شرایط لازم برای آیلتس

شرایط لازم برای آیلتس 2023

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

هیچ معیار دقیقی از شرایط لازم برای آیلتس وجود ندارد که توسط IDP، (سازمان برگزارکننده آیلتس و شورای بریتانیا) برای شرکت کنندگان در آزمون تعیین شده باشد. آیلتس یک آزمون مهم مهارت زبان انگلیسی برای متقاضیانی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور در کشورهای انگلستان، استرالیا، نیوزلند و کانادا هستند. از آنجایی که رسانه آموزشی در اکثر کالج ها در کشورهای انگلیسی زبان فقط انگلیسی است، بنابراین لازم است داوطلبان شرایط لازم برای آیلتس داشته باشند و مهارت زبان خود را در چهار پارامتر Writing، Reading، Speaking، Listening ارزیابی کنند.

آزمون آیلتس توسط سه سازمان معتبر بین المللی شورای بریتانیا، IDP: آزمون آیلتس استرالیا و دانشگاه کمبریج ESOL (کمبریج ESOL) مدیریت می شود و مدت اعتبار آیلتس دو سال از تاریخ اعلام نتایج می باشد.

مطالعه مفید: آیا باید آزمون تافل یا آیلتس شرکت کرد؟ ۴ فاکتوری که باید در نظر گرفت

معیارهای واجد شرایط بودن آزمون آیلتس

 

معیارهای واجد شرایط بودن آزمون آیلتس

 

 

یکی از شرایط لازم برای آیلتس، حداقل سن شما باید 16 سال و دارای پاسپورت معتبر داشته باشید. اگر در یکی از دسته بندی های زیر قرار بگیرید، بعد از گذراندن آموزش آیلتس، واجد شرایط شرکت در آزمون آیلتس خواهید بود:

نسخه آزمون آیلتس که باید شرکت کنید بر اساس هدف شما از سفر متفاوت است:

هدف از سفرنسخه آیلتس قابل اجرا
برای ثبت نام در یک برنامه دانشگاهی در کشوری که بیشتر ارتباطات، به زبان انگلیسی است.آیلتس اکادمیک
برای آموزش کار یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبانآیلتس عمومی

قبل از اینکه درباره معیارها و شرایط لازم برای آیلتس بحث کنیم درمورد دو فرمت آزمون مهارت زبان، صحبت خواهیم کرد. این دو فرمت عبارتند از: آیلتس عمومی و آیلتس آکادمیک. آیلتس آکادمیک برای کسانی است که مایل به ادامه تحصیلات عالی در یک کشور خارجی هستند، در حالی که آیلتس عمومی برای آن دسته از داوطلبانی است که مایل به ادامه تحصیلات متوسطه یا کسب تجربه کاری بیشتر در خارج از کشور هستند. همچنین برای مهاجرت به کشورهای مانند استرالیا، بریتانیا، کانادا و نیوزلند نیز قابل اجرا می باشد.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز دانشگاه های پرچمدار

 

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز دانشگاه های پرچمدار

 

شرایط لازم برای آیلتس یا واجد شرایط بودن آن هیچ ارتباطی با دستورالعمل های مربوط به پذیرش که توسط دانشگاه های خارجی تعیین شده است ندارد. هر دانشگاهی مقررات و دستورالعمل های متفاوتی برای پذیرش دارد. انتظار می رود که داوطلبان قبل از پذیرش، سایر شرایط عمومی را نیز برآورده کنند. اکثر مؤسسات حداقل به 0/7 به عنوان نمره کل نیاز دارند. آنها همچنین به امتیاز حداقل 5/6 در هر چهار بخش به صورت جداگانه نیاز دارند.

مطالعه بیشتر: مراحل گرفتن مدرک آیلتس

معیارهای واجد شرایط بودن برای آزمون آیلتس-حداقل محدودیت سنی

تنها شرایط لازم برای آیلتس در سراسر جهان این است که یک نامزد حداقل 16 سال سن داشته باشد. هر فردی که 16 سال یا بالاتر داشته باشد، صرف نظر از جنسیت، ملیت یا پیشینه خود، می تواند در این آزمون شرکت کند. استثناها فقط زمانی ایجاد می شوند که یک مدرسه برای مقاصد پذیرش به نمرات آیلتس نیاز داشته باشد. هیچ محدودیت سنی بالایی توسط ارگان های هدایت کننده تعیین نشده است.

شرایط لازم برای آیلتس-الگوی آزمون

 

شرایط لازم برای آیلتس-الگوی آزمون

 

 

یکی از شرایط لازم برای آیلتس الگوی آزمون است. برنامه آزمون به چهار بخش یعنی خواندن، شنیدن، نوشتن و گفتار تقسیم شده است. مدت زمان کل آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد.

1) Listening: زمان کلی بخش 30 دقیقه است و داوطلبان باید در مجموع به 40 سوال پاسخ دهند.
2) Reading: زمان کلی این بخش 30 دقیقه و شامل 40 سوال می باشد.
3) Writing: آزمون این بخش در 60 دقیقه و شامل دو سوال است. در این بخش، متقاضیان باید مقالات کوتاه 250 کلمه ای (حداقل) بنویسند. نمودار، جدول یا داده ای به آن ها داده می شود که باید توضیح دهند.
4) Speaking: زمان کلی این بخش بین 11 تا 14 دقیقه در نوسان است و متقاضیان نیز باید مصاحبه حضوری را انجام دهند. این بخش همچنین بررسی می‌کند که آیا داوطلبان توانایی برقراری ارتباط مؤثر در کشوری را دارند که برای تحصیل در آن درخواست داده‌اند یا خیر.

مطالعه مفید: ویژگی های بهترین برگزارکنندگان آزمون ماک آیلتس

معیارهای واجد شرایط بودن آیلتس برای استرالیا

شرایط لازم برای آیلتس جهت مهاجرت و تحصیل در استرالیا قوانین خاص خود را دارد. نمره آیلتس از تاریخ برگزاری آزمون به مدت دو سال معتبر خواهد بود. متقاضیان مهاجرت به استرالیا باید حداقل نمره کلی 6 را داشته باشند. امتیاز مهاجرت استرالیا با نمره آیلتس تعیین می شود. امتیازها بر اساس متغیرهای پروفایل اصلی مانند تحصیلات، سن و صلاحیت زبان انگلیسی اعطا می شود. اگر داوطلبی بخواهد برای اقامت دائم یا مهاجرت به استرالیا اقدام کند، باید نمره زبان بالایی داشته باشد.

معیارهای واجد شرایط بودن آیلتس برای نیوزلند

شرایط لازم برای آیلتس جهت کار یا تحصیل در نیوزلند باشد، این است که دولت از آن ها می‌خواهد که شرایط خاص زبان انگلیسی را داشته باشند. متقاضیان باید حداقل نمره ماژول آزمون آیلتس آکادمیک یا عمومی 5/6 را داشته باشند. به همین ترتیب، اگر کارمندی در حال جابجایی است، باید حداقل نمره 5 در ماژول آیلتس جنرال آموزش یا آکادمیک داشته باشد. در آیلتس، نمره کلی 4 برای ویزای کار کارآفرینی لازم است، اما نمره کلی 3 برای ویزای کار سرمایه گذار لازم است. داوطلبان برای تحصیل در یکی از دانشگاه های برتر نیوزلند باید حداقل نمره 5/6 داشته باشند.

شرایط ویژه آیلتس

 

شرایط ویژه آیلتس

 

 

داوطلبان با هر شرایط خاصی می توانند در آزمون آیلتس شرکت کنند. متقاضیانی که شرایط خاص را دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، و برای همه افرادی که مایل به تحصیل و کار در خارج از کشور هستند، امکانات برابر فراهم می‌کند. افرادی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:
• افرادی که در یادگیری مشکل دارند
• افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند
• افرادی که دچار اختلال بینایی هستند
• افرادی که از مشکلات خاص پزشکی رنج می برند

واجدین هر یک از ضوابط ذکر شده در صورتی که حداقل سه ماه قبل از برگزاری آزمون به مراجع مربوطه اطلاع دهند، واجد شرایط اقامت ویژه در مراکز امتحانی می باشند. مسئولان نیز باید تاییدیه خود را ارائه کنند.

مطالعه مفید: معرفی جامع آزمون ماک آیلتس

شاخص مورد نیاز آیلتس

IELTS Indicator یک سبک جدید امتحان آیلتس آنلاین است که همه متقاضیان می توانند در خانه شرکت کنند. این شاخص در پاسخ به همه گیری COVID-19 ایجاد شد تا به دواطلبانی که به دنبال پذیرش بین المللی هستند و قادر به شرکت در آزمون آیلتس به صورت حضوری نیستند، کمک کند.
شرایط لازم برای آیلتس در این شاخص باید داوطلبان به رایانه، لپ تاپ یا دسکتاپ دسترسی داشته باشند.

• برای جلوگیری از وقفه در طول آزمون، فضا یا اتاقی که داوطلبان در آن آزمون شرکت خواهند کرد باید ساکت و راحت باشد.
• داوطلبان باید تأیید کنند که اتصال اینترنتی پایداری دارند.
• داوطلب باید به هدفون با کیفیت بالا مجهز باشد.
• یک وب کم جهت ارتباط باید روی لپ تاپ یا دسکتاپ قرار داده شود.
• داوطلبان برای شرکت در آزمون ابتدا باید اپلیکیشن Zoom را دانلود و نصب کنند.
• مرورگر Safe Exam نیز باید توسط داوطلبان (SEB) دانلود و نصب شود.

آمادگی آیلتس

 

آمادگی آیلتس

 

آیلتس یک آزمون مهارت زبان است که توسط دانشجویانی که می خواهند در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کنند و تجربه جهانی کسب کنند، برگزار می شود. اکثر کالج ها، دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کشورهای اصلی انگلیسی زبان فقط به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. در نتیجه، برای ادامه تحصیلات بیشتر، داوطلبان باید درک اولیه زبان را داشته باشند. داوطلبان بر اساس الگوی آزمون آیلتس بر اساس چهار فاکتور مورد ارزیابی قرار می گیرند: شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن.

دو روش برای آمادگی برای آیلتس وجود دارد: خودآموزی و کلاس های آموزشی آیلتس با خرید پکیج آموزش آیلتس. اینکه کدام مسیر را طی می‌کنید به سطح مهارت و راحتی زبان شما بستگی دارد. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، نیازی به شرکت در کلاس های آموزشی ندارید. می توانید خودتان برای امتحان آماده شوید. شما فقط باید تعیین کنید که چه زمانی باید برای آیلتس آماده می شوید.

اگر خودآموزی را برای آماده شدن جهت آزمون آیلتس انتخاب می کنید، باید از برترین کتاب ها و منابع آمادگی آیلتس که به طور گسترده در دسترس هستند استفاده کنید. از آنجا که شما به تنهایی برای آیلتس کار خواهید کرد، باید اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی برای آزمون آماده شده اید.

مطالعه مفید: راهنمای نتیجه و جواب آزمون آیلتس

موارد منع برای شرکت در آزمون

در این قسمت از مقاله شرایط لازم برای آیلتس به بررسی مواردی می پردازیم که شما برای شرکت در آزمون باید مراقب این موارد باشید تا اخطار دریافت نکنید و شرکت کردن شما در آزمون به خطر نیوفتد.

دیکشنری

بدیهی است که در آزمون بین المللی آیلتس، شما اجازه بردن وسیله های کمک آموزشی را نخواهید داشت. درصورتی که شما با خود وسایلی مانند دیکشنری یا کتاب ببرید، از آزمون محروم خواهید شد.

برگه آزمون

یکی از نکات مهم درباره شرکت در آزمون این است که شما حق بیرون بردن برگه سوالات از محل آزمون را ندارید. شما باید برگه سوالات را نیز علاوه بر پاسخنامه به مراقبان تحویل دهید و سپس از محل برگزاری آزمون خارج شوید.

نوشتن پس از اتمام آزمون

یکی دیگر از موارد منع در آزمون آیلتس، نوشتن و پاسخ دادن به سوالات پس از به اتمام رسیدن وقت آزمون است. هنگامی که از طریق بلندگو اعلام شد که وقت آزمون به پایان رسیده، شما دیگر نباید چیزی بنویسید و باید پاسخنامه را تحویل دهید. درصورتی که شما این قانون را نقض کنید، ممکن است کل امتحان شما مردود اعلام شود.

تلفن همراه

شما اجازه بردن تلفن همراه و یا هر نوع وسیله الکتریکی را به سر جلسه آزمون نخواهید داشت. شما پیش از ورود به کلاس و مرکز آزمون بررسی می شوید و درصورتی که وسیله الکترونیکی از شما گرفته شود، به عنوان متخلف شناخته می شوید که می تواند بر کل آزمون شما تاثیر منفی داشته باشد.

نوشیدنی

شما می توانید برای خود نوشیدنی سر جلسه آزمون ببرید، اما نکته مهم این است که باید بطری شفاف باشد و درصورتی که شفاف نباشد و داخل آن دیده نشود، نوشیدنی شما ضبط می شود و نمی توانید آن را همراه خود سر جلسه آزمون ببرید.

گجت هوشمند

استفاده و همراه داشتن هر نوع ساعت و گجت هوشمندی سر جلسه آزمون بین المللی آیلتس تخلف محسوب می شود پس بهتر است اگر نیاز به ساعت دارید، یک ساعت مچی عقربه ای و ساده همراه خود داشته باشید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.