دوره TTC

معرفی جامع دوره TTC

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

دوره TTC یا همان Teachers Training Course یک دوره تربیت مدرس است که متقاضیان و علاقه مندان به تدریس زبان انگلیسی را به صورت اصولی و تخصصی برای تدریس کردن در موسسات آموزشی آماده می کند. یکی از نکات مهم برای شرکت در این دوره این است که زبان آموزان باید دوره های عمومی زبان را گذرانده باشند و در حقیقت با سطح دانش مطلوب و بالایی از زبان انگلیسی برای شرکت در دوره تی تی سی اقدام کنند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با تمام جزئیات دوره TTC آشنا شوید و بتوانید برای شرکت در این دوره و دریافت نتیجه ای مطلوب اقدام کنید.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

دوره TTC چیست؟

 

دوره TTC چیست؟

 

پیش از بررسی معرفی جامع این دوره بهتر است به این سوال بپردازیم که دوره تی تی سی چیست؟ نام این دوره مخفف عبارت Teachers Training Course هست که این عبارت در فارسی به معنای دوره تربیت مدرس ترجمه می شود. همانطور که از نام این دوره می توان تشخیص داد، این دوره علاقه مندان به آموزش زبان انگلیسی را به صورت تخصصی و اصولی برای تدریس آماده می کند که آن ها پس از اخذ این مدرک می توانند در مراکز و موسسات مختلف به تدریس زبان انگلیسی بپردازند.

نکته قابل اهمیت درباره دوره تی تی سی این است که متقاضیان باید دوره های عمومی زبان انگلیسی را گذرانده باشند و در سطح پیشرفته باشند و دانش نسبتا زیادی درباره زبان انگلیسی داشته باشند و از همه مهم تر، متقاضیان باید علاقه مند به تدریس زبان انگلیسی باشند.

مطالعه مفید: ویژگی های استاد برتر زبان انگلیسی + معرفی 5 استاد

جزئیات دوره تی تی سی

 

جزئیات دوره تی تی سی

 

در این قسمت به بررسی جزئیات این دوره خواهیم پرداخت تا درصورتی که شما می خواهید در دوره TTC شرکت کنید و مدرک آن را اخذ کنید بتوانید با آگاهی کامل درباره آن تصمیم گیری کنید.

سرفصل های دوره

در این قسمت به مهم ترین نکته درباره این دوره خواهیم پرداخت و آن سرفصل های دوره است، یعنی در این قسمت شما با نکاتی که قرار به شما آموزش داده شود آشنا می شوید.

نکته قابل اهمیت درباره سرفصل های دوره تی تی سی این است که موسسات مختلف که این دوره را برگزار می کنند، ممکن است سرفصل های متفاوتی داشته باشند اما برخی از موارد در بین تمام برگزار کنندگان یکسان و مشابه است که این موارد عبارتند از:

  • روش های مدرن برای تدریس زبان انگلیسی
  • بررسی روش های مختلف برای تدریس
  • بررسی جزئی روش های تدریس برای مهارت های چهارگانه
  • تفاوت آموزش در کلاس های عمومی و خصوصی
  • آموزش استفاده از زبان بدن در تدریس
  • روش های تدریس به کمک بازی و ابزارهای مختلف آموزشی
  • روش های مختلف برای تقویت خلاقیت در زبان آموزان

مطالعه مفید: آشنایی با 6 مورد از بهترین روشهای تدریس زبان انگلیسی

تعداد جلسات دوره

 

تعداد جلسات دوره

 

این دوره پس از شیوع ویروس کرونا به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و زبان آموزان باید در طول این دوره در 20 جلسه کلاس به مدت 90 دقیقه شرکت کنند تا مطالب را فرا بگیرند و در انتها آن ها باید حداقل 6 ساعت را در کلاس های آموزش زبان انگلیسی همراه اساتید شرکت کنند تا به صورت عملی با استفاده از تکنیک های آموزشی که توسط استادان دوره به آن ها آموزش داده شده آشنا شوند.

تعداد زبان آموزان در دوره و شرایط سنی

حداقل زبان آموزی که می تواند در دوره TTC شرکت کند 8 و حداکثر کلاس های با 16 نفر تشکیل می شود اما شرایط سنی تقریبا موضوعی مهم است و متقاضیان شرکت در این دوره باید بالای 18 سال سن داشته باشند و همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم، از سطح دانش بالایی برخوردار باشند.

هزینه دوره TTC

این دوره در بیشتر موسسات زبان انگلیسی معتبر در کشور برگزار می شود و مدرک آن نیز از طرف همان موسسه برای شما آماده می شود. هزینه ای که زبان آموزان باید برای شرکت در این دوره پرداخت کنند هزینه ای متغیر بین 500 هزارتومان تا 1 میلیون و 500 هزارتومان است.

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که چرا قیمت این دوره در موسسات مختلف ممکن است متغیر باشد؟ پاسخ این سوال مرتبط با ساعت و طول دوره ای است که در موسسات برگزار می شود و برخی از مراکز ممکن است مدت زمان بیشتری برای دوره در نظر بگیرند که می تواند در هزینه نیز موثر باشد.

مطالعه مفید: دوره های تربیت مدرس TTC

شرایط شرکت در دوره تی تی سی

متقاضیان برای شرکت در این دوره باید سطح زبانی پیشرفته داشته باشند و به صورت حداقل تا مقطع Advanced و C1 را گذرانده باشند و بتوانند به صورت روان و بدون اشکال به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند و آن ها باید دامنه مناسبی از واژگان به زبان انگلیسی را بلد باشند و بتوانند از این واژگان در برقراری ارتباط استفاده کنند.

در صورتی که شما این شرایط را نداشته باشید باید در ابتدا دوره های عمومی زبان انگلیسی خود را تا مقطع پیشرفته ادامه دهید و سپس برای شرکت در این دوره اقدام کنید.

مطالعه مفید: معرفی 5 مورد از بهترین سایت های رایگان آموزش زبان انگلیسی

کتاب های دوره TTC

 

کتاب های دوره TTC

 

متقاضیان در دوره تی تی سی با روش های مختلفی برای تدریس زبان انگلیسی آشنا می شوند چرا که تنها آشنایی با یک روش تدریس ناکافی است و ممکن است آن روش در هر کلاس و برای هر زبان آموزی مناسب نباشد و از همین رو می توان به این نتیجه رسید که استفاده از تنها یک کتاب برای یادگیری تدریس ناکافی و نامناسب است.

کتاب های بسیار زیادی برای آشنایی با تدریس زبان انگلیسی وجود دارد و موسسات معمولا یک جروزه که ترکیبی از 20 کتاب معتبر برای این دوره است را به زبان آموزان ارائه می کنند و از آن برای آموزش های خود استفاده می کنند اما برخی از کتاب ها به دلیل نکات علمی و روش هایی که ارائه می دهند نسبت به دیگر کتاب ها بیشتر استفاده می شوند که اسامی این کتاب ها عبارتند از:

  • کتاب CELTA Course
  • کتاب Teaching Knowledge Test
  • کتاب Essential Teacher Knowledge by Jeremy Harmer
  • کتاب  TESOL Certificate

مطالعه مفید: معرفی کامل دوره TESOL

اخذ مدرک پایان دوره تی تی سی

شرایط اخذ مدرک پایان دوره TTC بدین صورت است که شما باید بتوانید این دوره و آزمون هایش را با موفقیت سپری کنید. آزمون ها در این دوره به صورت کتبی نیستند و نمره شما بر اساس پروژه های در طول دوره و امتحان پایانی دوره که با نام TP شناخته می شود ارزیابی می شود.

قبولی در این دوره با سه نمره Pass A، Pass B و Pass امکان پذیر است و شما پس از اخذ این مدرک که به عنوان یک مدرک ابتدایی برای تدریس زبان انگلیسی شناخته می شود می توانید در دوره های سلتا و دلتا برای تقویت مهارت تدریس خود شرکت کنید و تدریس را به صورت تخصصی تر آموزش ببینید و مهارت آموزشی خود را تقویت کنید.

مطالعه مفید: معرفی کامل شرایط اخذ مدرک سلتا (Celta)

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.