جواب آزمون آیلتس

راهنمای نتیجه و جواب آزمون آیلتس

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از دلایل انتخاب و محبوبیت آزمون آیلتس توسط متقاضیانی که علاقمند به تحصیل و کار در کشورهای انگلیسی هستند، پذیرش این آزمون و مدرک آن توسط مراکز و دانشگاه های بسیار در کشورهای خارجی است. پس از چالش شرکت و یادگیری گرامر و نکات مرتبط با این آزمون، چالش دومی که در مقابل زبان آموزان قرار دارد جواب آزمون آیلتس است. با ما در این مقاله همراه باشید تا به کمک راهنمایی ما بدون نگرانی به نتیجه و جواب آزمون آیلتس خود دسترسی پیدا کنید و از آن در جهت نیاز خود استفاده کنید.

مطالعه مفید: 0 تا 100 آموزش آیلتس

نمره آزمون آیلتس

 

نمره آزمون آیلتس

 

امتیاز کلی و اصلی آزمون آیلتس بین نمره 1 تا 9 متغیر است، در حقیقت این نمره میانگینی از نمرات شما در چهار بخش نوشتن، خواندن، گوش کردن و صحبت کردن در آزمون است. نمره شما در هر کدام از این بخش ها از بین 1 تا 9 اعلام شده و در آخر میانگین این چهار بخش، نمره اصلی شما در آزمون را مشخص می کند و درصورتی که نمره شما دارای اعشار 0.75 باشد، به سمت بالا گرد خواهد شد.

بیشتر موسسات و مراکز علمی در دنیا نمره آیلتس بالای 5.5 را برای پذیرش شما نیاز دارند اما برای اطمینان از نمره مورد نیاز برای درخواست پذیرش، بهتر است شما به سایت مرکز موردنظر خود مراجعه کنید و از نمره ای که برای پذیرش نیاز دارید اطمنیان حاصل کنید و برای دریافت همان نمره مطالعه کنید.

مطالعه مفید: شرایط لازم برای آیلتس 2023

معنی هر نمره در آیلتس

در این قسمت پیش از بررسی و راهنمایی برای دریافت جواب آزمون آیلتس، نمراتی که شما ممکن است در این آزمون کسب کنید را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی از طریق نمره خود، سطح زبان انگلیسی و معنای نمره را درک کنید.

مطالعه مفید: نحوه محاسبه آزمون آیلتس و نمره دهی

نمره آزمون آیلتسسطح مهارت زبان آموز
9مهارت کاملا کاربردی و تسلط کاملا خوب بر روی زبان انگلیسی
8مهارت کاربردی اما دارای اشتباه مرتبط با درستی و تناسب عبارات
7مهارت خوب اما گاها مشکل در درک مطلب زبان انگلیسی
6فهم و استفاده نسبی از پیچیدگی های زبان
5درک معنای عمومی و کلی، اما مهارتی نسبی در زبان انگلیسی
4مشکلات مکرر در درک و بیان زبان انگلیسی
3فقط درک عمومی و کلی و مشکل در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی
2عدم امکان برقراری ارتباط به انگلیسی و مشکل در درک، نوشتن و صحبت کردن
1عدم توانایی استفاده از زبان انگلیسی
0عدم وجود اطلاعات برای سنجش و ارزیابی فرد

نتیجه و جواب آزمون آیلتس

 

نتیجه و جواب آزمون آیلتس

 

دسترسی به نتیجه آزمون با توجه به حالتی که در آزمون شرکت کرده اید متفاوت است. اگر آزمون را به صورت کامپیوتری شرکت کنید، جواب آزمون آیلتس شما بین 5 الی 7 روز پس از آزمون در دسترس شما قرار خواهد گرفت اما درصورتی که شما در آزمون کتبی شرکت کرده اید، نتیجه سیزده روز پس از آزمون در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

نتیجه آزمون آیلتس کامپیوتری در سایت TRP و نتیجه آزمون کتبی در سایت AEDT استرالیا برای زبان آموزان در دسترس قرار می گیرد. نکته قابل توجه این است که مراکز برگزار کننده آزمون به طور رسمی فرم گزارش آزمون را برای زبان آموزان از طریق پست ارسال می کنند.

مراحل دریافت جواب آزمون آیلتس

در این قسمت به بررسی مراحلی می پردازیم که شما پس از طی کردن آن ها می توانید نتیجه آزمون آیلتس خود را از روش های مختلف دریافت کنید.

نتیجه آزمون در سایت

1- مراجعه به سایت رسمی آیلتس با آدرس Ielts.britishcouncil.org

2- کلیک بر روی دکمه نتیجه آزمون

3- وارد کردن اطلاعات موردنیاز مانند تاریخ تولد، شماره داوطلبی و شماره کارت شناسایی

4- کلیک بر روی دکمه find

5- در مرحله آخر، نتیجه آزمون برای شما در صفحه جدید نمایش داده می شود

نتیجه آزمون از مرکز برگزار کننده

1- ارائه اطلاعاتی مانند شماره شناسنامه و گذرنامه، شماره داوطلبی به مرکز آزمون

2- دریافت نسخه چاپی نتیجه آزمون از مرکز برگزار کننده آزمون آیلتس

نتیجه آزمون از طریق پیامک

نکته قابل توجه درباره این روش از دریافت جواب آزمون آیلتس این است که نتیجه آزمون شما برای مراکزی که حین ثبت نام انتخاب کرده اید نیز ارسال خواهد شد.

1- ارسال شماره داوطلبی با شماره مدنظر برای دریافت نتیجه به شماره 9289892898

2- دریافت پیامکی حاوی نتیحه آزمون در روز اعلام نتایج آزمون بین المللی آیلتس

نتیجه آزمون از طریق ایمیل

در این روش، کارنامه آزمون شما از طرف شورای بریتانیا برای ایمیلی که حین ثبت نام وارد کرده اید ارسال می شود.

درخواست ارسال نتیجه به مراکز موردنظر

 

درخواست ارسال نتیجه به مراکز موردنظر

 

کارنامه و فرم گزارش آزمون فقط یکبار برای زبان آموزان چاپ می شود و برای آن ها ارسال می شود اما شما می توانید تا مدت یک ماه پس از آزمون از مرکز برگزار کننده آزمون بخواهید تا جواب آزمون آیلتس را به حداکثر 5 دانشگاه یا موسسه به صورت رایگان و تنها با احتساب هزینه پست فیزیکی ارسال کند.

درصورتی که شما پس از یکماه برای ارسال مدارک به مرکز برگزار کننده مراجعه کنید و یا بخواهید برای موسساتی بیش از 5 مورد مدارک شما ارسال شود، باید هزینه ای برای چاپ کارنامه علاوه بر هزینه پست پرداخت کنید.

نکته مثبت درباره ارسال نتیجه آزمون به مراکز و موسسات این است که اگر دانشگاه یا موسسه موردنظر شما عضو سیستم دریافت الکترونیک نتایج آیلتس باشد، ارسال مدارک برای شما به صورت رایگاه انجام خواهد شد.

مطالعه مفید: آشنایی با روش مطالعه خودآموز آیلتس + 5 منبع

اعتراض به نتیجه آزمون

 

اعتراض به نتیجه آزمون

 

درصورتی که شما نسبت به جواب آزمون آیلتس خود اعتراضی داشته باشید، می توانید به مرکز برگزار کننده آزمون مراجعه کنید و فرم های مرتبط با اعتراض را پر کنید. برای اعتراض به نمره خود باید هزینه ای پرداخت کنید اما درصورتی که اعتراض شما قبول شود، هزینه به شما برگشت داده می شود اگر اعتراض قبول نشود هزینه بازگشت نخواهد خورد.

نکته قابل توجه درباره اعتراض کردن به نتیجه آزمون آیلتس این است که نتایج مجدد آزمون پس از ارسال درخواست اعتراض حداقل دو هفته پس از اعتراض برای شما ارسال خواهد شد.

اعتبار مدرک آیلتس

اعتبار مدرک آیلتس در گذشته دو سال بوده است اما درحال حاضر مدرک شما تا 3 سال اعتبار دارد. این مدت 3 ساله از روز برگزاری آزمون شما حساب می شود و زمان اعلام نتیجه ارتباطی به اعتبار مدرک ندارد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.