افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس

8 روش برای افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از تکنیک ها و مهارت هایی که می تواند تاثیر مثبت قال توجهی در نتیجه آزمون آیلتس متقاضیان داشته باشد، افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس است چرا که درصورتی که زبان آموزان بتوانند متون را با سرعت بیشتری مطالعه کنند طبیعتا زمان بیشتری برای فکر به پاسخ خواهند داشت و در انتهای آزمون نیز وقت کم نخواهند آورد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با روش هایی برای افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس آشنا شوید.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش آیلتس

معایب سرعت پایین در ریدینگ

 

معایب سرعت پایین در ریدینگ

 

پیش از بررسی تکنیک های افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس بهتر است در ابتدا به این موضوع بپردازیم که سرعت پایین در خواندن متون ریدینگ چه معایبی برای زبان آموزان دارد. به عنوان اولین و مهم ترین عیب می توان به تمام نکردن آزمون در زمان مقرر شده اشاره کرد. یکی دیگر از این معایب که بیشتر جنبه روانی دارد، استرس و عصبی شدن در جلسه آزمون است.

یکی از نکات مثبتی که سرعت بالا در خواندن برای متقاضیان به همراه خواهد داشت، زمان بیشتر برای پاسخ به سوال است. هنگامی که شما مدت زمان زیادی را درگیر خواندن متن باشید ممکن است وقت کافی برای پاسخ دادن به تمامی سوالات و یا فکر کردن به پاسخ آن ها را نداشته باشید.

مطالعه مفید: آشنایی با روش مطالعه خودآموز آیلتس + 5 منبع

عوامل موثر در پایین آمدن سرعت

از عواملی که باعث پایین آمدن سرعت زبان آموزان در خواندن متون می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خواندن تک تک کلمات در متن ها
  • توقف بر روی کلمات و عباراتی که معنای آن ها را نمی دانند
  • خواندن آهسته برای درک تک تک کلمات
  • تکرار در خواندن جملات
  • فکر کردن به ایده های داخل متن

اهمیت افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس

 

اهمیت افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس

 

تعداد قابل توجهی از زبان آموزان هنگام خواندن یک متن به زبان انگلیسی دچار حواس پرتی می شوند و یا خواندن و درک مطلب زمان زیادی را از آن ها می گیرد که این امر در هنگام آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس یکی از بزرگترین دشمن های آن ها است.

در بخش ریدینگ آزمون زبان آموزان باید در مدت یک ساعت 3 متن بلند را بخوانند و سپس به 40 سوال با سبک های مختلف پاسخ دهند و اینجا دقیقا زمانی است که آن ها نیاز به افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس را حس خواهند کرد. در ادامه به بررسی تکنیک های برای افزایش سرعت در خواندن متون انگلیسی خواهیم پرداخت.

راه های افزایش سرعت خواندن

 

راه های افزایش سرعت خواندن

 

در این قسمت از مقاله نکاتی را بررسی خواهیم کرد که شما با رعایت این نکات می توانید سرعت خود برای خواندن متن های انگلیسی را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.

مطالعه مفید: 5 مورد از مهم ترین تکنیک های ریدینگ آیلتس

کلمات را تک به تک نخوانید

یکی از نکاتی که می تواند در فرآیند افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس به زبان آموزان کمک کند، نخواندن کلمات به صورت تک به تک است. بهتر است شما تلاش کنید کلمات را به صورت مجموعه ای بخوانید، در ابتدا می توانید با مجموعه های 3 کلمه ای شروع کنید و به مرور زمان این مجموعه واژگان را افزایش دهید.

نکته مهم درباره این تکنیک این است که شما می توانید متن را درک کنید و نیازی به نگرانی برای درک نکردن مفهوم متن نیست و این روش فقط به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری بخوانید.

ساکت کردن صدای درونی

یکی از عواملی که سرعت زبان آموزان را در حین خواندن یک متن کاهش می دهد، صدای درونی و داخل ذهن آن ها است که به صورت مداوم درحال صحبت کردن است که مانعی برای بالا رفتن سرعت شما است.

شما می توانید برای ساکت کردن صدای درونی خود، هنگام خواندن یک متن موسیقی بی کلام پخش کنید و تمرین کنید تا صدای ذهنتان را خاموش کنید.

کلمات را فقط یکبار بخوانید

یکی از عادت های مضر ذهن ما در هنگان خواندن متون، علاقه به خواندن مجدد کلماتی است که قبلا آن ها را خوانده ایم. این امر باعث می شود که شما در برخی از مواقع یک جمله یا عبارت را چندبار بخوانید. زبان آموزان می توانند برای جلوگیری از تکرار خواندن و جا به جا خواندن خطوط، از انگشت اشاره خود استفاده کنند و حین خواندن متن را با انگشت دنبال کنند.

استفاده از زمان سنج

این روش برای افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس در حقیقت یک چالش روانی است که سرعت شما را در خواندن افزایش خواهد داد. شما می توانید درهنگام مطالعه یک متن از زمان سنج استفاده کنید و این امر شما را داخل یک مسابقه با خودتان قرار می دهد که شما به صورت ناخودآگاه هربار تلاش می کند تا رکورد خود را بزنید و سریع تر از قبل متن را بخوانید.

تمرین مداوم

این نکته کاملا مشخص است که شما هرچه بیشتر تمرین کنید، بهتر می شوید و پیشرفت خواهید کرد، این نکته در افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس نیز موثر است. شما باید برای آماده کردن خود متن های زیادی را بخوانید و تلاش کنید تا بتوانید روان تر و با سرعت بیشتری نیز متون انگلیسی را بخوانید.

روش خواندن صحیح برای افزایش سرعت

 

افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس

 

یکی از عواملی که ممکن است اصلا مشخص نباشد اما در سرعت خواندن شما تاثیر بگذارد نحوه خواندن متن است. بهتر است شما سر خود را هنگام خواندن جا به جا نکنید و آن را ثابت نگه دارید، به وسط خط نگاه کنید و به کمک چشم های خود متن را بخوانید. این روش به شما کمک می کند سرعت خود را در خواندن افزایش دهید و به دلیل حرکت سر، حواستان پرت نشود.

گسترش دایره لغت

 قطعا یکی از مواردی که می تواند در افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس زبان آموزان تاثیر مثبت بگذارد، دایره لغت گسترده است چراکه هرچه شما کلمات بیشتری را بدانید طبیعتا وقت کمتری را رای حدس زدن و درک مطلب نیاز خواهید داشت و حتی به دلیل آشنا بودن ذهن شما با کلمات، شما می توانید روان تر آن ها را بخوانید و به سراغ جمله و کلمه بعدی بروید.

زبان آموزان می توانند از کتاب های آموزش واژگان در زبان انگلیسی برای تقویت دایره لعت خود استفاده کنند که این امر نه تنها بر سرعت خواندن آن ها تاثیر دارد بلکه در دیگر قسمت های آزمون آیلتس نیز می تواند به آن ها کمک قابل توجهی کند.

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

استفاده از تکنیک های خواندن متن

استفاده از تکنیک ها خواندن متن مانند Skim و scan می تواند کمک قابل توجهی برای افزایش سرعت ریدینگ آزمون آیلتس و خواندن متن های انگلیسی باشد. در این روش ها شما به کمک مشخص کردن موضوع هر پاراگراف و پیدا کردن کلمات کلیدی در متن، به راحتی می توانند برای پاسخ به هر سوال به پاراگراف موردنظر سوال مراجعه کنید و پاسخ را از متن استخراج کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.