دوره TESOL

معرفی کامل دوره TESOL

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

در زبان انگلیسی، آزمون های بین المللی مختلفی وجود دارد که می توانند توصیف دقیقی از سطح زبان انگلیسی زبان آموزان ارائه کنند که افراد می توانند از آن مدارک در جهت مهاجرت و یا تحصیل استفاده کنند. در بین این لیست آزمون های بین المللی دوره TESOL نیز قرار دارد که در این مقاله به بررسی جزئیات و معرفی کاملی از دوره TESOL خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید اگر می خواهید در این آزمون شرکت کنید با تا جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

دوره TESOL چیست؟

 

دوره TESOL چیست؟

 

نام TESOL مخفف عبارت Teaching English to Speakers of Other Languages است. دوره TESOL و مدرک آن یکی از مدارک بین المللی است که زبان آموزان می توانند از آن در جهت تدریس زبان انگلیسی در تمام نقاط جهان اقدام کنند. این آزمون در سطح جهان توسط کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان، استرالیا و کانادا برگزار می شود. تدریس در کشورهای انگلیسی زبان دارای استانداردهای خاصی است و این کشورها اهمیت خاصی بر این موضوع دارند که متقاضیان تدریس این آن کشور ها مدارک مرتبط با آموزش زبان انگلیسی را داشته باشند.

زبان آموزان می توانند به کمک یکی از مدارک تیسول و سلتا با استانداردهای تدریس در کشورهای انگلیسی زبان و نکات مرتبط با این امر آشنا شده و سپس از این مدارک برای درخواست های کاری خود استفاده کنند.

مطالعه مفید: 67 تا از کشورهای انگلیسی زبان

تفاوت تیسول و سلتا

 

تفاوت تیسول و سلتا

 

ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه تفاوتی در مدارک این دو آزمون وجود دارد. می توان گفت یکی از مهم ترین تفاوت های آن ها مرتبط با نحوه برگزاری آزمون است. در دوره سلتا شما با معیار های ثابتی برای سنجش رو به رو خواهید شد و بر اساس نمرات شما در آن بخش ها، نمره کلی شما مشخص می شود.

اما در دوره TESOL زبان آموزان باید 12 دوره را پشت سر بگذارند و ماژول ها و دروس مختلفی رو به رو می شوند و درصورتی که آن ها را با موفقیت طی کنند تا بتوانند این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند.

مطالعه مفید: معرفی کامل شرایط اخذ مدرک سلتا (Celta)

نحوه برگزاری تیسول

مراکز مختلف دوره را به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می کنند. نکته قابل توجه درباره برگزاری این آزمون در کشور استرالیا این است که کلاس ها و ساعاتی که شما برای این آزمون طی می کنید، به عنوان دوره دانشگاهی برای زبان آموزان ثبت می شود.

درصورتی که شما بخواهید پس از دریافت این مدرک در یک کشور انگلیسی زبان به تحصیل بپردازید، ساعاتی که در این دوره گذراندید از مجموع ساعات درسی که باید در دانشگاه بگذرانید کسر می شود و ساعات تحصیل شما کاهش میابد.

دوره تیسول مناسب چه کسانی است؟

 

دوره تیسول مناسب چه کسانی است؟

 

این دوره مناسب زبان آموزانی است که سطح دانش عمومی خوبی در زبان انگلیسی دارند و علاقه دارند این زبان را به دیگران تدریس کنند. این دوره به شما کمک می کند بدون نیاز به گذراندن دوره های آکادمیک در دانشگاه بتوانید زبان انگلیسی را تدریس کنید.

نکته قابل توجه درباره دوره TESOL این است که اگر شما تدریس زبان انگلیسی را در دانشگاه و دوره های آکادمیک یاد گرفته اید اما تجربه ای در این موضوع ندارید، می توانید با شرکت در این دوره تجربه موردنیاز خود را کسب کرده و با تکنیک های تدریس زبان انگلیسی آشنا شوید.

مطالعه مفید: 8 تا از بهترین مدارک معتبر زبان انگلیسی

تفاوت دوره های TESOL ،TEFL و TESL

 

تفاوت دوره های TESOL ،TEFL و TESL

 

این دوره ها از لحاظ روش آموزشی و مدرک نهایی با یکدیگر متفاوت هستند.

دوره TESL: این دوره که مخفف عبارت Teaching English as a Second Language است نشان می دهد که فرد توانایی آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در کشورهای انگلیسی زبان را دارد.

دوره TEFL: این دوره مخفف عبارت Teaching English as a Foreign Language است نشان می دهد که فرد توانایی آموزش زبان انگلیسی در کشورهای غیر انگلیسی زبان را دارد.

دوره TESOL: این دوره جامع تر از دو دوره قبلی است و نشان می دهد فرد توانایی آموزش زبان انگلیسی به افراد غیر انگلیسی زبان را دارد.

دلیل اهمیت مدرک تیسول

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که این دوره چه اهمیتی دارد و یا چرا بهتر از دیگر دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی است. در ابتدا باید گفت که شما در دوره TESOL می توانید آموزش خود را به صورت بومی بگذرانید، یعنی با روش های آموزش و فرهنگ کشور موردنظر خود آشنا شوید که می تواند تاثیر مثبتی در نحوه تدریس شما بگذارد.

اعتبار این مدرک در کشورهای شرق آسیا و حوزه خلیج فارس، بسیار زیاد است و این کشورها اهمیت ویژه ای برای مهاجرانی که این مدرک را دارند قائل هستند و امتیاز ویژه ای برای آن ها محسوب می شود.

برگزاری دوره TESOL در ایران

این دوره در حال حاضر به صورت مستقیم در کشور ایران برگزار نمی شود اما موسسه زبان سفیر گفتمان این دوره را با همکاری با موسسه زبان استرالیا برگزار می کند. نکته قابل اهمیت درباره شرکت در این دوره این است که بهتر است پیش از ثبت نام در موسسات مختلف برای این دوره شما از مراکز اصلی این دوره استعلام بگیرید.

پس از ثبت نام برای شما یک ایمیل تاییده از طرف مرکز اصلی این دوره خواهد آمد که ثبت نام شما را تایید می کند.

هزینه شرکت در دوره

هزینه شرکت در این دوره بر اساس ارز بین المللی و برابر 1500 دلار استرالیا است.

شرایط و نحوه ثبت نام در دوره TESOL

 

دوره TESOL

 

در ابتدا متقاضیان شرکت در این دوره باید رزومه و مدارک خود را برای مراکز برگزار کننده ارسال کنند و درصورتی که از سوی مراکز اصلی تایید شوند، برای آن ها یک وقت مصاحبه به صورت آنلاین تعیین می شود. درصورتی که شما در این مصاحبه قبول شوید، مجوز شرکت در این دوره را دریافت خواهید کرد.

پس از تایید شدن از سوی مراکز اصلی و قبولی در مصاحبه، شما می توانید برای انجام مراحل مالی اقدام کنید. پس از ثبت نام نهایی و به حد نصاب رسیدن کلاس ها، این دوره با تعداد زبان آموزان 12 الی 15 نفر برگزار خواهد شد.

مطالعه مفید: تفاوت CV و رزومه انگلیسی در چیست؟

نحوه برگزاری و طول دوره تیسول

این دوره به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد. در بخش حضوری متقاصیان باید چند ورکشاپ آموزشی را تحت نظر مدرسین بین المللی بگذرانند و سپس تکالیف مرتبط را به صورت انفرادی انجام دهند و مهارت های خود را تقویت کنند.

تکالیف در دوره TESOL شامل پروژه های تحقیقاتی، برگزاری کلاس و ارسال فیلم از کلاس، ضبط کردن صدا و … است. تکالیف متقاضیان برای مراکز اصلی ارسال می شود و نمرات آن ها بر اساس کیفیت و نحوه انجام تکالیف مشخص می شود.

طول این دوره در ابتدا 3 الی 5 جلسه کلاس حضوری و سپس مدت زمانی برای انجام تکالیف به صورت آنلاین است که این زمان می تواند بین یک تا شش ماه متغیر باشد.

مطالعه مفید: ویژگی های استاد برتر زبان انگلیسی + معرفی 3 استاد

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.