نحوه محاسبه آزمون آیلتس

نحوه محاسبه آزمون آیلتس و نمره دهی

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

در این مقاله نحوه محاسبه آزمون آیلتس را با شما به اشتراک می گذاریم تا متوجه شوید، چگونه آزمون شما را ارزیابی می کنند.
در آزمون آیلتس، هدف این است شما را بتوانید به سطح بعدی ارتقا پیدا کنید. ما می خواهیم مطمئن شویم که نیازی به تکرار آزمون زبان انگلیسی خود ندارید. به همین دلیل است که این اطلاعات را با شما به اشتراک می گذاریم که نحوه محاسبه آزمون آیلتس چگونه انجام میشود، و چه چیزی مهم است.

برای Writing، Speaking، Reading و Listening آیلتس به شما می گوییم که ممتحنان به دنبال چه چیزی هستند و نحوه محاسبه آزمون آیلتس شما چگونه انجام می شود. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه نمره کلی باند شما محاسبه می شود. یا بررسی کنید که آزمون های دیگر چگونه با آیلتس مقایسه می شوند.
ما در اساطیرزبان آموزش های مورد نیاز شما را در قالب آموزش آیلتس آماده کرده ایم و با خرید پکیج آموزش آیلتس به این آموزش ها دسترسی خواهید داشت.

نحوه محاسبه آزمون آیلتس: بخش رایتینگ آیلتس

آزمون رایتینگ آیلتس توسط ممتحنین واجد شرایط آیلتس مشخص می شود که به شدت تحت آموزش و نظارت قرار می گیرند تا از ثبات و کیفیت نمره گذاری اطمینان حاصل کنند، صرف نظر از اینکه آزمون در کجای دنیا برگزار می شود. حداقل دو ممتحن آزمون Writing شما را ارزیابی می‌کنند، و گاهی حتی تا سه یا چهار نفر – آنها این کار را برای اطمینان از بالاترین سطح دقت و انصاف ممکن انجام می‌دهیم.

نحوه محاسبه آزمون آیلتس در بخش رایتینگ به این صورت است که؛ پاسخ آزمون Writing شما در حوزه‌های «پاسخ به کار»، «انسجام و انسجام»، «منبع واژگانی» و «محدوده دستوری و دقت» نمره‌گذاری می‌شود. برای درک اینکه هر یک از اینها به چه معنا هستند، می توانید نمادهای خارجی وظیفه 1 و نماد وظیفه 2 توصیف خارجی را دانلود کنید، که حاوی اطلاعات دقیقی در مورد هر عبارت و نحوه ارتباط آنها با امتیازهای باند مختلف است.

مطالعه کنید: معرفی 5 مورد از بهترین منابع رایتینگ آیلتس

نحوه محاسبه آزمون آیلتس: بخش اسپیکینگ آیلتس

آزمون Speaking در آیلتس درست مانند یک مکالمه است که در زندگی روزمره انجام می دهید. در آزمون، در یک اتاق خصوصی و ساکت با یک ممتحن واجد شرایط می نشینید که شما را درگیر مکالمه می کند. در حالی که صحبت کردن با یک غریبه ممکن است سخت باشد، از آن نهایت استفاده را ببرید! در آزمون آیلتس، ممتحن می‌تواند برای شما سرعتش را کم کند، سرعتش را افزایش دهد یا حتی اگر دوست دارید سؤالی را تکرار یا بازنویسی کند – تنها کاری که باید انجام دهید این است که بپرسید. ممتحن وجود دارد تا شما را قادر سازد بهترین عملکرد را داشته باشید.

مهارت های گفتاری شما بر اساس تعدادی از معیارها، از جمله «تسلط و انسجام»، «منبع واژگانی»، «تلفظ»، «محدوده گرامری» و «دقت» مشخص می شود. برای درک معنای هر یک از اینها، می‌توانید نماد خارجی توصیفی باند Speaking را دانلود کنید، که حاوی اطلاعات دقیقی در مورد هر عبارت و نحوه ارتباط آنها با امتیازهای مختلف باند است.

مطالعه مفید: 6 تا از بهترین کتاب های آزمون آیلتس

نحوه محاسبه آزمون آیلتس: بخش ریدینگ آیلتس

در آزمون Reading به 40 سوال پاسخ می دهید. انواع مختلفی از سوالات استفاده می شود، به عنوان مثال. چند گزینه ای، درست/نادرست/جای خالی، تطبیق و تکمیل جمله. پاسخ های شما یا صحیح است یا نادرست، بنابراین نمره گذاری با تست های Speaking و Writing کمی متفاوت است. به ازای هر پاسخ صحیح یک نمره دریافت خواهید کرد که تعداد کل نمره ها نمره گروه شما را تعیین می کند.

جداول زیر میانگین تعداد نمرات مورد نیاز برای دستیابی به یک نمره باند خاص در ریدینگ آکادمیک و ریدینگ آموزشی عمومی را نشان می دهد.

Reading آکادمیک:

امتیاز باند 5 = دریافت نمره 15 از40 نمره
امتیاز باند 6 = دریافت نمره 23 از40 نمره
امتیاز باند 7 = دریافت نمره 30 از40 نمره
امتیاز باند 8 = دریافت نمره 35 از40 نمره

Reading آموزش عمومی:

امتیاز باند 4 = دریافت نمره 15 از40 نمره
امتیاز باند 5 = دریافت نمره 23 از40 نمره
امتیاز باند 6 = دریافت نمره 30 از40 نمره
امتیاز باند 7 = دریافت نمره 34 از40 نمره
امتیاز باند 8 = دریافت نمره 38 از40 نمره

مطالعه مفید: آشنایی با روش مطالعه خودآموز آیلتس + 5 منبع

نحوه محاسبه آزمون آیلتس: بخش لسنینگ آیلتس

در آزمون Listening به 40 سوال مربوط به کلیپ های صوتی که برای شما پخش می شود پاسخ می دهید. پاسخ های شما یا صحیح است یا نادرست، بنابراین نحوه محاسبه آزمون آیلتس در این بخش با تست های Speaking و Writing کمی متفاوت است. به ازای هر پاسخ صحیح یک نمره دریافت خواهید کرد که مجموع نمرات نمره گروه شما را تعیین می کند.

مفید است: موضوعات کیو کارت آیلتس ۲۰۲۲

جدول زیر میانگین نمره های مورد نیاز برای دستیابی به یک امتیاز باند خاص در آزمون Listening را نشان می دهد:

امتیاز باند 5 = دریافت نمره 16 از40 نمره
امتیاز باند 6 = دریافت نمره 23 از40 نمره
امتیاز باند 7 = دریافت نمره 30 از40 نمره
امتیاز باند 8 = دریافت نمره 35 از40 نمره

نحوه محاسبه آزمون آیلتس: نمره کلی آزمون آیلتس

 

نحوه محاسبه آزمون آیلتس: نمره کلی آزمون آیلتس

 

نحوه محاسبه آزمون آیلتس و نمره کلی باند، میانگین امتیاز چهار جزء است که به نزدیکترین باند کامل یا نیمه گرد شده است. نمرات مؤلفه ها به طور مساوی وزن گذاری می شوند.

اگر میانگین چهار جزء به 0.25 ختم شود، امتیاز باند کلی به نیم باند بعدی گرد می شود، و اگر به 0.75 ختم شود، امتیاز باند کلی به باند کامل بعدی گرد می شود. اگر میانگین با کسری زیر 0.25 یا 0.75 به پایان برسد، نمره کلی به پایین گرد می شود.

چند نمونه:

نمونه 1

Reading 6.5 + Writing 5 + Speaking 7 + Listening 6.5 = 25

25 را بر 4 تقسیم کنید = 6.25

به 0.25 ختم می‌شود، بنابراین به نیمه باند بعدی برسید

امتیاز کلی باند = 6.5

نمونه 2

Reading 6.5 + Writing 5.5 + Speaking 6.0 + Listening 6.5 = 24.5

24.5 را بر 4 تقسیم کنید = 6.125

با کسری زیر 0.25 به پایان می رسد، بنابراین به باند کامل بعدی گرد کنید

امتیاز کلی باند = 6.0

نمونه 3

Reading 3.5 + Writing 4.0 + Speaking 4.0 + Listening 4.0 = 19.5

19.5 را بر 4تقسیم کنید= 3.875

با کسری بالاتر از 0.75 به پایان می رسد
به کل باند بعدی گرد کنید

امتیاز کلی باند = 4.0

شما با مراجعه به سایت IELTS میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد آزمون آیلتس بدست آورید.

معنی هر نمره در آیلتس چیست؟

 

معنی هر نمره در آیلتس چیست؟

 

در این قسمت از مقاله نحوه محاسبه آزمون آیلتس به این موضوع می پردازیم که هر نمره در آزمون آیلتس به چه معناست و درصورتی که شما نمره خود را برای مرکز و یا موسسه ای ارسال کنید، بر اساس نمره شما چه برداشتی از سطح زبان شما خواهند داشت.

نمره 9

درصورتی که شما از آزمون آیلتس نمره 9 را دریافت کنید، برداشت از سطح زبان شما این است که شما مهارت کاملا کاربردی زبان انگلیسی را دارید و می توانید دقیق، صحیح، روان و با فهم کامل به زبان انگلیسی صحبت کنید و متن های مختلفی بنویسید.

نمره 8

پس از بررسی نحوه محاسبه آزمون آیلتس، اگر نمره شما در دسته نمره 8 قرار بگیرد، یعنی شما مهارت کاملا کاربردی زبان انگلیسی را دارید اما ممکن است اشتباهاتی بر پایه بی دقتی داشته باشید. شما ممکن است در مباحث ناآشنا دچار مشکل در درک مفهوم شوید اما از پس مسائل پیچیده بر می آیید.

نمره 7

دریافت نمره 7 در آزمون آیلتس بدین معناست که شما مهارت کاربردی زبان انگلیسی را دارید اما ممکن است اشتباهاتی داشته باشید ولی با این وجود می توانید موضوعات پیچیده زبان انگلیسی را متوجه شوید و درک کنید.

نمره 6

در نحوه محاسبه نمره آزمون آیلتس اگر شما نمره 6 را دریافت کنید، یعنی علاوه بر اشتباهات، بی دقتی و موضوعاتی که ممکن است متوجه مفهوم آن ها نشوید اما باز هم می توانید تا حدودی از پس زبان انگلیسی پیچیده در موقعیت های ناآشنا بر آیید.

نمره 5 و 4

اگر نمره دریافتی شما در آزمون آیلتس بین 4 تا 5 باشد، یعنی شما می توانید به صورت عمومی مطالب و جملات را درک کنید اما ممکن است از پس زبان انگلیسی پیچیده بر نیایید و نیاز به تمرین بیشتر در حوزه های تخصصی داشته باشید.

نمره 3 و 2

دریافت نمره ای بین 2 تا 3 در آزمون آیلتس بدین معناست که شما می توانید از مباحث ابتدایی زبان انگلیسی برای ارتباط استفاده کنید اما مشکلات قابل توجهی در درک مفهوم و مهارت های نوشتاری و گفتاری وجود دارد.

نمره 0 و 1

دریافت نمره 0 تا 1 در آزمون بدین معناست که شما اطلاعات قابل ارزیابی در زبان انگلیسی ندارید اما نمره بالای 1 و تا 2 بدین معناست که شما فقط می توانید در حد چند کلمه و به صورت مبتدی از زبان انگلیسی استفاده کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.