون پخش شده است.

اعتبار آزمون EPT

اعتبار این آزمون 2 سال میباشد و این آزمون نمره منفی ندارد.

بخش های آزمون EPT چیست؟

آزمون EPT دارای بخش های زیر است:

  • واژگان(Vocabulary )
  • گرامر(Grammar)
  • درک مطلب(Reading )
  • جای خالی

بخش واژگان(Vocabulary ):

این بخش دارای 25 سوال چهار گزینه ای است. در این بخش داوطلبان با استفاده از دانش واژگان خود به سوالات باید چاسخ صحیح بدهند تا نمره قبولی این بخش را دریافت کنند.

بخش گرامر(Grammar):

در این بخش از آزمون نیز دانش شما در حوزه گرامر زبان انگلیسی مورد سنجش قرار میگیرد. سوالات به این صورت است که شما مجموعه کلامت یا جملاتی که از نظر ساختاری مشکل دارند را شناسایی میکنید. در این بخش به سوالات 26 تا 65 که 40 سوال را شامل میشود پاسخ میدهید.

بخش درک مطلب(Reading ):

در این بخش از آزمون EPT، برای داوطلبین 4 متن در نظر گرفته شده است و موضوع هر متن از مباحث علمی و مختلفی انتخاب میشود. از سوالات 66 تا 88 شما باید به بخش Reading پاسخ دهید. یعنی 20 سوال که هر متن دارای 5 سوال میباشد.

بخش جای خالی:

در بخش آخر از آزمون که سوالات 86 تا 100 قرار را در بر میگیرد. شما باید جای خالی در متنی که برای شما قرار داده شده است را با گزینه های موجود پر کنید تا کلماتی از متن که جا افتاده است را در جایگاه مناسب قرار دهید.

چگونه برای آزمون EPT آماده شوم؟

چگونه برای آزمون EPT آماده شوم؟

با تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود میتوانید برای آزمون EPT آماده شوید. توجه داشته باشید که سطح این آزمون نسبت به IELTS و TOEFL خیلی راحت تر می باشد و شما با خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی میتوانید به صورت خودآموز مهارت های مختلف زبان انگلیسی خود را از جمله Reading را تقویت کنید.

همچنین برای افزایش سرعت یادگیری زبان میتوانید تکنیک هایی را بیاموزید که در زمان کمتری زبان انگلیسی را یاد بگیرید و همچنین با استفاده از تکنیک های ترجمه متون بخش Reading را بهتر درک کنید.

در آخر باید بدانید چه برای تحصیل و گرفتن مدرک زبان انگلیسی و چه برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی و توسعه کسب و کار خود در دنیای مدرن امروزه، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارید و اگر بزرگسال هستید نگران نباشید، از هر روزی که شروع کنید میتوانید پیشرفت کنید و به هدف خود در بازه زمانی برنامه ریزی شده برسید. پس همین امروز را شروع کنید.

 

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.