تکنیک های ریدینگ آیلتس

5 مورد از مهم ترین تکنیک های ریدینگ آیلتس

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

می توان گفت که بخش ریدینگ آزمون آیلتس، به دلیل درک مطلب و سوالاتی که به تدریج سخت می شوند برای زبان آموزان سخت و چالش برانگیز به نظر می رسد. این قسمت در آزمون بین المللی آیلتس 60 دقیقه زمان دارد و متقاضیان باید به سه الی چهار متن وسوالات آن ها پاسخ دهند. در این مقاله با معرفی مهم ترین تکنیک های ریدینگ آیلتس به شما کمک می کنیم تا بهترین نمره را در بخش کسب کنید. با ما برای یادگیری این 5 مورد از تکنیک های ریدینگ آیلتس همراه باشید.

مطالعه مفید: 0 تا 100 آموزش آیلتس

اهداف ریدینگ آیلتس

 

اهداف ریدینگ آیلتس

 

در قسمت ریدینگ آزمون، متقاضیان با تعداد زیادی از واژگان، اصطلاحات و کلمات مترادف رو به رو می شوند و به دلیل آشنا نبودن زبان آموزان با این قسمت از دانش زبان انگلیسی، در قسمت ریدینگ به چالش بر می خورند. در این قسمت به بررسی هدف این قسمت از آزمون می پردازیم و بررسی خواهیم کرد که چه مهارت هایی به واسطه بخش ریدینگ در زبان آموزان بررسی می شود.

  • خواندن مطالب و در ادامه درک مفهوم کلی
  • درک ایده اصلی متن
  • درک جزئیات برای پاسخ به سوالات
  • پیگیری مطالب و جریان متن

مطالعه مفید: راهنمای نتیجه و جواب آزمون آیلتس

قالب آزمون ریدینگ

آزمون آیلتس در دو مدل جنرال و آکادمیک برگزار می شود و در این قسمت به بررسی قالب بخش ریدینگ جنرال و آکادمیک می پردازیم. پیش از بررسی تکنیک های ریدینگ آیلتس شما باید با قالب آزمون آشنا شوید تا بتوانید درک بهتری از فضای آزمون داشته باشید.

نوع آزمونجنرالآکادمیک
زمان60 دقیقه60 دقیقه
تعداد بخش ها3 بخش3 بخش
تعداد سوالات40 سوال40 سوال
فرمتسه متن طولانی درباره اتفاقات واقعی و متن های توصیفیمتن های مجلات، روزنامه ها، کتاب ها و کتاب های راهنما
نوع سوالاتجدول، جای خالی، تطبیق چارت و نمودار، سوال های کوتاه و چند گزینه ایجدول، جای خالی، تطبیق چارت و نمودار، سوال های کوتاه و چند گزینه ای
نمرهنمره ای بین 0 تا 9نمره ای بین 0 تا 9

نحوه نمره دهی در بخش ریدینگ

 

نحوه نمره دهی در بخش ریدینگ

 

در این قسمت از مقاله تکنیک های ریدینگ آیلتس، بررسی خواهیم کرد که درصورتی که شما چه میزان از 40 سوال را پاسخ دهید، چه نمره ای از قسمت ریدینگ آزمون بین المللی آیلتس دریافت خواهید کرد. در جدول زیر نمراتی که شما می توانید دریافت کنید را بررسی خواهیم کرد.

مطالعه مفید: نحوه محاسبه آزمون آیلتس و نمره دهی

آزمون آیلتس آکادمیک:

تعداد پاسخ های صحیح در آزمون آکادمیکنمره دریافتی
39-409
37-388.5
35-368
33-347.5
30-327
27-296.5
23-266
19-225.5
15-185
13-144.5
10-124
8-93.5
6-73
4-52.5

 آزمون آیلتس جنرال:

تعداد پاسخ های صحیح در آزمون جنرالنمره دریافتی
409
398.5
37-388
367.5
34-357
32-336.5
30-316
27-295.5
23-265
19-224.5
15-184
12-143.5
9-113
6-82.5

تکنیک های ریدینگ آیلتس

حال که با اهداف آزمون و قالب بخش ریدینگ در دو مدل جنرال و آکادمیک آزمون بین المللی آیلتس آشنا شده اید، وقت بررسی و آموزش تکنیک های لازم برای کسب نمره قابل قبول از این قسمت است.

در این قسمت به بررسی 5 مورد از تکنیک های ریدینگ آیلتس خواهیم پرداخت که شما با رعایت آن ها می توانید بدون نگرانی آزمون را پشت سر بگذارید و نمره دلخواه خود را کسب کنید.

مطالعه مفید: 8 مورد از مهم ترین تکنیک های اسپیکینگ آیلتس

1- کل متن را در ابتدا نخوانید

یکی از نکات مهم که به عنوان یکی از تکنیک های ریدینگ آیلتس نیز محخسوب می شود، نخواندن کل متن و تلاش برای درک کل آن است. بیشتر سوالات در آزمون آیلتس بخش ریدینگ از متقاضیان می خواهد که نکاتی خاصی را در متن پیدا کند و به آن ها پاسخ دهد پس نیازی به درک کلی مطلب و خواندن تمام جزئات آن نیست.

تنها برای سوالات Matching Headings شما نیاز به درک کل مطلب و جزئیات آن دارید و فقط برای پاسخ به این دسته از سوالات شما باید کل متن را مطالعه کنید.

2- ابتدا سوال ها را بخوانید

یکی از نکات قبل توجه برای کسب نمره خوب در بخش ریدینگ، مطالعه دقیق سوالات پیش از خواندن متن است. آشنایی شما با سوالات به شما کمک می کند که متن را با هدف بخوانید، مطالب را بهتر به خاطر بسپارید و در حقیقت بتوانید در حین خواندن پاسخ ها را پیدا کنید.

این مورد از تکنیک های ریدینگ آیلتس به زبان آموزان کمک می کند که علاوه بر کسب نمره بهتر و پیدا کردن درک بهتر از مطالب، از اشتباهات ناشی از بی دقتی و با عجله خواندن متن جلوگیری کنند.

3- استفاده از مهارت Skimming

 

استفاده از مهارت Skimming

 

مهارت Skimming در زبان ساده یعنی شما متن را با چشم بخوانید و وارد جزئیات نشوید. در حقیقت شما در این روش از تکنیک های ریدینگ آیلتس، فقط با ایده کلی متن آشنا می شوید و می توانید پیدا کنید که هر پاراگراف در متن راجع به چه موضوعی صحبت می کند.

این روش به شما کمک می کند تا هنگام خواندن سوال ها و پاسخ دادن به آن ها، به کمک مشخص کردن موضوع هر پاراگراف، بدانید که دقیقا کدام قسمت از متن را بررسی کنید. این روش می تواند به شما برای هدر ندادن وقت و در انتهای آزمون کم آوردن وقت کمک کند چراکه شما دیگر نیازی ندارید برای هر سوال کل متن را بررسی کنید که کلی وقت برای شما ذخیره می کند.

4- استفاده از مهارت Scanning

 

استفاده از مهارت Scanning

 

در این مهارت از تکنیک های ریدینگ آیلتس شما در متن به دنبال کلمات کلیدی می گردید که مرتبط با سوال ها هستند. این مهارت در پنج گام خلاصه می شود که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • گام اول: در قدم اول شما باید سوالات را بخوانید و کلمات کلیدی را مشخص کنید.
  • گام دوم: در این مرحله به کمک مهارت skimming که موضوع هر پاراگراف را مشخص کرده اید، پاراگراف مرتبط با سوال را پیدا می کنید.
  • گام سوم: در پاراگراف مرتبط، به دنبال کلمه کلیدی یا مترادف ها بگردید.
  • گام چهارم: در این گام، شما باید جملات قبل و بعد از کلمه کلیدی را مترادف را بخوانید تا درک کلی از قسمت موردنظر متن پیدا کنید.
  • گام پنجم: در مرحله آخر به سوال مراجعه کنید و به کمک اطلاعاتی که در گام های قبلی پیدا کرده اید به سوال پاسخ دهید.

5- تقویت دایره لغات و دانش خود

یکی از نکات مهم که به شما کمک می کند تا به سوالات بیشتری پاسخ دهید، دایره لغات گسترده است. درصورتی که شما با واژگان زیادی آشنایی داشته باشید می توانید متن را راحت تر درک کنید و دیگر نیازی نیست که زمانی را صرف کنید تا معنای واژگان را حدس بزنید که این امر به سرعت شما در خواندن و پاسخ دادن به سوالات نیز تاثیر می گذارد و امکان کم آوردن وقت برای پاسخ دادن به سوالات در متن های بعدی را کاهش می دهد.

مطالعه مفید: بهترین منابع ریدینگ آیلتس

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.