بهترین منابع رایتینگ آیلتس

معرفی 5 مورد از بهترین منابع رایتینگ آیلتس

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آزمون آیلتس دارای چهار بخش رایتینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ است، یکی از بخش هایی که برای زبان آموزان مشکل است و نیاز به تمرین بیشتری دارد، قسمت سوم یعنی رایتینگ آزمون آیلتس است. ممکن است که زبان آموزان با وجود تلسط بر گرامر و دایره لغت گسترده باز هم قادر به کسب نمره بالا در این قسمت نباشند و حتی نمره این قسمت، نمره کلی و اصلی آن ها را نیز پایین تر از حد تصورشان بیاورد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با بهترین منابع رایتینگ آیلتس آشنا شوید و برای بدست آوردن نمره بالا و بهتر در این قسمت از بهترین منابع رایتینگ آیلتس استفاده کنید.

مطالعه مفید: آشنایی با آموزش آیلتس اساطیر زبان

جزئیات بخش رایتینگ

 

جزئیات بخش رایتینگ

 

شما پس از گذراندن دو قسمت ریدینگ و لیسنینگ، در قسمت سوم به رایتینگ آزمون خواهید رسید که برای گذراندن این قسمت به بهترین منابع رایتینگ آیلتس نیاز پیدا خواهید کرد. این قسمت آزمون آیلتس 60 دقیقه زمان دارد و شما باید دو متن برای این قسمت بنویسید.

تسک اول

برای تسک اول رایتینگ، به عنوان داده به شما اطلاعاتی را در قالب جدول یا نمودار ارائه می کنند که شما باید این اطلاعات را به روش خود شرح دهید و درباره آن رویداد بنویسید. متن اول شما در آزمون آیلتس باید حداقل 150 کلمه داشته باشد.

تسک دوم

در قسمت دوم بخش رایتینگ که می توان گفت اهمیتی دو برابر نسبت به تسک اول دارد، شما باید به نظر یک فرد درباره موضوعی که در آزمون مشخص می شود پاسخ دهید. این متن باید حداقل 4 تا 5 پاراگراف داشته باشد. شما باید توجه داشته باشید که بهتر است پاسخ ها و جملاتتان کامل باشد و از خلاصه کردن آن ها پرهیز کنید.

مطالعه مفید: 7 مورد از مهم ترین نکات گرامری آزمون آیلتس

نکاتی برای رایتینگ آیلتس

 

نکاتی برای رایتینگ آیلتس

 

قبل از معرفی بهترین منابع رایتینگ آیلتس، بهتر است در ابتدا به بررسی چند نکته برای نوشتن یک متن در آزمون آیلتس بپردازیم. در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت:

ساده نویسی

ممکن است شما دایره لغات بسیار گسترده ای داشته باشید اما بهتر است در قسمت رایتینگ آیلتس، متنی ساده و روان بنویسید. این بدین منظور نیست که دانش شما کافی نیست اما در شرایط آزمون به دلیل استرس و فشار های عصبی ممکن است ذهن شما برهم ریخته باشد و نتوانید به درستی از دانش خود استفاده کنید. پس نوشتن متنی ساده که احتمال خطای کمتری در آن دارید یکی از بهترین گزینه ها است.

استفاده نکردن از کلمات نامفهوم

این مورد به ساده نویسی مرتبط است اما بهتر است به صورت کلی نیز آن را بررسی کنیم. در ادامه مرحله ساده نویسی بهتر است شما از کلمات نامفهوم و کلیشه ای استفاده نکنید که این مورد در حقیقت زیر شاخه ای از ساده نویسی است.

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

از موضوع خارج نشوید

ممکن است زبان آموز برای اینکه می خواهد تعداد کلمات رایتینگ خود را افزایش دهند به بررسی مسائل دیگر در متن خود بپردازد اما باید در نظر داشته باشید که نباید از موضوع خارج شوید و بهتر است به جای بررسی دیگر موضوعات، موضوع اصلی رایتینگ خود را بیشتر شرح دهید.

رعایت علائم نگارشی و زمان

شما باید در مدت 60 دقیقه، دو مقاله برای آزمون بنویسید پس باید توجه ویژه ای به زمان داشته باشید و دقیق باشید تا بتوانید هر دو متن را در مدت آزمون تمام کنید. رعایت علائم نگارشی در مقالات شما یکی از نکات با اهمیت زیاد به حساب می آید چرا که اگر اشتباهی داشته باشید، ممکن است در مفهوم جمله تغییر ایجاد کند و می تواند منجر به کسر نمره شود.

بهترین منابع رایتینگ آیلتس

حال که با نکات موردنیاز و جزئیات قسمت رایتینگ آزمون آیلتس آشنا شدید، وقت آن رسیده که به بررسی بهترین منابع رایتینگ آیلتس بپردازیم. در ادامه با جزئیات هر کدام از منابع را به صورت مجزا برای شما بررسی خواهیم کرد.

مطالعه مفید: آشنایی با روش مطالعه خودآموز آیلتس + 5 منبع

کتاب Improve your IELTS writing skills

 

کتاب Improve your IELTS writing skills

 

این کتاب که در لیست بهترین منابع رایتینگ آیلتس قرار گرفته در 10 درس به صورت موضوع محور، دانش آموزان را برای رایتینگ آیلتس آماده می کند. استفاده از این کتاب بیشتر برای زبان آموزانی استفاده می شود که می خواهند در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنند.

در این کتاب نکاتی برای دستیابی و تقویت مهارت نوشتن در آزمون ارائه می شود. هر درس این این کتاب به سه بخش تقسیم می شود که در قسمت اول، نکات را برای تسک اول و در قسمت دوم، نکات تسک دوم و سپس تمرینات مربوطه است. یکی از نکات مثبت درباره این منبع این است که درصورتی که شما می خواهید برای نمره خاصی خود را آماده کنید، می توانید کتاب های مربوط به همان نمره که توسط همین انتشارات منتشر شده را تهیه کنید.

کتاب Get ready for IELTS writing

 

کتاب Get ready for IELTS writing

 

این کتاب که یکی از بهترین منابع رایتینگ آیلتس است، مباحث را در 12 درس درباره موضوعات پرکارد که در رایتینگ استفاده می شود برای زبان آموزان ارائه کرده است. این کتاب در حالت کلی شامل چهار قسمت است که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • پس از هر سه درس، یک بخشی قرار دارد که شما می توانید مطالبی که آموخته اید را در آن تمرین کنید، این بخش به عنوان Review unit شناخته می شود.
  • قسمتی به نام Practice در این کتاب وجود دارد که شما می توانید دانش خود برای قسمت رایتینگ آیلتس را یه کمک آن بسنجید.
  • یکی از قسمت های کاربردی این کتاب Answer key هست که نقش قابل توجهی برای قرار گیری این کتاب در لیست بهترین منابع رایتینگ آیلتس اجرا کرده است که در آن به شما ایده هایی برای نوشتن متن رایتینگ ارائه می کند که درصورتی که شما ایده ای برای نوشتن ندارید، می توانید از آن ها استفاده کنید.
  • قسمت دیگر این کتاب مربوط به کلمات کاربردی به همراه معنی و مثال می باشد که به شما کمک می کند تا دایره لغات خود را گسترش دهید و برای آزمون آماده شوید.

مجموعه Longman Academic Writing Series

 

بهترین منابع رایتینگ آیلتس

 

همانطور که از نام این مجموعه مشخص است، این کتاب ها زبان آموز را برای شرکت در آزمون آکادمیک و رایتینگ این آزمون آماده می کند. این منبع را می توان به عنوان یکی از بهترین منابع رایتینگ آیلتس معرفی کرد که در پنج سطح متفاوت آماده شده است.

این پنج کتاب، زبان آموز را از سطح مبتدی تا پیشرفته به صورت کامل همراهی می کند تا زبان آموز بتواند به سوالات در بخش رایتینگ به درستی پاسخ دهد. ویژگی چند کتابه بودن این مجموعه و پوشش سطوح مبتدی تا پیشرفته از ویژگی های مثبت این منبع به حساب می آید زیرا زبان آموز می تواند هر کتابی که مرتبط به سطح خود است را تهیه کند و مسیر را از آن جا ادامه دهد.

کتاب Collins Writing for IELTS

 

کتاب Collins Writing for IELTS

 

یکی دیگر از بهترین منابع رایتینگ آیلتس، کتاب Colling Writing for IELTS است که زبان آموز را گام به گام با شیوه درست نویسی برای آزمون آیلتس آشنا می کند. این کتاب در 12 درس ارائه شده که نکات نوشتاری، جداول و نمودار های آزمون آیلتس را بررسی می کند.

این کتاب تمرکز بیشتری بر روی رایتینگ آیلتس آکادمیک دارد و زبان آموز را برای پاسخ به تسک اول آزمون آکادمیک آماده می کند. نکته مثبت درباره این منبع این است که زبان آموز می تواند به کمک این کتاب به سوالات آزمون های آیلتس قبلی و بهترین پاسخ های شرکت کنندگان دسترسی شده باشد، این کتاب در حقیقت برای زبان آموزانی که نمره بالای 6 می خواهند، می تواند بسیار مفید باشد.

مجموعه Real Writing

 

مجموعه Real Writing

 

این سری کتاب را می توان علاوه بر بهترین منابع رایتینگ آیلتس، در دسته بندی مهم ترین منابع نیز قرار دارد. این مجموعه دارای 4 کتاب است که توسط انتشارات کمبریج ارائه شده است تا زبان آموزان بتوانند به کمک این مجموعه مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنند.

این کتاب از سطح A2 شروع می شود و تا سطح C1 زبان آموزان را همراهی می کند. در هر سطح از این مجموعه، 16 درس برای تقویت مهارت نوشتاری وجود دارد و زبان آموزان در ادامه می توانند به کمک تمرین های متنوع این کتابها دانش خود را بسنجند. نکته مثبت درباره این مجموعه این است که پاسخ سوالاتی که در طول درس ها برای زبان آموزان مطرح می شود در پایان کتاب قرار دارد که افراد می توانند از آن ها برای تصحیح پاسخ های خود استفاده کنند.

مطالعه مفید: 6 مورد از بهترین کتاب های آزمون آیلتس

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.