تکنیک های اسپیکینگ آیلتس

8 مورد از مهم ترین تکنیک های اسپیکینگ آیلتس

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از سخت ترین قسمت های آزمون بین المللی، بخش اسپیکینگ آزمون است که از نظر بیشتر متقاضیان سخت ترین بخش آزمون نام گرفته است. در بخش های اسپیکینگ و رایتینگ متقاضیان بیشترین ضعف را دارند، در این مقاله به بررسی مهم ترین تکنیک های اسپیکینگ آیلتس برای زبان آموزان می پردازیم تا شما بتوانید به کمک این تکنیک های اسپیکینگ آیلتس، این بخش از آزمون خود را بدون نگرانی پشت سر بگذارید و نمره خوبی کسب کنید.

مطالعه مفید: 0 تا 100 آموزش آیلتس

چرا بخش Speaking آیلتس سخت بنظر می رسد؟

 

چرا بخش Speaking آیلتس سخت بنظر می رسد؟

 

در حقیقت می توان گفت که یکی از آسان ترین بخش های آزمون آیلتس، بخش اسپییکینگ و صحبت کردن است. نکته قابل توجه درباره این قسمت از آزمون این است که اگر شما تکنیک های اسپیکینگ آیلتس را بدانید و آن ها در هنگام صحبت کردن با ممتحن رعایت کنید می توانید یک نمره قابل قبول در این بخش کسب کنید.

چرا اسپیکینگ برای متقاضیان آزمون سخت است؟

در این قسمت از مقاله به بررسی دلایلی می پردازیم که چرا قسمت اسپیکینگ آزمون آیلتس برای متقاضیان آزمون سخت است و نمی توانند این قسمت را به راحتی دیگر قسمت ها پشت سر بگذارند. دلایل سختی این قسمت بیشتر مرتبط با دلایل روانشناسی مانند اعتماد به نفس و ترس از اشتباه کردن است تا مشکلات گرامری و حتی دایره لغات. شما می توانید به کمک تکنیک های اسپیکینگ آیلتس که در این مقاله فرا می گیرید بدون نگرانی این قسمت را بگذرانید و نمره موردنیاز خود را کسب کنید.

مطالعه مفید: آشنایی با روش مطالعه خودآموز آیلتس + 5 منبع

کسب نمره خوب در اسپیکینگ نیازمند چیست؟

 

کسب نمره خوب در اسپیکینگ نیازمند چیست؟

 

در این قسمت به بررسی مواردی می پردازیم که شما با رعایت آن ها در مکالمه خود، می توانید نمره قابل قبول و خوبی از ممتحن آزمون دریافت کنید.

  • روان و پیوسته صحبت کردن
  • صحیح و بدون غلط گرامری صحبت کردن
  • استفاده از واژگان مناسب
  • تلفظ صحیح

مهم ترین تکنیک های اسپیکینگ آیلتس

 

مهم ترین تکنیک های اسپیکینگ آیلتس

 

حال که با عوامل موثر در نمره اسپیکینگ و دلیل سختی این قسمت برای زبان آموزان آشنا شدید، وقت آن رسیده تا با 8 مورد از تکنیک های موردنیاز برای کسب نمره خوب در قسمت اسپیکینگ آزمون آیلتس آشنا شوید.

مطالعه مفید: موضوعات کیو کارت آیلتس 2022

1- روان صحبت کردن

در حالت کلی ابتدا بهتر است به این سوال بپردازیم که اولین معیار برای خوب صحبت کردن و تسلط داشتن بر یک زبان چیست؟ پاسخ این سوال و مهم ترین معیار بدون اشتباه و روان صحبت کردن است.

روان صحبت کردن یعنی شما بتوانید بدون مکث و اشتباه به زبان انگلیسی صحبت کنید و منظور خود را به شنونده برسانید. ممتحن آزمون آیلتس حین صحبت کردن شما در بخش اسپیکینگ به دنبال عواملی می گردد که بتواند مشخص کند شما روان صحبت می کنید یا خیر و این مورد تاثیر قابل توجهی بر نمره آزمون شما خواهد داشت.

2- تصحیح کردن

یکی از نکاتی که درباره کسب نمره خوب در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس اهمیت دارد و کسانی که نمره خوب در آزمون دریافت کرده اند نیز آن را تایید می کنند، عدم تحصیح خود در مکالمه است. در حقیقت این مورد از تکنیک های اسپیکینگ آیلتس بدین معنا نیست که شما اصلا نباید خود را تصحیح کنید، بلکه موضوع مورد اهمیت زمانی است که به اشتباه خود را تحصیح کنید.

شما حتی زمانی که به زبان مادری خود نیز صحبت می کنید ممکن است دچار اشتباه شوید و این امری طبیعی است که شما در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس نیز اشتباه داشته باشید. در صورتی که اشتباهی داشتید، می توانید یک مکث کوتاه داشته باشید و سپس اشتباه خود را اصلاح کنید.

اما اگر نمی دانید چطور اشتباه خود را اصلاح کنید، بهتره آن را نادیده بگیرید. چراکه ممتحن در قدم اول آن را به عنوان تپق حساب می کند اما اگر شما آن را اشتباه اصلاح کنید دیگر به عنوان یک خطا حساب می شود.

مطالعه مفید: 6 تا از بهترین کتاب های آزمون آیلتس

3- اشتباه گرامری

یکی دیگر از اشتباهات رایج در زمان صحبت کردن به زبان انگلیسی، اشتباهات گرامری است. طبیعتا شما زمانی که مینویسید تمرکز بیشتری بر گرامر دارید نسبت به زمانی که صحبت می کنید. نکته قابل توجه درباره کسب نمره بالای 8 در آزمون آیلتس این است که شما باید به دور از هر نوع اشتباهی حرف بزنید.

مطالعه مفید: معرفی 5 مورد از بهترین منابع رایتینگ آیلتس

4- استفاده از اصطلاحات

شما بهتر است در آزمون آیلتس آکادمیک مانند صحبت روزمره خود حرف نزنید. اینکه شما بتوانید از اصطلاحات در زمان های مناسب استفاده کنید، ممتحن متوجه می شود که شما از سطح پیشرفته ای در زبان انگلیسی برخوردار هستید. پس بهتر است در کنار مطالعه منابع اصلی برای آزمون آیلتس، دانش خود را در موضوع اصطلاحات نیز تقویت کنید.

5- تلفظ صحیح

 

تکنیک های اسپیکینگ آیلتس

 

یکی دیگر از تکنیک های اسپیکینگ آیلتس مربوط به تلفظ صحیح کلمات و عبارات است. برخی از معیارها که ممتحن برای تلفظ صحیح بررسی می کند عبارتند از:

  • قابلیت فهمیده شدن
  • شمرده بودن
  • تاکید بر روی واژه ها
  • سرعت
  • لهجه

6- زبان بدن

استفاده از زبان بدن در حین صحبت کردن به زبان انگلیسی در بخش اسپیکینگ آیلتس به شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس و تسلط بیشتر دیده شوید. بهتر است صاف بنشینید، با ممتحن ارتباط چشمی برقرار کنید و در هنگام صحبت کردن از حرکات دست و بدن استفاده کنید.

7- اطمینان از درک سوال مطرح شده

 

اطمینان از درک سوال مطرح شده

 

یکی از نکات بسیار مهم در بین تکنیک های اسپیکینگ آیلتس این موضوع است که شما پیش از پاسخ به سوالات در ابتدا از درک دست آن ها اطمینان حاصل کنید. اگر متوجه سوال نشده اید بهتر است از ممتحن درخواست کنید که سوال را دوباره تکرار کند و یا تا حد امکان برای شما توضیح دهد.

این امر به شما کمک می کند که بتوانید پاسخ های صحیح تری به سوالات ارائه کنید و از پاسخ های نادرست و بی ربط که می توانند به ضرر شما باشند نیز جلوگیری می کند.

8- عدم استفاده از پاسخ های آماده

یکی از تکنیک های اسپیکینگ آیلتس که به شما کمک می کند تا نمره خوبی در آزمون کسب کنید، طبیعی و با آرامش صحبت کردن است. تلاش برای حفظ کردن پاسخ سوالات احتمالی باعث می شود که مکالمه و حرف زدن شما طبیعی نباشد و ممتحن این موضوع را متوجه خواهد شد.

شما می توانید اصطلاحات و عبارات مربوط به سوالات را به خاطر بسپارید ولی حفظ کردن کلمه به کلمه پاسخ ها می تواند کاملا به ضرر شما باشد. شما می توانید کتاب ها و منابع مختلف را برای گسترش دایره لغات خود مطالعه کنید که این امر می تواند تاثیر مثبتی در نمره آزمون شما داشته باشد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.