تافل یا آیلتس

آیا باید آزمون تافل یا آیلتس شرکت کرد؟ ۴ فاکتوری که باید در نظر گرفت

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

اگر برای اثبات مهارت های زبان انگلیسی خود نیاز به شرکت در آزمون دارید، آزمون های تافل یا آیلتس از محبوب ترین گزینه های موجود در این زمینه هستند. اما باید در کدام آزمون شرکت کرد؟ تافل یا آیلتس ؟ هر آزمون چگونه است؟ آیا مراکز آموزشی و دانشگاه ها یک امتحان را بر دیگری ترجیح می دهند؟ در کدام یک امتیاز بالاتری کسب خواهید کرد؟

این راهنما را برای تفکیک کامل تافل در مقابل آیلتس و پاسخ به همه این سوالات بخوانید!

 

تافل یا آیلتس

 

برای پاسخ به سوال آیلتس در مقابل تافل، ابتدا باید در مورد هر یک از آزمون ها بحث کنیم.

مطالعه مفید: ۴ استراتژی برای یادگیری زبان دوم در بزرگسالان

مقدمه ای بر آزمون انگلیسی تافل

تافل (تست انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) یک آزمون مهارت زبان انگلیسی است و با این آزمون مهارت های شما در زمینه زبان انگلیسی ارزیابی میشود.

نسخه های مختلفی از تافل وجود دارد، اعم از کاغذی یا کامپیوتری. تافل iBTمبتنی بر کامپیوتر است و به همین دلیل یکی از پرطرفدار ترین و رایج ترین نسخه آزمون تافل به حساب می آید. و در اینجا نیز تمرکز بیشتری بر روی این نسخه از آزمون تافل می باشد.

فرمت آزمون انگلیسی تافل

 

فرمت آزمون انگلیسی تافل

 

تافل در مجموع ۳ ساعت و نیم طول می کشد و شامل چهار بخش است. برای پاسخ در هر بخش، بسته به جواب درست و غلطی که میدهید نمره ۰-۳۰ دریافت خواهید کرد،. بین بخش های Listening(شنیداری) و Speaking(مکالمه) ده دقیقه استراحت دارید. سپس این نمرات با هم جمع می شوند، به این معنی که نمره کل تافل شما از ۰ تا ۱۲۰ خواهد بود. در زیر فرمت آزمون آمده است.

زمان داده شدهشماره سوالاتبخش
۶۰-۸۰ minutes۳۶-۵۶Reading
۶۰-۹۰ minutes۳۴-۵۱Listening
۲۰ minutes۶ tasksSpeaking
۵۰ minutes۲ tasksWriting

محتوای آزمون انگلیسی تافل

همانطور که در بالا گفته شد، تافل شامل چهار بخش است که هر کدام حوزه متفاوتی از مهارت های انگلیسی شما را آزمایش می کند. در زیر یک مرور مختصر از آنچه در هر بخش باید انتظار داشت آمده است.

ریدینگ آزمون انگلیسی تافل

برای Reading، سه یا چهار قسمت از متن ها کتاب های دانشگاهی وجود دارد که دانش آموزان باید آنها را بخوانند و به سؤالات مربوط به آنها پاسخ دهند. قسمت ها از کتاب های درسی سطح دانشگاه هستند که موضوع یا رشته ای را معرفی می کنند. سه نوع سؤال وجود دارد: چند گزینه ای استاندارد، سؤالاتی که دانش آموزان باید یک جمله را در نقطه مناسب در یک پاراگراف وارد کنند، و سؤالاتی که دانش آموزان باید به درستی اطلاعات را در نمودار یا جدول خلاصه مرتب کنند.

لیسنینگ آزمون انگلیسی تافل

بخش Listening دارای چهار تا شش فایل ضبط شده است که هر کدام مجموعه ای از سوالات را دنبال می کنند. ضبط‌ها شبیه به مکالماتی است که دانش‌آموزان در زندگی روزانه تحصیلی با آن‌ها مواجه می‌شوند، مانند سخنرانی در کلاس یا بحث بین دو دانش‌آموز یا دانش‌آموز و معلم. سوالات چند گزینه ای خواهند بود، از شما می خواهند مراحل را در یک رویداد یا فرآیند مرتب کنید، یا از شما می خواهند که اشیاء یا متن را با دسته بندی ها در نمودار مطابقت دهید.

Speaking آزمون انگلیسی تافل

دو وظیفه اول، تکالیف گفتاری مستقلی هستند که در هنگام پاسخ دادن، از ایده ها، نظرات و تجربیات خود دانش آموز استفاده می کنند.

چهار کار باقی مانده وظایف یکپارچه هستند. دانش آموزان باید از بیش از یک مهارت در پاسخ به این نوع سوالات استفاده کنند.

دو کار ادغام شده به دانش آموزان نیاز دارد که بخوانند، گوش دهند و سپس صحبت کنند.

دو وظیفه دیگر دانش آموزان را ملزم می کند که گوش کنند و سپس صحبت کنند.

رایتینگ آزمون انگلیسی تافل

در بخش Writing دو وظیفه وجود دارد: نوشتن متنی یکپارچه و نوشتن متنی مستقل. برای نوشتن متن یکپارچه، دانش آموزان یک فایل ضبط شده کوتاه را می شنوند و یک متن کوتاه را می خوانند. سپس به آنها ۲۰ دقیقه فرصت داده میشود تا اطلاعاتی را که از این دو منبع به دست آورده اند، خلاصه و مقایسه کنند. طول پاسخ پیشنهادی ۱۵۰-۲۲۵ کلمه است.

برای Independent Writing به زبان آموزان موضوعی داده می شود و باید در ۳۰ دقیقه نظر خود را در مورد آن بیان کنند. نوشته باید واضح باشد و در آن مثال هایی آورده شود. معمولاً حداقل ۳۰۰ کلمه می نویسند.

چه کسانی نمرات تافل را می پذیرند

 

چه کسانی نمرات تافل را می پذیرند

 

بیش از ۹۰۰۰ موسسه در سراسر جهان نمرات تافل را می پذیرند. برای مدارس در ایالات متحده، اکثر مدارس مورد بررسی اظهار داشتند که نمرات تافل را به نمرات سایر آزمون‌های زبان انگلیسی ترجیح می‌دهند. می توانید از جستجوی مقصد تافل برای پیدا کردن افرادی که نمرات تافل را قبول می کنند استفاده کنید.

در ادامه در بحث تافل یا آیلتس، در مورد نحوه آزمون آیلتس بحث خواهیم کرد.

مقدمه ای بر آیلتس

آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) یکی دیگر از آزمون های مهارت زبان انگلیسی است که تحت نظر شورای بریتانیا و IDP است.

دو نسخه از آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک و آیلتس عمومی آموزش. آیلتس آکادمیک برای دانشجویان است که برای تحصیلات عالی یا یک حرفه درخواست می دهند. آموزش عمومی آیلتس برای افرادی است که به کشورهای انگلیسی زبان سفر می کنند.

این راهنما بر روی نسخه آکادمیک آیلتس تمرکز دارد، زیرا نسخه ای برای دانشجویانی است که برای موسسات کارشناسی و کارشناسی ارشد درخواست می کنند (اگرچه این دو نسخه هر دو دارای سیستم امتیازدهی یکسان و فرمت های مشابه هستند).

فرمت آزمون انگلیسی آیلتس

 

فرمت آزمون انگلیسی آیلتس

 

کل زمان آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است. آیلتس دارای چهار بخش مشابه تافل است، اگرچه این دو آزمون بخش ها را به ترتیب مختلف امتحان می کنند. در آیلتس، برای هر بخش در آزمون آیلتس از ۰ تا ۹ نمره دریافت می کنید. نمره کلی شما میانگین آن چهار امتیاز است و همچنین از ۰ تا ۹ خواهد بود.

مطالعه مفید: آشنایی با آموزش آیلتس

بر خلاف تافل که باید به صورت یکجا در تمام بخش ها شرکت کنید، برای آیلتس، در صورت تمایل می توانید بخش مکالمه یا Speaking را تا یک هفته بعد یا حتی قبل از سایر بخش های آزمون بگذرانید (زمان اسپیکینگ خود را هنگام ثبت نام در آزمون برنامه ریزی می کنید).

زمان داده شدهشماره سوالاتبخش
۳۰ minutes۴۰Reading
۶۰ minutes۴۰Listening
۶۰ minutes۲ tasksSpeaking
۱۱-۱۴ minutes۳ tasksWriting

محتوای آزمون انگلیسی آیلتس

در زیر، چهار بخش آیلتس به صورت عمیق تر مورد بحث قرار گرفته است.

مطالعه مفید: آشنایی با روش مطالعه خودآموز آیلتس + ۵ منبع

لیسنینگ آزمون انگلیسی آیلتس

چهار فایل ضبط شده را می شنوید (دو مورد در زمینه اجتماعی روزمره، یکی در زمینه آموزشی، و دیگری که یک سخنرانی دانشگاهی است). بعد از هر ضبط ۱۰ سوال وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید. انواع مختلفی از سوالات از جمله چند گزینه ای، تطبیق، برچسب گذاری نمودار، تکمیل جمله و پاسخ کوتاه وجود دارد.

ریدینگ آزمون انگلیسی آیلتس

برای بخش  Readingدر آزمون آیلتس سه قسمت مختلف وجود دارد که هر قسمت ۱۰-۱۵ را شامل میشود. متن ها از کتاب ها، مجلات و روزنامه ها گرفته شده است. آنها ممکن است سبک های مختلفی مانند روایی، توصیفی و/یا استدلالی داشته باشند. حداقل یکی استدلال منطقی مفصلی خواهد داشت.

مانند بخش Listeningآزمون، سوالات بخش Reading دارای فرمت های مختلفی از جمله سوالات چند گزینه ای، تطبیقی، تکمیل جمله، برچسب گذاری نمودار و پاسخ کوتاه خواهند بود.

رایتینگ آزمون انگلیسی آیلتس

دو وظیفه در بخش Writing وجود دارد. برای وظیفه ۱، دانش آموزان باید یک عکس شامل اطلاعات بصری  (مانند نمودار، جدول، نمودار یا نمودار) را با کلماتی که خود یاد دارند توصیف کنند. زبان آموزان حداقل باید ۱۵۰ کلمه بنویسند. توصیه می شود که زبان آموزان ۲۰ دقیقه برای این کار وقت بگذارند.

برای وظیفه ۲، موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود که اغلب یک دیدگاه در یک بحث است. زبان آموزان باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد موضوع داده شده، به سبک نوشتاری آکادمیک بنویسند. توصیه می شود ۴۰ دقیقه برای این سوال وقت بگذارند. برای هر دو کار، دانش‌آموزان از نظر میزان پاسخگویی به سؤال، وضوح نوشتار، دامنه واژگان، املا و دستور زبان مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

 اسپیکینگ آزمون انگلیسی آیلتس

برای اسپیکینگ آیلتس، با یک ممتحن مصاحبه شفاهی خواهید داشت. پاسخ های شما ثبت خواهد شد. این بخش از سه بخش تشکیل شده است.

قسمت ۱: مصاحبه کننده از دانش آموز سوالاتی آشنا در مورد کار، خانواده، تحصیل و علایقشان می پرسد.

قسمت ۲: مصاحبه کننده کارتی با موضوعی که دانشجو باید در مورد آن صحبت کند به دانشجو می دهد. به دانش‌آموز یک دقیقه فرصت داده می‌شود تا آماده شود، سپس باید دو دقیقه صحبت کند، سپس باید به یک یا دو سؤال بعدی مصاحبه‌گر پاسخ دهد.

قسمت ۳: دانش آموز و مصاحبه کننده به بحث در مورد موضوع ارائه شده در قسمت ۲ به مدت چهار تا پنج دقیقه با عمق بیشتری ادامه خواهند داد.

چه کسانی نمرات آزمون آیلتس را می پذیرند

 

چه کسانی نمرات آزمون آیلتس را می پذیرند

 

مانند تافل، نمرات آزمون آیلتس توسط بیش از ۹۰۰۰ موسسه آموزشی در سراسر جهان پذیرفته می شود. آیلتس به اندازه تافل برای دانش‌آموزانی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایالات متحده هستند گرفته نمی‌شود و در خارج از کشور مانند بریتانیا و استرالیا محبوب‌تر است، اما بسیاری از مدارس آمریکایی هنوز نمرات تافل را می‌پذیرند. شما می توانید وب سایت آنها را بررسی کنید تا ببینید چه کسانی آیلتس را قبول می کنند.

در زیر نمودار مقایسه ای کلی وجود دارد که برخی از تفاوت های کلیدی بین این دو آزمون را نشان می دهد.

IELTSTOEFLبخش
۲ hours and 45 minutes۳ hours and 30 minutesTotal Test Time
۰-۱۲۰۰-۹Score Range
Listening

Reading

Writing

*Speaking

Reading

Listening

Speaking

Writing

Sections (in order)
Over 9,000Over 9,000Numbers of Institutions That Accept These Scores

مطالعه مفید: معرفی آزمون زبان انگلیسی doulingo

تافل یا آیلتس: چگونه می توانید تصمیم بگیرید؟

اکنون شما یک نمای کلی از هر دو آزمون تافل یا آیلتس دارید. پس کدام آزمون را باید انجام دهید؟ در زیر چهار سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید. در مورد هر سوال به دقت فکر کنید تا به تصمیم خود کمک کنید.

مرکز آموزشی یا دانشگاه که به آنها علاقه دارید کدام امتحان را می پذیرند؟

این مهم ترین نکته است زیرا اگر مدارسی که به آنها علاقه دارید نمرات آزمونی را که شرکت می کنید نپذیرند، هیچ عامل دیگری مهم نیست. هر دو تافل یا آیلتس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سراسر جهان پذیرفته شده اند.

تافل بیشتر توسط موسسات آمریکایی پذیرفته می شود، در حالی که آیلتس بیشتر در خارج از کشور پذیرفته می شود، اما بسیاری از مدارس نمرات هر یک از آزمون ها را می پذیرند. با این حال، یک مدرسه ممکن است ترجیح دهد که شما در کدام آزمون شرکت کنید، بنابراین ارزش بررسی را دارد.

به طور کلی، مدارسی که شما به آنها نگاه می کنید احتمالاً نمرات هر یک از امتحانات را می پذیرند، اما مهم است که قبل از انتخاب آزمون، این موضوع را تأیید کنید تا از هرگونه غافلگیری ناخوشایند در آینده جلوگیری کنید. هر دو تافل یا آیلتس به راحتی می توانید ببینید که کدام موسسات نمرات آنها را می پذیرند.

مطالعه بیشتر: تاثیر جعبه لایتنر در یادگیری زبان انگلیسی

نکاتی در رابطه با انتخاب آزمون مناسب شما، تافل یا آیلتس؟

 

تافل یا آیلتس

 

در ادامه به بررسی برخی نکات می پردازیم که شما به کمک آن ها می توانید بین آزمون تافل یا آیلتس آزمون مناسب خود را انتخاب کنید.

لهجه بریتیش یا امریکن

یکی از تفاوت های این دو آزمون در بخش لیسنینگ مربوط به لهجه ها است. اگر شما با لهجه انگلیسی بریتانیایی یا انگلیسی استرالیایی آشنایی بیشتری دارد و فهمیدن آن ها برای شما آسان تر است، آزمون آیلتس را انتخاب کنید اما در صورتی که لهجه امریکن را بهتر متوجه می شوید، آزمون تافل برای شما مناسب تر است.

واژگان و اصطلاحات

درست مانند نکته قبلی، در آزمون آیلتس از واژگان و اصطلاحات انگلیسی بریتانیایی بیشتر استفاده می شود اما در تافل، تمرکز بیشتر بر روی واژگان و اصطلاحات انگلیسی آمریکایی است.

مطالعه مفید: لیستی از بهترین کتاب های آموزش واژگان در انگلیسی

مدت زمان آزمون

یکی از تفاوت های تافل یا آیلتس در مدت زمان آزمون است. اگر مدت زیاد آزمون ممکن است شما را خسته کند و یا استرس بیشتری به شما وارد می کند، آزمون ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه ای آیلتس برای شما مناسب تر از آزمون ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه ای تاقل است. اما باید در نظر داشته باشید که مدت زمان آزمون هیچ ارتباطی به میزان سختی سوالات و آزمون ندارد.

قالب سوالات

یکی دیگر از تفاوت های این دو آزمون بین المللی در این است که تقریبا تمامی سوالات آزمون تافل به صورت چند گزینه ای است اما در آزمون آیلتس شما باید به انواع مختلفی از سوالات پاسخ بدهید. پس در صورتی که آزمون های تستی برای شما راحت تر است، آزمون تافل گرینه بهتری برای شما است.

روز های برگزاری

یکی از نکات قابل توجه درباره انتخاب آزمون مناسب شما از بین تافل یا آیلتس، روز های برگزاری آزمون است. در آزمون تافل شما باید به سوالات تمامی بخش ها در یک روز پاسخ دهید اما درباره آزمون آیلتس این مورد صدق نمی کند و شما می توانید قسمت اسپیکینگ آزمون را در روز دیگری متفاوت از روز آزمون اصلی، امتحان دهید اما در صورتی که شما فردی استرسی هستید، گزینه دو روزه بودن آزمون آیلتس ممکن است برای شما چندان مناسب نباشد.

سوالات لیسنینگ

برای انتخاب آزمون تافل یا آیلتس شما باید تفاوت های آن ها در قسمت شنیداری را در نظر بگیرید، چرا که در آزمون آیلتس شما می توانید همزمان با شنیدن فایل صوتی به سوالات پاسخ دهید اما در بخش لیسنینگ آزمون تافل شما باید در ابتدا به کل فایل صوتی گوش دهید و سپس به کمک حافظه و یا یادداشت های خود به سوالات پاسخ دهید.

بخش اسپیکینگ

قسمت اسپیکینگ در آزمون آیلتس به صورت حضوری برگزار می شود و در حین آزمون، ممتحن در آنجا حضور دارد اما در آزمون تافل شما باید پاسخ خود را ضبط کرده و ارسال کنید. در حقیقت نمره شما در آزمون آیلتس به واسطه ممتحن که فردی فارسی زبان است اما با شما به زبان انگلیسی مکالمه می کند مشخص می شود اما در آزمون تافل، پاسخ شما در اختیار داوران انگلیسی زبان قرار می گیرد و نمره شما به کمک داوران و هوش مصنوعی مشخص می شود.

تافل یا آیلتس کدام امتحان بیشتر به نقاط قوت شما کمک می کند؟

هر دو تافل یا آیلتس حوزه های اصلی یکسانی را امتحان می کنند. روشی که آنها شما را آزمایش می کنند دقیقاً یکسان نیست. در حین خواندن آنها، به این فکر کنید که آیا به نظر می رسد یکی از امتحانات با نقاط قوت شما مناسب تر از دیگری است یا خیر. اگر مطمئن نیستید، می‌توانید برای هر امتحان یک آزمون تمرینی شرکت کنید و ببینید با کدام یک احساس راحتی بیشتری دارید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.